Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkä vaatteiden tai meikkien tms. olette huomanneet tekevän teistä vanhemman näköisiä kuin olette?

Vierailija
11.09.2022 |

Olen 34-vuotias. Huomasin muutama viikko sitten salilla miten vähän liian isot urheilurintsikat ja niissä roikkuvat rinnat tekevät kyllä heti kropan ihan hirvittävän paljon vanhemman näköiseksi.

Meikeissä olen huomannut, että vähemmän on enemmän. Jos haluaa raikkaan lookin ei paljoa kannata käyttää muuta kuin valokynää, kylmäväriä ja riparia. Muilla saa vaan tunkkaisen ja vanhemman näköisen lookin aikaiseksi.

Mitä te muut olette huomanneet itsellänne, kun nuoruus on jäänyt taakse?

Kommentit (167)

Vierailija
121/167 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 36 ja alkaa harmaita toden teolla pukata. Mietin laittaako taas kuparinsävyä päähän Brilliancelta vai näytänkö ihan tädiltä jo kun tukka on lyhyt...en halua mitään liikaa huomiota herättävää, mutta harmaat saavat muun tukan näyttämään kulahtaneelta.

Vierailija
122/167 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Goottimeikki! Olen 42v enkä voi meikata enää samaan tyyliin kuin 20vuotiaana ellen halua näyttää  puolikuolleelta negatiivisessa mielssä. Siinä missä nuorena muistutti seksikästä vampyyriä, nyt peilistä katsoo rähjäinen zombie.

Kuka kertoisi tuon Jussikuusysille..

Eiköhän tietyt piirit viis veisaa iästä, pysyvät uskollisina hamaan loppuun asti nuoruuden ihanteilleen. Missä ei ole kyllä mitään väärää. Miksei nainenkin saisi haluta näyttää tietoisesti hätkäyttävältä.

Olemme olevinamme niin yksilöllisiä mutta kaikki kuitenkin pelkäävät näyttää ikäisiltään.

Tai jokin kumma pelote tässä on että jonkun ikäisen naisen ei sovi olla sitä eikä tätä. Ketähän sekin uhkaa?

Jussi69:stä tuli mieleen oman lapsuuden kotikaupungin jämähtäneet wannabe-rokkikukot, jotka vielä neljän kympin lähestyessä eivät ole luopuneet tyylistään tippaakaan, vaikka näyttävät jo aika elähtäneiltä. En voi sanoa, että tuollainen tyyli pukisi ketään siihen yli-ikäistä.

Kusirotasta ei ehkä haluta enää kirjoittaa, mutta tietäjät tietää. Eri bändi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/167 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiharretut hiukset :D näytän ihan "tädiltä" :D

Olet ilmeisen nuori, kun et halua näyttää tädiltä. Kun tulet siihen ikään, että tätimäisen tyylin vaihtoehtona on ainoastaan mummomainen tyyli, valitset todennäköisesti mieluummin sen tätimäisen.

Vierailija
124/167 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Liian matta ja peittävä meikki. Olen tehnyt tämän virheen. Hankin kuulaamman meikkivoiteen ja shimmer-tuotteita.

-väritön hiirenharmaa kampaus, tai mattatummanruskea väri hiuksissa

-treenamaton litteä peffa ja heikot takareidet= vanhusjalat. Keskivartalolihavuus.

Vierailija
125/167 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tälle nyt ei ihminen välttämättä voi mitään, mutta isohkot roikkuvat rinnat kyllä tekevät minkä ikäisen vaan vanhemman näköiseksi.

Ns. markettivaatetyyli tekee myös ihmisestä vanhemman näköisen. Siis sellaiset neutraalit periaatteessa ihan ok vaatteet, jotka ei kuitenkaan istu kantajansa päälle vaan ovat vähän sinne päin.

Voitteko linkata kuvan, mitä on markettivaatteet? En ole koskaan oikein tiennyt, mitä ne ovat mutta niistä puhutaan yleisesti. Ihan saman näköisiä vaatteita siellä on kuin ostoskeskusten kaupoissakin.

Muistaakseni näin Prismassa merkkiurheiluvaatteita ja myös muut vaatteet näytti ihan fiksuilta. Ei ne tietenkään mitään haute contouria ole. Niiden pitää sopia about kaikille.

Myös markettivaatteissa näyttää tyylikkäältä, jos osaa valita omalle vartalotyypilleen sopivat vaatteet ja osaa yhdistellä ja asustaa ne hyvin.

Oi! Minä olin tuo altavastaaja markettivaatteissa. Ei ne vaatteet, vaan tyyli. Liikuin ihmisten kanssa, joilla oli rahaa vaikka kuinka. Tyyli riittää. Nyt taidan olla yksi noista.

Olihan se vähän outoa, kun menet purjeveellä jonkun sata vuotta vanahalle huvilalle Prisman hupparissa. Ei se ketään haitannut. Tärkeintä oli se, kuka sinä olet.

Nyt köyhät äidit ostavat jotain merkkivaatteita tarhakouluikäisille lapsilleeen. En pysty kuvailemaan, kuinka naurettavaksi sen näen.

