Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaapa yksi hyvä syy, miksi pitäisi käyttää asunnonvälittäjää asunnonmyynnissä?

AapoKuningasAapo
12.09.2022 |

paitsi että menetät 4000e vaikka olisit voinut itse näyttää asuntoasi ja muita kirjoja ei tarvii kuin talonkirjaotteen ja ilmaiseksi voi laittaa myynti-ilmon torille tai 150 e maksu etuovelle?

Kommentit (82)

Vierailija
21/82 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset tykkää ostaa mieluummin välittäjän kautta.

Miksi?

Vierailija
22/82 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos asuu vaikka ulkomailla itse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/82 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AapoKuningasAapo kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikäs siinä, jos haluavat maksaa enemmän. Välittäjän palkkio nimittäin siirtyy hintaan.

Ilman välittäjää myyvillä ei läheskään aina ole mitään realistista käsitystä asunnon arvosta. Ylihintaa pyytävät usein ja kas kun ei mene asunto kaupaksi.

hehh

minäpä käytin jo 3 välittäjää arvioimassa asuntoa, kaikilla oli suurinpiirtein sama hinta-arvio ja toisilla halvempi palkkio. ja samanlaisia asuntoja on vieressä 2 myynnissä. välittäjän arviointihan on ilmainen.

Meidän talossa yksi yritti myydä osakettaan itse. Ei mennyt muutamassa kuukaudessa kaupaksi ja otti välittäjän avuksi, ja hinta laski 20 000:lla. Meni kaupaksi ensiesittelyssä.

ei ollut tollolla älyä itse laskea hintaa muutamalla tonnilla? ja voihan sitä toki maalata tapetteja jos on rahaa

Vierailija
24/82 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asunnonvälittäjän kautta homma hoituu vaivattomammin eli hän tekee ilmoitukset, hoitaa näytöt ja hoitaa paperisodan. Toki itsekin voi myydä, jos osaa. Asuntokauppa vain on nyt melko lailla hiipunut, kun sähkölämmitteisten talojen kulurakenne on nousussa ylöspäin.

Olen kaksi asuntoa myynyt itse, rivarikaksion ja omakotitaloni. Ei minkäänlaista vaikeutta. Netti ei ollut silloin niin edistyksellinen kuin nyt, välittäjät ilmoittivat lehdissä. Minä laitoin oman ilmoituksen ja hyvin hoitui.

Jos myytävä asunto on kaukana niin silloin voi olla välittäjä tarpeen, jos ei itse pääse esittelemään. Muuta syytä en keksi.

Se taas ei ole meidän muiden syy, että olet mielikuvitukseton. 

Vierailija
25/82 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi?

Jostain syystä se herättää enemmän luottamusta. Vähän sama kuin miksi ihmiset ostaa mieluummin käytetyn auton liikkeestä kuin yksityiseltä suoraan.

Vierailija
26/82 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

AapoKuningasAapo kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikäs siinä, jos haluavat maksaa enemmän. Välittäjän palkkio nimittäin siirtyy hintaan.

Ilman välittäjää myyvillä ei läheskään aina ole mitään realistista käsitystä asunnon arvosta. Ylihintaa pyytävät usein ja kas kun ei mene asunto kaupaksi.

hehh

minäpä käytin jo 3 välittäjää arvioimassa asuntoa, kaikilla oli suurinpiirtein sama hinta-arvio ja toisilla halvempi palkkio. ja samanlaisia asuntoja on vieressä 2 myynnissä. välittäjän arviointihan on ilmainen.

Mikäs siinä, jos et itse osaa arvioida hintaa tai katsoa, mitä naapurissa on tarjolla. 

Vierailija
27/82 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli uuden asunnon ostossa, muuton järjestelemisessä ja remontissa niin paljon hommaa, että on ihan kiva, kun joku muu hoitaa vanhan myynnin. Nyt asutaan jo uudessa, niin vanhan esittelykin olisi vaivalloista.

Vierailija
28/82 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

BennyHinnKuningas kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esimerkiksi jo tarjousten tekeminen/hyväksyminen sisältää yllättävän paljon teknistä osaamista ja prosessituntemusta, ettei mene säätämiseksi. En ikinä ostaisi itse myyvältä, ei koskaan tiedä mikä on ihmisen ymmärrys ja lakiosaaminen. Suuret kaupat kyseessä, sanon ei puoskareille.

Kyllä välittäjienkin taidoissa huomaa eroja, en lähtenyt hieromaan kauppaa myöskään sekoilevien välittäjien kanssa. Tällä voi olla siis yllättävän suuri merkitys, täytyy herättää luottamusta kuten pankkitoimihenkilöiden, jotta heille talouttaan antaa hoidettavaksi. Tuli mieleen yksi sijoitusneuvoja, joka ei osannut edes vastata kysymyksiin, asioista joista olisi vähemmän valistuneen pitänyt saada hänellä tiedot. Joo, ei sijoituksia teidän pankille, en jaksa säätöä.

kerroppa dorka, esimerkki teknisestä ja prosessituntemisesta? lakiosaaminen?

myyntipaperithan saa pankista ja talosta talonkirjan isännöitsijältä ja jos on itse asunut, tietää onko tulossa remontteja tai mitä on jo tehty esim taloyhtiössä, samoin tietää sähkönkulutuksen kun on itse asunut

mitä ihmeen  prosessitietämistä tarvitaan siihen, että osaa verrata eri tarjouksia? toinen on isompi toinen pienempi, so what. senkun ilmoittaa tarjoajalle suuremmasta ,jos tä,mä tarjoaa vielä enemmän

hompsukin osaa välittää ja myydä talon niin osaa normaali ihminenkin

No aloitetaan helpolla; mitä pitää huomioida jos laittaa ilmoitukseen "myydään purkukuntoisena", että se on juridisesti sitova?

