Minkä vaatteiden tai meikkien tms. olette huomanneet tekevän teistä vanhemman näköisiä kuin olette?
Olen 34-vuotias. Huomasin muutama viikko sitten salilla miten vähän liian isot urheilurintsikat ja niissä roikkuvat rinnat tekevät kyllä heti kropan ihan hirvittävän paljon vanhemman näköiseksi.
Meikeissä olen huomannut, että vähemmän on enemmän. Jos haluaa raikkaan lookin ei paljoa kannata käyttää muuta kuin valokynää, kylmäväriä ja riparia. Muilla saa vaan tunkkaisen ja vanhemman näköisen lookin aikaiseksi.
Mitä te muut olette huomanneet itsellänne, kun nuoruus on jäänyt taakse?
Kommentit (167)
Vierailija kirjoitti:
Alaripsien meikkaaminen ripsivärillä tekee vanhemman näköiseksi ja mustat vaatteet tuovat kasvojen varjot esiin.
Joo alaripsien meikkaaminen saa ilmeen näyttämään sille ettei ole nukkunut viikkoon, se korostaa tummia silmänalusia. Tän huomasin kyllä jo alle kolmekymppisenä, voin kuvitella että vaikutelma vaan pahenee vuosien mittaan.
Ankeat vaatevärit -etityisesti musta kasvoja vasten , liika meikki, meikittömyys perus vähävärisillä suomalaisilla, räikeät hiusvärit , muodottomat tanttatunikat, vanhanaikaiset silmälasit, tätitukka, ylipaino, alipaino , rusketus, leopardikuosi, tasapitkä hiusmalli jossa painolinja hiusten latvoissa vetää ilmettä alas
Vierailija kirjoitti:
Kiharretut hiukset :D näytän ihan "tädiltä" :D
Tämä on totta myös omalla kohdallani. Heti tulee 10 v. lisää.
Vierailija kirjoitti:
Tätä ette halua kuulla, mutta värjäämättömät hiukset saavat monet näyttämään hiirenharmailta mummoilta, mikäli oma väri on sellainen perus hiekanvaalea.
Tämä voi olla joissain tapauksissa totta, mikäli ns. maantienväriseen,ohueen, niskaponnarilla olevaan tukkaan yhdistetään huonokuntoinen iho, olemattomat ripset ja kulmat sekä täysi meikkaamattomuus.
Lähtökohtaisesti oma väri tai sitä lähellä oleva sävy sopivat kuitenkin jokaisen ihon ja silmien sävyyn. Tukkaa voi aina raidoittaa, jos se tuntuu tylsältä. Vaaleammat, lämpimät sävyt kasvojen lähellä piristävät ilmettä.
Huomasin jo 14-vuotiaana, mitkä värisävyt eivät sovi minulle.
Esim. tietty vihreän sävy saa ihon näyttämään harmahtavalta.
Jos on pakko laittaa päälle jokin "väärä" väri, korjaan tilanteen sopivan sävyisellä, ihon väriä heleyttävällä huivilla.
Surukseni huomasin juuri tässä eräänä aamuna laittautuessani töihin huonosti nukutun yön jälkeen, ettei teinistä asti vaalimani Lumikki-look toimi minulla enää.
Olen aina pitänyt kalpean ihon, tumman tukan ja sinisten silmien yhdistelmästä (vaikka Disneyn Lumikilla taisikin olla ruskeat silmät), ja värjännyt n. 20 vuotta maantienvaaleaa tukkaani mustaksi. Nyt kuitenkin havahduin siihen, että normaali meikkini kissarajauksineen ja punaisine huulineen näyttää kulahtaneelta ja väsyneeltä ja kontrasti tukkani ja ihoni välillä aivan liian jyrkkä. Ei tässä muu taida auttaa kuin kampaaja, jonka avulla yritän saada tukkaani lämpimän pohjasävyn ja ehkä jotain astetta vaaleampaa ruskeaa. Mitä muuta voisin tehdä? Pidän tyylistäni enkä haluaisi sitä kertaheitolla muuttaa kokonaan, mutta jotain on tehtävä. Auttaisiko vaaleamman punainen huulipuna? Silmämeikin keventäminen? Kokemuksia, pliis!
N36
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pikimusta tukka.
Ja kaikki muutkin ääripäät, kuten platinanvaalea, kirkkaanpunainen ja shokkivärit.
