Nyt pitää leikata työttömien sosiaalitukia ja keventää työssä käyvien verotusta, sanoo kokoomuksen Petteri Orpo
Kommentit (752)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitääkö vielä joku muka demareita köyhän ystävänä? Melkein kaikki heikennykset vanhoille, sairaille ja työttömille on demarien käsialaa pääosin mutta puheet ovat kyllä aina niin sokerisia.
Ei pidä kuunnella puheita vaan katsoa mitä kädet tekee.
No ainakin tällä hallituskaudella on tullut korotuksia Kelan tukiin. Olen ollut tyytyväinen, työmarkkinatuki noussut kahdesti eikä enää tarvitse hakea tt-tukea jatkuvasti. :)
taikaseinä on puhunut
Niin, sun mielestä on ilmeisesti parempi, että tt-tukiasiakkaita olisi mahdollisimman paljon?
mun mielestä olisi parempi, jos valtio edes yrittäisi elää omillaan. Mutta nyt pienistäkin leikkausehdotuksista ristiinnaulitaan, vaikka kaikki tietävät että niitä on tulossa
Näin tehdään. Sen jälkeen toivottomuus lisääntyy, millään ei ole enää mitään väliä, rikollisuus kasvaa. Sitten nostetaan poliisin määrärahoja. Paremmat alueet aidataan ja kokovuorokautinen vartiointi järjestetään portille. Turva-alan yritykset tekevät huipputulosta. Aidattujen alueiden ulkopuolella villin lännen meininki sen kun hurjenee ja korkean turvatason vankiloita nousee kuin sieniä sateella. Ja kun valtion sosiaalikulu saraketta tarkastelee, niin toden totta, kulut on saatu karsittua olemattomiin.
paras on lopettaa verojen maksu. sitten ei ole poliitikoilla virkaa, kun ei ole palkanmaksajia. kas näin loppuu lainanotto, kehitysavut ym. humpuuki. kukin itsensä elättäköön, haluamallaan tavalla. saattaisi toki rikollisuus hieman nousta.
sekataloudessa yksityinen sektori työntekijöineen toimii nettomaksajina. Kun ei ole tarpeeksi maksajia eikä maksukykyä, järjestelmä elää velaksi. Onneksi tällainen loppuu lyhyeen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai kokoomus haluaa lisää ilmaista työvoimaa. Joku päivä nää 9e orjat vie teidänkin hommat.
9€ orjat ovat Lipposen hallituksen ja Filatovin, silloisen työministerin käsialaa.
Olin itse Filatoviin yhteydessä asian tiimoilta 90-luvulla ja se miten asia silloin monessa paikassa toteutettiin ja ilmeisesti nykyään joka paikassa toteutetaan, ei ole sitä mitä työkokeilu eli ns orjatyö tarkoitti. Työttömän ei ollut tarkoitus osallistua työntekoon, vaan katsella sivusta miten se tapahtuu. Edellinen on suora lainaus Filatovin vastineesta.
Olin ollut huolissani työkokeilun vaikutuksesta yritysten kilpailutilanteen vääristymiseen ja tämä ei ollut Filatovin mukaan työkokeilun tarkoitus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai kokoomus haluaa lisää ilmaista työvoimaa. Joku päivä nää 9e orjat vie teidänkin hommat.
9€ orjat ovat Lipposen hallituksen ja Filatovin, silloisen työministerin käsialaa.
Olin itse Filatoviin yhteydessä asian tiimoilta 90-luvulla ja se miten asia silloin monessa paikassa toteutettiin ja ilmeisesti nykyään joka paikassa toteutetaan, ei ole sitä mitä työkokeilu eli ns orjatyö tarkoitti. Työttömän ei ollut tarkoitus osallistua työntekoon, vaan katsella sivusta miten se tapahtuu. Edellinen on suora lainaus Filatovin vastineesta.
Olin ollut huolissani työkokeilun vaikutuksesta yritysten kilpailutilanteen vääristymiseen ja tämä ei ollut Filatovin mukaan työkokeilun tarkoitus.
katsella työntekoa miten se tapahtuu xD nyt on demariaate saavuttanut lakipisteensä
Jos omistaa asunnon, ja on työtön, eka täytyy syödä asunto ennen kuin saa tukia. Milloinkohan menee tuohon pisteeseen?