Vierailija
126/167 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tälle nyt ei ihminen välttämättä voi mitään, mutta isohkot roikkuvat rinnat kyllä tekevät minkä ikäisen vaan vanhemman näköiseksi.

Ns. markettivaatetyyli tekee myös ihmisestä vanhemman näköisen. Siis sellaiset neutraalit periaatteessa ihan ok vaatteet, jotka ei kuitenkaan istu kantajansa päälle vaan ovat vähän sinne päin.

Voitteko linkata kuvan, mitä on markettivaatteet? En ole koskaan oikein tiennyt, mitä ne ovat mutta niistä puhutaan yleisesti. Ihan saman näköisiä vaatteita siellä on kuin ostoskeskusten kaupoissakin.

Muistaakseni näin Prismassa merkkiurheiluvaatteita ja myös muut vaatteet näytti ihan fiksuilta. Ei ne tietenkään mitään haute contouria ole. Niiden pitää sopia about kaikille.

Myös markettivaatteissa näyttää tyylikkäältä, jos osaa valita omalle vartalotyypilleen sopivat vaatteet ja osaa yhdistellä ja asustaa ne hyvin.

Oi! Minä olin tuo altavastaaja markettivaatteissa. Ei ne vaatteet, vaan tyyli. Liikuin ihmisten kanssa, joilla oli rahaa vaikka kuinka. Tyyli riittää. Nyt taidan olla yksi noista.

Olihan se vähän outoa, kun menet purjeveellä jonkun sata vuotta vanahalle huvilalle Prisman hupparissa. Ei se ketään haitannut. Tärkeintä oli se, kuka sinä olet.

Nyt köyhät äidit ostavat jotain merkkivaatteita tarhakouluikäisille lapsilleeen. En pysty kuvailemaan, kuinka naurettavaksi sen näen.

Oikeasti köyhät ei kyllä osta mitään merkkivaatteita kenellekään. Lopettakaa pliis jo tuo naurettava höpötys aiheesta.

Vierailija
127/167 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua vanhensi rajusti luonnollinen maantienharmaa hiusvärini, se sai minut näyttämään vanhalta ja väsyneeltä vaikka miten laittoi ripsaria ja huulikiiltoa. En allekirjoita ollenkaan että oma väri sopisi parhaiten! 

Vierailija
128/167 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En allekirjoita etteikö vanhempi nainen voisi olla upea  goottityylisessä meikissä ja mustissa hiuksissa, miettikää nyt Tarja Turusta! Kyse on vain siitä onko taitoa ehostaa itseään. Tärisevin käsin vedetyt mustat rajat eivät sovi minkään ikäiselle.

Vierailija
129/167 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on ihan ok, jos näytän nelikymppisenä nelikymppiseltä.

Ainoa ketjun ohje, joka varmaan pätee kaikkiin, on mahdollisimman kuultavan ja ohuen meikkivoiteen käyttäminen.

Minä olen luonnonvaalea, talvella kalpea, ja olen aina näyttänyt hyvältä mustassa. Yhtä vaalealle äidilleni musta ei taas sovi lainkaan.

Kirkkaanpunainen huulipunakin näyttää hyvältä, kunhan valitsee itselleen sopivan sävyt ja muuten riittävän heleän meikin.

Muuten kehon notkeuden säilyttäminen ja ihon riittävä kosteutus ovat varmasti parhaat vinkit nuorekkuuteen. Minun kohdallani se tarkoittaa, etten useinkaan voi valita niitä seksikkäimpiä, epämukavia kenkiä, vaan askel joustaa parhaiten paljasjalkakengissä. Korkkareissa töpöttely ja ontuminen pitkän päivän päätteeksi vanhentaa kenet tahansa.

Vierailija
130/167 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bootcut-farkut avokkaiden kanssa. Laukkupuolella kaikki kotimaiset Jounit yms merkit, joita myydään Sokoksella. Sokosmuoti.

Vierailija
131/167 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tahansa vaate, joka on mennyt ikävällä tavalla pois muodista, mutta josta vielä tunnistaa, milloin se oli muotia. Ajattomia vaatteita voi pitää, kun on jotain ajanmukaistakin siinä asussa, esim. muotiväri. Taviksen ei ole varaa kokonaan uusia vastevarastoaan muodin mukaan, mutta kyse onkin siitä, että vanhentaako se, jos kaikki vaatteet on useamman kymmenen vuoden takaa. Kyllä vanhentaa. Vanhankin ihmisen ulkonäön tekee pirteämmäksi, kun päällä on jotain hauskaa ja muodikasta.

Vierailija
132/167 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä päin asuu elähtänyt rokkikukko, mies on varmaan 60 jo mutta aina sama asu : musta pillifarkut, mustat bootsit, joku musta paita ja palestiinalaishuivi kaulassa. Talvella musta prätkärotsi.  Mustaksi värjätyt polkkahiukset, näyttää itseasiassa vähän Kalkarokselta menossa rokkikonserttiin :D

Muistan jo  nuoruudestani saman herran makoilleen puistossa myöhään syksyyn kääntämässä sätkiä ja juomassa olutta ja sama meno jatkuu aina vain. No, hän on löytänyt tyylinsä  eikä asia minulle kuulu. Voisin tosi hiukan nikotella jos kyseessä olisi oma isä..

