Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te toimisto pakotti hakea kassalle töihin kun en ole työllistynyt 3 vuoteen

Vierailija
12.09.2022 |

pitäisikö nyt ottaa karenssi? sanoivat suoaran että "kyllä sun tulee nyt kysyä kaupasta töitä kun siellä pulaa". Sanoin joo, kun jaksanut alkaa inttää vastaan ja olen ujo. mutta en haluaisi työskennellä kassalla/kaupassa.

Kommentit (211)

Vierailija
81/211 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla samantapainen tilanne kuin ap: lla. Sitä työkkäri ei kertonut mihin laitan lapseni ilta ja viikonloppuvuorojen ajaksi. Ja ei ole ketään joka vakituisesti olisi lapsen kanssa ( 1 luokkalainen) kanssa työvuorojen ajan. Lyhyitä aikoja pärjää mutta ei jatkuvasti viikonloppuja ja iltoja itsekseen. Itse olin jo eskari ikäisenä yksin kesällä päivät 70 luvun lopussa mutta nykyään ei lasta voi säännöllisesti yksin jättää. Pelkkää päivävuoroa ei kuulemma ole tarjolla.

Ja tiedoksi;

- kun päätin lisääntyä en tiennyt että isä muuttaa ulkomaille

- että lapsen mummo kuolee ja toinen sairastuu

Tämä osapäivätöiden tuntien sijoittuminen on se ongelma monessa työssä kun vakkarit haluavat tehdä sitä päivävuoroa.

Miksi olet tuossa tilanteessa työnhakijana työkkärissä? Työkkärin tehtävänä ei ole vastata siitä, miten toimia vuokranantajan kanssa, miten hakea lapselle päivähoitopaikka, miten hoitaa asiat ulosoton kanssa jne., niiden ainoa tehtävä on tukea työtöntä työnhaussa ja työttömän puolestaan pitää olla valmis kokoaikatyöhön. Jos et ole valmis, niin älä ilmoittaudu työttömäksi, vaan opettele elämään nolla eurolla kuukaudessa.

Ajattele, meillä on tuhansia kaltaisiasi töissä eivätkä he selitä, että en mä voi.

Ok, eli 7 v lapsesi viettää säännöllisesti viikonloput yksinään? Tuo on kyllä lasun paikka. Minä haen kokopäivätyötä, en epäsäännöllistä tuntityötä. Se on ihan suunnitelmaani kirjattu, ja menee täysin lainsäädännön mukaan.

Ps en ole kuullut että joku olisi niin urpo että jättäisi lapsensa säännöllisesti yksin työvuorojensa ajaksi joten en usko että sinulla on kouluikäisiä lapsia

Vierailija
82/211 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei yhteiskunta sinua elätä, jos et halua mennä töihin.

Totta kai elättää! Yhteiskunnan päätehtävä on pitää kansalaisistaan huolta!

kansalaiset = yhteiskunta

Mikä on ongelma?

Ei mikään?  Lähinnä pointti on se, että jokaisella on ikäänkuin vastuu kantaa kortensa kekoon että yhteiskunta toimii 

Näin keski-ikäisenä kerron, että jo nuorena tajusin, että tuo on roskaa. Miten typerää vastuuta ei ole. Elä elämäsi, keksi tarkoitus sille, yritä olla vahingoittamatta muita, siinä pääpiirteittäin se oikea "vastuu".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/211 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ihme, että pakotti hakemaan, kun suomen kielikään ei ole hallussa: ei pakotti hakea vaan pakotti hakemaan. Perusasiat tulee osata.

Vierailija
84/211 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olet ollut noin kauan työttömänä, tullaan sinulle tarjoamaan lähes ihan mitä vaan keksivät maan ja taivaan välillä ja valitettavasti sinä olet heikoilla, vievät rahat joka kerta, jos et suostu siihen mitä tarjotaan. Tässä vaiheessa työttömyyttä tarjoukset ovat vain sellaisia, joista EI VOI KIELTÄYTYÄ!

