Te toimisto pakotti hakea kassalle töihin kun en ole työllistynyt 3 vuoteen
pitäisikö nyt ottaa karenssi? sanoivat suoaran että "kyllä sun tulee nyt kysyä kaupasta töitä kun siellä pulaa". Sanoin joo, kun jaksanut alkaa inttää vastaan ja olen ujo. mutta en haluaisi työskennellä kassalla/kaupassa.
Kommentit (211)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä pitempään muhjaat kotona niin sitä vaikeampaa sieltä on lähteä. Käytä mielikuvitustasi, hanki rohkeutta ja opettelet ihmisten kohtaamista vaikka jollain harrastuksella. Huolehdit itsestäsi, aloitat käymään vaikka uimahallissa tai kuntosalilla?
Sitten kun huomaat itsetuntosi ja kuntosi kohenevan ,niin haet johonkin sellaisiin paikkoihin jotka sopii sulle. Postinjakajaksi, siivoojaksi?
Opiskellakin voi nykyään vaikka mitä ihan etänä.
Et sinä voi täysin kotiin linnoittautua. Tsemppiä!
Heh mikä neuvo. Kirjoittaja kuvittelee, että TE-toimisto odottaa, että hakija on saanut itsetuntonsa uimalla tai kuntoilemalla takaisin, heh. Jos aiot saada työtä, pitää sinun olla kunnossa kaiken aikaa. Olipas helvetin idioottimainen neuvo, sinulle en ainakaan suosittele hakemaan neuvonantajan tehtävää.
Hehheh vaan itsellesi. Kirjoittaja varmasti tarkoitti että nyt kun aloittaa, niin on tulevaisuudessa sitten parempi työkyky. Tällä hetkellä kun kasvattaa sitä kuntoaan ja opettelee muita taitoja, niin voi hakea esimerkiksi etänä opiskelee? Välttyy karenssilta ja työkkäri ei huohota niskaan. Silloin on esimerkiksi oikeutettu opintotukeen.
Kenties tuossa alkaa jossain kohtaa olee jo niin hyvässä kunnossa, että pääsee töihinkin. Ahkerasti vaan kokoajan hakee ITSELLE MIELUISIA paikkoja.
Suosittelen myös vakavasti harkitsee muuttoa, jos yhtään on mahdollista. Erilaiset pakkaustyöt esimerkiksi kaupoissa on lisääntynyt , koska ruokaa ostetaan paljon verkosta (isommat kaupungit).
Kannattaa miettiä laajasti eri vaihtoehtoja. Kyllä ujollekin virka löytyy 🙂
Herttaisuus ja positiivisuus luokitellaan vielä hyveeksi, mutta vain tilanteissa, joihin se soveltuu. Pääsi varmaan unohtumaan, että pitäisi löytää se työnantaja, joka katsoo hyvällä ja palkkaa sinut kun olet uinut, kuntoillut ja pakannut tavaroita laatikoihin. Katsos, kun niitä ilmaistulijoita TE-toimisto laittaa menemään kyseisiin töihin, niin miksi työnantaja siitä palkkaa maksaa jos saa pakkaajan 9 euron päiväkorvauksella. Nyt pää pois pensaikosta ja uimaan!
Taidat kuulua siihen ihmisluokkaan, jolle mikään ei käy? Löydät ongelman joka ratkaisuun? Se on voi voi sitten..
Jotain täällä täytyy jokaisen elääkseen tehdä. Ei voi jäädä loisimaan yhteiskunnan rahoilla vaikka olis kuinka ujo ja arka.
Minulle tärkeintä on PÄÄMÄÄRÄN saavuttaminen, ei sorkkia siellä täällä jotain pimpeli-pom hommia, joista ei tule kun rupia persiille. Minä MÄÄRÄÄN itse, mihin menen ja mitä teen ja mihin vahvuuteni myyn, en niitä ilmaiseksi TE-toimiston käyttöön anna. Jos en olisi kuin 9 euron arvoinen per päivä, ostaisin köyden ja rasvaisin sen puun oksaan. ONNEKSI EI OLE TARVETTA, joillekin se olisi ehkä pakko, jotta pääsee hanttihommia vuorille pakoon.
Ja se PÄÄMÄÄRÄ saavutetaan sillä, että raavit niitä rupia p e r seestäsi kotona?
Ei, olen etsinyt ja löytänyt PÄÄMÄÄRÄNI, olen siis TYÖSSÄ, en TE-toimiston juoksupoikana tai tyttönä. Jos joku oikeasti saa mielekkään työn TE-toimiston listoilta, täytyy kyseessä olla "kaverihomma", lisäksi, yksikään työnantaja ei ole juurikaan kiinnostunut TE-toimiston työnhakijalistoista, mistäköhän johtuu?