Vierailija
133/167 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Goottimeikki! Olen 42v enkä voi meikata enää samaan tyyliin kuin 20vuotiaana ellen halua näyttää  puolikuolleelta negatiivisessa mielssä. Siinä missä nuorena muistutti seksikästä vampyyriä, nyt peilistä katsoo rähjäinen zombie.

Eiköhän tietyt piirit viis veisaa iästä, pysyvät uskollisina hamaan loppuun asti nuoruuden ihanteilleen. Missä ei ole kyllä mitään väärää. Miksei nainenkin saisi haluta näyttää tietoisesti hätkäyttävältä.

Olemme olevinamme niin yksilöllisiä mutta kaikki kuitenkin pelkäävät näyttää ikäisiltään.

Tai jokin kumma pelote tässä on että jonkun ikäisen naisen ei sovi olla sitä eikä tätä. Ketähän sekin uhkaa?

Jussi69:stä tuli mieleen oman lapsuuden kotikaupungin jämähtäneet wannabe-rokkikukot, jotka vielä neljän kympin lähestyessä eivät ole luopuneet tyylistään tippaakaan, vaikka näyttävät jo aika elähtäneiltä. En voi sanoa, että tuollainen tyyli pukisi ketään siihen yli-ikäistä.

Siis eikö se rocktyyli nimenomaan ole menneiden vuosikymmenten tyyli, jota nuoret eivät käytä? Miten siihen silloin voi olla yli-ikäinen?

Vierailija
134/167 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

For ever young Hämptonista on myös hauska hahmo. Taisi olla Rennyn filmissäkin. Ei siinä mitään, minusta on kivaa, että ihmiset ovat persoonallisia ja omia itsejään.

135/167 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bootcut-farkut avokkaiden kanssa. Laukkupuolella kaikki kotimaiset Jounit yms merkit, joita myydään Sokoksella. Sokosmuoti.

Tähän tyyliin vielä jotkut Palmrothin kengät 🤮

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
136/167 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väärät värit vaatteissa, meikissä ja hiuksissa vanhentavat älyttömästi. Suosittelen kaikille, että menisitte värianalyysiin. Silloin näkee omin silmin miten paljon värit vaikuttavat ulkonäköön. Esim. minä olen kevät ja satun näyttämään nuoremmalta ja terveemmältä enemmän värikkäissä vaatteissa ja värikkäissä huulipunissa, kunhan ne vaan ovat kevään värejä. Pitää ottaa huomioon oman ulkonäön kontrasti ja pukeutua ja meikata sen mukaan.

Hiustyylikin voi vanhentaa paljon ihmistä myös. Minulla on sellaiset kasvot, joille ei sovi hirveän pitkät hiukset, niin tuntuu siltä, että olen käynyt pienessä kasvojenkohotuksessa, joka kerta kun tulen ulos kampaajalta.

Vierailija
137/167 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Farkut + huppari + tennarit asu kun on ylittänyt 30 saa ihmisen näyttämään 20+ vuotta vanhemmalta. Farkkuihin, huppariin tai tennareihin voi siis periaatteessa pukeutua muuten, mutta jos yhdistää ne pukeutumisessaan yhdeksi asuksi, se vain korostaa sitä, että et ole lähimaillakaan teini-ikäinen.

Vierailija
138/167 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Farkut + huppari + tennarit asu kun on ylittänyt 30 saa ihmisen näyttämään 20+ vuotta vanhemmalta. Farkkuihin, huppariin tai tennareihin voi siis periaatteessa pukeutua muuten, mutta jos yhdistää ne pukeutumisessaan yhdeksi asuksi, se vain korostaa sitä, että et ole lähimaillakaan teini-ikäinen.

No mä olen 50 - jos toi asu saa mut näyttämään 70-vuotiaalta niin kuule ihan sama! Toivon ihmisten käyttävän just niitä vaatteita mitä haluavat, olkoot vaikka miten epämuodikkaita hyvänsä - koko muoti on ilmiönä raivostuttava. Mulla on vaatteita kertynyt 80-luvulta asti ja vieläkin palvelevat hyvin.

Vierailija
139/167 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki mustat vaatteet ja musta ripsiväri

Mustat vaatteet ylipäätään sopii minusta todella harvalle. Suomalaisten ihon sävy on sellainen, että musta ei sopi kasvoja vasten. Silti musta on monen suomalaisen luottoväri.

Musta on käytännöllinen, mutta ihon on oltava terveen näköinen ruskea tai heleä ja punaposkinen.

Muutoin pitää olla sopivan värisiä asusteita kasvojen lähellä (huivit, kaulukset).

Vierailija
140/167 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taidan olla samaa mieltä! Esimerkiksi suorat housut + huppari + tennarit = FRESHimpi nelikymppiselle. Samoin farkut + bleiseri + herrainkengät / loaferit.