Kai se on sitten toimeentulotuelle alettava

Ei sitä sinulta kysytä, haluatko toimeentulotukea, ei se mikään ensisijainen vaihtoehto ole. Taidat olla vedättäjä, ei toimeentulotukea saa, ellei siihen ole oikeutettu. Ihme kommentti, painu sinne kaupan kassalle ja ole siellä hetki ja häivy, jos ei kiinnosta.

tuskin ne ilman rahaakan voi suomessa jättää

Vierailija
85/211 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olet ollut noin kauan työttömänä, tullaan sinulle tarjoamaan lähes ihan mitä vaan keksivät maan ja taivaan välillä ja valitettavasti sinä olet heikoilla, vievät rahat joka kerta, jos et suostu siihen mitä tarjotaan. Tässä vaiheessa työttömyyttä tarjoukset ovat vain sellaisia, joista EI VOI KIELTÄYTYÄ!

Ei sitä sinulta kysytä, haluatko toimeentulotukea, ei se mikään ensisijainen vaihtoehto ole. Taidat olla vedättäjä, ei toimeentulotukea saa, ellei siihen ole oikeutettu. Ihme kommentti, painu sinne kaupan kassalle ja ole siellä hetki ja häivy, jos ei kiinnosta.

Ei mulla ole säästöjä. Mutta jos en ole työnhakijana, niin saako toimeentulotukea? 

Vierailija
86/211 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei yhteiskunta sinua elätä, jos et halua mennä töihin.

Totta kai elättää! Yhteiskunnan päätehtävä on pitää kansalaisistaan huolta!

kansalaiset = yhteiskunta

Mikä on ongelma?

Ei mikään?  Lähinnä pointti on se, että jokaisella on ikäänkuin vastuu kantaa kortensa kekoon että yhteiskunta toimii 

Näin keski-ikäisenä kerron, että jo nuorena tajusin, että tuo on roskaa. Miten typerää vastuuta ei ole. Elä elämäsi, keksi tarkoitus sille, yritä olla vahingoittamatta muita, siinä pääpiirteittäin se oikea "vastuu".

No tottakai jokainen miettii sen elämänsä itsensä kautta eikä ole mikään yhteiskunnanorja, jonka ainut tehtävä tässä elämässä on muiden miellyttäminen, mutta on se tosi asia, että kukin omilla voimillaan ja kyvyillään vaikuttaa siihen millaisessa ympäristössä eletään.

Vierailija
87/211 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ja tämä on sitten minun vikana, koska yhteiskunnalla ei tarjota töitä? Olen hakenut oman alan töihin mutta en ole päässyt. Ja se on minun vika? Ja hain aikaisemmin toiseen kouluunkin mutta en sinne päässyt. Tämäkin minun vika? ja nyt pitäisi sitten vain suostua mihin vaan työhön että rahat rullaa? Sama kuin remonttireiska miehelle sanottaisiin että haeppa parturikampaajaksi.

Jep, näin se pyörii. Jos itse hakee töitä aktiivisemmin kuin sinä, säästyy aika monelta harmilta. Ei TE-toimisto satuja usko, näytä faktat, selittelyt ei oikein auta. Valitettavasti kaikki eivät työllisty omaehtoisesti, joten siksi se perkeleen TE-toimisto on keksitty. Itse en luota sen putiikin päättelykykyyn millään muotoa. Onneksi on päässyt pois heidän umpisurkeasta osaamisesta ja päätöksistä, työllistynyt itse ja nyt oman itsensä "herra". TE-toimisto on reppanoita varten.

Vierailija
88/211 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis onko joku oikeasti sitä mieltä, että todella ujo ja sos. tilanteiden pelosta kärsivä ihminen pärjää jossain *tun kassatyössä!? Minä esimerkiksi olen ihminen, joka ei ikinä pärjäisi sellaisessa asiakaspalveluammatissa. Lääkkeillä siellä pitäisi jaksaa päivittäin, ettei paikat vapise ja saa edes "hei" sanottua vieraille ihmisille.

Niinpä. Ihan omasta kokemuksesta voin sanoa, että kassatyö ei todellakaan ole leppoisaa. Asiakkaita on joka lähtöön, kaikenlaisia tilanteita saa selvitellä ja kestää asiakkaiden muka hauskaa läppää. Ja sitten on vielä nämä ties missä aineissa olevat (potentiaalisesti vaaralliset) asiakkaat ja myymälävarkaat. Jos on sosiaalistentilanteiden pelkoa niin kyllä tuollainen face to face aspatyö on se vihonviimeinen vaihtoehto.

