Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Alle 30 eikä Alkossa kysytä ikinä papereita

Vierailija
13.09.2022 |

Ihanaa näyttää rupsahtaneelta. Raivostuttaa myös miten vuonna 2022 ei ole parempaa keinoa tarkastaa ikää kuin se että ikääsi profiloidaan kassalla. Oikeasti aika loukkaavaa naiselle. Naisen nuoruus on kaikki kaikessa.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkossa ei ole kysytty, mutta kaupan kassalla on kyselty muutamaankin otteeseen parin vuoden sisään. Olen siis 52. Alussa nauratti, nyt vähän jo ärsyttää.

Kuule ei me kaupan työntekijät olla tuota sääntöä keksitty. Kyllä meitäkin ottaa päähän kun joudutaan varmuuden vuoksi kysyä keski-ikäisiltä papereita. Mutta kun huutoa tulee, tai pahempaakin, jos emme tee kuten työnantaja käskee, niin ei auta kuin totella. Että jos tuo asia ärsyttää niin palautetta sinne käyttämäsi kaupan esimiehelle, tai mieluiten kauppaketjun johdolle asti. Myös Päivittäistavarakauppa ry:lle sopii laittaa noottia, nehän sen ohjeistuksen ovat keksineet.

Vierailija
22/24 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta kysyttiin viimeksi 20vuotta sitten kun olin 24v. Olen odottanut että kysyisivät. Aika perseestä, kun eivät ksysy vaikka käyn muutaman kerran viikossa.

M44

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei se ole loukkaavaa vaan ainoastaan fakta että näytät yli 30-vuotiaalta. Ei kassa toimi noin loukkaus mielessä. Se on vain ulkoista.

Vierailija
24/24 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se että paperit kysytään alle 30-vuotiaiden näköisiltä on päivittäistavarakauppojen sääntö, alkossa sitä ei edes ole.

Nimenomaan kyseessä on päivittäistavarakauppojen yhdistyksen eli pty:n suositus, jota sen kaikki jäsenyritykset noudattavat. Alko ei niihin luonnollisesti kuulu ja sillä on ihan oma ohjeistuksensa, jossa raja on muistaakseni 25 vuotta.

Alkossa saa täysi-ikäinen ostaa juomia eli 18 v on oikea ikä.

Vaan eipä saa kaikkia juomia. Etkö tiennyt, että vahvoihin juomiin on korkeampi ikäraja?