Minkä vaatteiden tai meikkien tms. olette huomanneet tekevän teistä vanhemman näköisiä kuin olette?
Olen 34-vuotias. Huomasin muutama viikko sitten salilla miten vähän liian isot urheilurintsikat ja niissä roikkuvat rinnat tekevät kyllä heti kropan ihan hirvittävän paljon vanhemman näköiseksi.
Meikeissä olen huomannut, että vähemmän on enemmän. Jos haluaa raikkaan lookin ei paljoa kannata käyttää muuta kuin valokynää, kylmäväriä ja riparia. Muilla saa vaan tunkkaisen ja vanhemman näköisen lookin aikaiseksi.
Mitä te muut olette huomanneet itsellänne, kun nuoruus on jäänyt taakse?
Kommentit (167)
Vierailija kirjoitti:
T-paita, joka on mallia iso laatikko, jossa pieni kaula-aukko. Rusehtava tumma huulipuna.
Joo, tämä t paita vanhentaa.
Rintaliiveistä sellaiset, joissa rinnat leviää kainaloon.
Vierailija kirjoitti:
Täällä päin asuu elähtänyt rokkikukko, mies on varmaan 60 jo mutta aina sama asu : musta pillifarkut, mustat bootsit, joku musta paita ja palestiinalaishuivi kaulassa. Talvella musta prätkärotsi. Mustaksi värjätyt polkkahiukset, näyttää itseasiassa vähän Kalkarokselta menossa rokkikonserttiin :D
Muistan jo nuoruudestani saman herran makoilleen puistossa myöhään syksyyn kääntämässä sätkiä ja juomassa olutta ja sama meno jatkuu aina vain. No, hän on löytänyt tyylinsä eikä asia minulle kuulu. Voisin tosi hiukan nikotella jos kyseessä olisi oma isä..
Minua alkoi nyt kiinnostaa se, miten näiden rokkikukkojen ja tennari-farkku-huppari-ihmisten pitäisi pukeutua, jotta he eivät näyttäisi jämähtäneiltä.
Oma ohhoh-hetkeni koitti, kun etsin villapaitaideoita neuleohjesivustolta ja ihastuin ohimennen näkemääni hartiahuiviin. Saadakseni selvää huivin oikeasta koosta ja langanmenekistä otin harteilleni viltin ja menin peilin eteen mittailemaan. Juu, ei tullut hartiahuivia hankintalistalle.
Kuvissa huivit näyttivät kivoilta, mutta mikä tahansa voi näyttää kivalta parikymppisen mallitytön yllä aurinkoisella merenrannalla. :)
Hiusväri. Olen nyt parina kesänä vetänyt tukan kirkkaanpunaiseksi kuparin sijaan, ja aina aletaan kysymään papereita alkossa, eli selkeästi näytän nuoremmalta. Sitten taas kun on kupari tai luonnollisempi punainen (suurimman osan vuodesta) niin näytän sen verran vanhemmalta ettei tarvitse. Ikää kuitenkin jo 35v.
Meikittömyys vanhentaa mua. Etenkin meikittömyys yhdistettynä silmälaseihin ja ponnariin. Olen 30v ja tuossa kombossa tuntuu että vanhenen vuosia. Ärsyttää, koska nykyään on melkeinpä pakko meikata tämän takia. Ennen selvisin hyvin kevyellä ehostuksella, nyt täytyy meikata ihoakin ja kulmakarvoja. Myös huulipuna on alkanut tehdä terää.
Pahin on tietysti jos tuohon vetäisee vielä softshell-takin ja trikoopipon, ja jalkaan ne kuuluisat hyvät kävelykengät.
Mä olen jotenkin huonossa iässä juuri nyt, siis henkisesti. Tuntuu että en osaa enää pukeutua, kun se mikä toimi 10 vuotta sitten ei enää toimikaan. Liikakilojakin on hiukan kertynyt ja muutenkin mukavuus ajaa tyylin edelle. Mutta en millään haluaisi tätiytyä.
Lyhyt tukka. Leikkautin pari vuotta sitten polkkatukan. Mutta se vanhensi mua heti. Nyt kasvanut taas puoleen selkään ja näytän ainakin 5 vuotta nuoremmalta kuin 2 vuotta sitten. Paksut ja hyväkuntoiset hiukset on ollut aina.
