Miten miehenne ilahduttaa teitä arjessa?
Miten miehenne ilahduttaa ja huomioi teitä arjessa? Ruuanlaittoa, aamupala sänkyyn, herkkuja, lahjoja, kukkia, matkoja, koruja, mitä?
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuolee minut orgasmiin.
Tuokin on minusta itsestäänselvyys eikä ilahduttamista, kukapa seksiä harrastaisi ellei saisi orgasmia ja jos ei olisi seksiä niin useimmille ei olisi myöskään parisuhdetta.
Nimenomaan! Lisätään tämä sille listalle, josta ei saa kiittää. Onhan tuo nyt itsestäänselvyys ja vähimmäisvaatimus. Sitä paitsi suomalaisen kulttuurin mukaan, jos kiittää jotain, niin se vaan ylpistyy liikaa.
Ostaa kukkia silloin tällöin.
Meillä on sovittu, että kun toinen tekee ruuan niin toinen tiskaa. Mies kuitenkin monesti myös tiskaa itse ruuanlaittonsa jälkeen jos olen huomattavan väsynyt.
Hieroo väsyneitä jalkoja.
Hipsuttelee monesti koko illan jos istuskellaan sohvalla.
Kirjottaa suloisia viestejä muistitaululle.
Vilkuttaa ikkunasta aamulla jos lähden ensin.
(Siivoaa ja laittaa ruokaa myös mutta tämä on ihan tavallista enkä sitä laske erityishuomioksi)
Halaa ja pussaa aina töistä tullessa ja muutenkin usein.
Kysyy aina kuulumisia työpäivän jälkeen ja oikeasti kuuntelee, vaikka olisi kuinka tylsiä ja vähäpätöisiä kuulumisia.
Toivottaa monesti Whatsappissa mukavaa päivää ja kertoo rakastavansa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siivous ja ruoanlaitto eivät ole mitään toisen kivaa ilahduttamista, vaan kotitöitä. Aivan kuten kun mies hoitaa lastaan, se ei ole lapsenvahtina olemista tai mitään äidin avustamista.
Joo, mutta kun usein tälläkin palstalla saa lukea miten kumppanit ei tee mitää kotitöitä niin kyllä sitä osaa arvostaa omaa kumppania, jonka kanssa arki sujuu ilman ongelmia ja riitelyä kotitöistä.
Aika monta sammakkoa sitä sai itsekin suudella ennen kuin löytyi se joka ei ollut niin kuin kaikki muut miehet. :D Se on ihan turha parkua ettei herramiehiä ole, jos ei osaa vaatia arvoistaan kohtelua.
Tämä. En itsekään listannut tänne mitään kotitöiden tekemisiä koska se on itsestäänselvää että ne tehdään puoliksi.
Tietenkään se ei ole itsestään selvää. Paitsi jossain kontrollifriikkien märässä unessa. Esim. mieheni rakentaa meille taloa. Aika selvää, että minä kokkaan, pyykkään ja käyn kaupassa. Missä ihmeen utopiassa avioparin työt ja voimavarat jakaantuu niin, että kaikki voidaan jakaa aina tasan?
-eri
Ikuisestiko se ukko sitä teidän mökkiä väsää? Normaali ihminen ajattelee tässä normaalia arkea. Ja ei varmaan tarvitse olla niin tarkka siinä mikä lasketaa kotityöksi. Yhteiset asiat = kotityöt. Jos ei ole voimavaroja panostaa yhteiseen, pitää miettiä onko edes kelvollinen puoliso toiselle. Miksi toinen kantaisi toista taakkana?
Tällainen epänormaali ihminen ajattelee tässä sitä omaa arkeaan, joka on nyt jonkin aikaa rakentamista. Ja palstan mukaan nimenomaan pitää olla hyvinkin tarkka, mikä lasketaan kotityöksi. Ja sinäkö se heti vedät ranteesi auki, jos tulee työkyvyttömyyttä tai sairautta, ettet vain olisi taakka miehellesi? Tai pakkaat ukon laukun, kun sille iskee masennus?
Musta kotityöt eivät itsestäänselvästi jakaannu puoliksi. Miksi niiden edes pitäisi jakaantua puoliksi? Ihmettelen tätä. Eihän muutkaan työt koskaan jakaannu puoliksi. Miksi pyytäisin miestä tekemään asioita, joista hän ei niin välitä? Ei hänkään minulta vaadi tai pyydä tekemään asioita joista en välitä.
Mä en sinkkuna asuessa oikeastaan koskaan tehnyt ruokaa, en oikeastaan nytkään tee. Mielestäni on siis ihanaa kun mies tekee meille ruokaa. Mies taas vastaavasti ei koskaan pessyt ikkunoita ja mä niitä pesen. Mies pesi pyykkiä harvemmin kuin minä niin miten nyt yhtäkkiä tämäkin pitäisi jakaa puoliksi? Mies pesee kun pesee ja mä pesen kun pesen. Samoin imuroinnin, ilmanvaihdon suuaukkojen siivouksen ja verhojen vaihdon kanssa. Miksi asioiden pitää olla niin saamarin tarkasti määritelty, että kuka tekee ja mitä tekee ja millä jaolla?
Aina kun mies tekee jotain niin miksi en saisi kiittää, vaikka se on itsestään selvä kotityö? Mies kiittää minuakin ihan jo siitä kun olen hänen elämässään mukana ja tsemppaillaan toisiamme. Ihmeellistä jos ei kiittele puolisoaan. Onko teidän lapset samanlaisia, että eivät kykene kiittämään varsinkaan niitä elämänsä tärkeimpiä ihmisiä? Kamalaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuolee minut orgasmiin.