Vierailija kirjoitti:
Näin tehdään. Sen jälkeen toivottomuus lisääntyy, millään ei ole enää mitään väliä, rikollisuus kasvaa. Sitten nostetaan poliisin määrärahoja. Paremmat alueet aidataan ja kokovuorokautinen vartiointi järjestetään portille. Turva-alan yritykset tekevät huipputulosta. Aidattujen alueiden ulkopuolella villin lännen meininki sen kun hurjenee ja korkean turvatason vankiloita nousee kuin sieniä sateella. Ja kun valtion sosiaalikulu saraketta tarkastelee, niin toden totta, kulut on saatu karsittua olemattomiin.
Onneksi en asu yksin omakotitalossa, ei olisi rahaa vartiointipalveluihin öisin eikä päivällä töissä ollessa.
Oon ollut helmikuusta asti työttömänä eikä Kelasta ole irronnut senttiäkään. Onneksi on säästöjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun nyt työkokokeilijat tekevät normaalia työtä, niin olisiko nyt oikea aika palkanmaksun kokeilulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samat vaatimukset myös eldellisellä kerralla mutta kokoomus ottikin lisää velkaa.
Sipilän hallitushan lähes lopetti velkaantumisen.
Silloin leikattiin ansiosidonnaisesta 100 päivää pois, poistettiin kulukorvaus omaehtoisesta opiskelusta, pitkään työssä olleet ei saa enää korotettua ansiosidonnaista.
Kun ansiosidonnaista vielä heikennetään niin ihmiset eroaa liitosta ja työnantaja saa vallan poistaa vakituisilta vuorolisät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leikataan palveluista, lapsilisistä, kotihoidontuista, perhevapaista. Nuo ovat usein terveiden ansaitsemattomia tuloja ja etuja, ja sellaisia ei tarvita, jos on tiukkaa rahasta.
Leikataan, leikataan, leikataan. Mitäpä jos lopetettaisiin rahan syytäminen ulkomaille ja palautettaisiin ulkomaille ne, joilla ei ole Suomeen asiaa? Ja syynättäisiin tarkasti, montako avustajaa, avustajan avustajaa ja vara-alipäällikön sijaista hallitus ja valtionhallinto oikeasti tarvitsee ja millä palkoilla?
no katsos ongelma on tämä
https://www.stat.fi/til/jmete/2020/jmete_2020_2021-12-17_tie_001_fi.html
kun ynnäät terveydenhoidon ja sosiaaliturvan osuudet, niin ne ovat 57 % kokonaismenoista. Vähän vaikea tasapainottaa kokonaisuutta koskematta näihin
Jos on varaa lahjoittaa miljardeja ulkomailla, on oltava rahaa myös julkiseen terveydenhoitoon ja sosiaaliturvaan. Jos ei ole varaa terveydenhoitoon eikä sosiaaliturvaan, silloin ei pidä lahjoittaa miljardeja ulkomaille. Hyväntekeväisyys alkaa kotoa, on vanha viisaus.
Vierailija kirjoitti:
Kun ansiosidonnaista vielä heikennetään niin ihmiset eroaa liitosta ja työnantaja saa vallan poistaa vakituisilta vuorolisät.
Tuo on EK :n toive.
Hoitajat ja palomiehet tykkää, kun vuorolisät lähtee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samat vaatimukset myös eldellisellä kerralla mutta kokoomus ottikin lisää velkaa.
Sipilän hallitushan lähes lopetti velkaantumisen.
Silloin leikattiin ansiosidonnaisesta 100 päivää pois, poistettiin kulukorvaus omaehtoisesta opiskelusta, pitkään työssä olleet ei saa enää korotettua ansiosidonnaista.
Sipilä on muka uskovainen, mutta toimi kuin täysi piru.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on EK :n toive.
Hoitajat ja palomiehet tykkää, kun vuorolisät lähtee.
Palomiehen palkasta 1000 euroa kuukaudessa pois, vuodessa 12000 säästöä.