Vierailija
89/211 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis onko joku oikeasti sitä mieltä, että todella ujo ja sos. tilanteiden pelosta kärsivä ihminen pärjää jossain *tun kassatyössä!? Minä esimerkiksi olen ihminen, joka ei ikinä pärjäisi sellaisessa asiakaspalveluammatissa. Lääkkeillä siellä pitäisi jaksaa päivittäin, ettei paikat vapise ja saa edes "hei" sanottua vieraille ihmisille.

Varmaan on niitäkin, joille sosiaalisten tilanteiden pelko oikeasti tekee asiakaspalvelutyöstä vaikeaa, ellei mahdotonta. Paljon on kuitenkin myös niitä, jotka ovat jämähtäneet omaan ujouteensa, eivätkä edes yritä kehittää itseään. Itsekin olin aiemmin tällainen, mutta nyt työskentelen menestyksellisesti erittäin sosiaalisessa ammatissa, joka tosin vastapainoksi sisältää myös paljon itsenäistä työskentelyä. Joskus kannattaa oikeasti hakeutua epämukavuusalueelleen, siinä voi yllättää itsensäkin myönteisesti.

Joku nyt vaan ei halua. Itse olen kuitenkin ei-täysin-introvertti ihminen, mutta silti kaupan kassalla oleminen olisi myrkkyä. En todellakaan halua olla ihmisten tuntema! Pikakassat apuun!

90/211 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minäkään menis, en voi sietää ihmisiä.

Ihan sama täällä. Mitä enemmän ikää tulee sitä enemmän inhoaa muita ihmisiä :-D

Vierailija
91/211 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ja tämä on sitten minun vikana, koska yhteiskunnalla ei tarjota töitä? Olen hakenut oman alan töihin mutta en ole päässyt. Ja se on minun vika? Ja hain aikaisemmin toiseen kouluunkin mutta en sinne päässyt. Tämäkin minun vika? ja nyt pitäisi sitten vain suostua mihin vaan työhön että rahat rullaa? Sama kuin remonttireiska miehelle sanottaisiin että haeppa parturikampaajaksi.

Jep, näin se pyörii. Jos itse hakee töitä aktiivisemmin kuin sinä, säästyy aika monelta harmilta. Ei TE-toimisto satuja usko, näytä faktat, selittelyt ei oikein auta. Valitettavasti kaikki eivät työllisty omaehtoisesti, joten siksi se perkeleen TE-toimisto on keksitty. Itse en luota sen putiikin päättelykykyyn millään muotoa. Onneksi on päässyt pois heidän umpisurkeasta osaamisesta ja päätöksistä, työllistynyt itse ja nyt oman itsensä "herra". TE-toimisto on reppanoita varten.

Ihan aktiivisesti olen hakenut, sen 4 paikkaa kuukaudessa.

Vierailija
92/211 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"pakotti hakea"?? Olisi pakottanut enemmin äidinkielentaitoa kohentamaan.

Vierailija
93/211 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulee kysyä töitä? Työnantaja se kai päättää kenet palkkaa, ei työkkäri.

Sitten uhkailtiin jos ei löydy, seuraava etappi on kuntouttava työtoiminta.

Että ihan uhkailtiin. Vai olisiko se te-toimiston työntekijä ihan vain kertonut sinulle mahdollisuuksistasi. :)

Kysy jostain tehtaasta töitä missä ei edellytetä mitään vaan opettavat työn. Olet ollut niin pitkään kotona että johan se ajatus uudesta ympäristöstä ahdistaa. Kun menet ja pääset alkuun niin huomaat että ei me muutkaan ihmiset sen kummempia olla. Kaikilla on omat juttunsa ja ongelmansa. Mistäs sitä tietää että työpaikalta löytyisi vaikka kavereitakin. Osan tuista voi saada jos työ on pieni palkkainen. Ainahan ne alussa on. Sitten nousee kokemuksen karttuessa, voi tulla tuotantopalkkioita, voit saada työterveyden palveluita, liikunta- ja kulttuurietuja.