Tuokin on minusta itsestäänselvyys eikä ilahduttamista, kukapa seksiä harrastaisi ellei saisi orgasmia ja jos ei olisi seksiä niin useimmille ei olisi myöskään parisuhdetta.
Ai sinua ei orgasmi ilahduta. Minua kyllä ilahduttaa. Harva mies on niin hyvin osannut antaa kuin omani.
VIeläkö tulee myöhäisillan ilahduttamisia mieleen?
Ei millään tavoin ja nyt vielä kovemmalla äänellä, EI KOSKAAN MILLÄÄN TAVOIN. Olenkin miettinyt avioeroa!
Ei yhtään mitenkään. Ei koskaan mitään. Ehkä sillä että poistuu nukkumaan jo alkuillasta.
Vierailija kirjoitti:
Jos miehiltä kysyttäisiin, kuinka heidän vaimonsa ilahduttaa heitä arjessa, hyvin harva luultavasti vastaisi, että siivoamalla.
Tavallaan kiinnostaisi tehdä vastaava aloitus miehille, että miten heidän puolisot heitä huomio, mutta palstan miehet tuntien siinä kesksutelussa ei kyllä olisi yhtään asiallista vastausta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siivous ja ruoanlaitto eivät ole mitään toisen kivaa ilahduttamista, vaan kotitöitä. Aivan kuten kun mies hoitaa lastaan, se ei ole lapsenvahtina olemista tai mitään äidin avustamista.
Joo, mutta kun usein tälläkin palstalla saa lukea miten kumppanit ei tee mitää kotitöitä niin kyllä sitä osaa arvostaa omaa kumppania, jonka kanssa arki sujuu ilman ongelmia ja riitelyä kotitöistä.
Aika monta sammakkoa sitä sai itsekin suudella ennen kuin löytyi se joka ei ollut niin kuin kaikki muut miehet. :D Se on ihan turha parkua ettei herramiehiä ole, jos ei osaa vaatia arvoistaan kohtelua.
Tämä. En itsekään listannut tänne mitään kotitöiden tekemisiä koska se on itsestäänselvää että ne tehdään puoliksi.
Tietenkään se ei ole itsestään selvää. Paitsi jossain kontrollifriikkien märässä unessa. Esim. mieheni rakentaa meille taloa. Aika selvää, että minä kokkaan, pyykkään ja käyn kaupassa. Missä ihmeen utopiassa avioparin työt ja voimavarat jakaantuu niin, että kaikki voidaan jakaa aina tasan?
-eri
Ikuisestiko se ukko sitä teidän mökkiä väsää? Normaali ihminen ajattelee tässä normaalia arkea. Ja ei varmaan tarvitse olla niin tarkka siinä mikä lasketaa kotityöksi. Yhteiset asiat = kotityöt. Jos ei ole voimavaroja panostaa yhteiseen, pitää miettiä onko edes kelvollinen puoliso toiselle. Miksi toinen kantaisi toista taakkana?
Tällainen epänormaali ihminen ajattelee tässä sitä omaa arkeaan, joka on nyt jonkin aikaa rakentamista. Ja palstan mukaan nimenomaan pitää olla hyvinkin tarkka, mikä lasketaan kotityöksi. Ja sinäkö se heti vedät ranteesi auki, jos tulee työkyvyttömyyttä tai sairautta, ettet vain olisi taakka miehellesi? Tai pakkaat ukon laukun, kun sille iskee masennus?
Miehesi on siis masentunut ja yrittää itsemurhaa taloa rakentaessaan? Vai yritätkö nyt jotenkin argumentida surkeasti keksimällä skenaarioita mistä tässä ei puhuttu? Jaxuhalit.
Töihinmenoaikataulusta riippuen keitti aamukahvit niin että minullekin riitti. Joskus järjesti kylpyläreissun, risteilyn tai hotelliviikonlopun- yleensä jonkun merkkipäivän tms yhteyteen, ei niinkään ilahduttamistarkoituksessa. Muuten ei ilmeisesti nähnyt mitään syytä huomioida minua arjessa.
Se puolison ilahduttaminen oli hyvin pitkälti minun hommani. Laitoin lounaseväät valmiiksi, tein ruokaa josta tiesin toisen tykkäävän, annoin joskus pieniä lahjoja jos tuli joku sopiva idea, synttäri- ja joululahjat oli ajatuksella valikoituja
No, puoliso on ollut ex jo pari vuotta, monesta hyvöstä syystä joista tuo edellä mainittu oli vaan sivujuonne
Mieheni on hyvin maanläheinen tyyppi. Tekee parhaillaan halkokoneella polttopuita meille.
Aamulla hän sytyttää tulet uuniin ja keittää kahvin valmiiksi. Arvostan suuresti.
Tekemällä ihan tavallisia kotiaskareita. En kaipaa mitään höösää: korut ja kukat haluan ostaa itse. Matkat katsellaan yhdessä.
Kahvin tuonti sänkyyn olisi virhe, sillä meillä ei murustella petivaatteita. ;)
Mies ajaa nurmikon/tekee lumityöt. Auttaa monissa arjen hommissa. Halaa ja antaa pusun.
Koruilla lahjustelu olisi turhaa, koska niin vähän käytän koruja.
Jos miehiltä kysyttäisiin, kuinka heidän vaimonsa ilahduttaa heitä arjessa, hyvin harva luultavasti vastaisi, että siivoamalla.