Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkä vaatteiden tai meikkien tms. olette huomanneet tekevän teistä vanhemman näköisiä kuin olette?

Vierailija
11.09.2022 |

Olen 34-vuotias. Huomasin muutama viikko sitten salilla miten vähän liian isot urheilurintsikat ja niissä roikkuvat rinnat tekevät kyllä heti kropan ihan hirvittävän paljon vanhemman näköiseksi.

Meikeissä olen huomannut, että vähemmän on enemmän. Jos haluaa raikkaan lookin ei paljoa kannata käyttää muuta kuin valokynää, kylmäväriä ja riparia. Muilla saa vaan tunkkaisen ja vanhemman näköisen lookin aikaiseksi.

Mitä te muut olette huomanneet itsellänne, kun nuoruus on jäänyt taakse?

Kommentit (167)

Vierailija
41/167 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alaripsien meikkaaminen ripsivärillä tekee vanhemman näköiseksi ja mustat vaatteet tuovat kasvojen varjot esiin.

Joo alaripsien meikkaaminen saa ilmeen näyttämään sille ettei ole nukkunut viikkoon, se korostaa tummia silmänalusia. Tän huomasin kyllä jo alle kolmekymppisenä, voin kuvitella että vaikutelma vaan pahenee vuosien mittaan.

Mä näytän ihan idiootilta jos laitan ripsaria vain yläripsiin.

Vierailija
42/167 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kajal-rajaukset. Mustaksi värjätty tukka.

Trendikkäät silmälasit saattavat itse asiassa nuorentaa ja lisäksi piilottaa hyvin silmäpussit!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/167 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vartalonmyötäiset vaatteet, varsinkin ulkovaatteissa. Riippuu tietysti vartalontyypistäkin, joitakin voi nuorentaa. Mutta aikakin nämä perusmuija-makkaratoppatakit; vaikka vyötärön saa vaikuttamaan hoikemmalta, perse näyttää leveämmältä. Tai sitten yritetään näyttää trendikkäältä isossa toppatakissa, mutta näyttääkin siltä että piilotetaan joulukiloja.

Ts. kun ei osaa pukeutua oman vartalotyypin mukaan.

Vierailija
44/167 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytin juuri 31, joten olen ihan vasta alkanut miettimään ikää pukeutumisessa ja tulisiko sen vaikuttaa pukeutumiseen ylipäätään. Mielestäni vanhentaa asioita on ylipäätään ns Kouvola tai dianatukka, vahvat kontrastit luonnostaan vaaleilla ihmisillä (mustat värjätyt hiukset, punainen huulipuna yms), mutta ehkä suurin tekijä on kropasta huolehtimisen jättäminen ja kasvava ylipaino, mikä alkaa näkyä monilla varsinkin 30 jälkeen. Tämä vaikuttaa suoraa miten ihan mikä vain tyyli tai vaate istuu päällä.

Vierailija
45/167 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaiset Yli-Viikarin näpsän emännän kevyet asiantuntijasilmälasit.

46/167 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen viisikymppinen ja mun nuoruudessa farkut olivat Leviksen 501 tai 510. Sittemmin tuli nuo bootcutit ja matalalantiofarkut. Pillit tuli muotiin vasta 2000-luvun alussa.

Itse en koskaan oppinut käyttämään mitään farkkuja, koska perseeni näytti aina valtavalta mallista riippumatta.

Yhdet pillit hankin nelikymppisenä, niistä olen tykännyt. Kai se on nykyajan tätityyliä.

Mun nuoruudessa tätityyliä oli sellainen Kyllikki-tyyli, eli valtavat neliskanttiset silmälasit ja permanentattuun tukkaan tehty rullakampaus.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
47/167 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on aina ollut paksut, pitkät ja hyväkuntoiset hiukset luonnostaan. Päälle nelikymppisenä päätin sitten kokeilla, että mites polkkatukka sopisi. Voi jestas, heti alkoi rouvittelu kaupoissa.

Moni ajattelee että lyhyt hiustyyli piristäisi tai vanhemmille ihmisille ei sopisi pitkät hiukset, mutta se on kyllä täysin tapauskohtaista!

Vierailija
48/167 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä. Itse olen 35 enkä mieti vanhalta näyttämistä.

Vierailija
49/167 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin 51-vuotiaana huomannut myös tuon, että meikki vanhentaa. Ei enää muuta silmämeikkiä kuin ripsari ja kulmaväri, lisäksi bb-voidetta ja poskipunaa, jonka senkin olen vaihtanut lämpimään persikkaan, ennen pinkkiä. Huulipuna marjanväristä, ei enää siinäkään pinkkiä saati kirkkaanpunaista.

Maantienvärisiin hiuksiin nyt vaaleaa raitaa, entinen ruskea vanhentaa. Saati oma värini.

Vaatteissa peittävämpää mieluummin kuin mitään paljasta pintaa, vatsanseudun tukevoitumisen myötä, kyllä, tunika ja tiukempi alaosa. Nykyään enemmän laatua ja määrällisesti vähemmän vaatetta. Jujua asusteilla, edelleen vanhat värisävyt jotka ennenkin kirkastivat ihon, toimivat.