Joo, niinku Aira Samulin näyttää ikäistään paljon vanhemmalta kun sillä on se punainen tukka -_-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän sitä itsestä huomaa vaan muista. Käytän muita itselleni varoittavana esimerkkinä.
Muita kun katsoo, muistaa juurikin hyvien alusvaatteiden merkityksen.
Liika laittautuminen vanhentaa. Blondattu, pikimusta tai sokkivärinen tukka on paha, samoin kova meikki. Liian nuorekkaista vaatteista pitäisi yrittää luopua. Ristiriita tyylin ja iän välillä vanhentaa, ei nuorenna.
Nämä on yksilöllisiä juttuja. Itselläni nykyinen maantieväri tukassa tekee todella väsyneen vaikutelman. Harmaita tukassa ei ole vaikka olen 61. Maantienväri tekee sen että hiukset näyttävät likaisilta. Olen siis blondannut hiuksiani jo pitkään lähinnä raidoilla. Voimakas meikki kyllä vanhentaa mutta ihan nudesta en tykkää meikeissä enkä vaatteissa.
Mikä on luonnollinen hiusvärisi? Mulla oli kanssa vielä kolmekymppisenä mustaksi värjätty tukka, joka oli liian "raju" ja jyrkkä. Kasvatin sen pois niin, että en enää värjännyt mustaksi, vaan tummanruskeaksi, ja sitä mukaa kuin tukka kasvoi, vaalensin aina sitä tummuustasoa kohti omaa väriä. Oma värini on vaaleanruskea/keskiruskea.
Tuo oman värin kasvattaminen auttoi paljon, eikä tarvitse enää tuskailla juurikasvun kanssa värjäyskierteessä.
Vierailija kirjoitti:
Liian tiukat ja niukat vaatteet saa näyttämään vanhalta sutturalta, vaikka olisivat oikean kokoisia. Kokeilin tuossa kesällä ylioppilasjuhlamekkoani näin 15v juhlien jälkeen. Järkytti oikeasti miten hirveältä näytin se päällä, vaikka olen edelleen saman kokoinen.
Toinen mikä minusta tätiyttää hirveästi on ne sellaiset ulkoilutakkiparkat, joita esim. Didriksons myy. Niiden kanssa vielä trikoopipo päähän, niin näyttää taatusti tädiltä.
Yleisesti minusta ihmisten ikä on isolla osalla pääteltävissä vaatteista ja niiden tyylistä. Monelle on jäänyt kuitenkin käyttöön niitä omien nuoruusvuosien suuria muoti-ilmiöitä. Esim. tällä hetkellä pillifarkut 30-45-vuotiailla paljastaa iän aika hyvin, kun ne eivät enää ole muodissa. En tosin sano, että siinä olisi mitään pahaa.
Olen just tota ikäluokkaa, enkä tajua...eihän mun nuoruudessani pillifarkut olleet muotia?! ja en ole koskaan niitä suosinut koska mun mielestä ne on rumat. Sitävastoin bootcut, levenevät lahkeet jne. olivat tuolloin muodissa ja olen jämähtänyt niiden käyttäjäksi aikoja sitten, silloinkin kun pillifarkut tulivat muotiin
Kuiva hapsottava tukka, mustat yläosat vaatteissa. Kuiva iho.
Missi kisoissa nähdyt kampaukset ja meikki.
Vierailija kirjoitti:
Surukseni huomasin juuri tässä eräänä aamuna laittautuessani töihin huonosti nukutun yön jälkeen, ettei teinistä asti vaalimani Lumikki-look toimi minulla enää.
Olen aina pitänyt kalpean ihon, tumman tukan ja sinisten silmien yhdistelmästä (vaikka Disneyn Lumikilla taisikin olla ruskeat silmät), ja värjännyt n. 20 vuotta maantienvaaleaa tukkaani mustaksi. Nyt kuitenkin havahduin siihen, että normaali meikkini kissarajauksineen ja punaisine huulineen näyttää kulahtaneelta ja väsyneeltä ja kontrasti tukkani ja ihoni välillä aivan liian jyrkkä. Ei tässä muu taida auttaa kuin kampaaja, jonka avulla yritän saada tukkaani lämpimän pohjasävyn ja ehkä jotain astetta vaaleampaa ruskeaa. Mitä muuta voisin tehdä? Pidän tyylistäni enkä haluaisi sitä kertaheitolla muuttaa kokonaan, mutta jotain on tehtävä. Auttaisiko vaaleamman punainen huulipuna? Silmämeikin keventäminen? Kokemuksia, pliis!
