Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tää lasten kirkuminen on? Ei tuollaista ennen ollut. Lapset huutaa/kirkuu suoraa huutoa julkisella paikalla, eikä vanhemmat sano mitään...

Vierailija
11.09.2022 |

En ymmärrä.

Kommentit (405)

Vierailija
241/405 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aletaan me aikuisetkin huutaa aina silloin, kun lapset huutavat. Miksikäs ei, jos se kerran ei haittaa. Samaten voimme riehua ja juosta ympäriinsä esimerkiksi kaupassa.

Vierailija
242/405 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kaksi lapsiperhettä seinänaapureina. Kummassakin perheessä on omituinen tapa käsitellä lapsia. Kun lapsi huutaa niin äiti huutaa takaisin. Kun lapsi kiukuttelee niin äiti alentaa itsensä lapsen tasolle ja käyttäytyy samoin. Kun lapsella on paha mieli niin lasta ei lohduteta vaan lapselle tiuskitaan. Kun lapsi on ollut tuhma niin lapselle huudetaan niin kauan että lapsi alkaa itkeä. Nämä äidit eivät näytä kasvaneen itsekään aikuisiksi. Selittää kyllä lasten käytöksen, huutamisen ja meluamisen. Omat lapseni ovat nuoria aikuisia ja heidät kasvatettiin aikanaan ihan eri tavalla. Kuten ystävä- ja sukulaisperheidenkin lapset silloin.

Kyllä minunkin lapsuudessani kotona riideltiin vanhempien kanssa ja huudettiin ja paiskottiin ovia puolin ja toisin, mutta emme me lapset silti metelöineet ja huutaneet julkisilla paikoilla. Sehän on aivan eri tilanne.

Yritin tuossa edellä sanoa että lapset oppivat huutamisen ja meluamisen vanhemmiltaan esimerkin voimalla. Ja on huono esimerkki että aikuiset käyttäytyvät kuin pahaiset kakarat.

Kuinka itse kasvatat lapsesi? Huudetaanko teilläkin ja paiskotaan ovia kuten olet oppinut lapsuudenkodissasi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/405 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ovat aina kirkuneet, toiset enemmän ja toiset vähemmän.

Ihmisiltä tuntuu unohtuvan, ettei kasvatusta voi ohjelmoida lapseen yhdessä illassa. Kun teini-iässäkään ei vielä osata käyttäytyä julkisilla paikoilla, niin siinä kohtaa voi alkaa kyseenalaistamaan kasvatusta.

Vierailija
244/405 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi on evoluutio, skuutit, äpit ,suoratoistopalvelut ja ...

Vierailija
245/405 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin naapuruston lapset kirkunut tänään suoraa huutoa koko sunnuntain, olipas rentouttava vapaapäivä kotona

Vierailija
246/405 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kaksi lapsiperhettä seinänaapureina. Kummassakin perheessä on omituinen tapa käsitellä lapsia. Kun lapsi huutaa niin äiti huutaa takaisin. Kun lapsi kiukuttelee niin äiti alentaa itsensä lapsen tasolle ja käyttäytyy samoin. Kun lapsella on paha mieli niin lasta ei lohduteta vaan lapselle tiuskitaan. Kun lapsi on ollut tuhma niin lapselle huudetaan niin kauan että lapsi alkaa itkeä. Nämä äidit eivät näytä kasvaneen itsekään aikuisiksi. Selittää kyllä lasten käytöksen, huutamisen ja meluamisen. Omat lapseni ovat nuoria aikuisia ja heidät kasvatettiin aikanaan ihan eri tavalla. Kuten ystävä- ja sukulaisperheidenkin lapset silloin.

Kyllä minunkin lapsuudessani kotona riideltiin vanhempien kanssa ja huudettiin ja paiskottiin ovia puolin ja toisin, mutta emme me lapset silti metelöineet ja huutaneet julkisilla paikoilla. Sehän on aivan eri tilanne.

Yritin tuossa edellä sanoa että lapset oppivat huutamisen ja meluamisen vanhemmiltaan esimerkin voimalla. Ja on huono esimerkki että aikuiset käyttäytyvät kuin pahaiset kakarat.

