Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten miehenne ilahduttaa teitä arjessa?

Vierailija
13.09.2022 |

Miten miehenne ilahduttaa ja huomioi teitä arjessa? Ruuanlaittoa, aamupala sänkyyn, herkkuja, lahjoja, kukkia, matkoja, koruja, mitä?

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siivous ja ruoanlaitto eivät ole mitään toisen kivaa ilahduttamista, vaan kotitöitä. Aivan kuten kun mies hoitaa lastaan, se ei ole lapsenvahtina olemista tai mitään äidin avustamista.

😩vali vali

Vierailija
22/56 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lataa joka aamu kahvinkeittimen valmiiksi minulle ennen töihin lähtöään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siivous ja ruoanlaitto eivät ole mitään toisen kivaa ilahduttamista, vaan kotitöitä. Aivan kuten kun mies hoitaa lastaan, se ei ole lapsenvahtina olemista tai mitään äidin avustamista.

Joo, mutta kun usein tälläkin palstalla saa lukea miten kumppanit ei tee mitää kotitöitä niin kyllä sitä osaa arvostaa omaa kumppania, jonka kanssa arki sujuu ilman ongelmia ja riitelyä kotitöistä.

Vierailija
24/56 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kopeloi tissejä.

Vierailija
25/56 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa, no kyllä minua vain ilahduttaa, kun mies on siivonnut. Minä vieläpä kiittelen vuolaasti häntä tästä. Samoin siitä, kun hän on muksujen kanssa, että pääsen joogaan.

Ja mies on vastavuoroisesti iloinen kun on olet siivonnut ja kiittää sinua vuolaasti tästä? Ja hän myös kiittelee sinua kun olet muksujen kanssa hänen harrastuksen ajan?

Mies ei joogaa, mutta kiitti minua kyllä hyväksi äidiksi. Olin todella imarreltu. Ja huom. en ajatellut, että jaahas, tämä oli tällainen yksittäinen lapsenhoitopäivä, jolla kertaluontoisesti ilahdutan miestä, enkä enää hoida lapsia. Päinvastoin, lapsenhoidosta tuli vielä tärkeämpää, kun sain kiitoksia. Eihän teidän tarvitse kiitellä miehiänne (tai lapsianne, tai ketään), mutta miksi se niin kaivelee, jos joku muu on kiitollinen? Ja muuten, missä se virallinen lista on niistä asioista, joista ei saa kiitellä ja joista saa? Jaetaanko se jossain neuvolassa, vai pappiko sen antaa vihkitilaisuudessa, vai missä?

Vierailija
26/56 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, mutta kun usein tälläkin palstalla saa lukea miten kumppanit ei tee mitää kotitöitä niin kyllä sitä osaa arvostaa omaa kumppania, jonka kanssa arki sujuu ilman ongelmia ja riitelyä kotitöistä.

Aika monta sammakkoa sitä sai itsekin suudella ennen kuin löytyi se joka ei ollut niin kuin kaikki muut miehet. :D Se on ihan turha parkua ettei herramiehiä ole, jos ei osaa vaatia arvoistaan kohtelua. 

Vierailija
27/56 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa, no kyllä minua vain ilahduttaa, kun mies on siivonnut. Minä vieläpä kiittelen vuolaasti häntä tästä. Samoin siitä, kun hän on muksujen kanssa, että pääsen joogaan.

Ja mies on vastavuoroisesti iloinen kun on olet siivonnut ja kiittää sinua vuolaasti tästä? Ja hän myös kiittelee sinua kun olet muksujen kanssa hänen harrastuksen ajan?