Kaikki kotona lyllyvät aina huutelee että saman saa kotona mutta unohtaa ne monen työnantajan tarjoamat muut edut sen lisäksi että monesti ero on kuitenkin useita satasia joka tekee vuositasolla tuhansia. Ja ettei tarvitse "taistella" siitä rahasta vaan käyt töissä ja saat rahaa.

Vierailija
94/211 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

tuskin ne ilman rahaakan voi suomessa jättää

Kyllä voi jättää.

Kerran odotin sairauspäivärahaa 3kk, sain tuolta ajalta vain lapsilisät.

Vierailija
95/211 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aikani sen toimiston kanssa hassannut aivan liikaa, kunnes huomasin, että TE-toimisto on kaikkea muuta kuin auttava taho tai työllistävä taho. Suomessa on niin paljon tekemätöntä työtä, josta kuitenkin kuuluisi hyvinvointivaltiossa maksaa jokin korvaus, eli palkka, mutta koska kukaan ei halua maksaa palkkaa, siksi TE-toimisto on kehitetty "palvelemaan" työttömiä, rinnastaisin sen melkein "Arbait macht Frei", tyyliin, eli luvattiin suihkua, mutta tulikin uuni.

Vierailija
96/211 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei ihme, että pakotti hakemaan, kun suomen kielikään ei ole hallussa: ei pakotti hakea vaan pakotti hakemaan. Perusasiat tulee osata.

Voisitteko te iän ikuiset kielipoliisit suksia vtuun. Varsinkin puhelimella kirjoitettaessa tulee helposti typoja. Tämä on keskustelupalsta, ei mikään äidinkielenkoe.

Vierailija
97/211 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se nyt olisi kiva mennä töihin kolmen vuoden työttömyyden jälkeen?

Vierailija
98/211 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakaspalvelu työ eroaa siinä normaaleista sosiaalisista kontakteista, että niissä voi ottaa eräänlaisen työroolin päälle ja ei tarvitse tuoda sitä omaa henkilökohtaista persoonaansa esille mitenkään. Eikä kassalla nyt muutenkaan hirveän pitkiä keskusteluja käydä ellei asiakas itse pidä sellaista yllä. 

Että siinä mielessä se voi olla hyvä harjoittelupaikka sosiaalisiin kanssakäymisiin.  Toki riippuu kuinka pahasta sosiaalisesta pelosta on kyse.

Vierailija
99/211 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulee kysyä töitä? Työnantaja se kai päättää kenet palkkaa, ei työkkäri.

Sitten uhkailtiin jos ei löydy, seuraava etappi on kuntouttava työtoiminta.

Että ihan uhkailtiin. Vai olisiko se te-toimiston työntekijä ihan vain kertonut sinulle mahdollisuuksistasi. :)

Kysy jostain tehtaasta töitä missä ei edellytetä mitään vaan opettavat työn. Olet ollut niin pitkään kotona että johan se ajatus uudesta ympäristöstä ahdistaa. Kun menet ja pääset alkuun niin huomaat että ei me muutkaan ihmiset sen kummempia olla. Kaikilla on omat juttunsa ja ongelmansa. Mistäs sitä tietää että työpaikalta löytyisi vaikka kavereitakin. Osan tuista voi saada jos työ on pieni palkkainen. Ainahan ne alussa on. Sitten nousee kokemuksen karttuessa, voi tulla tuotantopalkkioita, voit saada työterveyden palveluita, liikunta- ja kulttuurietuja.

Kaikki kotona lyllyvät aina huutelee että saman saa kotona mutta unohtaa ne monen työnantajan tarjoamat muut edut sen lisäksi että monesti ero on kuitenkin useita satasia joka tekee vuositasolla tuhansia. Ja ettei tarvitse "taistella" siitä rahasta vaan käyt töissä ja saat rahaa.

En tunne olevani työkykyinen mutta en pääse sairaslomallekaan joten mitä pitäisi tehdä?

Vierailija
100/211 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpöhöpö! Olen nyt yli 2 vuotta työttömänä. Työkkäri ei tarjoa minulle mitään.