Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka suhtaudutte vaikeisiin ihmisiin, joiden ainut tavoite on vain pahoittaa vastapuolen mieliala?

Vierailija
13.09.2022 |

Kuinka oppisin jo vihdoin viimein sanomaan sen vihoviimeisen lauseen eräälle erittäin hankalan luonteen omaavalle ihmisille, jonka kanssa miltei joka kerta menee keskinäinen juttelumme niin, että hän saa minut suuttumaan, ja aina sen jälkeen lupaan itselleni, että en halua olla missään tekemisissä kyseisen henkilön kanssa, mutta kun on sellainen yhteys, että olemme lähisukulaisia keskenämme, niin on tietyin välein ja tietyissä asioissa oltava tekemisissä. Kyseinen ihminen on muuttunut ilkeäksi viimeisien vuosien aikana. Kyseinen henkilö ei ollut nuorempana samanlainen kuin nykyään. Olen usein viimeisten vuosien aikana pitänyt omalta puoleltani taukoa kyseisen ihmisen kanssa, etten ole ottanut yhteyttä häneen, mutta sitten hän itse kuitenkin ottaa yhteyttä jonkin asian puitteissa yhteyttä minuun.
Minulla on laaja suku ja oman perheeni läheisteni ihmisten kanssa tulen erittäin hyvin toimeen. Mutta tämä yksi sisaruksistani on muuttunut aivan kuin toiseksi ihmiseksi minun suhteeni viimeisimpien vuosien aikana. Hänellä itsellään on ollut kaikenlaista vastoinkäymistä, kuten on jokaisella meillä itsekullakin elämän varrella kaikenlaista, mutta erilaisiakin kuin toisten vastoinkäymiset. Ja vastaavasti on niitä onnistumisia ja onnellisia elämäntapahtumia, mutta niihinkin mahtuu jokaisella niin erilaisia aiheita, ja joku jää ainaisesti paitsi jostakin myönteisestä asiasta elämässään, mitä taasen toinen on saanut kokea. Täten olenkin miettinyt, että onko pohjalla sittenkin jonkinlainen kateus ja katkeruus ilkeilijän omassa elämässään, kun ei ole saavuttanut samoja myönteisiä asioita kuin esim. minä? On sitten vaan mukavaa kostaa oma paha olonsa kiusimalla ja ilkeilemällä ihan vaan sanallisesti?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut elämässä muutama tietoisesti ilkeilevä ihminen.

2 kaveria jotka ns jätin, en enää ottanut yhteyttä ja jos he otti keksin jonku diipa daaba tekosyyn miksi en ehdi tavata.

Pomoni oli kolmas, ja oli niin paha että jouduin lähtemään hyvästä työpaikastani pari kk sitten.

Vierailija
22/27 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tekemisissä muuta kuin aivan pakolliset. Jään pois sukujuhlista (lapsivapaana se on helppoa), tapaan muita sukulaisia silloin kun hän ei ole paikalla. Joskus joudun olemaan samassa tilassa, silloin keskityn muihin ihmisiin. Keksin tekemistä toisessa huoneessa, esim. "Jaa, minäpä menen sitä Helenaa auttamaan kahvin kanssa / jokos se Jouko perheineen ajoi pihaan menenpä ottamaan vastaan" tms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon suoraan, miltä toisen käytös tuntuu. Jos tämä ei pysty keskustelemaan asiasta eikä ottamaan vastuuta käytöksestään, olen sellaisen ihmisen kanssa tekemisissä mahdollisimman vähän ja neutraaleissa merkeissä, en tarjoa henkilökohtaisia asioitani ammukseksi. Kun on pakko tavata, annan näkyä kyllästymisen käytökseen naamastani. Kokemukseni on, ettei kukaan jaksa loputtomiin yrittää haastaa riitaa, kun ei saa mitään takaisin.