Mies ei joogaa, mutta kiitti minua kyllä hyväksi äidiksi. Olin todella imarreltu. Ja huom. en ajatellut, että jaahas, tämä oli tällainen yksittäinen lapsenhoitopäivä, jolla kertaluontoisesti ilahdutan miestä, enkä enää hoida lapsia. Päinvastoin, lapsenhoidosta tuli vielä tärkeämpää, kun sain kiitoksia. Eihän teidän tarvitse kiitellä miehiänne (tai lapsianne, tai ketään), mutta miksi se niin kaivelee, jos joku muu on kiitollinen? Ja muuten, missä se virallinen lista on niistä asioista, joista ei saa kiitellä ja joista saa? Jaetaanko se jossain neuvolassa, vai pappiko sen antaa vihkitilaisuudessa, vai missä?

Mitä sinä nyt oikein yrität sanoa?

Vierailija
28/56 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kopeloi tissejä.

Ai niin vielä unohtu. Olen kuulemma ainoa nainen jota huomioi näin. :)

Vierailija
29/56 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne ovat ilahduttamista jos se toinen niistä ilahtuu. Ei ole mitään listaa asioista jotka ovat "oikeita" ilahduttavia asioita. Jos tulen iloiseksi siitä että mieheni siivoaa niin kyllä se on ilahduttamista jos hän niin minua ilahduttaakseen tekee.

Vierailija
30/56 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika monta sammakkoa sitä sai itsekin suudella ennen kuin löytyi se joka ei ollut niin kuin kaikki muut miehet. :D Se on ihan turha parkua ettei herramiehiä ole, jos ei osaa vaatia arvoistaan kohtelua. 

Tämä. En itsekään listannut tänne mitään kotitöiden tekemisiä koska se on itsestäänselvää että ne tehdään puoliksi. 

Vierailija
31/56 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sinä nyt oikein yrität sanoa?

Sitä että tuo aamupalan sänkyyn, saa kiittää, täyttää tiskikoneen, ei saa kiittää. Tämän keskustelun perusteella siis. Eli jostain saa kiittää, mutta jostain sitten taas ei. Minä en ole tätä memoa saanut. Ilmeisesti monet muut on.

Vierailija
32/56 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-huolehtii että minulla on aina auto kunnossa, tankattuna jne

- tekee aina välillä minulle voileipiä iltapalaksi/aamupalaksi. Välillä leipien päälliset aseteltu sydämen muotoon tai sitten silmää iskeviksi kasvoiksi jne

- jos huomaa että minulla kylmä sohvalla istuessani niin hakee viltin päälleni

- tarjoutuu lähtemään kaveriksi koiria taluttamaan vaikka ei itse niin piittaakaan siitä hommasta mutta minua ilahduttaakseen lähtee mukaan

Ja joo minä koetan myös ilahduttaa miestäni arjessa.

ihana mies!!

Vierailija
33/56 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. En itsekään listannut tänne mitään kotitöiden tekemisiä koska se on itsestäänselvää että ne tehdään puoliksi. 

Tietenkään se ei ole itsestään selvää. Paitsi jossain kontrollifriikkien märässä unessa. Esim. mieheni rakentaa meille taloa. Aika selvää, että minä kokkaan, pyykkään ja käyn kaupassa. Missä ihmeen utopiassa avioparin työt ja voimavarat jakaantuu niin, että kaikki voidaan jakaa aina tasan?

-eri

Vierailija
34/56 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, kyllä minä koen siivouksen ja ruoanlaiton ilahduttamiseksi. Etenkin jos tulet töistä kotiin ja mies ehtinyt tulla kotiin ennen minua. Ihanaa tulla siivottuun kotiin ja ruoka pöydässä valmiina. Toimii päinvastoin, kyllä mieskin on kiitollinen jos kotona on ruoka valmiina.

Yleensä siivoaminen jätetään vapaapäiville, mutta mukavaa jos toisella on energiaa tehdä vähän isommin kotitöitä työpäivän päätteeksi. Ruoanlaitto toki on päivittäinen asia, mutta silti vain tuntuu mukavalle kävellä suoraan katettuun pöytään.

