Nasima Razmyar vaietusta ongelmasta Helsingin kouluissa: Inkluusio ajaa luokkia kaaokseen =D
Kommentit (236)
Räsismiä väittää niin. Kaikki ovat samanlaisia ihmisiä.
Toivottavasti pahenee van niin joudutaan myös kysymään kuka syyllinen
koulupiirejä tarkastellaan uudelleen ettei tule samoihin kouluihin liikaa ongelmallisia, tasaisesti myös niihin hyviin kouluihin, ei oo ranking listaa missä niitä ongelmia on, varsinkin Hki, Vantaa ja Espoo. Melkein ne tietää .
Inkluusio ei toimi käytännössä silloin jos iso osa luokasta ei pysy mukana ollenkaan. Tämä pitäisi ehdottomasti muuttaa.
Ja ratkaisuna Nasimalla ei suinkaan ole erityis- ja pienluokkien palauttaminen kouluihin, vaan estää vanhempien ns. koulushoppailu ja levittää häiriköt entistä laajemmalti kaikkiin kouluihin niin, että missään ei ole enää oppimisrauhaa..
Vierailija kirjoitti:
Ja ratkaisuna Nasimalla ei suinkaan ole erityis- ja pienluokkien palauttaminen kouluihin, vaan estää vanhempien ns. koulushoppailu ja levittää häiriköt entistä laajemmalti kaikkiin kouluihin niin, että missään ei ole enää oppimisrauhaa..
Erityis- ja pienluokat vaativat rahaa...
Suomalainen peruskoulu suunniteltiin ihan erilaiselle yhteiskunnalle kuin mikä meillä nyt on. Siksi se ei enää toimi. Pitäisi olla A-koulupolku normaaleille ja B-koulupolku melko normaaleille ja C-koulupolku tapaus toivottomille.
Kyllä tämä aika pian johtaa siihen, että perustetaan yksityisiä kouluja, jonne ei ongelmatapauksilla ole asiaa.
Varakkaiden lasten vanhemmat haluaa lapsilleen hyvän kouluympäristön ja ovat siitä valmiita maksamaan. Yhteiskunta eriytyy tälläkin tavoin entisestään.
Mutta voiko lasten vanhempia siitä syyttää, että haluavat jälkikasvulleen mahdollisimman hyvän opetuksen? Mielestäni ei voi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja ratkaisuna Nasimalla ei suinkaan ole erityis- ja pienluokkien palauttaminen kouluihin, vaan estää vanhempien ns. koulushoppailu ja levittää häiriköt entistä laajemmalti kaikkiin kouluihin niin, että missään ei ole enää oppimisrauhaa..
Erityis- ja pienluokat vaativat rahaa...
Ja koska kaikki ovat samanlaisia ei ketään voi leimata kauppaamalla hänet häirikkönä jonnekin kauas. Vapaaehtoinen koulushoppailu on luontevampaa.
Vierailija kirjoitti:
Ja ratkaisuna Nasimalla ei suinkaan ole erityis- ja pienluokkien palauttaminen kouluihin, vaan estää vanhempien ns. koulushoppailu ja levittää häiriköt entistä laajemmalti kaikkiin kouluihin niin, että missään ei ole enää oppimisrauhaa..
Miten sen voisi estää?
Vierailija kirjoitti:
Ja ratkaisuna Nasimalla ei suinkaan ole erityis- ja pienluokkien palauttaminen kouluihin, vaan estää vanhempien ns. koulushoppailu ja levittää häiriköt entistä laajemmalti kaikkiin kouluihin niin, että missään ei ole enää oppimisrauhaa..
Ja tämähän vain kiihdyttää koulushoppailua. Syntyy väistämättä erilliset markkinat.
Kuri takaisin kouluihin. Vartijat kouluihin palauttamaan rauha opiskeluun ja poistamaan häiriköt luokista.
Tarkkailuluokat takaisin. Niille voi keksiä nätimmän nimen, jos tarkkis on leimaava.