Vierailija
50/167 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aloin näyttämään vuosia vanhemmmalta, kun en voinut käydä yli puoleen vuoteen salilla tai liikkua muutenkaan ja kehon ryhti lysähti. Se tekee oikeasti todella paljon, miten kannat itsesi. Muutenkin yleensä liikunnalliset ihmiset näyttävät ikäistään nuoremmalta. Jos ei lasketa jotain kuivakkia maratoonareita, jotka ovat juosseet kaikki rasvat kropastaan.

Mitä vanhemmaksi tulee sitä tärkeämpää on juoda riittävästi ja nukkua hyvin, jos ei halua näyttää vanhemmalta kuin on. Myös ruokavalio vaikuttaa. Ennen ei näkynyt missään, jos ryyppäsi koko yön ja söi pizzaa aamun pikkutunneilla. Nyt vanhempana naama on turvoksissa seuraavana aamuna, jos edellisenä iltana on syönyt pizzan ja juonut pari olutta, vaikka olisi sen jälkeen nukkunut kunnon yöunet ja huolehtinut ihonhoitorutiineistaan.

Vierailija
51/167 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Barta

Vierailija
52/167 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 50 v ja tässä mun lista:

- silmänrajaukset alaluomella ja alaripsien ripsiväri. Nykyään rajaan vain aavistuksen ulkonurkkaa, jos rajaan ollenkaan.

- matta meikki --> mäytän äidiltäni. Kuulautta haen purkista.

- lyhyet, kiharat hiukset. Kasvatin luonnonkiharani pitkiksi, koska lyhyillä vaikutelma oli auttamattoman tätimäinen.

- pyöreät puseronkaulukset ja boxy-malliset puserot. Isorintaisella aivan kaamea kombinaatio. Käytän vain v-kaula-aukkoa ja jos löydän niin tyköistuvia puseroita.

- ylimääräiset kilot kerääntyvät nykyään vyötärölle, joten joudun vahtimaan ruokavaliotani tarkkaan.

- alkoholin käyttö näkyy välittömästi naamasta, joten lopetin sen kokonaan.

Vierailija
53/167 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tweed- kankainen jakkupuku. Papiljottikampaus.

Vierailija
54/167 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä ette halua kuulla, mutta värjäämättömät hiukset saavat monet näyttämään hiirenharmailta mummoilta, mikäli oma väri on sellainen perus hiekanvaalea.

Mistä tiedät, onko jonkun hiukset värjäämättömät? Luonnolliset värjäysvärit näyttävät samalle kuin värjäämätön tukka.

Yhtään lapsenlasta ei ole, vaikka tukassa olisi harmaa värjäys. Että mummottelijoille voi iskeä jauhot suuhun.

Vierailija
55/167 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Beige trenssi ja föönattu polkkatukka.

Vierailija
56/167 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustat vaatteet kasvojen lähellä vanhentaa, samoin tumma värivoideja liika meikki näyttää tunkkaiselta ja vanhentaa, samoin omaa väriä tummemmaksi värjätyt tätimalliin lyhyeksi leikatut hiukset, vaatteista vanhentavat "joulukuusimainen" kaikkea sekaisin ja paljon tyyli sekä liian kireät vaatteet ja teinimuodin matkiminen.

Vierailija
57/167 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimakas tai pikemminkin näyttävä meikki ei automaattisesti vanhenna. Huono meikki rumentaa ja vanhentaa, ja arviolta 80 % naisista ei osaa meikata. 

Vanhemmiten pitäisi nimenomaan uskaltaa käyttää enemmän tuotteita, kun omat värit haalistuvat, karvat harvenevat ja iho muuttuu epätasaisen väriseksi. Tämähän nyt ei sitten tarkoita, että mustat eyelinerrajaukset alaluomella olisivat jotenkin hyvä juttu...

Vierailija
58/167 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasin, että ihoon alkaa tulla enemmän sellaista pientä karvaa näin lähemmän kolmevitosena. Näyttää heti vanhemmalta. Aloin käyttämään aasialaista(?) kikkaa, että kuorin kasvot sheivaamalla ne. Samalla pysyy nykyisin villiintyneet viiksi- ja kulmakarvat kuosissa.

Vierailija
59/167 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikkivoide alaluomella tuo rypyt tehokkaasti esiin. Alaluomille vain puuteri ja valokynää tummempina kohtiin.

Vierailija
60/167 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä ette halua kuulla, mutta värjäämättömät hiukset saavat monet näyttämään hiirenharmailta mummoilta, mikäli oma väri on sellainen perus hiekanvaalea.

Mistä tiedät, onko jonkun hiukset värjäämättömät? Luonnolliset värjäysvärit näyttävät samalle kuin värjäämätön tukka.

Yhtään lapsenlasta ei ole, vaikka tukassa olisi harmaa värjäys. Että mummottelijoille voi iskeä jauhot suuhun.

Tiedän omista, siskojeni ja tuttujeni hiuksista. Ja hiuksista kyllä näkee onko ne värjäämättömät vai luonnollisen näköiseksi värjätyt, rakennekin on erilainen ja värjäämättömät on aina jollain tavalla sameat.