Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä olette jättäneet kaupasta ostamatta, hintojen nousun takia?

Vierailija
11.09.2022 |

Mitä tuotteita ostitte ennen hintojen nousua, mutta ette osta enää?

Kommentit (97)

Vierailija
21/97 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo jättänyt mitään ostamatta, en ole edes huomannut että hinnat olisivat nousseet. Elän lähinnä leivällä, hedelmillä ja salaateilla, ei ole kallista.

Vierailija
22/97 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kortsut. Nyt vedetään paljaalla.

Voi tulla aika kalliiksi. 9 Kuukauden päästä on yksi suu lisää ruokittavana. 

Pidä housut jalassa kuten muutkin niin ei tule kalliiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/97 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiseen kauppaan jää melkein kaikki. Etsii korvaavia tuotteita, jossa olisi kohtuullisempi hinta. 

Vierailija
24/97 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustikat ja puolukat ostin yksityiseltä poimijalta ja pakastin itse. Luumut ja omenat tuli kerättyä tarkemmin talteen pihasta kuin aiempina vuosina. Kalaa ostin enempi pakasteena kuin tuoreena, se tosin on taas halpenemaan päin.

Tuore pinaatti on jäänyt kauppaan, 80€/kg, se on varmaan ainoa minkä ostamisen olen lakannut tyystiin.

Mistä sais tilata edullisia papuja tai linssejä 1-2 kg pusseissa? Naurettavia nuo 200g rasiat.

Vierailija
25/97 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lohi on jäänyt. Tänä vuonna olen ostanut yhden kerran lohta, kun se oli tarjouksessa 12€/kg.

Tonnikala on jäänyt kauppaan.

Olen vaihtanut kaikkein halvimpaan Xtra merkkiin kaiken mitä on saatavana.

Omenat olen vaihtanut kaikkein halvimpiin.

Kananmunan käyttöä olen vähentänyt.

Valmisruokia olen ostanut harvemmin.

Vierailija
26/97 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan vain sitä mitä saa tarjouksesta "entisellä" hinnalla. Eli vähentänyt olen lihaa, juustoa, leipää, salaatteja mm. Kalaa en ole syönyt vuosiin, paitsi tonnikalaa joka on kyllä kallista mutta ostan aina kun saan lahjakortin. Limsaa ostin ennen puolen litran pullon, mutta nyt enää tölkin. Juustoa ostin aiemmin kg pakkauksen nyt enää 10 siivua halvinta juustoa alle 2€ paketin. Kauraleivät vaihtui vehnäpatonkiin ja tarjoussämpylöihin. Jauheliha on ainoa tuore liha mitä syön ja sekin tarjoushinnalla. Valmissalaatteja en osta enää yhtään, jäävuori salaatti jäi pois myös. Karkeista Fazerin sininen vaihtui pienempiin levyihin ja patukoihin. Pirkan suklaa on ihan hyvää. Kaupan omia merkkejä tulee ostettua enimmäkseen.

Vierailija
27/97 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mustikat ja puolukat ostin yksityiseltä poimijalta ja pakastin itse. Luumut ja omenat tuli kerättyä tarkemmin talteen pihasta kuin aiempina vuosina. Kalaa ostin enempi pakasteena kuin tuoreena, se tosin on taas halpenemaan päin.

Tuore pinaatti on jäänyt kauppaan, 80€/kg, se on varmaan ainoa minkä ostamisen olen lakannut tyystiin.

Mistä sais tilata edullisia papuja tai linssejä 1-2 kg pusseissa? Naurettavia nuo 200g rasiat.

Eikös niissä aasialaisissa marketeissa ole edullisia isoja pakkauksia myynnissä? Tosin olisin varovainen ettei tule tuholaisia.

Vierailija
28/97 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lohi.

Vanukkaat lapsille. Ennen maksoi 30-40 senttiä, nyt yli 60 senttiä.

Vierailija
29/97 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyttipannu pakasteesta 7e/kilo! Ei ollut meidän lähikaupoissa kun yhtä merkkiä vaan. Ennen sai kilon jollain parilla eurolla.

2.2 e pussi. Lonkero maksaa kapakassa 8-10 e sen jälkimmäinen jätän ostamatta.

Vierailija
30/97 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ongelma, etten muista paljon tuotteet maksoi ennen. :D

Vierailija
31/97 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt jää karkit. Ihan hirveä hinnankorotus niissä.

Olikohan ne 50 sentillä korottaneet pussien hintoja. Onneksi mä oon lapannut kotini täyteen karkkia :)

Vierailija
32/97 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta niitä tuotteita, joiden hinta on noussut, paitsi jos ne on punalaputettu.

Vierailija
33/97 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä muistan vielä markka ja kopekahinnatkin.