Toinen on rajaukset silmissä. Nykyään käytän vain luomiväriä, jolla myös pehmeästi rajaan.
Kolmas tunikat. Mitään sellaisia ei voi tiimalasivartaloinen käyttää. Vyötäröltä leikatut mekot, lyhyemmät paidat ja hyvin istuvat housut ok.
N41
Meikittömyys voi vanhentaa siinä missä meikkikin.
Olen tavannut erästä itseäni toistakymmentä vuotta nuorempaa henkilöä töiden puolesta vain tilanteissa, joissa minulla ei ole meikkiä ja hiukseni ovat tiukasti nutturalla. Äskettäin tapasimme, kun sattumoisin olin tehnyt kevyen päivämeikin (kosteus- ja meikkivoiteen sekoitus, ripsiväri, harmaanruskea rajausväri ripsien väliin pilkutettuna ja läpikuultavan marjaisa huuliväri), hän puheli hetken sekavia siitä, miten hyvältä minä näytin, ja näkyi samana päivänä käyneen vähän meikkaamassa itsekin. Eikös se jäljitteleminen ole paras kohteliaisuus?
Voi tietysti olla niinkin, että meikki sai minut näyttämään paremmalta vanhalta ihmiseltä, mutta ihan kiva juttu sekin.
Näin 48-vuotiaana huomattua:
Vanhentaa minua:
- Lyhyt kuohkeaksi föönätty tukka mallia tätikarvalakki
- Hiuksissa luonnonvärini joka on harmahtavan-keskiruskea - se oli tuhkan/harmaansävyinen jo nuorena, mutta tässä iässä ihmiset olettaa että kyse on harmaantumisesta ja se vanhentaa
- Mineraalimeikkipuuterit ja muut puuterimaiset meikkituotteet
- Rintaliivit jotka ei kohota rintoja kunnolla
- Se, ettei meikkaa taittosävyillä kuopalla olevia silmänalusia piiloon - näytän järkyn väsyneeltä ilman meikkiä, mutta olen taitava meikkaamaan oransseilla ja keltaisilla taittoväreillä "lommot" ja painumat pois
- Jos en tee varjostuksia meikissä - niillä saa leukalinjan veltostumiset sun muut hyvin piiloon
- Vaatteista semmoiset suomalaisten firmojen suosimat tätitunikat, usein jotai kookasta kuviota ja telttamalli
- Terveyskengät
Vierailija kirjoitti:
Alaripsien meikkaaminen ripsivärillä tekee vanhemman näköiseksi ja mustat vaatteet tuovat kasvojen varjot esiin.
Paitsi jos peittää ne silmänalusten varjot näkymättömiin. Itse tykkään laittaa ripsaria myös alaripsiin, koska on pienet silmät ja se suurentaa niitä paljon. Laitan suht paksun luomivärirajauksenkin sinne. Mutta tämä vaatii, että ei saa yhtään olla tummaa silmänalusilla, ja sitä mulla luonnostaan on koska iän myötä silmät painuneet syvälle kuoppiin. Bohon oranssilla peitevärillä taitan vaan ensin varjojen sinertävän tumman pois, päälle It Cosmeticsin silmänalusten peiteaine ja ei ole enää mitään tummuutta missään.
Kaikki sanoo että tumma hiustenväri vanhentaa, mutta mulla ei. Olen luonnostani tumma, värianalyysissä Tumma Talvi -tyyppiä. Tukka on jostain 35 v. asti harmaantunut vähitellen ja olen antanut harmaantua. Nyt 47 v:nä se oli jo puoliksi valkoisia hiuksia, puolet tummia. Päätin kokeilla värjäyttää takaisin tummaksi, mustanruskeaksi, ja kaikki kommentoi miten nuorelta näytän. Tykkään itsekin paljon enemmän kuvasta peilissä näin, en näytä niin väsähtäneeltä.
Vähän on paljon meikissä. Meikittömyys on parasta, mutta juhliin voi laittaa huolellisesti jotain pientä.