N36
Auttaisiko, jos kaikkia sävyjä pehmentäisi hiukan niin, että olisivat hiukan lämpimämpiä? Tyylin muuttaminen kerrasta on vähän radikaalia, mutta jos pikkuhiljaa pehmentää kontrasteja, on se varmaan helpompaa. Ehkä jokin meikkineuvonta tms. voisi auttaa, jos löytäisi oikeasti asiantuntevan eikä sellaista, joka yrittää vaan myydä tuotteitaan.
Olen tämän jossain ketjussa kertonutkin mutta omalla kohdalla mustien vaatteiden vaihtaminen tummansinisiin ja Riekereiden hankkiminen saivat minut näyttämään kotikyläni uskonnonopelta, joka on minua 20 vuotta vanhempi. Palasin vanhaan "teinityyliin" aika äkkiä.
40 täytettyäni olen huomannut, että luonnontilainen hius vanhentaa. Aloin värjätä kasviväreillä pitkän tauon jälkeen, kyllä piristi. Jos haluan pitää hiuksia kiinni ja näyttää freesiltä, pitää tehdä ihan kunnollinen kampaus föönauksin ja ainein. Hiuslaadun ohenemisen alkaa ikävä kyllä huomata.
Vierailija kirjoitti:
Kuiva hapsottava tukka, mustat yläosat vaatteissa. Kuiva iho.
Tämä. Hiukset sottaisella nutturalla tai ponnarilla ja kasvojen ympärillä töröttää karheita harmahtavia suortuvia.
Musta takki tekee minusta kummituisen näköisen.
Kaikki mustat vaatteet ja musta ripsiväri
Kaikki laatikkomaiset vaatteet. Tunikat ja kotelomekot ilman muotoleikkauksia.
Ylipaino ja silmälasit, tätitukka räväköillä raidoilla. Huono ryhti.
Keltaiset hampaat.
Meikissä raskas alarajaus a la prinsessa Diana. Saa aikaiseksi buldoggimaisen roikkuvan katseen.
Vanhentuneiden trendien mukaan meikkaaminen, esim. yltiöpäinen aurinkopuuterin käyttö tai palkkikulmat, jotka menivät jo muodista.
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liian tiukat ja niukat vaatteet saa näyttämään vanhalta sutturalta, vaikka olisivat oikean kokoisia. Kokeilin tuossa kesällä ylioppilasjuhlamekkoani näin 15v juhlien jälkeen. Järkytti oikeasti miten hirveältä näytin se päällä, vaikka olen edelleen saman kokoinen.
Toinen mikä minusta tätiyttää hirveästi on ne sellaiset ulkoilutakkiparkat, joita esim. Didriksons myy. Niiden kanssa vielä trikoopipo päähän, niin näyttää taatusti tädiltä.
Yleisesti minusta ihmisten ikä on isolla osalla pääteltävissä vaatteista ja niiden tyylistä. Monelle on jäänyt kuitenkin käyttöön niitä omien nuoruusvuosien suuria muoti-ilmiöitä. Esim. tällä hetkellä pillifarkut 30-45-vuotiailla paljastaa iän aika hyvin, kun ne eivät enää ole muodissa. En tosin sano, että siinä olisi mitään pahaa.
Olen just tota ikäluokkaa, enkä tajua...eihän mun nuoruudessani pillifarkut olleet muotia?! ja en ole koskaan niitä suosinut koska mun mielestä ne on rumat. Sitävastoin bootcut, levenevät lahkeet jne. olivat tuolloin muodissa ja olen jämähtänyt niiden käyttäjäksi aikoja sitten, silloinkin kun pillifarkut tulivat muotiin
No ehkä se on sitten enemmän 30+ ikäluokka, jota niitä pillifarkkuja käyttää. Olen itse tuon määrittelemäni haarukan alapäässä, niin en ehkä hahmottanut minkä ikäisillä se on ollut muotia. Pillifarkut tuli, kun olin itse yläasteella. Käytin niitä lähes 20v, kunnes nyt ne ovat alkaneet näyttää mielestäni vähän hassuilta ja olen yrittänyt etsiä muita housumalleja.
T. Tuo jota lainasit.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki mustat vaatteet ja musta ripsiväri
Mustat vaatteet ylipäätään sopii minusta todella harvalle. Suomalaisten ihon sävy on sellainen, että musta ei sopi kasvoja vasten. Silti musta on monen suomalaisen luottoväri.