Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te toimisto pakotti hakea kassalle töihin kun en ole työllistynyt 3 vuoteen

Vierailija
12.09.2022 |

pitäisikö nyt ottaa karenssi? sanoivat suoaran että "kyllä sun tulee nyt kysyä kaupasta töitä kun siellä pulaa". Sanoin joo, kun jaksanut alkaa inttää vastaan ja olen ujo. mutta en haluaisi työskennellä kassalla/kaupassa.

Kommentit (211)

Vierailija
141/211 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olet ollut noin kauan työttömänä, tullaan sinulle tarjoamaan lähes ihan mitä vaan keksivät maan ja taivaan välillä ja valitettavasti sinä olet heikoilla, vievät rahat joka kerta, jos et suostu siihen mitä tarjotaan. Tässä vaiheessa työttömyyttä tarjoukset ovat vain sellaisia, joista EI VOI KIELTÄYTYÄ!

ja tämä on sitten minun vikana, koska yhteiskunnalla ei tarjota töitä? Olen hakenut oman alan töihin mutta en ole päässyt. Ja se on minun vika? Ja hain aikaisemmin toiseen kouluunkin mutta en sinne päässyt. Tämäkin minun vika? ja nyt pitäisi sitten vain suostua mihin vaan työhön että rahat rullaa? Sama kuin remonttireiska miehelle sanottaisiin että haeppa parturikampaajaksi.

Jep, näin se pyörii. Jos itse hakee töitä aktiivisemmin kuin sinä, säästyy aika monelta harmilta. Ei TE-toimisto satuja usko, näytä faktat, selittelyt ei oikein auta. Valitettavasti kaikki eivät työllisty omaehtoisesti, joten siksi se perkeleen TE-toimisto on keksitty. Itse en luota sen putiikin päättelykykyyn millään muotoa. Onneksi on päässyt pois heidän umpisurkeasta osaamisesta ja päätöksistä, työllistynyt itse ja nyt oman itsensä "herra". TE-toimisto on reppanoita varten.

Reppana täällä! Hei! Minä ja kaikki tuntemani ollaan saatu lähes kaikki työmme työkkärin työilmoitusten kautta. Mut kai me ollaan reppanoita, sit.

TE-toimistolla ole tarjolla mitään itseäänkehittävää tai vaativaa duunia, jossa oikeesti pitää osata jotain muutakin kuin nöyristellä ja leikkiä leikkimökissä, puuhastelua heidän tarjouksensa on, kuten seistä tyhmän näköisenä paikallisessa kierrätyskeskuksessa, jos se on kehittävää ja eteenpäin vievää duunia, täytyy jonkun olla melkoinen idiootti.

Vierailija
142/211 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mielenterveydelle hyvä joutua työskentelemään paikassa missä ei halua. Miksi työtön ei saisi valita paikkaa mihin hakee? Ette te nirppanokatkaan työskentele paikoissa missä ette halua, mutta ensimmäisinä olette haukkumassa työttömiä.

Itse olen yhden kesän ollut kassalla ja vihasin jokaista minuuttia, ihan jokaista. En ole hyvä laskemaan päässä ja tosi paljon tuli tilanteita, että ihminen ojentaa rahan, kerkeän laittaa saadun summan koneeseen ja painoin kassan auki ja siinä hetkessä alkaakin kaivelemaan mulla on varmaan pienenä tuo 2, 50. Valitettavasti nämä on tilanteita kun mun pää ei vaan toimi, äkillinen laskutehtävä, jolloin annoin takasin yleensä liikaa vaihtorahoja, varmaan joskus liian vähänkin. Toinen on ajokortista iän laskeminen. Paniikissa ei onnistu edes se. Vihasin kaikenmaailman erikoismaksuja, ja oikeastaan asiakkaitakin. Silloin päätin, että olen ennemmin työtön kun hakeudun kaupan kassalle.

