Te toimisto pakotti hakea kassalle töihin kun en ole työllistynyt 3 vuoteen
pitäisikö nyt ottaa karenssi? sanoivat suoaran että "kyllä sun tulee nyt kysyä kaupasta töitä kun siellä pulaa". Sanoin joo, kun jaksanut alkaa inttää vastaan ja olen ujo. mutta en haluaisi työskennellä kassalla/kaupassa.
Kommentit (211)
Vierailija kirjoitti:
Olen aikani sen toimiston kanssa hassannut aivan liikaa, kunnes huomasin, että TE-toimisto on kaikkea muuta kuin auttava taho tai työllistävä taho. Suomessa on niin paljon tekemätöntä työtä, josta kuitenkin kuuluisi hyvinvointivaltiossa maksaa jokin korvaus, eli palkka, mutta koska kukaan ei halua maksaa palkkaa, siksi TE-toimisto on kehitetty "palvelemaan" työttömiä, rinnastaisin sen melkein "Arbait macht Frei", tyyliin, eli luvattiin suihkua, mutta tulikin uuni.
Miksi kukaan ei halua maksaa palkkaa eli olethan ottanut yhteyttä kansaedustajiin ja kunnanvaltuutettuihin, jotta asia korjataan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei ihme, että pakotti hakemaan, kun suomen kielikään ei ole hallussa: ei pakotti hakea vaan pakotti hakemaan. Perusasiat tulee osata.
Voisitteko te iän ikuiset kielipoliisit suksia vtuun. Varsinkin puhelimella kirjoitettaessa tulee helposti typoja. Tämä on keskustelupalsta, ei mikään äidinkielenkoe.
Harmillisesti huono kirjoitustaito korreloi alhaisen älykkyysosamäärän kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olet ollut noin kauan työttömänä, tullaan sinulle tarjoamaan lähes ihan mitä vaan keksivät maan ja taivaan välillä ja valitettavasti sinä olet heikoilla, vievät rahat joka kerta, jos et suostu siihen mitä tarjotaan. Tässä vaiheessa työttömyyttä tarjoukset ovat vain sellaisia, joista EI VOI KIELTÄYTYÄ!
Höpöhöpö! Olen nyt yli 2 vuotta työttömänä. Työkkäri ei tarjoa minulle mitään.
Jaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mies oli kerran elämässään työttömänä, viikon verran. Tuli työhönosoitus kaupan kassalle ja oli just valmistunut sähköalan insinööriksi. Haki paikkaa, sai sen ja teki sen 3kk jakson kaupan kassalla. Sitten sai oman alan töitä. Ei kuulema edes ollut paha, vaikka mies on hiljainen, ujo ja epäsosiaalinen.
Kyllähän sitä itsekin aikoinaan haettiin kesätöitäkin mistä vain saatiin.
Nykyään ihmisistä on tullut tosi nirsoja.
Milloin olet hakenut kesätöitä? Minä olen hakenut 80- ja 90-luvuilla. 80-luvulla työkkäri tarjosi maatalouslomittajan paikkaa. Juuri lukiosta tulleena, maalla asuvana, mutta en farmerina, en hakenut paikkaa. Yllättäen olin nirso. 90-luvuilla en hakenyt esmes siivoojan paikkoja. Yllättäen olin nirso, ja kesät meni chillaten ja kesätenttejä tehden, kunnes sain MINULLE sopivia töitä. Ja, yllättäen, näin tekivät monet niistä, jotka tunsin.
Muistelen, että moni 90-luvulla opiskellut jäi loppuiäkseen etsimään niitä itselleen sopivia töitä. Ei löytynyt ja niin he päätyivät lopulta siivoamaan, vaikka taskussa oli 7 vuotta sitten saadut maisterinpaperit.
Minä en tunne yhtään tällaista. Tunnen kyllä yhden, joka MENI siivoamaan monena kesänä, ja töiden kanssa oli huonoa.
