Mitä olette jättäneet kaupasta ostamatta, hintojen nousun takia?
Mitä tuotteita ostitte ennen hintojen nousua, mutta ette osta enää?
Kommentit (97)
En ole jättänyt mitään ostamatta mutta olen siirtynyt ostamaan edullisempaa tai enemmän tarjoustuotteita. Jos näen sitä lihaa mitä meillä syödään alelaputettuna niin ostan heti, myös pakastimeen. Tänään ostin kananmunia 40kpl, kymmenen kappaleen rasia maksoi 1,38e. Oli tarjouksessa koska päiväys menossa, säilyvät monta viikkoa päiväyksen menon jälkeenkin.
Leivon leipää itse, onneksi hamstrasin talvella jauhoja ja hiutaleita. Oma lounas on (teen etätöitä) yleensä puuro, nyt pitää miettiä onko enää varaa maitopuuroon, ehkä vähennän yhteen kertaan viikossa ja vähennän maidon määrää.
Sain työkaverilta säkillisen omenaa, siitä teen hilloa ja laiton lohkoja pakastimeen, koko perhene herkkua on kauraomenapaistos.
Juustossa on siirrytty valmiista viipaleista palajuustoon. Jogurtin hintaa kauhistelin tänään kaupassa. Lidlin 1kg kreikkalainen maksoi ennen 2,79e, tänään oli hinta 3,29e. Jäi hyllyyn ja otin halvinta mitä oli. Tosin sekin 1,29e/kg kun keväällä maksoi vielä 0,89e.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mustikat ja puolukat ostin yksityiseltä poimijalta ja pakastin itse. Luumut ja omenat tuli kerättyä tarkemmin talteen pihasta kuin aiempina vuosina. Kalaa ostin enempi pakasteena kuin tuoreena, se tosin on taas halpenemaan päin.
Tuore pinaatti on jäänyt kauppaan, 80€/kg, se on varmaan ainoa minkä ostamisen olen lakannut tyystiin.
Mistä sais tilata edullisia papuja tai linssejä 1-2 kg pusseissa? Naurettavia nuo 200g rasiat.Eikös niissä aasialaisissa marketeissa ole edullisia isoja pakkauksia myynnissä? Tosin olisin varovainen ettei tule tuholaisia.
Meinaatko, että etnisillä marketeilla on oma tulli, jonka kautta tuovat papunsa maahan? Eiköhän ne saman seulan läpikäy kuin Prismankin papulaatikot, eli ihan yhtä mahdollista on molemmissa olla tuholaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lohi on liian kallista. 😔
Onko se joskus ollut halpaa?
-milleniaali.
Kyllä mä muistan, että vajaa 10 vuotta sitten sellaisen tyhjiö pakatun kyljen sai noin 7 euron kilohintaan. Tosin taisi olla tarjous ja normi hinta 12€/kg
Tuolloin vielä ostin ja söin hyvällä halulla, nyt en ole enää vuosiin ostanut.
Terveisin monisairas , köyhä, työkyvytön, jolle kumminkin olisi hyvästä syödä mahdollisimman monipuolisesti, mutta kun taloudellinen tilanne estää sen.
Lähestulkoon kaiken tuoreen.
Leivät ostan kuivattuina, vihannekset ja hedelmät pääasiassa säilykkeinä tai pakasteina. Juustoista ostan ainoastaan sulatejuustoa.
Rahkaa ostin ennen monta kertaa viikossa, nyt muutaman purkillisen kuukaudessa.
Teen vaihdoin halvimpaan mahdolliseen kuraan. Maidon/piimän lisäksi en osta muuta juotavaa.
Valmisruokaa en osta nykyisin ollenkaan. Puurohiutaleita laitan vaan puolet entisestä määrästä.
Nuuka-Nyysteeni kirjoitti:
En osta enää lohta kuin tarjouksesta. Normaalisti saattaa maksaa 30€/kg. Alkuviikosta ostettiin kolmen kilon lohi, kun kilohinta oli tarjouksessa 8€/kg.