Hyvä kommentti, tämänkaltaisia ikäviä pakolla vastaanotettavia työttömiä on paljon. Tällainen ei todellakaan ole hyvä itsetunnolle tai herkälle mielelle ja ihmiselle. Ei vastenmielinen ja epäsopiva työ tee ihmistä hyväksi tai huonoksi, sankariksi tai luuseriksi. Olenkin ihmetellyt, miksi TE-toimistossa on yksinomaan sellaisia töitä ja tehtäviä tarjolla, mitä ei avoimesti haeta, vaan näihin avoimiin paikkoihin PAKOTETAAN. Jos näihin vastenmielisiin tehtäviin ei löydy avoimella haulla hakijaa, ei niihin mielestäni voi edes pakottaa. Lakiin pitäisi kirjata pykälä, muuten se ei korjaannu. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/211 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko todella niin avuton, ettet osaa hakea työpaikkaa saamatta sitä?

Sanottiin myös että pitää hakea työ kokeiluun.

Mistä voi hakea työn kokeiluun?

Vierailija
144/211 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro työhakemuksessa/haastattelussa kun kysytään miksi hait kyseistä tehtävää että siksi kun työkkäri käski. Valehtele tulevasta hammasremontista joka aiheuttanee tarpeen anakin 2kk:n saikulle. Kerro ihmisvihastasi ja fibromyalgiasta jonka vuoksi joudut saikuttamaan ainakin viikon kuukaudessa.

Vierailija
145/211 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryhdy gang stalking uhriksi. En tiedä paljon siitä maksetaan. Laita auton takalasii vaikka tarra hello suckers gang stalking friends ja käsilaukkuun jotain vihjeitä tyyliin: "oletko täällä mun takia"

Vierailija
146/211 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene sinne kassalle duuniin, ja kaada vaikka pirtelö vahingossa, sen kassakoneen sisäån. ensimmäisen kahden minuutin sisään aloittamisestasi.

Vierailija
147/211 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mielenterveydelle hyvä joutua työskentelemään paikassa missä ei halua. Miksi työtön ei saisi valita paikkaa mihin hakee? Ette te nirppanokatkaan työskentele paikoissa missä ette halua, mutta ensimmäisinä olette haukkumassa työttömiä.

Itse olen yhden kesän ollut kassalla ja vihasin jokaista minuuttia, ihan jokaista. En ole hyvä laskemaan päässä ja tosi paljon tuli tilanteita, että ihminen ojentaa rahan, kerkeän laittaa saadun summan koneeseen ja painoin kassan auki ja siinä hetkessä alkaakin kaivelemaan mulla on varmaan pienenä tuo 2, 50. Valitettavasti nämä on tilanteita kun mun pää ei vaan toimi, äkillinen laskutehtävä, jolloin annoin takasin yleensä liikaa vaihtorahoja, varmaan joskus liian vähänkin. Toinen on ajokortista iän laskeminen. Paniikissa ei onnistu edes se. Vihasin kaikenmaailman erikoismaksuja, ja oikeastaan asiakkaitakin. Silloin päätin, että olen ennemmin työtön kun hakeudun kaupan kassalle.

Työtön on täysin vapaa valitsemaan työpaikkansa sen jälkeen kun lopettaa rahojen varastamisen muilta.

Jäpä leikkii kovista intter netissä. Taidat ite olla joku turhaakin turhempi työntekijä joka elää vaan ylisuurista katteista siksi että osaa mielistellä pomoansa.

Vierailija
148/211 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ala lukemaan koko ketjua, mutta ap:lle tiedoksi ettei sinua tulla missään tapauksessa palkkaamaan noin pitkän työttömyyden jälkeen. Ole siis huoleti :)

Vierailija
149/211 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ala lukemaan koko ketjua, mutta ap:lle tiedoksi ettei sinua tulla missään tapauksessa palkkaamaan noin pitkän työttömyyden jälkeen. Ole siis huoleti :)

No mua pakotetaan myös työharjoitteluun

Vierailija
150/211 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on ihan totta, palkkatyö säännöllisillä työajoilla pitkäaikaistyöttömälle? Joopa joo. Vuokrafirman kautta saat rampata ympäri kylän marketteja muutaman vuoden ennenkun saat mitään pidempää pätkää, tai näin se ainakin perinteisesti on ollut.

