Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkä vaatteiden tai meikkien tms. olette huomanneet tekevän teistä vanhemman näköisiä kuin olette?

Vierailija
11.09.2022 |

Olen 34-vuotias. Huomasin muutama viikko sitten salilla miten vähän liian isot urheilurintsikat ja niissä roikkuvat rinnat tekevät kyllä heti kropan ihan hirvittävän paljon vanhemman näköiseksi.

Meikeissä olen huomannut, että vähemmän on enemmän. Jos haluaa raikkaan lookin ei paljoa kannata käyttää muuta kuin valokynää, kylmäväriä ja riparia. Muilla saa vaan tunkkaisen ja vanhemman näköisen lookin aikaiseksi.

Mitä te muut olette huomanneet itsellänne, kun nuoruus on jäänyt taakse?

Kommentit (167)

Vierailija
61/167 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meikkivoide alaluomella tuo rypyt tehokkaasti esiin. Alaluomille vain puuteri ja valokynää tummempina kohtiin.

Ei mitään puuteria silmänalusille! Tai oikeastaan mihinkään.

Vierailija
62/167 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puuteri vanhentaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/167 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhentaa:

- ylenpalttinen rusketus

- ylikäsitelty hius väristä riippumatta, mutta liian tuhkaiset värit erityisesti

- liikaa hiuslakkaa, amerikkalainen kuohkea föönaus

- kuiva iho, paksu meikkivoide ja liiallinen puuterointi

- palkkimaiset aurinkopuuteroinnit

- tummat huulipunat kapeissa huulissa

- huonosti istuvat vaatteet; liian pienet tai liian suuret vaatteet

- kaikki virttyneet ja nuhjaiset materiaalit vaatteissa, trikoovaatteet

Nuorentaa:

- kasvoille valoa vaalealla puserolla, kauluksilla, korvakoruilla

- hiuksien hoitaminen, leikkauta hapsut latvat, väeistä vaalealla helmiäinen on pukevampi kuin tuhka; brunetella karamelli on pukevampi kuin tummanruskea; punapäällä kuparinen on pukevampi kuin mahonki

- vyötärö esiin, ryhdikkäät alusvaatteet

- kerroksellinen pukeutuminen, ryhdikkäät takit

- ilmava pukeutuminen, vie takit ja housut ompelijalle, jotta lahkeiden ja hihojen pituus on hyvä

- hoidetut kädet ja jalat

- ryhdikkäät ja modernit kengät

- heleä ja harmoninen meikki

- laadukkaat materiaalit vaatteissa, ja vaatteiden huoltaminen ja silittäminen

- HYMY 🤗

Vierailija
64/167 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen pallo jonka moni kampaaja leikkaa ja muotoilee polkkaan tms. lyhyempään tukkaan. Pyydän reippaasti kerrostamaan ja silti kerrostetaan liian vähän. Loppuviimeksi föönataan se kampauspallo.

Minä kun en muuta haluaisi kuin kevyen latvan jossa saa olla rikkonaisuutta, lyhyen niskan ja korville asti hiukset sivuilta ja päältä sekä edestä reilusti kevennetyn otsatukan.

Olen 36 ja en mitenkään vanhan näköinen, mutta se kampauspallo vanhentaa älyttömästi. Vaikka minulla on paksut hiukset niin jossain lyhyessä tukassa ohuempi tukka toimii selkeästi paremmin. Ainakin on vaikeampaa muotoilla siihen sitä palloa.

Vierailija
65/167 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyet hiukset kivoilla pulisongeilla ja räväkät silmälasit.

Vierailija
66/167 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voimakas tai pikemminkin näyttävä meikki ei automaattisesti vanhenna. Huono meikki rumentaa ja vanhentaa, ja arviolta 80 % naisista ei osaa meikata. 

Vanhemmiten pitäisi nimenomaan uskaltaa käyttää enemmän tuotteita, kun omat värit haalistuvat, karvat harvenevat ja iho muuttuu epätasaisen väriseksi. Tämähän nyt ei sitten tarkoita, että mustat eyelinerrajaukset alaluomella olisivat jotenkin hyvä juttu...

Niinpä. Ongelma ei ole se meikin määrä vaan juurikin se että ei osata meikata ja käytetään huonolaatuisia tuotteita.

Vierailija
67/167 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meikkivoide alaluomella tuo rypyt tehokkaasti esiin. Alaluomille vain puuteri ja valokynää tummempina kohtiin.

