Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko kellään ryijyä seinällä? Miksi?

Vierailija
11.09.2022 |

Onko? Ja ikäsi?

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kolme ryijyä ja kaksi täkänää. Tietääkö ap mikä on täkänä?

Kaikki ovat äitini ja tätini tekemiä.

Täkänä on varmaan aika monelle nuoremmalle vieras käsite. Torissa on rasittavaa, kun ihan kaikki seinätekstiilit ovat ryijyjä, täkänät ja lakanat ja ihan mitkä vaan kankaat seinällä.

Käsityöalalle kouluttautuneesta olisi virkistävää, jos käsityöperinteet ja taidot eivät ihan niin totaalisesti olisi unohtuneet.

Itsellä on useampi ryijy, ( jä täkänä) nyt olohuoneessa on esillä suosikki Kaukametsä.

Ikä 41 v.

Vierailija
22/54 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kolme ryijyä ja kaksi täkänää. Tietääkö ap mikä on täkänä?

Kaikki ovat äitini ja tätini tekemiä.

Täkänä on varmaan aika monelle nuoremmalle vieras käsite. Torissa on rasittavaa, kun ihan kaikki seinätekstiilit ovat ryijyjä, täkänät ja lakanat ja ihan mitkä vaan kankaat seinällä.

Käsityöalalle kouluttautuneesta olisi virkistävää, jos käsityöperinteet ja taidot eivät ihan niin totaalisesti olisi unohtuneet.

Itsellä on useampi ryijy, ( jä täkänä) nyt olohuoneessa on esillä suosikki Kaukametsä.

Ikä 41 v.

Sama juttu vaatteiden kanssa, ei osata nimetä vaatteita niin, että löytyisi hakemalla. Saati sitten, että voisi joillain hihatyypeillä hakea. Se on harmi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vähän kahta mieltä ryijyistä. Toisaalta pidän niistä ja haluaisin kotiini sellaista pehmeyttä. Vanhassa talossa niistä olisi hyötyä eristeenäkin. Ikävä kyllä yksikään minulle perinnöksi luvatuista ryijyistä ei sovi omaan tyyliini tai miellytä värisilmääni. Olen jo kerran nähnyt ne tässä ympäristössä (mieheni lapsuudenkoti) enkä halua palauttaa tänne enää yhtään enempää anopin tavaroita, kun tilaisuus tarjoutuu.

Jonkun modernin ryijyn voisin ajankulukseni toteuttaa itse. Sipsiryijyn näkeminen herätti tämän ajatuksen.

Vierailija
24/54 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me pidetään ryijy selässä, ihana talvella

Vierailija
25/54 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, ostin kirppikseltä kun tykkäsin väreistä ja halvalla sain. Sopii kauniisti seinän väriin ja paikkaan. Olen katsellut muitakin, mutta kun on vaativa maku, en ole vielä löytänyt sopivaa. Lisäeristeenä se toimii myös seinässä näillä sähkön hinnoilla.

Vierailija
26/54 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On tullut joskus laitettua. En uskalla katsoa, mitkä rajat siellä röijyn alla on seinässä. Pitäisi osata ja pystyä hoitamaan sitten se seinä, jos ottaa ton röijyn pois.

Se on RYIJY.

Ei röijy.

Röijy on romaninaisen vaatekappale.

Vierailija
27/54 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen vähän kahta mieltä ryijyistä. Toisaalta pidän niistä ja haluaisin kotiini sellaista pehmeyttä. Vanhassa talossa niistä olisi hyötyä eristeenäkin. Ikävä kyllä yksikään minulle perinnöksi luvatuista ryijyistä ei sovi omaan tyyliini tai miellytä värisilmääni. Olen jo kerran nähnyt ne tässä ympäristössä (mieheni lapsuudenkoti) enkä halua palauttaa tänne enää yhtään enempää anopin tavaroita, kun tilaisuus tarjoutuu.