Toinen mikä tuli mieleen, pitääkö naapurikiinteistön vireillä olevasta kaavamuutoksesta mainita ostajalle, ja jos pitää, mitkä on vähimmästiedot?

En ole välittäjä, mutta esim. tällaiset asiat on osoittautuneet lähipiirissä kultaakin kalliimmaksi osaamiseksi.

Vierailija
29/82 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostajana halusin välittäjän palvelut. Jos myytävän kohteen hinta olisi välittäjänpalkkiota halvempi, niin ehkä sitten. Mutta näinhän se ei yleensä ole.

Vierailija
30/82 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ostajana halusin välittäjän palvelut. Jos myytävän kohteen hinta olisi välittäjänpalkkiota halvempi, niin ehkä sitten. Mutta näinhän se ei yleensä ole.

Ai mitkä palvelut? Huonot valokuvat sekä typerät ja virheelliset esittelytekstit?

Vierailija
31/82 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hupsua maksaa päivän työstä kuukauden palkka.

Olen säästänyt kymmeniä tuhansia ilman trokareita.

Pankki on aina mukana ja sieltä lakimies neuvoo.

Vierailija
32/82 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"paitsi että menetät 4000e vaikka olisit voinut itse näyttää asuntoasi ja muita kirjoja ei tarvii kuin talonkirjaotteen ja ilmaiseksi voi laittaa myynti-ilmon torille tai 150 e maksu etuovelle?"

Eihän sitä itse menetä vaan se ostaja.

Vierailija
33/82 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hupsua maksaa päivän työstä kuukauden palkka.

Olen säästänyt kymmeniä tuhansia ilman trokareita.

Pankki on aina mukana ja sieltä lakimies neuvoo.

Samalla logiikalla kannattaa tehdä itse sähkötyötkin.

Vierailija
34/82 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritettiin puoli vuotta myydä itse, sitten vuosi välittäjällä. Sitten pidettiin vuoden tauko myynnistä ja uudestaan välittäjälle. Meni viikossa kaupaksi. Ei olisi kannattanut itse yrittää, niin olisi varmaan mennyt heti kaupaksi. Hintaakin jouduttiin pudottamaan 6000€.

Vierailija
35/82 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata myydä koskaan. Asuu vaan.

Vierailija
36/82 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kauppakirja tehdään, jos myy itse? Mulla on kokemusta vain välittäjäkaupoista, jotka tehtiin kokonaan netissä eli ei käyty pankissa paikan päällä. Oli kätevää. Mietin vaan, että jos ja kun joskus myyn niin voisin tehdä sen itse.

Vierailija
37/82 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talonkirjaotetta ei tarvita myynnissä se on Kelan tukia varten. Ei AP:lla ole tarvetta välittäjän palveluille, kun ei sitä sossun maksamaa luukkua voi myydä.

Vierailija
38/82 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai mitkä palvelut? Huonot valokuvat sekä typerät ja virheelliset esittelytekstit?

Suttuisimmat (kännykkä)kuvat on niillä, jotka itse myyvät. Tekstitkin on tyyliin "Tässä kiva koti sinulle. Tee tarjous". Jotkut eivät laita hintaa ollenkaan. 

39/82 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä olisi ainakin tullut tosi kalliiksi ilman kiinteistövälittäjää. Myytiin vahingossa Hitas-asunto yritykselle, vaikka niitä saa myydä vain yksityishenkilöille. Ei olisi mitenkään tuota tajuttu. Ei kyllä tajunnut kiinteistövälittäjäkään, mutta koska se oli hänen virheensä, niin hoiti omaan piikkiinsä sinne uuden ostajan muutamassa viikossa.. Me oltiin siis saatu rahat, maksettu velat yms. siinä vaiheesa kun moka selvisi.. Onneksi oli kiinteistövälittäjä..

Vierailija
40/82 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten kauppakirja tehdään, jos myy itse? Mulla on kokemusta vain välittäjäkaupoista, jotka tehtiin kokonaan netissä eli ei käyty pankissa paikan päällä. Oli kätevää. Mietin vaan, että jos ja kun joskus myyn niin voisin tehdä sen itse.

Asunto-osakkeissa onnistuu sähköinen kaupanteko tällä hetkellä vain välittäjäkaupoissa.

Kiinteistökaupassa sähköinen kaupanteko onnistuu teoriassa ilman välittäjääkin, mutta sitä maanmittauslaitoksen järjestelmää ei osaa käyttää suurin osa välittäjistäkään...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kolme