Ei mitään puuteria silmänalusille! Tai oikeastaan mihinkään.

Rasvoittuvalla iholla puuteri on must.

68/167 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on todella rasvoittuva iho enkä pärjäisi ilman puuteria. Kiiltävä iho se vasta tuokin rypyt esiin! Löydettyäni IT cosmeticsin byebye pores -puuterin en käytä enää muuta. Hyvä primer on myös tärkeä. Käytän mineraalimeikkejä ja pidän meikkipohjan kevyenä. Muuten kaikki kasaantuu juonteisiin.

Viime aikoina olen löytänyt kulmamascarat. Esim. Rimmelin tuote on todella hyvä. Tällä tavalla saan värin sinne minne pitää, eli karvoihin enkä ihoon. Hyvät kulmat ovat koko meikin kulmakivi.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
69/167 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silmälasit vanhentavat. Käytän piilolinssejä viimeiseen saakka. Jotenkin vaan muutun lasit päässä paitsi vanhemman näköiseksi, myös vakavamman oloiseksi. Se ei sovi persoonaani yhtään. Tätähän ei ratkaise se, että hankkii ne räväkät, värikkäät keski-ikäislasit.

Vierailija
70/167 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan musta yläosa, ja tietenkin itselläkin niitä on paljon... Ainakin yhdistettynä tähän perus kalpeaan ihoon ja maantienruskeaan tukkaan. Musta hävittää kaiken värin kasvoilta ja hiuksista. Tai saattaa pahimmillaan vähän korostaa kasvojen punotusta.

Jakut ja kauluspaidat auttamattomasti vanhentaa. Onneksi monessa työpaikassa ei tarvitse ihan niin konservatiivisesti pukeutua.

Liian hillitty ja turvallinen tyyli, esim. beige trenssi, helmikorvakorut, puolipitkä tukka jne. on mielestäni tätimäistä myös.

Korkkiruuvikiharat. Sen sijaan rennot kiharat saattavat jopa nuorentaa.

Liian tyttömäiset mekot. Ei enää näyttänytkään söpöltä vaan siltä, että täti on nyt laittanut lapsensa vaatteet päälle (olen 32 eikä minulla todellakaan ole lapsia). Asiaa ei ehkä auta, että mekon pohjaväri on se musta, joka ei sovi minulle enää.

Vierailija
71/167 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffebulla kirjoitti:

Mulla on todella rasvoittuva iho enkä pärjäisi ilman puuteria. Kiiltävä iho se vasta tuokin rypyt esiin! Löydettyäni IT cosmeticsin byebye pores -puuterin en käytä enää muuta. Hyvä primer on myös tärkeä. Käytän mineraalimeikkejä ja pidän meikkipohjan kevyenä. Muuten kaikki kasaantuu juonteisiin.

Viime aikoina olen löytänyt kulmamascarat. Esim. Rimmelin tuote on todella hyvä. Tällä tavalla saan värin sinne minne pitää, eli karvoihin enkä ihoon. Hyvät kulmat ovat koko meikin kulmakivi.

Puhut asiaa. Värittömät, ryhdittömät kulmat vanhentavat. Käytin ennen kulmageeliä ja -kyniä mutta ne eivät enää pysyneet ihollani. Sopivampi tuote mulle on sellainen vahakakku.

Vanhoissa kauneusrutiineissa pitäytyminen vanhentaa. Käytin vuosia selektiivisen kosmetiikan meikkivoiteita ja parin viime vuoden aikana nekin lakkasivat toimimasta minulla. Lopputulos oli vanhentava ja suttuinen, kun se aiemmin oli heleä. Väri hapettui, meikki kertyi juonteisiin, olin kirjava ja kiiltävä. Kokeilin läpi kaikki merkit ja löysin mineraalimeikit. Ihanaa nauttia taas meikkaamisesta.

Vierailija
72/167 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffebulla kirjoitti:

Kulmamascarat on ihan parhaita. Tuli joskus aikanaan vähän nypittyä. Noilla saa vaaleatkin karvat oikeiden kulmakarvojen lisäksi värjättyä. Yleensä hahmottelen kulmat ensin Blascon ruskealla kulmavärillä (siinä on hyvin pigmenttiä, eikä tule palkkikulmia), sitten vähän kynää tarvittaessa ja päälle kulmamascaraa.