Vierailija kirjoitti:
onko joku terveydellinen syy sille mikset voi olla työskennellä myyjänä?
Onko sinulle sana "introvertti" tuttu? Minä itse olin 18-30-vuotiaana myös niin ujo ja arka etten halunnut työskennellä asiakaspalveluammatissa. Sitten rohkaistuin, mutta ei se ollut oma alani sittenkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olet ollut noin kauan työttömänä, tullaan sinulle tarjoamaan lähes ihan mitä vaan keksivät maan ja taivaan välillä ja valitettavasti sinä olet heikoilla, vievät rahat joka kerta, jos et suostu siihen mitä tarjotaan. Tässä vaiheessa työttömyyttä tarjoukset ovat vain sellaisia, joista EI VOI KIELTÄYTYÄ!
Kai se on sitten toimeentulotuelle alettava
Ei sitä sinulta kysytä, haluatko toimeentulotukea, ei se mikään ensisijainen vaihtoehto ole. Taidat olla vedättäjä, ei toimeentulotukea saa, ellei siihen ole oikeutettu. Ihme kommentti, painu sinne kaupan kassalle ja ole siellä hetki ja häivy, jos ei kiinnosta.
tuskin ne ilman rahaakan voi suomessa jättää
Valitettavasti sen päättää joku muu taho kuin työtön, tämä TE-toimisto, työt, Kela ja työtön on aika helvetillinen yhtälö. Olet kuin pässi narussa, vedetään joka suuntaan, ja aina näyttöoikeus on työttömällä. Paha juttu, paha juttu!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis onko joku oikeasti sitä mieltä, että todella ujo ja sos. tilanteiden pelosta kärsivä ihminen pärjää jossain *tun kassatyössä!? Minä esimerkiksi olen ihminen, joka ei ikinä pärjäisi sellaisessa asiakaspalveluammatissa. Lääkkeillä siellä pitäisi jaksaa päivittäin, ettei paikat vapise ja saa edes "hei" sanottua vieraille ihmisille.
Varmaan on niitäkin, joille sosiaalisten tilanteiden pelko oikeasti tekee asiakaspalvelutyöstä vaikeaa, ellei mahdotonta. Paljon on kuitenkin myös niitä, jotka ovat jämähtäneet omaan ujouteensa, eivätkä edes yritä kehittää itseään. Itsekin olin aiemmin tällainen, mutta nyt työskentelen menestyksellisesti erittäin sosiaalisessa ammatissa, joka tosin vastapainoksi sisältää myös paljon itsenäistä työskentelyä. Joskus kannattaa oikeasti hakeutua epämukavuusalueelleen, siinä voi yllättää itsensäkin myönteisesti.
Joku nyt vaan ei halua. Itse olen kuitenkin ei-täysin-introvertti ihminen, mutta silti kaupan kassalla oleminen olisi myrkkyä. En todellakaan halua olla ihmisten tuntema! Pikakassat apuun!
Monesti oudot, syrjäytyneet hyypiöt tunnetaan paljon paremmin kuin joku tuiki tavallinen kaupan kassa. Olen minäkin aina välillä bongannut "tutun" kassamyyjän siviilissä, mutta ei ole tullut mieleen, että asia pitäisi jotenkin noteerata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen aikani sen toimiston kanssa hassannut aivan liikaa, kunnes huomasin, että TE-toimisto on kaikkea muuta kuin auttava taho tai työllistävä taho. Suomessa on niin paljon tekemätöntä työtä, josta kuitenkin kuuluisi hyvinvointivaltiossa maksaa jokin korvaus, eli palkka, mutta koska kukaan ei halua maksaa palkkaa, siksi TE-toimisto on kehitetty "palvelemaan" työttömiä, rinnastaisin sen melkein "Arbait macht Frei", tyyliin, eli luvattiin suihkua, mutta tulikin uuni.
Miksi kukaan ei halua maksaa palkkaa eli olethan ottanut yhteyttä kansaedustajiin ja kunnanvaltuutettuihin, jotta asia korjataan?
