Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te toimisto pakotti hakea kassalle töihin kun en ole työllistynyt 3 vuoteen

Vierailija
12.09.2022 |

pitäisikö nyt ottaa karenssi? sanoivat suoaran että "kyllä sun tulee nyt kysyä kaupasta töitä kun siellä pulaa". Sanoin joo, kun jaksanut alkaa inttää vastaan ja olen ujo. mutta en haluaisi työskennellä kassalla/kaupassa.

Kommentit (211)

Vierailija
121/211 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minäkään menis, en voi sietää ihmisiä.

Suurin osa kassoista näyttää vihaavan ihmisiä, erityisesti asiakkaita, eli hyvin sovit joukkoon.

Vierailija
122/211 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei ihme, että pakotti hakemaan, kun suomen kielikään ei ole hallussa: ei pakotti hakea vaan pakotti hakemaan. Perusasiat tulee osata.

Voisitteko te iän ikuiset kielipoliisit suksia vtuun. Varsinkin puhelimella kirjoitettaessa tulee helposti typoja. Tämä on keskustelupalsta, ei mikään äidinkielenkoe.

Harmillisesti huono kirjoitustaito korreloi alhaisen älykkyysosamäärän kanssa.

Mikä on "Harmillisesti huono kirjoitustaito"? Lähde, vaikka se onkin roskaa, koska älykkyysosamäärä on roskaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/211 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis onko joku oikeasti sitä mieltä, että todella ujo ja sos. tilanteiden pelosta kärsivä ihminen pärjää jossain *tun kassatyössä!? Minä esimerkiksi olen ihminen, joka ei ikinä pärjäisi sellaisessa asiakaspalveluammatissa. Lääkkeillä siellä pitäisi jaksaa päivittäin, ettei paikat vapise ja saa edes "hei" sanottua vieraille ihmisille.

Varmaan on niitäkin, joille sosiaalisten tilanteiden pelko oikeasti tekee asiakaspalvelutyöstä vaikeaa, ellei mahdotonta. Paljon on kuitenkin myös niitä, jotka ovat jämähtäneet omaan ujouteensa, eivätkä edes yritä kehittää itseään. Itsekin olin aiemmin tällainen, mutta nyt työskentelen menestyksellisesti erittäin sosiaalisessa ammatissa, joka tosin vastapainoksi sisältää myös paljon itsenäistä työskentelyä. Joskus kannattaa oikeasti hakeutua epämukavuusalueelleen, siinä voi yllättää itsensäkin myönteisesti.

Joku nyt vaan ei halua. Itse olen kuitenkin ei-täysin-introvertti ihminen, mutta silti kaupan kassalla oleminen olisi myrkkyä. En todellakaan halua olla ihmisten tuntema! Pikakassat apuun!

Monesti oudot, syrjäytyneet hyypiöt tunnetaan paljon paremmin kuin joku tuiki tavallinen kaupan kassa. Olen minäkin aina välillä bongannut "tutun" kassamyyjän siviilissä, mutta ei ole tullut mieleen, että asia pitäisi jotenkin noteerata.

Ehkä minä olenkin outo, "syrjäytynyt" hyypiö? Olen ainakin hyvin läski. Ja sitä paitsi, kyse on MINUN tuntemuksistani!

Vierailija
124/211 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa kassoista näyttää vihaavan ihmisiä, erityisesti asiakkaita, eli hyvin sovit joukkoon.

Höpöhöpö!

Vierailija
125/211 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mielenterveydelle hyvä joutua työskentelemään paikassa missä ei halua. Miksi työtön ei saisi valita paikkaa mihin hakee? Ette te nirppanokatkaan työskentele paikoissa missä ette halua, mutta ensimmäisinä olette haukkumassa työttömiä.

Itse olen yhden kesän ollut kassalla ja vihasin jokaista minuuttia, ihan jokaista. En ole hyvä laskemaan päässä ja tosi paljon tuli tilanteita, että ihminen ojentaa rahan, kerkeän laittaa saadun summan koneeseen ja painoin kassan auki ja siinä hetkessä alkaakin kaivelemaan mulla on varmaan pienenä tuo 2, 50. Valitettavasti nämä on tilanteita kun mun pää ei vaan toimi, äkillinen laskutehtävä, jolloin annoin takasin yleensä liikaa vaihtorahoja, varmaan joskus liian vähänkin. Toinen on ajokortista iän laskeminen. Paniikissa ei onnistu edes se. Vihasin kaikenmaailman erikoismaksuja, ja oikeastaan asiakkaitakin. Silloin päätin, että olen ennemmin työtön kun hakeudun kaupan kassalle.