Vierailija
151/211 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha sinun sinne kauppaan töihin pääsemistä on pelätä. Jatkuvastihan niillä on työvoimapula, mutta palkkaavat luultavasti vain jotain ennestään tuttuja tai muiden työntekijöiden suositusten perusteella. Mulla esim. on kokemusta kassatyöstä ja olin toisessa asiakaspalvelutyössä, kun hain kauppaan töihin (sillä perusteella, että paikka olisi ollut lähempänä kotiani ja tunteja olisi ollut enemmän kuin siinä toisessa työssä plus halusin vaihtelua). Ei kutsuttu edes haastatteluun.

Työkokeiluun voit päästä/joutua, mutta voithan sä yrittää sellaiseen johonkin muualle kuin markettiin, jos kuntouttava on ainoa muu vaihtoehto? Kysele jostain, missä käy vähän vähemmän ihmisiä ja voi tehdä muutakin kuin olla kassalla. Joku erikoisliike voisi olla ihan ok, esim. kukkakauppa. On sekin asiakaspalvelua, muttei niin intensiivistä kuin jossain marketin kassalla. Tai jos paikkakunnallasi on jotain yhdistyksiä, kysy olisiko niissä tarvetta toimistotyöntekijälle. 

Eihän noista kokeiluista mitään hyötyä ole työllistymisen suhteen, mutta on se silti kuntouttavaa parempi vaihtoehto. Siitä stigmasta ei ikinä pääse eroon, jos sinne joutuu.

Vierailija
152/211 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen kun kysyt vaan. Käytät vielä tota samaa kieltä hakemuksessa kuin alotuksessasi. Tuskimpa saat paikkaa, kerrot vielä että mieluiten työskentelisit takatiloissa koska pelkäät ihmisiä.

No mut käskettiin myös hakea työharjoittelupaikkoja.

Niitä ei tarvi hakea vaikka kuinka niin uskotellaan.

Itse sanon, että tarvin ja hean palkkatyötä, joten se on hyväksytty. 

Kassatyöhön ei nyt tosiaankaan pääse niin vain, työkkäri taas ihan pihalla. Niihin menee/pääsee opiskelijat, eikä vakitöitä etsivät. 

AP:lle suosittelen hakemaan tekstittäjän tms töitä, onnistuu kokonaan etänäkin.

Tsemppiä!

Vierailija
153/211 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen kun kysyt vaan. Käytät vielä tota samaa kieltä hakemuksessa kuin alotuksessasi. Tuskimpa saat paikkaa, kerrot vielä että mieluiten työskentelisit takatiloissa koska pelkäät ihmisiä.

Kassatyöhön ei nyt tosiaankaan pääse niin vain, työkkäri taas ihan pihalla. Niihin menee/pääsee opiskelijat, eikä vakitöitä etsivät. 

Tsemppiä!

Mulle ainakin sanottiin, että mun tulee hakea työkokeiluun koska en ole saanut palkkatyötä.

Vierailija
154/211 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olet ollut noin kauan työttömänä, tullaan sinulle tarjoamaan lähes ihan mitä vaan keksivät maan ja taivaan välillä ja valitettavasti sinä olet heikoilla, vievät rahat joka kerta, jos et suostu siihen mitä tarjotaan. Tässä vaiheessa työttömyyttä tarjoukset ovat vain sellaisia, joista EI VOI KIELTÄYTYÄ!

ja tämä on sitten minun vikana, koska yhteiskunnalla ei tarjota töitä? Olen hakenut oman alan töihin mutta en ole päässyt. Ja se on minun vika? Ja hain aikaisemmin toiseen kouluunkin mutta en sinne päässyt. Tämäkin minun vika? ja nyt pitäisi sitten vain suostua mihin vaan työhön että rahat rullaa? Sama kuin remonttireiska miehelle sanottaisiin että haeppa parturikampaajaksi.