En ole, enkä aio, koska minulle maksetaan palkkaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpöhöpö! Olen nyt yli 2 vuotta työttömänä. Työkkäri ei tarjoa minulle mitään.
Sama täällä. Keväällä juttelin työkärin tädin kanssa puhelimessa, kerroin hakevani aktiivisesti töitä ja että olen myös hakemassa opiskelemaan seuraavassa haussa. Eipä ole sen jälkeen kuulunut yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulee kysyä töitä? Työnantaja se kai päättää kenet palkkaa, ei työkkäri.
Sitten uhkailtiin jos ei löydy, seuraava etappi on kuntouttava työtoiminta.
Joo, ja kuntouttavan jälkeen saakin työtoiveet unohtaa loppuiäkseen.
Eihän kuntouttavaa työtoimintaa mikään pakko ole CV:ssä mainita, eivätkä työnantajat sitä varmaankaan muualta saa selville.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ja tämä on sitten minun vikana, koska yhteiskunnalla ei tarjota töitä? Olen hakenut oman alan töihin mutta en ole päässyt. Ja se on minun vika? Ja hain aikaisemmin toiseen kouluunkin mutta en sinne päässyt. Tämäkin minun vika? ja nyt pitäisi sitten vain suostua mihin vaan työhön että rahat rullaa? Sama kuin remonttireiska miehelle sanottaisiin että haeppa parturikampaajaksi.
Jep, näin se pyörii. Jos itse hakee töitä aktiivisemmin kuin sinä, säästyy aika monelta harmilta. Ei TE-toimisto satuja usko, näytä faktat, selittelyt ei oikein auta. Valitettavasti kaikki eivät työllisty omaehtoisesti, joten siksi se perkeleen TE-toimisto on keksitty. Itse en luota sen putiikin päättelykykyyn millään muotoa. Onneksi on päässyt pois heidän umpisurkeasta osaamisesta ja päätöksistä, työllistynyt itse ja nyt oman itsensä "herra". TE-toimisto on reppanoita varten.
Reppana täällä! Hei! Minä ja kaikki tuntemani ollaan saatu lähes kaikki työmme työkkärin työilmoitusten kautta. Mut kai me ollaan reppanoita, sit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei ihme, että pakotti hakemaan, kun suomen kielikään ei ole hallussa: ei pakotti hakea vaan pakotti hakemaan. Perusasiat tulee osata.
Voisitteko te iän ikuiset kielipoliisit suksia vtuun. Varsinkin puhelimella kirjoitettaessa tulee helposti typoja. Tämä on keskustelupalsta, ei mikään äidinkielenkoe.
Ei pidä paikkaansa. Itse olen lievästi lukihäiriöinen, mutta silti matemaattisesti lahjakas.
Ymmärrän tuskasi mutta siksi yritänkin hakea sellaisia paikkoja missä ei tarvitse kassalla olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sinä et edes taida ymmärtää lukemaasi, jankkaat vaan.
Vierailija kirjoitti:
Minulla samantapainen tilanne kuin ap: lla. Sitä työkkäri ei kertonut mihin laitan lapseni ilta ja viikonloppuvuorojen ajaksi. Ja ei ole ketään joka vakituisesti olisi lapsen kanssa ( 1 luokkalainen) kanssa työvuorojen ajan. Lyhyitä aikoja pärjää mutta ei jatkuvasti viikonloppuja ja iltoja itsekseen. Itse olin jo eskari ikäisenä yksin kesällä päivät 70 luvun lopussa mutta nykyään ei lasta voi säännöllisesti yksin jättää. Pelkkää päivävuoroa ei kuulemma ole tarjolla.
Ja tiedoksi;
- kun päätin lisääntyä en tiennyt että isä muuttaa ulkomaille
- että lapsen mummo kuolee ja toinen sairastuuTämä osapäivätöiden tuntien sijoittuminen on se ongelma monessa työssä kun vakkarit haluavat tehdä sitä päivävuoroa.