Jonkun modernin ryijyn voisin ajankulukseni toteuttaa itse. Sipsiryijyn näkeminen herätti tämän ajatuksen.

Siis ne on miehen suvun ryijyjä? Miksi sinä perit ne ja päätät niiden käytöstä, eikä mies?

Vierailija
28/54 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole eikä tule. Pölyn kerääjä. 52v.

Vierailija
29/54 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis ne on miehen suvun ryijyjä? Miksi sinä perit ne ja päätät niiden käytöstä, eikä mies?

En ole tuo, jolta kysyit, mutta sisustaminen on kompromissi. Esim. minä haluaisin jotain vaaleanpunaista kotiin, esim. sohvan, mutta mieheni taas vihaa vaaleanpunaista, joten sitä ei kotiimme tule.

Vierailija
30/54 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryijy voi olla arvokaskin. Tuossa esimerkkiä, kun nainen löysi likaisen ryijyn, joka oli tarkoitettu roskiin?

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000009053525.html

Vierailija
31/54 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millainen uuvatti näitä "onko kukaan syönyt ruisleipää / ajanut autolla / käynyt töissä?" -tyyppisiä aloituksia duunailee?

Joku trolli?

Millainen uuvatti täytyy olla, että avaa ryijyjä käsittelevän ketjun vaikkei ole aiheesta lainkaan kiinnostunut 🤦

Sellainen joka haluaa kritisoida typeriä aloituksia ja täten parantaa palstan tasoa. Toisaalta kyseessä voi olla trolli, jolloin tein virheen ja annoin trollille huomiota.

Kuten huomaat, tämä on saanut keskimääräistä paljon enemmän vastauksia. Aloitus ei siis ole lainkaan typerä vaan oikein mielenkiintoinen. Voit palata tiedät-kyllä-mille-palstalle, jos et halua keskustella tällaisista aiheista.

Vierailija
32/54 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryijyt on hyviä torppaamaan kauikuja betonikuutiossa

Vierailija
33/54 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain lahjaksi raanun aikoinaan, mutta se jäi kotitaloon. Oli ihan hieno seinäkoriste. 

Vierailija
34/54 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millainen uuvatti näitä "onko kukaan syönyt ruisleipää / ajanut autolla / käynyt töissä?" -tyyppisiä aloituksia duunailee?

Joku trolli?

Millainen uuvatti täytyy olla, että avaa ryijyjä käsittelevän ketjun vaikkei ole aiheesta lainkaan kiinnostunut 🤦

Sellainen joka haluaa kritisoida typeriä aloituksia ja täten parantaa palstan tasoa. Toisaalta kyseessä voi olla trolli, jolloin tein virheen ja annoin trollille huomiota.

Sun Sanna-aloitukset ja kaikki muu öyhötys on sitä "tasoa"? 😁

Vierailija
35/54 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ryijy rinnassa, koko ajan kulkee mukana

Vierailija
36/54 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole, ovat kamalia

Vierailija
37/54 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On yksi. Sain sen mummolta perintönä, sopii huoneen väreihin ja vähentää kaikua.

Vierailija
38/54 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, vuosikymmenen haaveilin Kettujen leikki-ryijystä ja Torista sattumalta löysin! Valmiina maksaa Käsityön ystäviltä nyt tilattuna n. 4500€, maksoin 500€! Tämä löytö ennen ryijybuumia.

Haaveilun aloitin n. 40 vuotiaana, ryijy on suunniteltu vuotta 1999, siitä voi laskea ikäni ;)

Vierailija
39/54 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, Porin Tienoot-niminen. Sukulaisen tekemä 50-luvulla. Olen nelikymppinen.

Se on todella kaunis perinneryijy. Tekisi mieli, mutta kehtaako Itä-Suomessa pitää...?

Vierailija
40/54 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli, mutta otin pois kun kissa kiipeili aina siinä, ja ryijy keräsi paljon pölyä.