:D onpa halpaa! Ostin cittarista kokonaisen lohen katsomatta hintaa 10v sitten. Kilohinta tais olla 32e/kg kun jalkikateen tihrustin sen.
Onneksi tililla oli satku. Itkin, maksoin ja itkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lohi on liian kallista. 😔
Onko se joskus ollut halpaa?
-milleniaali.
Kyllä mä muistan, että vajaa 10 vuotta sitten sellaisen tyhjiö pakatun kyljen sai noin 7 euron kilohintaan. Tosin taisi olla tarjous ja normi hinta 12€/kg
Tuolloin vielä ostin ja söin hyvällä halulla, nyt en ole enää vuosiin ostanut.Terveisin monisairas , köyhä, työkyvytön, jolle kumminkin olisi hyvästä syödä mahdollisimman monipuolisesti, mutta kun taloudellinen tilanne estää sen.
Joo oli useinkin 6,99 eur/kg lohenpuolikkaita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Marketin leivontapisteen karjalanpiirakat 10 kpl pussi 6,70 e.
Juuri leivoin vehnäkuorisia karjalanpiirakoita 40 kpl:tta. Itse leivottuna hinta n. 2,5 euroa. (2 dl puuroriisiä n. 35 c, maitolitra 95 c, 10 dl jauhoja n. 50c, muna 25 c, kuivahiiva n. 10 c.)
Itse tehdyt karjalanpiirakat on taivaallisia. Pitäiskin taas tehdä! Iso homma vaan.
No oikeastaan ei edes ole, samalla voi tehdä muutakin. Riisipuuroa voi keittää tupla-annoksen, puolet syö puurona, loput piirakoissa. Puuron voi keittää ensin, jämistä tekee sitten piirakat. Näin satokaudella voi myös tehdä osasta riisipuurosta porkkanalaatikkoa. Tai sitten sekä puuron että porkkananjämistä porkkanapiirakoita. Karjalanpiirakkakuoreen voi leipoa myös vaikka perunamuusin jämät perunapiirakoiksi tai lanttusurvoksen supikkaiksi. Ruiskuoritaikina on helppo vain sekoittaa, vehnätaikinassa vähän enemmän töitä.
Kahvista vaihdoin merkkiä. Nyt ostin kokeiluun s-marketista kahvin, joka oli kilohinnaltaan halvin. Ihan ok se on.
Join ennen aamuisin 2 isoa kuppia kahvia, mutta viimeiset pari viikkoa oon juonut useimmiten vain yhden. Säästän tällä tavalla myös maitoa.
En osta enää muita vitamiineja kuin d-vitamiinia.
Vierailija kirjoitti:
En ainakaan osta enää juustoa tai mitään ylimääräisiä makeisia.
Mun lemppari juusto maksaa nyt yli 10e, ennen oli vain reilun 6e.
En tuolla hinnalla kyllä osta. Tolkuton cheddar kyseessä siis.
En mitään. En huomaa, että minkään käyttämäni tuotteen hinta olisi noussut selvästi.
Kahvin juonti on lopetettu oikeastaan kokonaan. Ensin siirryttiin pikakahviin, mutta nyt kesän aikana voi mennä viikkokin, että aamuisin juodaan vaan teetä ja samoin illalla. Lidlin pussiteetä 89 senttiä 50 pussia. On meillä presidenttikahvia purkissa, ehkä pari kertaa kuussa keitetään ja pannukahvia, keitintä ei ole
Kalaa syön vaan minä, ostan itselleni kirjolohipalasen toisinaan. Lihaa ostetaan normaalisti, lähinnä jauhelihaa ja jotain pataruuaksi sopivaa. Hyödynnän läheisen s-marketin alennuksia. Pitää varmaan käydä ilta-alessa prismassakin joskus
Ikean lihapullat kilon pussissa, ennen noin kuusi euroa, nyt 8 euroa ellei ole noussut jo siitäkin.