Tasoryhmät takaisin matematiikkaan ja kieliin, tasoryhmiin haetaan osaamistestillä.
Suomi toisena kielenä-ryhmät erikseen lukuaineisiin.
Kaikki nepsyt ja muut, jotka eivät pysy mukana opetuksessa kuuluvat omiin erityiskouluihinsa.
Vierailija kirjoitti:
Ja ratkaisuna Nasimalla ei suinkaan ole erityis- ja pienluokkien palauttaminen kouluihin, vaan estää vanhempien ns. koulushoppailu ja levittää häiriköt entistä laajemmalti kaikkiin kouluihin niin, että missään ei ole enää oppimisrauhaa..
Suuri ongelma vaikeiden käytännön ongelmien ratkaisussa on se, että poliitikot tunkee näppinsä asioihin joita ei ymmärrä mutta josta niillä on mielipide.
Klassinen esimerkki metroprojektista jossa noita on useampikin. Esim. aikanaan poliitikot säästi pikkasen siltabetonista joten suomimetrossa ei istuta samalla tyylillä vaunun sivulla kuin maailmalla vaan isoissa penkeissä. Syynä on se, ettei vaunuihin mahtuisi niin paljoa matkustajia ja sillat ylikuormittuisi.
Sitten tuli espoon metro ja seuraava älyvapaa säästöpäätös. Eli säästettiin pikkasen louhintakuluissa tekemällä espoon asemista lyhyempiä kuin vanhan helsinginpään asemista eli ei mahdu enää ajamaan täyspitkällä metrolla kun se ei mahdu espoon asemille. Tätä koitetaan kompensoida vuorovälillä mutta kun tää suomen grillitikku-metroverkosto ajaa sillä yhdellä raiteella per suunta niin pienikin häiriö pysäyttää koko liikenteen verkon alusta loppuun.
Eli isot vaikutukset pienillä säästöillä.
Olen erityisluokalla töissä, ja vuosien saatossa oppilasaines on ollut vaihtelevan tasoista. Viime aikoina on saanut käytännössä huomata esim.autismiluokkien kasvavan tarpeen, mutta ei: samaan 'jätesankoon' (kyllä, käytän tätä sanaa koska siltä tämä tuntuu) puhumattomat ja puhuvat, kävelevät ja pyörätuolia käyttävät, sokeat ja näkevät, autistiset ja viivästymäiset...suunnittele siinä sitten kaikkia hyödyttävää sisältöä oppitunneille.
Pienryhmille ja erityisluokklle lisää rahaa!!
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tämä aika pian johtaa siihen, että perustetaan yksityisiä kouluja, jonne ei ongelmatapauksilla ole asiaa.
Varakkaiden lasten vanhemmat haluaa lapsilleen hyvän kouluympäristön ja ovat siitä valmiita maksamaan. Yhteiskunta eriytyy tälläkin tavoin entisestään.
Mutta voiko lasten vanhempia siitä syyttää, että haluavat jälkikasvulleen mahdollisimman hyvän opetuksen? Mielestäni ei voi.
Ei todellakaan voi syyttää vanhempia koulushoppaamisesta, varsinkin kun tilanne on tällainen.
Vierailija kirjoitti:
Hesan ongelma. Ei kuulu mulle.
Hesan ongelma tänään, sun ongelma huomenna..
Ennen ei kaikki ollut paremmin, mutta jotkut asiat oli. Esimerkiksi apukoulu. Sen jälkeen tuli tarkkailuluokat. Nykyisellään yksi häiriintynyt gangsterinalku sabotoi noin 27 muun oppimismahdollisuudet ja hyvän kouluhengen.
ei tule erityisluokkia takaisin. Vasemmistoideologia ei sellaisia hyväksy
Opettajat lyövät pöytään pysäyttävän listan: tämä kaikki meni pieleen Suomen kouluissa
1. Samassa luokassa käytöshäiriöiset, kielitaidottomat, ”nepsyt”...
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008198539.html