Minkä pituinen on pitkä nainen?
Kuinka pitkä naisen täytyy olla, miellät hänet pitkäksi? Aikaisemminhan naiset olivat lyhyempiä, mutta nyt niin miesten kuin naistenkin keskipituus on noussut?
Kommentit (125)
Vierailija kirjoitti:
Pituus on vain numeroita.
Sano tämä niille naisille, jotka torjuivat minut pituuteni takia, vaikka olin heitä reippaasti, jopa 20 cm, pidempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa vai koko maailmassa?
Hollannissa on maailman pisimmät ihmiset. Meillä on varmaan sukujuuria siellä, kun kaikki suvun miehet on n.2-metrisiä, naiset yli 180-senttisiä. Tuntuu aina että olen jättiläinen puutarhatonttujen maassa.
Siis olet Tonttujen maassa. Ei sitä tarvi noloilla. Pukkikin asuu Suomessa. Aaton vilskeessä jopa useampikin pukki näkyy. Kiva kun olet pitkää sukupuuta, pitkä nainen on todella upea joka käänteessä.
Vierailija kirjoitti:
Olen 165 cm ja tunnen itseni pitkäksi, kun vertaan itseäni puoli päätä lyhyempiin muusta etnisestä taustasta tulleisiin ihmisiin. Sekä huonoryhtisiin saman pituuden kuin minä omaaviin ihmisiin.
Kääk, tunnistan tämän syndrooman: ihana pitkä tyttö alkaa teininä kulkea kumarassa, kun kaikki haukkuu häntä lipputangoksi. Pitkät tytöt: kulkekaa selkä suorana, pää pystyssä: olette upeita!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
175 on keskimittainen, 179 on pitkä.
Näin.
T. N 179 cm
Nojaa, 179 olisi ihan sopiva mun vierelle, en pitäisi pitkänä.
M 192 cm.
Voi olla pitkä ja sopiva ihan samaan aikaan. Pituus ei ole mielestäni mikään negatiivinen asia. Toki ihmisillä on erilaisia mieltymyksiä senkin ominaisuuden suhteen, ja tosiaan saatetaan ennemminkin verrata siihen omaan pituuteen, mutta sinällään pituus on mielestäni aika neutraali piirre, ellei sitten ole kyse aivan poikkeuksellisista ääripäistä puoleen tai toiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sara Forsberg 185 cm pitkä.
Eikö se ole mies?
Sara Forsberg = mies? Kuka se edes on? Minua haukuttiin nuorena mieheksi, kun juoksin baanalla. Olin "liian" pitkä. Se kyllä loukkasi ja paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika omituisia mielipiteitä kun 175cm naista pitää puolet vastaajista pitkänä... Mitä kääpiöitä te olette?
Anna kun arvaan, sinä olet yli 175 cm pitkä nainen, joka on epävarma pituudestaan? Suomalaisten naisten keskipituus on noin 167 cm, joten 8 cm tuota pidempi on jo pitkä. Samoin 8 cm miesten keskipituutta pidempi on jo pitkä. Ei mikään kummajainen, mutta silti lasketaan pitkäksi.
Ei suomalaisten naisten keskipituus ole yli 165 senttiä, vaan kyselystä riippuen 163,2-164,8cm.
https://www.is.fi/menaiset/hyva-fiilis/art-2000010269823.html
"Suomalainen nainen on THL:n mukaan keskimäärin 163,2 senttiä pitkä, kun taas suomalaisella miehellä pituutta on puolestaan keskimäärin 177,5 senttiä.
Nykyään 18–29-vuotiaat naiset ovat keskimäärin 164,8-senttisiä ja miehet 180,8-senttisiä. Yli 65-vuotiaiden naisten keskipituus on puolestaan 159,4 senttiä ja miesten 173,7-senttiä."
Olen 163 cm nainen. Pidän pitkinä 180 cm + naisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika omituisia mielipiteitä kun 175cm naista pitää puolet vastaajista pitkänä... Mitä kääpiöitä te olette?
Anna kun arvaan, sinä olet yli 175 cm pitkä nainen, joka on epävarma pituudestaan? Suomalaisten naisten keskipituus on noin 167 cm, joten 8 cm tuota pidempi on jo pitkä. Samoin 8 cm miesten keskipituutta pidempi on jo pitkä. Ei mikään kummajainen, mutta silti lasketaan pitkäksi.
Olen m 200cm 20cm mies joten 175 on pätkä.
Vierailija kirjoitti:
Mieluummin lyhyt kuin majakka t. 157 cm
Kyllä, lyhyet pikkunaiset ovat vihaisia ja pahoja suustaan - verrattuna säyseisiin, eteerisiin pitkiin naisiin.
Vierailija kirjoitti:
175 cm on jo pitkä.
Nouse seisomaan!
Olen nainen 175.5 cm pitkä. Eksän mielestä olin hongankolistaja. Ehkä hänellä oli huono itsetunto. Mielestäni olen sopivan pituinen. Minulle kelpaa myös lyhyempikin mies.
Alle 180 cm nainen ei ole pitkä. Eikä välttämättä edes vähän yli 180 cm. Siksi äänestin 185 cm.
Vierailija kirjoitti:
175 on keskimittainen, 179 on pitkä.
Olisit voinut googlettaa, ennen kuin vastaat mitä sattuu.
Vierailija kirjoitti:
kaiken pituiset naiset kelpaa kunhan on hoikka ja asenne kohdallaan.
Pyh, miksi naisen muka pitää olla hoikka! Putosin pienenä taikajuomapataan, ja olen siksi lähes 190-senttinen.💪🏼
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieluummin lyhyt kuin majakka t. 157 cm
Kyllä, lyhyet pikkunaiset ovat vihaisia ja pahoja suustaan - verrattuna säyseisiin, eteerisiin pitkiin naisiin.
Gasellit jotka kulkevat keinuen kuin nymfit konsanaan. Sen tekevät pitkät rotusääret.
Vierailija kirjoitti:
175 on keskimittainen, 179 on pitkä.
Niin, miehissä.
Vierailija kirjoitti:
Olen nainen 175.5 cm pitkä. Eksän mielestä olin hongankolistaja. Ehkä hänellä oli huono itsetunto. Mielestäni olen sopivan pituinen. Minulle kelpaa myös lyhyempikin mies.
Sama. En tajua legendaa jonka mukaan nainen mukamas haluaa olla lyjyempi kuin mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pituus on vain numeroita.
Sano tämä niille naisille, jotka torjuivat minut pituuteni takia, vaikka olin heitä reippaasti, jopa 20 cm, pidempi.
Oikeasti? Tykkään itse pitkistä, ja ystäväni jopa sellaiset 150cm pituiset suosivat 190cm pitkiä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
175 on keskimittainen, 179 on pitkä.
Niin, miehissä.
Suomalaisen naisen keskimitaksi sanottiin pitkään 164cm.
Ai miksei ottaisi?
Minoon 183cm ja kaikki avo- ja aviomiehet on ollu mua lyhyempiä. En minä seiso koko ajan selät vastatusten, piikkisuorana miehen vieressä, ja mittaa jotain pituutta! Huumori, rauhallisuus ja iloisuus on paljon tärkeämpiä asioita.