Onko kellään ryijyä seinällä? Miksi?
Kommentit (54)
On, siksi kun remontissa tyhmyyksissämme korvattiin seinäpäällysteenä olleet lastulevyt cuproc-levyillä, ja kaikuu inhottavasti. Ryijy imee ääntä ja estää kaikumisen.
On tullut joskus laitettua. En uskalla katsoa, mitkä rajat siellä röijyn alla on seinässä. Pitäisi osata ja pystyä hoitamaan sitten se seinä, jos ottaa ton röijyn pois.
Siksi kun se oli mun mummin, ja minä rakastin mun mummia, hyviä muistoja lapsuudesta. Ja paitsi vanha ryijy on myös todella kaunis.
Jos älypuhelimen näpyttelytaidot loisivat ryijyn, monella olisi sellainen seinällä.
Joo, Porin Tienoot-niminen. Sukulaisen tekemä 50-luvulla. Olen nelikymppinen.
Asun isovanhempien perintönä 1923 rakennetussa hirsitalossa. Tuo röijy on ollut tuossa "aina" ja tulee olemaankin, jos vaan ehjänä pysyy. Talvella imuroin sen ja annan olla hangessa raikastumassa yön yli.
Mulla on kolme niitä mutta vain yksi seinällä. Talveksi voisi laittaa muutkin. Laitan ulkoseinää vasten, niin eristävät kylmääkin.
Mulla on mökillä käsinveistetyssä hirsiaitassa perintöryijy seinällä.
Sopii ympäristöön.
Luulin sen olevan pölypesä, mutta jokakesäisessä tuuletuksessa olen huomannut, että ei pölyä yhtään.
On. Se on peräisin isäni lapsuudenkodista ja on kaunis. 42. Se on ollut seinällä 8 vuotta.
Mökillä on kolme. Olen perinyt ne.
On. Ajattelin sen vaikuttavan positiivisesti tilan (kaikuva) akustiikkaan, mutta olin väärässä. Enää en viitsi ottaa sitä pois, koska tein sille myös valaistuksen, joka nostaa sen värit kauniisti esiin. Nyt se on sitten koriste, eräänlainen taulu.
Vierailija kirjoitti:
Millainen uuvatti näitä "onko kukaan syönyt ruisleipää / ajanut autolla / käynyt töissä?" -tyyppisiä aloituksia duunailee?
Joku trolli?
Millainen uuvatti täytyy olla, että avaa ryijyjä käsittelevän ketjun vaikkei ole aiheesta lainkaan kiinnostunut 🤦
Vierailija kirjoitti:
Millainen uuvatti näitä "onko kukaan syönyt ruisleipää / ajanut autolla / käynyt töissä?" -tyyppisiä aloituksia duunailee?
Joku trolli?
Millainen uuvatti multipeukuttaa omaa täysin irrelevanttia kommenttiaan? 😁
Kolme ryijyä ja kaksi täkänää. Tietääkö ap mikä on täkänä?
Kaikki ovat äitini ja tätini tekemiä.
On kaksi. Asumme miehen isovanhempien rakentamassa hirsitalossa ja tuo tuvan ryijy on ollut tuossa aina. Myös oman sukuni perintöryijy on meillä olohuoneessa. Ryijyt on kauniita. Tykkään myös kun seinällä on jotain isoa ja näyttävää, mutta niin isoihin tauluihin ei ole varaa.
Sain isoäidiltäni ryijyn lahjaksi jo teininä. Sellainen moderni, nimi oli muistaakseni "Aamuhämärä".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku trolli?Millainen uuvatti täytyy olla, että avaa ryijyjä käsittelevän ketjun vaikkei ole aiheesta lainkaan kiinnostunut 🤦
Sellainen joka haluaa kritisoida typeriä aloituksia ja täten parantaa palstan tasoa. Toisaalta kyseessä voi olla trolli, jolloin tein virheen ja annoin trollille huomiota.
Ne on nyt muotia. Kauniita. Sopivat seinänlämmittäjäksi kylmällä.