Vierailija
35/56 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut, ettei tk-lääkäriäkään saa kiittää, jos kokee, että hän on tehnyt jotain, minkä ansiosta elämä on muuttunut paremmaksi. Koska hän tekee vain työtään: se, mitä hän on tehnyt, on itsestään selvää, ei kiitoksen paikka.

Ymmärrän ajatuksen, mutta silti oli vaikeaa pidättäytyä kiittämisestä toisella kertaa, kun ensimmäisellä kerralla reaktio kiitokseen oli torjuva.

Mutta minusta silti ei miestä kuulu kiitellä sellaisesta kuin kotitöiden teko. Paitsi tietysti, jos puolisot kilvan toisiaan kiittelevät siitä, mitä kumpikin kulloinkin teki yhteisen arjen hyväksi. Puolin ja toisin kiitollisina, mikä ettei.

Vierailija
36/56 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohi mennessään lähes poikkeuksetta räplää vähän minun alapäätäni. Ei ollut eksistä tämmöiseen naisen huomiointiin. Kyllä kannatti odottaa että se oikea ja ihana mies tuli elämään.

Pesee kai välillä kädet ennenkuin jatkaa leipomista/ kokkailua / pöydän kattamista?

En itse tykkäisi kun en ole mielestäni esine jossa on ohjauspaneeli. Mielummin verbaalista huomiota kiitos.

Vierailija
37/56 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kait mitenkään, en ole ainakaan huomannut.

Vierailija
38/56 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuolee minut orgasmiin.

Tuokin on minusta itsestäänselvyys eikä ilahduttamista, kukapa seksiä harrastaisi ellei saisi orgasmia ja jos ei olisi seksiä niin useimmille ei olisi myöskään parisuhdetta.

Vierailija
39/56 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietenkään se ei ole itsestään selvää. Paitsi jossain kontrollifriikkien märässä unessa. Esim. mieheni rakentaa meille taloa. Aika selvää, että minä kokkaan, pyykkään ja käyn kaupassa. Missä ihmeen utopiassa avioparin työt ja voimavarat jakaantuu niin, että kaikki voidaan jakaa aina tasan?

-eri

Ikuisestiko se ukko sitä teidän mökkiä väsää? Normaali ihminen ajattelee tässä normaalia arkea. Ja ei varmaan tarvitse olla niin tarkka siinä mikä lasketaa kotityöksi. Yhteiset asiat = kotityöt. Jos ei ole voimavaroja panostaa yhteiseen, pitää miettiä onko edes kelvollinen puoliso toiselle. Miksi toinen kantaisi toista taakkana?

Vierailija
40/56 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän on vaikea vastata, koska ilahdun ihan vaan jo siitä että olemme yhdessä, enkä odota mieheltä mitään erityistä hemmottelua. Mutta siis huomioi aina mun mielipiteet, on tukena silloin kun sitä tarvitsen, käy kaupassa, keksii meille yhteistä tekemistä, varaa meille matkoja, maksaa munkin osuuden ihan kaikessa mitä tehdään yhdessä, keittää aamulla kahvin jos herää ennen mua, auttaa koiran hoidossa, auttaa ruoan laitossa, auttaa tiskaamisessa, antaa mulle yllätyslahjoja kun huomaa että tarvitsen jotain. esim. asensi mulle keittiöön ja parvekkeelle lisää pistoratioita kun huomasi että mulla oli niistä pulaa, hankki läppäriini uuden laturin kun vanha oli jo vaarallinen, antoi uuden paistinpannun kun vanhassa piti jokaisen käyttökerran jälkeen ruuvata kahva takaisin paikalleen, antoi lahjokortin yhteiseen harrastukseemme että voisimme harrastaa yhdessä kun mulla ei siihen muuten olisi varaa. ostaa herkkuja, joskus tuo kukkia. <3 lopetti mun takia tupakan polton, ajaa mun takia partansa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi neljä