Vierailija kirjoitti:
Hiusväri. Olen nyt parina kesänä vetänyt tukan kirkkaanpunaiseksi kuparin sijaan, ja aina aletaan kysymään papereita alkossa, eli selkeästi näytän nuoremmalta. Sitten taas kun on kupari tai luonnollisempi punainen (suurimman osan vuodesta) niin näytän sen verran vanhemmalta ettei tarvitse. Ikää kuitenkin jo 35v.
koska kirkkaanpunaisella värjä yleensä nuoret
Omalla kohdalla lihominen on tehnyt reilusti vanhemman näköiseksi. Painoa tullut koronavuosien aikana 7kg. Peilistä katsoo nyt tantta, jonka päällä mitkään vaatteet eivät näytä hyvältä. Ryhtiliike menossa, että vanhat ihanat vaatteet saataisiin taas näyttämään hyvältä. Muutos on tapahtunut vähän huomaamatta, kun etätöissä on kulkenut lähinnä kollareissa ja hupparissa viimeiset 2,5v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Goottimeikki! Olen 42v enkä voi meikata enää samaan tyyliin kuin 20vuotiaana ellen halua näyttää puolikuolleelta negatiivisessa mielssä. Siinä missä nuorena muistutti seksikästä vampyyriä, nyt peilistä katsoo rähjäinen zombie.
Kuka kertoisi tuon Jussikuusysille..
Eiköhän tietyt piirit viis veisaa iästä, pysyvät uskollisina hamaan loppuun asti nuoruuden ihanteilleen. Missä ei ole kyllä mitään väärää. Miksei nainenkin saisi haluta näyttää tietoisesti hätkäyttävältä.
Olemme olevinamme niin yksilöllisiä mutta kaikki kuitenkin pelkäävät näyttää ikäisiltään.
Tai jokin kumma pelote tässä on että jonkun ikäisen naisen ei sovi olla sitä eikä tätä. Ketähän sekin uhkaa?Jussi69:stä tuli mieleen oman lapsuuden kotikaupungin jämähtäneet wannabe-rokkikukot, jotka vielä neljän kympin lähestyessä eivät ole luopuneet tyylistään tippaakaan, vaikka näyttävät jo aika elähtäneiltä. En voi sanoa, että tuollainen tyyli pukisi ketään siihen yli-ikäistä.
Pate Mustajärvi ei ole jämähtänyt nuoruuden tyyliin. Lyhyet siistit hiukset ollut pitkään
Miehistä puheen ollen, minusta Kirka ja Pave Maijanen pukeutuivat hyvin. Danny ja Matti Nykänen jämähtänwwt jonnekin nuoruutensa.
Vierailija kirjoitti:
Vähän on paljon meikissä. Meikittömyys on parasta, mutta juhliin voi laittaa huolellisesti jotain pientä.
Toisin sanoen meikki kuitenkin parantaa ulkonäköä? Miksi meikittömyys siis olisi parasta?
Itselle sopivat luonnolliset värit ja niiden vahvistaminen, jos haluaa ehostaa.
Luonnollisuus on Eden puun väriselle aidolle Lumikille muuta kuin pähkinänruskeat silmät omaavalle helposti väriä auringossa saavalle sisarelleen.
Toinen, mitä olen myös miettinyt niin vanhassa meikkaustyylissä tai tiettyyn aikakauteen yhdistetyssä tyylissä vaikuttaa usein vanhemmalta. Grunge oli coolia 90-luvulla, mutta sama tyyli 30 vuotta myöhemmin ei ole ihan niin cool, ja myös vanhentaa.
Beigeen tai leopardikuosiin pukeutuminen, tikkitakki, punainen kynsilakka, helmet ja liikaa koruja.
Ei ikinä enää kun viisikymppiä tuli täyteen. Tosin tikkitakkia käytin viimeksi alle kolmekymppisenä mammalomalaisena.
Vierailija kirjoitti:
Luonnollisuus on Eden puun väriselle aidolle Lumikille muuta kuin pähkinänruskeat silmät omaavalle helposti väriä auringossa saavalle sisarelleen.
Toinen, mitä olen myös miettinyt niin vanhassa meikkaustyylissä tai tiettyyn aikakauteen yhdistetyssä tyylissä vaikuttaa usein vanhemmalta. Grunge oli coolia 90-luvulla, mutta sama tyyli 30 vuotta myöhemmin ei ole ihan niin cool, ja myös vanhentaa.
Eebenpuuta tarkoittanet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eebenpuuta tarkoittanet.
Ja eebenpuuhan on mustaa, mitä lie tässä tarkoitettiin.
Tähän ois-yläosa ja Luhdan takki, ehkä asusteetkin.