Kuinka itse kasvatat lapsesi? Huudetaanko teilläkin ja paiskotaan ovia kuten olet oppinut lapsuudenkodissasi?

Ei minulla ole lapsia. Mutta luulen, että lapset oppivat huutamisen toisilta lapsilta esim. päiväkodissa.

Vierailija
247/405 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta tuntuu, että kirkuminen liittyy siihen, ettei nykyää enää käsketä olla ihmisiksi. Ajatellaan, että lasten pitää saada riehua miten haluavat.

Vierailija
248/405 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin lapset kirkuu ja lisäksi nuo naapuruston muksut rakentaa meidän kerrostalon pihan täyteen lauta- ja kivikasoja.

Vierailija
249/405 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska kurittamisesta seuraa lasu.

Kuri on aivan eri asia kuin kurittaminen. Kun meidän jälkeläiset olivat lapsia niin meillä oli kotona kuri mutta lapsia ei tarvinnut kurittaa. Juuri sen takia että oli kuri ja säännöt.

Vierailija
250/405 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arabimaissa kirkuu aikuisetkin ja pitävät älämölöä,

lisäksi auton äänitorvi huutaa koko ajan.

Vierailija
251/405 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän meidän naapurustossa aikuiset huutavat kuin lapset. Eihän Suomessa lapsia enää edes ole missään.

Vierailija
252/405 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei olosuhteiden pakosta ole lapsia mutta pidän lapsista kyllä.

Ainoa mikä minua ärsyttää niin juurikin tämä nykylapsien korvia huumaava kirkuminen ja kiljunta ilman järkevää syytä, esimerkiksi kaupassa.... näitä on, valitettavasti...itse kun olet väsynyt töiden jälkeen ja yrität keskittyä ruokaostoksiin ja pää ei toimi tai kärsit päänsärystä ja kaikki ärsyttää niin sitten kun joku äidin pikkupiltti siinä kirkuu kärryssä pää punaisena niin itsellä alkaa verenpaine kohota ja hermot kiristyä,puret hammasta niin kovaa yhteen että leukaperiin alkaa sattua,vitutuskäyrä nousee ja tekisi mieli karjasta:

-VAIMENNA SE PENTUSI, PERKELE! JA OPETA KÄYTÖSTAVAT ENNEN KUIN VIET IHMISTEN ILMOILLE!!!,,🤯😤🤬🤬🤬Ei minun lapsuudessa todellakaan käyttäydytty noin!!!!!

Voin sanoa, että kyllä siinä on minullakin hermot kireällä ja verenpaine korkealla, kun joudun pakon edessä koukkaamaan kaupan kautta vaippapaketin takia ja se 1,5v huutaa pääpunaisena siinä kärryssä, koska minä en anna hänen juosta ympäri kauppaa.

Otan kyllä mielelläni vastaan vinkkejä, miten tässä tilanteessa se taaperoikäinen vaimennetaan nykyaikana hyväksyttävin keinoin. Ja uskallan väittää, että tietyn temperamentin omaavat lapset ovat kautta aikojen käyttäytyneet näin tilanteissa, joissa eivät saa tahtoaan läpi. Kunnes se vanhempi on riittävän monta kertaa pitänyt pintansa ja viesti on mennyt vihdoin perille. Toisille se tietysti on vaikeaa ymmärtää, ei minunkaan toinen lapseni ole koskaan eläissään käyttäytynyt noin, ollut aina helpompi tapaus ja kun sanotaan ei niin uskotaan heti eikä kolmen tahtojen taistelun jälkeen.

Kyllä mä sanoisin, että 1,5v on ihan eri asia kuin vaikka 4v. Puolitoistavuotiaalla lapsella kun ei ole minkäänlaista impulssikontrollia, ja kuten itse totesit, toiset on temperamentiltaan sellaisia kovaäänisiä, että tarvitsevat monia, useita kymmeniä , kertoja toistoja jotta oppivat. Minulla on omia lapsia 6, lastenlapsia 13, ja vuosien varrella ollut noin 40 hoiti lasta (olin pph). Useiden vuosikymmenien ajan. Kyllä niitä pää punaisena kaupassa huutavia pikkulapsia OLI ennenkin!