Jep, näin se pyörii. Jos itse hakee töitä aktiivisemmin kuin sinä, säästyy aika monelta harmilta. Ei TE-toimisto satuja usko, näytä faktat, selittelyt ei oikein auta. Valitettavasti kaikki eivät työllisty omaehtoisesti, joten siksi se perkeleen TE-toimisto on keksitty. Itse en luota sen putiikin päättelykykyyn millään muotoa. Onneksi on päässyt pois heidän umpisurkeasta osaamisesta ja päätöksistä, työllistynyt itse ja nyt oman itsensä "herra". TE-toimisto on reppanoita varten.

Reppana täällä! Hei! Minä ja kaikki tuntemani ollaan saatu lähes kaikki työmme työkkärin työilmoitusten kautta. Mut kai me ollaan reppanoita, sit.

TE-toimistolla ole tarjolla mitään itseäänkehittävää tai vaativaa duunia, jossa oikeesti pitää osata jotain muutakin kuin nöyristellä ja leikkiä leikkimökissä, puuhastelua heidän tarjouksensa on, kuten seistä tyhmän näköisenä paikallisessa kierrätyskeskuksessa, jos se on kehittävää ja eteenpäin vievää duunia, täytyy jonkun olla melkoinen idiootti.

Mitä ihmettä höpiset? Kaikki muuallakin olevat työilmoitukset on myös työkkärissä!

Vierailija
155/211 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei ihme, että pakotti hakemaan, kun suomen kielikään ei ole hallussa: ei pakotti hakea vaan pakotti hakemaan. Perusasiat tulee osata.

Voisitteko te iän ikuiset kielipoliisit suksia vtuun. Varsinkin puhelimella kirjoitettaessa tulee helposti typoja. Tämä on keskustelupalsta, ei mikään äidinkielenkoe.

Kielioppivirhe ei ole typo.

Vierailija
156/211 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tsemppiä!

Kokoaika? Palkkaus? Koulutus?

Vierailija
157/211 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tsemppiä!

Oon ollut 3 vuotta työtön ja sanottiin että nyt on aika hakea esim työkokeiluun, koska olen ollut niin pitkään ilman töitä. Tähän oli vaikea sanoa mitään vastaan kun te-toimiston nainen alkoi vaan ehdotella työkokeilupaikkoja. Luulin että se on ihan ok hänen sanoa niin. SE on vaikea ujon ja hiljaisen ihmisen siinä sanoa, että en halua. Sitten sanoi myös että seuraava etappi on sitten kuntouttava työtoiminta.

Vierailija
158/211 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitat vain kovan palkkatoiveen, lähetät paskan CV:n ja jos jostain syystä pääset haastatteluun niin vedät sen vihkoon. Näin et varmasti saa paikkaa. Helppoa.

Vierailija
159/211 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitat vain kovan palkkatoiveen, lähetät paskan CV:n ja jos jostain syystä pääset haastatteluun niin vedät sen vihkoon. Näin et varmasti saa paikkaa. Helppoa.

No suostuin jo kun sanoin että voisin mennä työkokeiluun kun uhkailivat karenssilla. En tiedä enää miten perua se. Olisin vain halunnut oman alan töitää... Nyt pitää mennä jostain marketista kyseleen pääsenkö harjoittelupaikkaan. En ole todellakaan menossa joten varmaan karenssi tupsahtaa.

Vierailija
160/211 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei ihme, että pakotti hakemaan, kun suomen kielikään ei ole hallussa: ei pakotti hakea vaan pakotti hakemaan. Perusasiat tulee osata.

Voisitteko te iän ikuiset kielipoliisit suksia vtuun. Varsinkin puhelimella kirjoitettaessa tulee helposti typoja. Tämä on keskustelupalsta, ei mikään äidinkielenkoe.

Kielioppivirhe ei ole typo.

Totta! Mutta en usko, että tarkoitat sitä, mistä on kyse!