Vierailija
34/97 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on tyypillisempää varakkaammalla.

Vierailija
35/97 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lohi.

Vanukkaat lapsille. Ennen maksoi 30-40 senttiä, nyt yli 60 senttiä.

Lapsille kannattaa tehdä jälkkärit itse, riisifrutteja ja kiisseleitä.

Vierailija
36/97 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kortsut. Nyt vedetään paljaalla.

Vaihdoin naisen halvempaan. Eksälleni yritin selittää, että ei naisen ylläpitokustannukset voi olla 30% kalliimmat, kun inflaatio on kuitenkin vielä alle 10%. Ei mennyt jakeluun.

Vierailija
37/97 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt jää karkit. Ihan hirveä hinnankorotus niissä.

Olikohan ne 50 sentillä korottaneet pussien hintoja. Onneksi mä oon lapannut kotini täyteen karkkia :)

Minäkään en osta enää valmispusseja, ainoastaan irtokarkkeja joiden kilohinta on paljon pienempi, olikohan viimeksi 5,99€/kg ja kaupan omia merkkejä suklaata.

Vierailija
38/97 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ostan samoja tuotteita kuin ennenkin.

Eli kaurahiutaleita, makaronia, tomaattimurskaa, vehnäjauhoja ja kaikkea halvinta ruokaa.

Kun alettiin puhua viljan hinnan nousevan, ostin vanhemmilleni kaurahiutaleita pakettikaupalla varastoon, niin monta kuin päiväys heidän keskikulutukseensa verrattuna riittää. Iäkkäät vanhempani vähän nauroivat, vaan eivät enää, hinta kun on lähes tuplaantunut. Vehnäjauhoilla on myös nyt hintaa, onneksi ostin ajoissa, heille ja meille. Kunnon sokeritarjouksia ei ole ollut, vuosi sitten ostetut vielä riittävät kun pannaan riittämään, toisaalta eipä sokerin syönti kovin terveellistä olekaan.

Usein en pastaa osta, enkä enää muuta kuin perusmakaronia. Huomasin, että senkin hinta on noussut kunnolla.

Kananmunien hintaa seuraan tarkkaan. Ostomäärä on melkein puolittunut.

Tuore kala ja juusto, harvoin ostan.

Sika-nautajauhelihaa en enää käytä, se on niin rasvaista, että saman verran saa lihaa ja parempaa makua saa kun ostaa nautaa (jauhelihakeittoon).

Pikkuleivät jäävät kauppaan, makeisia ostan vähemmän ja harvemmin.

Maito, en itse paljon käytä, mutta tiedän, että joissain perheissä nuorten intoa käyttää maitoa janojuomana (litrakaupalla) rajoitetaan, ei maidon hinnannousun takia, vaan rahan säästämiseksi muuhun ruokaan.

Muovikassit, niiden ostamista ihmettelen, miksi ei käytetä kauppakasseja?

Vierailija
39/97 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille ostettiin ennen todella runsaasti eri hedelmiä ja vihanneksia, nyt ollaan menty loppukesä perusvalikoimalla (omena, banaani, satsuma, kurkku, porkkana, sipuli, peruna). Kummasti vaan pärjää näinkin! Ja koska ulkomaiset hedelmät pysyvät nykyään kivikovina eivätkä kypsy vaan mätänevät, mitäpä niitä edes ostamaan? 

Pähkinöistä ollaan käytännössä luovuttu. Välillä ostetaan yksi pussi jotain naturel-pähkinää, mutta sekin joku Rainbow tms. siedettävänhintainen. Ennen syötiin pähkinöitä ihan päivittäin, vaan eipä niitä tunnu kukaan erityisemmin edes kaipaavan. 

Se, mikä itseäni ihmetyttää tässä hintataistelussa, on paikallisen K-kaupan nousu parhaaksi: palvelutiskinsä on viime kuukausina täyttynyt edullisista tuotteista (possua on saanut alle 4e kilohinnalla parhaimmillaan, kotimaista kalaa alle kympilläkin), joista voi S-ryhmässä vaan haaveilla. Olen vannonut jo vuosia Prisman nimeen, mutta viime viikot olen asioinut tuossa lähellä, eikä budjetti ole kamalasti paukkunut. 

Vierailija
40/97 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

S-ryhmän tarjousviinipullo baarissa, ennen oli 19,90 mutta nykyään 27,90.

Kahvia en osta normaalihintaisena. Onneksi aina on tarjouksia, yli 5e en kahvipaketista maksa.

Lohta ostin aiemminkin harvoin, nykyään en ollenkaan.

Vegan pasanda -valmisruoka jäi kauppaan myös. Oli aika kallis ennenkin, vähän päälle 3 euroa, mutta nyt hinta oli jo yli 4 euroa eikä se ole edes hyvää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä neljä