Vierailija
126/211 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut voi laittaa kassalle, mutta panikoin ja pyörryn hyvin nopeasti. Siis oikeasti pyörryn, koska näin käynytkin usein ihan muuten vain jännityksestä. Vaikea sosiaalisten tilanteiden pelko. Tuo vielä ruokkii sitä.

Vierailija
127/211 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mielenterveydelle hyvä joutua työskentelemään paikassa missä ei halua. Miksi työtön ei saisi valita paikkaa mihin hakee? Ette te nirppanokatkaan työskentele paikoissa missä ette halua, mutta ensimmäisinä olette haukkumassa työttömiä.

Itse olen yhden kesän ollut kassalla ja vihasin jokaista minuuttia, ihan jokaista. En ole hyvä laskemaan päässä ja tosi paljon tuli tilanteita, että ihminen ojentaa rahan, kerkeän laittaa saadun summan koneeseen ja painoin kassan auki ja siinä hetkessä alkaakin kaivelemaan mulla on varmaan pienenä tuo 2, 50. Valitettavasti nämä on tilanteita kun mun pää ei vaan toimi, äkillinen laskutehtävä, jolloin annoin takasin yleensä liikaa vaihtorahoja, varmaan joskus liian vähänkin. Toinen on ajokortista iän laskeminen. Paniikissa ei onnistu edes se. Vihasin kaikenmaailman erikoismaksuja, ja oikeastaan asiakkaitakin. Silloin päätin, että olen ennemmin työtön kun hakeudun kaupan kassalle.

Tämä on niin totta, kassatyötä pidetään sellaisena, että kuka vaan siihen pystyy, ja kuvitellaan, että kone hoitaa kaiken, mutta ei se niin mene.

Vierailija
128/211 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketä Hakea se pakotti?

Vierailija
129/211 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on niin totta, kassatyötä pidetään sellaisena, että kuka vaan siihen pystyy, ja kuvitellaan, että kone hoitaa kaiken, mutta ei se niin mene.

Itse olen ollut kahvilassa töissä ja yllättävän paljon joutui laskemaan päässä. Kaikenlaisia erikoistilanteita tuli säännöllisesti.

Vierailija
130/211 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko ihmekään kun miettii kauppojen asiakaskuntaa. Valittajia, muuten vaan törppöjä, spugeja, juoppoja, myymälävarkaita jne..

Vierailija
131/211 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiakaspalvelu työ eroaa siinä normaaleista sosiaalisista kontakteista, että niissä voi ottaa eräänlaisen työroolin päälle ja ei tarvitse tuoda sitä omaa henkilökohtaista persoonaansa esille mitenkään. Eikä kassalla nyt muutenkaan hirveän pitkiä keskusteluja käydä ellei asiakas itse pidä sellaista yllä. 

Että siinä mielessä se voi olla hyvä harjoittelupaikka sosiaalisiin kanssakäymisiin.  Toki riippuu kuinka pahasta sosiaalisesta pelosta on kyse.

Hah,hah siinä on jo ihan tarpeeksi harjoitusta ja stressiä kun käy asiakkaana itsepalvelukassoilla. Tästä on kuule matkaa siihen iloiseen adikaspalvelijaan joka ilme värähtämättä ottaa vastaan kaikki haukut.

Vierailija
132/211 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kassalla olo on nykyään myös vaarallista. Sellaista hullua on nykyään liikkeellä, että pitäisi saada vaarallisen työn lisää.

Vierailija
133/211 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs olette kouluttautuneet aloille missä vain se paras , sosiaalisin ja älykkäin prosentti työllistyy. Sitten ollaan valmiit vain oman alan töihin, vaikka ei teistä siihen ole kun työnantajat ei huoli töihin vuosien aikana.

Toki jotain tekemistä voi olla sillä vuosien tyhjällä kohdalla cv:ssä, niille pitää olla pirun hyvä selitys ettei katsota kieroon hakemuksia selatessa.

Ai eikö pidäkään tehdä sitä omaa juttua? Mutta tuotahan hoetaan ala-asteelta lähtien, että valitse oma juttusi ja tee sitä.