Ostan punalappuisen jauhelihan ja teen pullat itse.
Vierailija kirjoitti:
En mitään. En huomaa, että minkään käyttämäni tuotteen hinta olisi noussut selvästi.
Kaksi vaihtoehtoa:
A. Et ole tietoinen mitä ympärilläsi tapahtuu
B. Ostat vain alkoholituotteita, halvintaa jauhelihaa sekä makaronia.
Kaikki tuore kala, juustot, karkit ja limut.
Ennen ostin paljon kodin sisustusjuttuja, ihania lakanoita ja kalliita maljakoita muun muassa. Nyt en osta enää yhden yhtä sisustusjuttua ja vaatteitakin vain vähän, mutta hyvää periaatteella. Hyvää siksi, että ne kestäisivät mahdollisimman monta vuotta. Rahansäästön ja ekologisuudenkin takia. Ennemmin yksi hyvä kuin 10 sinnepäin. Karkit yritän myös karsia minimiin. Matkustelua olen vähentänyt huomattavasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En osta kahvia. Tarjouksesta ostin useamman kymmenen pakettia alle 5e. Juon yleensä kaupunkikahveja, mutta koska lähikauppa yrittää maksattaa melkein 10e / pkt, niin en ole enää ostanut. Onneksi on varastossa ens vuoden lopulle säilyvä erä alesta ostettua.
En osta leipää, enkä mitään piirakoita. Virittelin taas vanhan leivontaharrastuksen ja totesin, että on oikeastaan aika hauskaa. Tässä on tehty sämpylöitä, karjalanpiirakoita ja ties mitä pakkaseen. sieltä sitten yksi kerrallaan, jos leipää tekee mieli. Halpaa ja hyvää.
En osta hedelmiä, koska poimin juuri pakkasen täyteen mustikoita. Samoin pakastin omenoita lohkoina ja hillona, sen lisäksi ostin 15 kg mansikoita alesta n. 2,5e /kg hintaan. Käytän nämä ilmaiset tai edulliset ensin.
En osta limuja enkä vissyjä. Soda Streamilla tehdään kuplavettä jos tekee mieli jotain poreilevaa. Makua saa vaikka marjoista.
Tässä pieniä säästövinkkejä.
Muuten ok, mutta nuo edulliset kahvit on hirveitä esim. kaupunkikahvein verrattuna. Mieluummin juon hyvää ja vähemmän.
Ja itse leipomalla sen minkä säästää raaka-aineissa maksaakin sitten sähkölaskussa. Uuni ja pakastin vie sähköä.
Itse aloin juoda kahvia vain aamuisin eli puolitin kahvin kulutuksen hintojen nousun myötä. Ja jos lempparikahvi kallistuu liikaa niin sitten lopetan kahvin juomisen ihan kokonaan.
Punalaputettuja on tosi vaikea löytää nykyään. Prisman ilta-alesta ei ole mitään hyötyä kun niitä punalappuisia ei ole. Matsmart ja Fiksuruoka tulee selattua usein ja välillä löytää tosi hyviä tarjouksia.
Ostan keksejä harvemmin, ja kalaa en osta melkein ollenkaan. Melkein kaikentyyppiset pähkinät jäävät kauppaan, ellei ole joku tarjous tai laputettu. Maapähkinävoita ostan.
Leikkeileitä en osta. Kaikesta olen alkanut katsoa halvempaa versiota enkä osta yksittäisiä nuudelipaketteja tai pieniä mehuja.
Ostinkin kaupunkikahvia, mutta lisäksi Kulta Katriinaa, joka on itseasiassa ihan ok peruskahvi. En keitä kahvia kahvinkeittimellä vaan käytän toisenlaista suodatustapaa ja laadukasta suodatinpaperia kahvinvalmistukseen. Yleensä myös tehdään kahvia sen verran kuin juodaan, eli ei mene hukkaan tällä suodatusmenetelmällä.