Mitä sä täällä sitten meuhkaat jos itselläsi on jo työ? Eikö täällä yritetä antaa vinkkejä ap:n tilanteeseen 🤔
Ei auta - toivoton tapaus!
Vierailija kirjoitti:
Mikä kassatyössä on vikana? Ihan hyvää homma monella tavalla. Varsinkin jos selviää määräaikaisella sopimuksella. (en siis itse jaksaisi pitkän päälle kyllä, mutta vaikka 6kk olisi ihan kiva)
Hyvää hommaa mutta et itsekään jaksaisi 😂
Vierailija kirjoitti:
Hyllyttäjäksi tai sinne kylmäkaappiin töihin. Ei kai kaikkien ole pakko kassalla olla.
Niitä hyllyttäjän paikkoja on huomattavasti vähemmän, sinne haluavia taas suhteessa paljon enemmän kuin kassalle. Ja työtunnit luokkaa 5h/vko
Jos johonkin hommaan kaupassa olisi aivan pakko muka suostua, niin se olisi se itsepalvelukassan kyttääjä. Eli istuu jakkaralla siinä kassojen edessä ja menee auttamaan sekoilevia asiakkaita tai fiksaamaan jumissa olevia koneita. En kyllä sitäkään jaksaisi.
Vierailija kirjoitti:
Kerro työhakemuksessa/haastattelussa kun kysytään miksi hait kyseistä tehtävää että siksi kun työkkäri käski. Valehtele tulevasta hammasremontista joka aiheuttanee tarpeen anakin 2kk:n saikulle. Kerro ihmisvihastasi ja fibromyalgiasta jonka vuoksi joudut saikuttamaan ainakin viikon kuukaudessa.
Tää oli hyvä :D
Vierailija kirjoitti:
Jos johonkin hommaan kaupassa olisi aivan pakko muka suostua, niin se olisi se itsepalvelukassan kyttääjä. Eli istuu jakkaralla siinä kassojen edessä ja menee auttamaan sekoilevia asiakkaita tai fiksaamaan jumissa olevia koneita. En kyllä sitäkään jaksaisi.
Järjestyksenvalvojan hommat voisi olla hyviä sulle. Sielläkään ei tarvitse kuin seisoa patsaana 8h. Helvetin tylsää kyllä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Järjestyksenvalvojan hommat voisi olla hyviä sulle. Sielläkään ei tarvitse kuin seisoa patsaana 8h. Helvetin tylsää kyllä
Kieltämättä. Hyvä idea. Jos joskus tulee tilanne, etten saa/halua oman alan töitä ja työkkäri pakottaa johonkin, niin ehdotan järjestyksenvalvojaa tai muuta itsenäistä hiippailijaa. Se sopii minulle.
Jaa. Itse 61 v ja tänäänkin tuli sähköpostilla kaksi kehoitusta hakea tiettyjä työpaikkoja. Mielellään laitoin jo hakemukset menemään, mutten pidättele henkeä haastattelukutsuja odotellessani. Vaaditut neljä työpaikkahakemusta on jo tälle jaksolle tehty.
Työnantajat kun intopinkeänä palkkaavat tämän ikäisen, not. Ei auta edes palkkatukilupaus.
Haetut ja ehdotetut paikat eivät todellakaan vastaa koulutustani tai edellistä 37 vuoden työkokemusta, mutta olisipa kuitenkin innostavaa päästä johonkin työhön tämän kotona virumisen sijaan. Saisi edes jonkinlaisen tunteen siitä, ettei ole pelkkää jätettä työmarkkinoilla.
Hae ap nyt edes kokeeksi sitä ehdotettua työtä. Saatat yllättyä voimavaroistasi ja oppimistaidoistasi, jos sinut rekrytoidaan.
Hae kauppaan töihi ja jos pyytävät haastatteluun niin sano ettei työ kiinnosta hait koska työkkärissä ne käski. Minä olen sanonut niin eikä tule karenssia. Työkkärille sanon minua ei valittu ei ne koskaan soita työnantajalle.
Mä en oo päässy kassalle töihin vaikka olen merkonomi ja mulla on 7kk kokemus kassatyöskentelystä näyttöjen ajalta. Sain asiakkailta mun kassatyöskentelystä 6 kiitoskirjettä jossa mua pelkästään kehuttiin ja ylistettiin. Mulla on myös hyvät atk-taidot harrastuksen puolelta, olen mm. koodannut ja ohjelmoinut, editoinut sovelluksia ja kasannut koneen ja asennellut komponenntteja ja ylikellottanut. En ole päässyt edes hyllyttäjäksi tai verkkokauppa keräilijäksi.
Kassalle ei todellakaan pääse kuka tahansa, ainakaan merkonomit. Ja mä haluisin kassaksi ja en pääse.
Mitä sä täällä sitten meuhkaat jos itselläsi on jo työ? Eikö täällä yritetä antaa vinkkejä ap:n tilanteeseen 🤔