Alle 30 eikä Alkossa kysytä ikinä papereita
Ihanaa näyttää rupsahtaneelta. Raivostuttaa myös miten vuonna 2022 ei ole parempaa keinoa tarkastaa ikää kuin se että ikääsi profiloidaan kassalla. Oikeasti aika loukkaavaa naiselle. Naisen nuoruus on kaikki kaikessa.
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
No kuule ei tääkään oo kovin mieltä ylentävää, että vielä 32-vuotiaana kysellään koko ajan papereita.
Sellaiset humble bragit sieltä.
Kannattaa sitten varmaan vähentää Alkon tuotteiden käyttö?
Se että paperit kysytään alle 30-vuotiaiden näköisiltä on päivittäistavarakauppojen sääntö, alkossa sitä ei edes ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kuule ei tääkään oo kovin mieltä ylentävää, että vielä 32-vuotiaana kysellään koko ajan papereita.
Sellaiset humble bragit sieltä.
No kaikki eivät halua näyttää lapselta. Mielipiteitä on erilaisia.
Ehkä sinä näytät yli kolmekymppiseltä. Ei tarvitsekaan kysyä, mikäli olet jo täyttänyt 18.
Minusta on vaan huvittavaa, miten jotkut 40v joutuvat näyttämään paperinsa alkossa vaan siksi, että näyttävät alle 30v (ja vaikka eivät todellakaan näytä alle 18v) ja minun ei tarvinnut näyttää, vaikka olin täyttänyt 19.
Mikä järki kytätä selvästi aikuisia ihmisiä?
Alkossa ei ole kysytty, mutta kaupan kassalla on kyselty muutamaankin otteeseen parin vuoden sisään. Olen siis 52. Alussa nauratti, nyt vähän jo ärsyttää.
"No tolla naamalla kyllä olisin viinan tarpeessa minäkin"
T: kassa.
Multa ei oltu kyselty vuosi kausiin papereita kunnes tuli tää että alle 30 vuotiailta pitää kysyä niin silloin kysyttiin aika useasti nyt ei oo kyllä enää kysytty vähään aikaan kun ikää 35v.
Multa kysyttiin viimeisen kerran 42-vuotiaana.
Mä vähän luulen, että jotkut menee sen 18v mukaan eikä 30v mukaan. Katsovat oletko täysi-ikäinen eivätkä mieti sen enempää ikääsi. Vai haluatko näyttää alaikäiseltä?
Ja ei, en ole ollut töissä kassalla, mutta luulen vain näin.
Vierailija kirjoitti:
Se että paperit kysytään alle 30-vuotiaiden näköisiltä on päivittäistavarakauppojen sääntö, alkossa sitä ei edes ole.
Nimenomaan kyseessä on päivittäistavarakauppojen yhdistyksen eli pty:n suositus, jota sen kaikki jäsenyritykset noudattavat. Alko ei niihin luonnollisesti kuulu ja sillä on ihan oma ohjeistuksensa, jossa raja on muistaakseni 25 vuotta.
Jos henkkareita kysytään niin valitetaan että näytänkö muka alle 18-vuotiaalta ja jos henkkareita ei kysytä valitetaan että näytänkö muka yli 30-vuotiaalta.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä sinä näytät yli kolmekymppiseltä. Ei tarvitsekaan kysyä, mikäli olet jo täyttänyt 18.
Niin, mutta en ole. Aika loukkaavaa siis olettaa asiakkaan olevan vanhempi. Varsinkin naisilla ikääntyminen on tabu, eli käytäntö syrjii etenkin naisia.
Vetäise hiukset saparoille, lappuhaalarit päälle, Hello Kitty -kassi messiin ja vaaleanpunaista glitterhuulikiiltoa huuliin ja kato sitten, kysyvätkö Alkossa papereita :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan kyseessä on päivittäistavarakauppojen yhdistyksen eli pty:n suositus, jota sen kaikki jäsenyritykset noudattavat. Alko ei niihin luonnollisesti kuulu ja sillä on ihan oma ohjeistuksensa, jossa raja on muistaakseni 25 vuotta.
Alkossa saa täysi-ikäinen ostaa juomia eli 18 v on oikea ikä.
Vierailija kirjoitti:
https://www.alko.fi/alko-oy/uutishuone/ajankohtaista/kysymme-paperit-jo…
Niin, siinä näette. Alle 30 on se oikea sääntö. Kunnon valeinfot tälläkin sivulla.
Vierailija kirjoitti:
Multa kysyttiin viimeisen kerran 42-vuotiaana.
Lopetitko alkoholin ostamisen vai kuolitko?