Mummo kuollut ja toinen sairas, entäs paapat? Eihän lastenhoito mikään mummojen juttu ole vain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ja tämä on sitten minun vikana, koska yhteiskunnalla ei tarjota töitä? Olen hakenut oman alan töihin mutta en ole päässyt. Ja se on minun vika? Ja hain aikaisemmin toiseen kouluunkin mutta en sinne päässyt. Tämäkin minun vika? ja nyt pitäisi sitten vain suostua mihin vaan työhön että rahat rullaa? Sama kuin remonttireiska miehelle sanottaisiin että haeppa parturikampaajaksi.
Jep, näin se pyörii. Jos itse hakee töitä aktiivisemmin kuin sinä, säästyy aika monelta harmilta. Ei TE-toimisto satuja usko, näytä faktat, selittelyt ei oikein auta. Valitettavasti kaikki eivät työllisty omaehtoisesti, joten siksi se perkeleen TE-toimisto on keksitty. Itse en luota sen putiikin päättelykykyyn millään muotoa. Onneksi on päässyt pois heidän umpisurkeasta osaamisesta ja päätöksistä, työllistynyt itse ja nyt oman itsensä "herra". TE-toimisto on reppanoita varten.
Reppanatkin tarvitee töitä ja joskus elämässä tulee hetkiä kun itse kukin on reppana ja tarvitsee apua. Hyvähän se on, jos sitä apua on saatavilla.
Vai etkö itse työttömäksi jäädessäsi turvautuisi työttömyyskassoihin, joihin vaaditaan se, että ilmoittautuu te-toimistoon työttömäksi? Sinäkö mielummin oot sen työttömyysajan ilman tuloja?
Vierailija kirjoitti:
Eikö se nyt olisi kiva mennä töihin kolmen vuoden työttömyyden jälkeen?
Ei.
Vierailija kirjoitti:
Asiakaspalvelu työ eroaa siinä normaaleista sosiaalisista kontakteista, että niissä voi ottaa eräänlaisen työroolin päälle ja ei tarvitse tuoda sitä omaa henkilökohtaista persoonaansa esille mitenkään. Eikä kassalla nyt muutenkaan hirveän pitkiä keskusteluja käydä ellei asiakas itse pidä sellaista yllä.
Että siinä mielessä se voi olla hyvä harjoittelupaikka sosiaalisiin kanssakäymisiin. Toki riippuu kuinka pahasta sosiaalisesta pelosta on kyse.
Joo, ei kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla samantapainen tilanne kuin ap: lla. Sitä työkkäri ei kertonut mihin laitan lapseni ilta ja viikonloppuvuorojen ajaksi. Ja ei ole ketään joka vakituisesti olisi lapsen kanssa ( 1 luokkalainen) kanssa työvuorojen ajan. Lyhyitä aikoja pärjää mutta ei jatkuvasti viikonloppuja ja iltoja itsekseen. Itse olin jo eskari ikäisenä yksin kesällä päivät 70 luvun lopussa mutta nykyään ei lasta voi säännöllisesti yksin jättää. Pelkkää päivävuoroa ei kuulemma ole tarjolla.
Ja tiedoksi;
- kun päätin lisääntyä en tiennyt että isä muuttaa ulkomaille
- että lapsen mummo kuolee ja toinen sairastuuTämä osapäivätöiden tuntien sijoittuminen on se ongelma monessa työssä kun vakkarit haluavat tehdä sitä päivävuoroa.
Mummo kuollut ja toinen sairas, entäs paapat? Eihän lastenhoito mikään mummojen juttu ole vain.
Kait ymmärrät, ettei sukulaisilla ole mitään velvollisuutta hoitaa lasta? Totaali yyhoolle päivätyö on varmaankin ainoa vaihtoehto jos lapsi on pieni.
Okei, no sitten pummin äidiltäni rahaa.