Ensi viikolla puolet suomalaisista alkoholisoituu. Vahvat oluet kauppoihint
8 pros olut tai siideri ja jos alkaa halpuuskilpalu on meillä miljoona alkoholistia lisäää 3 kjdessa.
Kommentit (90)
Taas, viimeks kuoltiin viinaan kun lonkero pääsi kauppoihin
Hyi. Mitä järkeä noin vahvoissa kaljoissa ja siideristä? Mieluummin juon kaksi olutta kuin yhden viinalta maistuvan.
Sarjassamme merkityksettömiä uudistuksia.
Käymisteitse tehty on samaa kuin kilju 🤮 Ihan hirveätä kuraa.
Varmaan 5 vuoden päästä viinit ruokakauppoihin, niin kaikki loputkin alkoholisoituvat. 😅
Olisihan se ihan kiva juoda 8 prosentin hipsteriolutta. Jostain kumman syystä valitsen kuitenkin sen keskarivahvuisen Coopin tai Grafenvalderin.
Vierailija kirjoitti:
Sarjassamme merkityksettömiä uudistuksia.
Nämä on näitä uudistuksia, joilla halutaan peittää ne oikeat uudistukset, kuten leikkaukset.
Rappiolla on hyvä olla, ei huolet paina, ei rasitu polla 🤪🍺
Suomessa on jo vuosikymmenet alkoholin käyttö vähentynyt tasaisesti. Nuoret eivät juurikaan ryyppää niin kuin ennen.
Kyllä se alkonhimoinen hakee sitten enemmän juomaa Alkosta, jos sinne asti joutuu menemään.
Niinhän pelättiin silloinkin, kun keskiolut vapautui kaupoihin. Pieni piikki oli kulutuksessa alussa, mutta vähentynyt on jatkossa koko ajan.
Eiköhän jokainen ole itse vastuussa alkoholin käytöstään. Naurettava tämä Suomen holhouskieltolaki. Muualla Euroopasta saa viiniä ym pikkukioskeistakin, eivätkä ole alkoholisoituneet.
Vierailija kirjoitti:
millon tulee voimaan?
Ensi maanantaina.
Ihan kiva, että viimein esimerkiksi Suomen paras olut 2022 (Kaski savubock) voi jatkossa löytyä ruokakaupasata. Mielestäni hyvä, että valtiovalta sallii viimein laatutuotteille samat kanavat kuin Pirkan ja Rainbown hulevesille.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan 5 vuoden päästä viinit ruokakauppoihin, niin kaikki loputkin alkoholisoituvat. 😅
Tuleehan ne miedot viinit ruokakauppoihin nytkin, max 8% alk.vol.
Liian kalliita nuo vahvemmat oluet ja juomat alkkiksille, eli ei tule vaikuttamaan muuta kuin Alkon myyntiin.
Mä itseasiassa varmaan tulen käymään vähemmän alkossa tämän jälkeen. Joten mun kohdalla todennäköisesti ostan vähemmän prosenteissa laskien.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
millon tulee voimaan?
Ensi maanantaina.
Pitää kai sitten persujen vaalivoiton kunniaksi ostaa yksi tölkki 8% kiljua.
Kuluttajien rahaa säästyy muuhun, kun ostaa vahvempaa kaljaa. Kuusi 8% kaljaa tulee maksamaan suhteessa vähemmän, kuin kymmenen keskiolutta ja siitä saa silti kovemman kännin.
En malta odottaa. Olen siellä jonottamassa jo kuudelta.
Tämä oli Orpon suunnitelma. Huono ja heikko työaines karsiintuu