Vierailija
73/167 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helly Hansenin kuoritakki.

Vierailija
74/167 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaffebulla kirjoitti:

Kulmamascarat on ihan parhaita. Tuli joskus aikanaan vähän nypittyä. Noilla saa vaaleatkin karvat oikeiden kulmakarvojen lisäksi värjättyä. Yleensä hahmottelen kulmat ensin Blascon ruskealla kulmavärillä (siinä on hyvin pigmenttiä, eikä tule palkkikulmia), sitten vähän kynää tarvittaessa ja päälle kulmamascaraa.

Nyt kirjoitin väärin. En siis kulmavärillä, vaan nimenomaan luomivärillä.

Vierailija
75/167 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Värjäsin tänä kesänä hiukset pitkästä aikaa vaaleanruskeasta mustiksi ja voi hyvänen aika, kuinka sävy vanhensikaan! Juonteet silmien ympärillä pomppasivat kunnolla esille ja tummat silmänaluset korostuivat.

Kokeilin tämän jälkeen tummanruskeaa, mutta se sai saman efektin aikaan.

Eilen laitoin vaaleita raitoja hiuksiin ja tuntui, että olisin nuorentunut 5 vuotta.

Toinen minkä olen huomannut, on, että näytän vähällä meikillä freesimmältä.

Riittää, että silmien alle laittaa valokynää, silmiin ripsaria ja yläkuomelle rajaus.

Meikkivoide tuo juonteet esille, varsinkin päivän mittaan kuluessaan.

Vaatteissa käytän mielelläni vaaleita sävyjä, joita piristän kirkkaalla asusteella.

Kokeilin vanhaa mustaa tekonahkatakkiani jokin aika sitten ja totesin että vien kierrätykseen.

Vaatteen materiaalit vaikuttavat myös paljon.

Juurikin esim. tekonahka näytti päälläni lähinnä naurettavalta, vaikka kymmenen vuotta sitten olin samassa takissa aika hot.

N34

Vierailija
76/167 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Blascon kiinteät meikkivoiteet on ihan parhaita. Niitä ei tarvitse kuin sipauksen meikkisienellä iholle. Ei keräänny uurteisiin ja ei juuri kiillä. Ilman puuteriakin voi pärjätä.

77/167 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on huomaamaton microblading alla, enkä tarvitse muuta kulmiin kuin tuon kulmamascaran. Miksi en tätäkään tuotetta ole aiemmin löytänyt? Tuo Rimmelin kulmamascara pysyy kuin tauti, ei leviä vaikka hieroisin naamaa. Eikä maksa juuri mitään.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
78/167 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko joku kertoa oman luottoprimerinsa? Olen käyttänyt satoja euroja eri primereihin ja kaikki ovat vain lisänneet meikin paakkuuntumista. mikä on hyvä primer 30-jotain tädeille?

Vierailija
79/167 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko joku kertoa oman luottoprimerinsa? Olen käyttänyt satoja euroja eri primereihin ja kaikki ovat vain lisänneet meikin paakkuuntumista. mikä on hyvä primer 30-jotain tädeille?

Zuii.

Vierailija
80/167 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Surukseni huomasin juuri tässä eräänä aamuna laittautuessani töihin huonosti nukutun yön jälkeen, ettei teinistä asti vaalimani Lumikki-look toimi minulla enää.

Olen aina pitänyt kalpean ihon, tumman tukan ja sinisten silmien yhdistelmästä (vaikka Disneyn Lumikilla taisikin olla ruskeat silmät), ja värjännyt n. 20 vuotta maantienvaaleaa tukkaani mustaksi. Nyt kuitenkin havahduin siihen, että normaali meikkini kissarajauksineen ja punaisine huulineen näyttää kulahtaneelta ja väsyneeltä ja kontrasti tukkani ja ihoni välillä aivan liian jyrkkä. Ei tässä muu taida auttaa kuin kampaaja, jonka avulla yritän saada tukkaani lämpimän pohjasävyn ja ehkä jotain astetta vaaleampaa ruskeaa. Mitä muuta voisin tehdä? Pidän tyylistäni enkä haluaisi sitä kertaheitolla muuttaa kokonaan, mutta jotain on tehtävä. Auttaisiko vaaleamman punainen huulipuna? Silmämeikin keventäminen? Kokemuksia, pliis!

N36

Hiukset ruskeiksi. Sitten se punainenkin huulipuna näyttää hyvältä.