Minkä pituinen on pitkä nainen?
Kuinka pitkä naisen täytyy olla, miellät hänet pitkäksi? Aikaisemminhan naiset olivat lyhyempiä, mutta nyt niin miesten kuin naistenkin keskipituus on noussut?
Kommentit (125)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sara Forsberg 185 cm pitkä.
Eikö se ole mies?
What is A Man?
Vaimoni on 175 cm pitkä. Pitkäksi en ihan häntä kutsuisi, vaikka onkin minua pidempi. Pitkiä ovat mielestäni yli 180-senttiset, ja nuorena seurustelinkin sellaisen kanssa.
Vastasin 180 cm.
On 175 cm pitkä, mutta tuon pituisia on paljon. Harvempi on 180 cm, eli sellainen kiinnittää huomiota.
170 cm ei ole pitkää nähnytkään.
Minä olen 176 cm ja tunnen itseni pitkäksi. Mutta en poikkeuksellisen pitkäksi. Eli asteikkoni on
pitkähkö - pitkä - poikkeuksellisen pitkä
173-175 — 176-180 —— 181 +
Vierailija kirjoitti:
Suomessa vai koko maailmassa?
Hollannissa on maailman pisimmät ihmiset. Meillä on varmaan sukujuuria siellä, kun kaikki suvun miehet on n.2-metrisiä, naiset yli 180-senttisiä. Tuntuu aina että olen jättiläinen puutarhatonttujen maassa.
Vierailija kirjoitti:
175 on keskimittainen, 179 on pitkä.
170 on siis lyhytkasvuinen???
No mä olen 175cm enkä tunne itseäni pitkäksi, joten ei ainakaan tämä sitten.
Oisko sitten 180-185cm ja siitä eteenpäin, että on pitkä nainen?
Joskus hämmentää miten eri tavoin ihmiset identifioivat itsensä; esim. 167cm pitkä nainen sanoo ihan tosissaan olevansa "pitkähkö", kun taas minulla 175 senttisenä ei ole pitkän identiteettiä. Luulen, että tuohon identiteetin muodostumiseen vaikuttaa paljon se, missä tahdissa on lapsena ja nuorena kasvanut pituutta, ja minkä pituisia ihmisiä ympärillä on ollut.
Vierailija kirjoitti:
No mä oon mies ja 180cm vähä yli , mulle naisen on oltava lyhyempi ku mä ite .
Sori, oon sua pitempi. Korkokengissänmelkein 10cm pitempi. Sä oot varmaan niitä, jotka ensin hakee naista tanssimaan, ja sitten kirkuu naiselle: "Mitä! Miks sä oot noin pitkä?"
178 nainen on aika pitkä. T. Pitkä nainen
Oon 165. 172cm hoikka nainen näytti pitkältä raajoineen. Mies taas mini.
Vierailija kirjoitti:
"sää oot niin pitkä!!!" "ootko ajatellut malliksi?" "ootko taas kasvanut pituutta?" tuota olen kuullut koko ikäni joten kai pitkä olen naiseksi.
T. 182cm n
Oot normi.👌🏼 mä oon 183cm nainen.
N57
Minusta 173 cm ja ylöspäin on pitkä nainen. Tosi pitkä on noin 180 cm ja ylöspäin.
Vierailija kirjoitti:
Pituus on vain numeroita.
Pituus on kyllä ihan fyysinen ominaisuus, jonka voi ilmaista numeroina. Eipä esimerkiksi moni nainen ottaisi itseään lyhyempää miestä, ja toisinpäin.
Olen 169cm pitkä nainen ja minua sanotaan aina lyhyeksi. Työkaverit pitkiä miehiä. Olen myös oman sukuni lyhyin ja silloinkin tunnen itseni lyhyeksi. Kuitenkin olen keskivertoa pidempi nainen, joten kyllä omasta mielestäni jo 170cm on pitkä
Aika omituisia mielipiteitä kun 175cm naista pitää puolet vastaajista pitkänä... Mitä kääpiöitä te olette?
Vierailija kirjoitti:
Minä olen 177 cm senttinen nelikymppinen. Olin nuoruudessa " pitkä" eli oikeasti pisimmästä päästä ja kuulin siitä. Nyt nuoret naiset venyvät tosi pitkiksi on paljon yli 180 cm naisia niin ei enää tunnu oma pituus.
Mulla on iso jalka (41) jä muistan kuinka hävetti teininä kun monesti koot loppui siihen.
Nythän on joka markettimerkissäkin naisten kenkiä 42 saakka. Minusta pitkä nainen On niin 180 hujakoilla ja yli.
Oon 180-senttinen 5-kymppinen. Kengänkoko 43. Olen mennyt nuorena 1. kerran naimisiin tennarit jalassa, koska emme löytäneet sopivia korkokenkiä. 3-, ja 5-kymppisenä saikin jo netistä korkkareita meille hujopeillekin.
Vierailija kirjoitti:
Aika omituisia mielipiteitä kun 175cm naista pitää puolet vastaajista pitkänä... Mitä kääpiöitä te olette?
Niin. Tuo on keskipituinen.
190 cm. Korispallon pelaaja on sitä luokkaa. Pitkä tarkoittaa pitkää, tilastopitkä tilastoa. Seuraava kysymys?
Vierailija kirjoitti:
Aika omituisia mielipiteitä kun 175cm naista pitää puolet vastaajista pitkänä... Mitä kääpiöitä te olette?
Anna kun arvaan, sinä olet yli 175 cm pitkä nainen, joka on epävarma pituudestaan? Suomalaisten naisten keskipituus on noin 167 cm, joten 8 cm tuota pidempi on jo pitkä. Samoin 8 cm miesten keskipituutta pidempi on jo pitkä. Ei mikään kummajainen, mutta silti lasketaan pitkäksi.
Pituus on vain numeroita.