Vierailija
134/211 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs olette kouluttautuneet aloille missä vain se paras , sosiaalisin ja älykkäin prosentti työllistyy. Sitten ollaan valmiit vain oman alan töihin, vaikka ei teistä siihen ole kun työnantajat ei huoli töihin vuosien aikana.

Toki jotain tekemistä voi olla sillä vuosien tyhjällä kohdalla cv:ssä, niille pitää olla pirun hyvä selitys ettei katsota kieroon hakemuksia selatessa.

Niin tai miksi olet yli 50v, yt-neuvotteluissa sait potkut etkä enää työllisty? Oma vika se on, tottakai.

Vierailija
135/211 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minne pitää ottaa yhteyttä jos on työnhakijana mutta ei uskolla mennä edes työhaastatteluihin? Olen käynyt jo terveys hoitajalla juttelemassa peloista mutta minua ei tunnuttu otettavan vakavasti. Pitäisi saada sairaslomaa tai jotain ettei rahat katkea mutta sitä ei varmaan mihinkään pelkotiloihin myönnetä.

Mielisairaalaan.

Vierailija
136/211 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoustyö on hyvä, saa olla yksin tai jos on ihmisiä ympärillä niin saat silti olla rauhassa. Eikä se ole paha työ ollenkaan, ei tekis yhtään tiukkaa siirtyä kaupasta siivoamaan.

Vierailija
137/211 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olet ollut noin kauan työttömänä, tullaan sinulle tarjoamaan lähes ihan mitä vaan keksivät maan ja taivaan välillä ja valitettavasti sinä olet heikoilla, vievät rahat joka kerta, jos et suostu siihen mitä tarjotaan. Tässä vaiheessa työttömyyttä tarjoukset ovat vain sellaisia, joista EI VOI KIELTÄYTYÄ!

ja tämä on sitten minun vikana, koska yhteiskunnalla ei tarjota töitä? Olen hakenut oman alan töihin mutta en ole päässyt. Ja se on minun vika? Ja hain aikaisemmin toiseen kouluunkin mutta en sinne päässyt. Tämäkin minun vika? ja nyt pitäisi sitten vain suostua mihin vaan työhön että rahat rullaa? Sama kuin remonttireiska miehelle sanottaisiin että haeppa parturikampaajaksi.

No se, ette pääse "kouluun", on sinun vikasi. Etkö oikeasti edes tuon ve tajua? Yritä ekana käydä edes ne yläkoulun äikäntunnit.

Vierailija
138/211 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mitäs sä sitten teet työllistymisesi eteen että pääsisit muualle kuin kassalle? 

Olen työnhakija jotta saan rahaa. En saanut sairaslomaa vaikka puhuin lääkärille ahdistuksesta. Oikeasti en tunne oloani työkykyiseksi.

Mitä mahdollisesti tapahtuisi mikäli olisit töissä?

Burn outti koska stressaan niin paljon

Mikä aiheuttaa stressin?

Olen pienestä asti kärsinyt sos tilanteiden peloista. Mutta olen käynyt jo kuntouttavat läpi joten niitäkään ei enää jaksaisi

Psykologille tai psykiatrille sinun nyt pitäisi päästä. Tai jos olet nuori, voit hakea kelan kuntoutukseen itsekin. Jotain terapiaa tarvitsisit. Siinä vain on se, että pelosta pääsee, kun uskaltaa sen pelon kohdata pienin askelin. Johonkin jännittäjien ryhmään ainakin kannattaa hakeutua, vaikka kuinka pelottaisi. Mutta kaikkia siellä pelottaa toiset ihmiset. Puhun kokemuksesta.

Vierailija
139/211 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai eikö pidäkään tehdä sitä omaa juttua? Mutta tuotahan hoetaan ala-asteelta lähtien, että valitse oma juttusi ja tee sitä.

Onko pakko yrittää väkisin tehdä sitä omaa juttua työkseen, jos selvästi joku muu tekee sen paremmin?

Jos vaikka harrastelee omaa juttuaan ja elättää itsensä töillä eikä vinkuis kun yhteiskunta ei maksa tarpeeksi tai ei järjestä kaikkea valmiiksi juuri sinulle mieleisellä tavalla?

Vierailija
140/211 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo,toimeentulotuelle vaan!