Vierailija kirjoitti:
Vuorolisien poisto sopii, teen päivätyötä arkisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leikataan palveluista, lapsilisistä, kotihoidontuista, perhevapaista. Nuo ovat usein terveiden ansaitsemattomia tuloja ja etuja, ja sellaisia ei tarvita, jos on tiukkaa rahasta.
Leikataan, leikataan, leikataan. Mitäpä jos lopetettaisiin rahan syytäminen ulkomaille ja palautettaisiin ulkomaille ne, joilla ei ole Suomeen asiaa? Ja syynättäisiin tarkasti, montako avustajaa, avustajan avustajaa ja vara-alipäällikön sijaista hallitus ja valtionhallinto oikeasti tarvitsee ja millä palkoilla?
no katsos ongelma on tämä
https://www.stat.fi/til/jmete/2020/jmete_2020_2021-12-17_tie_001_fi.html
kun ynnäät terveydenhoidon ja sosiaaliturvan osuudet, niin ne ovat 57 % kokonaismenoista. Vähän vaikea tasapainottaa kokonaisuutta koskematta näihin
Jos on varaa lahjoittaa miljardeja ulkomailla, on oltava rahaa myös julkiseen terveydenhoitoon ja sosiaaliturvaan. Jos ei ole varaa terveydenhoitoon eikä sosiaaliturvaan, silloin ei pidä lahjoittaa miljardeja ulkomaille. Hyväntekeväisyys alkaa kotoa, on vanha viisaus.
siitä olen samaa mieltä, että ulkomaille ei pidä rahaa jakaa turhaan. Mutta yhtä kaikki, seuraava hallitus joutuu leikkaamaan sote-sektoria ja siksi toivon, että vasemmisto on mukana hallituksessa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun nyt työkokokeilijat tekevät normaalia työtä, niin olisiko nyt oikea aika palkanmaksun kokeilulle.
Suomessa on paljon pakkotyötä eli orjuutta, vaikka se on laitonta. Seuraava teksti on ihmisoikeudet.net -sivulta.
YK:n taloudellisia, sosiaalisia ja sivistyksellisiä oikeuksia koskevan kansainvälisen yleissopimuksen (TSS-sopimus) mukaan oikeus työhön merkitsee, että jokaisella ihmisellä on vapaus hyväksyä tai valita työnsä. Jokaisella on siten vapaus hankkia toimeentulonsa sekä valita se keino ja muoto, jolla haluaa toimeentulonsa hankkia. Ketään ei voida velvoittaa hankkimaan toimeentuloaan sellaisella työllä, jota hän ei itse tahdo tehdä. Oikeuden turvatakseen valtioiden tulee tarjota koulutusta sekä muutoin varmistaa hyvät olosuhteet työllistymiselle. Lisäksi valtioiden tulee taata, ettei ketään syrjitä työelämässä. Oikeus työhön ei kuitenkaan tarkoita, että jokaisella on absoluuttinen ja ehdoton oikeus saada työpaikka.
Orjuus, pakkotyö ja ihmiskauppa
Orjuus on periaatteessa kielletty kaikkialla maailmassa. Orjuuden kiellosta huolimatta orjuudessa tai orjuuteen verrattavissa olevissa olosuhteissa elää miljoonia ihmisiä ympäri maailman.
Nykypäivänä orjuuteen verrattavissa olevia järjestelmiä ja käytäntöjä ovat esimerkiksi ihmiskauppa, velkaorjuus ja pakkotyö. Myös pakkoavioliitot ja lapsityövoiman käyttäminen voivat olla orjuuteen verrattavissa olevia järjestelmiä.
Pakkotyöllä tarkoitetaan työtä tai palvelusta, johon henkilö pakotetaan rangaistuksen uhalla vasten tahtoaan. Pakkotyötä voi teettää valtio, mutta yhä useammin sitä teettävät yksityiset tahot. Pakkotyöhön liittyy usein myös ihmiskauppaa, mutta pakkotyötä voi tapahtua myös silloin, kun ihmiskaupan muut edellytykset eivät täyty. Pakkotyö ei välttämättä näy päälle päin. Pakko voi ilmetä esimerkiksi henkisenä uhkana, vaikka työntekijä olisi ulkoisesti arvioiden vapaa.
Nyt on aika lopettaa suuryritysten valtava katteiden nosto lakitoimilla... mikään muu ei enää auta...