Vierailija
24/27 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä alistu kettuilun ja naljailun kohteeksi, hän tekee sitä sinulle jatkossakin ja todennäköisrdti vain voimistuu koska huomaa että sinulle voi niin tehdä ilman mitään seurauksia. Jotkut luulee että ne voi pitää toisia sylkykuppeina ja valitsevat sen joka ei pistä hanttiin.

Täräytä sille joskus vastapalloon oikein nasevasti jotain ni hän näkee että sussa on ytyä!

Tai sano suoraan että lopeta tuo hiton naljailu (tai mitä se sitten ikinä tekeekään). Kerro sille että et ole täällä sitä varten että sulle voi aukoa päätään..... ota oma tilasi, älä anna muiden hyppiä silmille!

Todellakin, tuollaisille on lyötävä luu kurkkuun. Kahta pahemmin takaisin mitä yrittävät. Kohta nuolevat kenkiäsi, elleivät katoa takavasemmalle.

Mutta tiedän kyllä, että suuri osa ihmisistä häkeltyy sanattomaksi kun toinen lyö vyön alle. Ja tän jälkeen voit olla varma, että samaa paskaa saat niskaasi jatkossakin.

Minulle ei tuollaisten kohtaaminen tuota mitään vaikeuksia. Oikeastaan nautin kun saa näyttää kaapin paikan. Yleensä olen kohtelias ja korrekti.

Mutta kun toinen laatii kommunikaation pelisäännöt, siis mennään törkylinjalle, niin sitten mennään heidän säännöillään, pidättelemättä.

Vierailija
25/27 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vinkeistänne, mutta on hyvin vaikeaa panna välit poikki aivan totaalisesti,  koska kyseessä on kuitenkin lähisukulainen, joka vinoilee mulle, ja aivan varmasti tieten tahtoen saaden vain aikaiseksi mulle pahan mielen.  Ja ei sen puoleen hän on jo onnistunut ns. kuihduttamaan kanssakäymisemme minimiin, ja en itse ole halunnut edes enää viime aikoina mennä esim. kylään lähisukulaiseni kotiinsa, vaikka hänen puolisonsa ei ole aivan samanlainen "mörrimöykky" kuitenkaan, vaikkakin hänkin on kuulemani mukaan ollut erittäin "piikikäs" yhteisiä tuttuja henkilöitä kohtaan;  ja osoittanut suuttumustaan aivan tyhjänpäiväisestä joillekin yhteisesti tuntemillemme henkilöille.

Ap.

P.S.  Joskus olen funtsinut, että olisikin mielenkiintoista olla tämän pariskunnan kotona ns. kärpäsenä

katossa seuraamassa, kuinka he puhuttelevat toinen toisiaan kahdenkesken ollessaan.

Joko sinä hyväksyt tuon epäkypsän käytöksen tai et. Tämä ihminen ei muutu ennenkuin huomaa käytöksensä olevan sairasta. Minä en suvainnut p..kaa käytöstä veljeltäni enkä äitini puolen isolta suvulta , poliisi on välissä. Valinta on SINUN , hän ei tule muuttumaan.

Vierailija
26/27 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei asiat ole niin yksiselitteisiä. Sanon suoraan; piikitän joskus niitä joista en niin tykkää. Pahaa en toivo mutta en on vaan ihmisiä joista en niin pidä enkä pelkää tuoda asiaa esiin. En jaksa mielistellä oikeastaan ketään.

Mitä väliä sinun tykkäämisilläsi on? Kaikkia kuuluu kohdella samalla tavalla.

Vierailija
27/27 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei asiat ole niin yksiselitteisiä. Sanon suoraan; piikitän joskus niitä joista en niin tykkää. Pahaa en toivo mutta en on vaan ihmisiä joista en niin pidä enkä pelkää tuoda asiaa esiin. En jaksa mielistellä oikeastaan ketään.

Ei tavallinen kohtelias käytös ole mitään ihmeen mielistelyä. Juuri sinunlaiset ihmiset tekevät tästä maailmasta todella rasittavan. Että et pelkää tuoda asiaa esiin voi hyvän tähden. Ei siinä ole mitään rohkeutta että olet moukka.