Esittelisin tässä kirkumisilmiössä nyt ihan ensin ne vauvat ja taaperot eri kastiin, kuin leikki- ja kouluikäiset! Kuusivuotiaalta sopii jo odottaa käytöstapoja, kun taas 1,5v ei vielä kykene hahmottamaan syy-seuraussuhteita, tuossa kuvailemissa tapauksessa esim. Se valmispaketti on vaan pakko hakea, eikä lasta voi päästää päättömästi juoksentelemaan kaupassa, mutta lapsi on niin pieni ettei osaa käsitellä tuota varmistamisen tunnetta muutoin kuin huutamalla...

Vierailija
253/405 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos aikuisetkin kiljuu,kiusaa toisiaan yms niin eipä ne lapset ja nuoret ole sen kummempia, aikuiset opettaa lapsille eriarvostamista yms kiusaamista jos joku ihminen ei kannata esim tiettyjä poliittisia mielipiteitä, nuoret aivopestään vaippaikäisestä asti ajattelemaan tietyllä tavalla ja toimimaan, enää ei saa olla eri mieltä asioista tai edes keskustella...lapset ja nuoret sekaisin ja oireilevat sitten erillä tavalla toiset kiljuu ja karjuu kurkku suorana,toiset sekaisin mitä sukupuolta on, toiset taas ryhtyy rikollisiksi jo lapsena (varastavat kaupoista yms) lisäksi aikuiset opettaa nuorille että niiden pitää olla röyhkeitä ja koppavia eikä tarvitse omata edes alkeellisia peruskäytöstapoja.

Vierailija
254/405 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, siskoni jo aikuinen mies kävi kimppuuni ja väänsi käsiäni. Äiti sen kuin istui tuolissaan eikä edes pahoitellut. Eikä isäkään myöhemmin. Nää on näitä pilalle hemmoteltuja penskoja, jotka voi aikuisenakin tehdä mitä huvittaa. Tosin, tämä mies terrorisoi vanhempiaan jo pahoin, mutta äitikulta se kantaa ruokaa pojalleen, eikä koskaan sano poikkipuolista sanaa, kun ei uskalla.

Vierailija
255/405 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täälläkin lapset kirkuu ja lisäksi nuo naapuruston muksut rakentaa meidän kerrostalon pihan täyteen lauta- ja kivikasoja.

Mä olisin positiivisesti yllättynyt, jos meidän naapurustossa lapset leikkisi ulkona, ja rakentaisivat vaikka noita kivikasoja! Ihanaa!

Täällä vaan naapuruston Muksut 3-18v räplää kännykkää päivät pitkät istuen. Tai kökkii omassa huoneessaan(tietokoneella?)

Vierailija
256/405 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, siskoni jo aikuinen mies kävi kimppuuni ja väänsi käsiäni. Äiti sen kuin istui tuolissaan eikä edes pahoitellut. Eikä isäkään myöhemmin. Nää on näitä pilalle hemmoteltuja penskoja, jotka voi aikuisenakin tehdä mitä huvittaa. Tosin, tämä mies terrorisoi vanhempiaan jo pahoin, mutta äitikulta se kantaa ruokaa pojalleen, eikä koskaan sano poikkipuolista sanaa, kun ei uskalla.

Tarkoitin siis aikuinen lapsi.

Vierailija
257/405 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työmatkani varrella on kookauppa. Joskus siellä on lauma koulusta tulevia tyttöjä, jotka pitävät ihan hirveää mekkalaa. Semmosia teinipissiksiä; ei kaupassa tarvi olla kun kirkossa, mutta vois käyttäytyä niin, ettei häiritse muita...pliiis!

Vierailija
258/405 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykylapset on vissiin häiriintyneitä kaikki kun jatkuvasti on pakko juosta ja kiljua joka paikassa.

Ja vanhemmat eivät osaa kasvattaa, tiedoksi vaan se teidän lapsi ei ole mitenkään erityinen kellekään muulle kuin teille, eli älkää antako lapsienne häiritä muita ihmisiä.

Vierailija
259/405 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei olosuhteiden pakosta ole lapsia mutta pidän lapsista kyllä.

Ainoa mikä minua ärsyttää niin juurikin tämä nykylapsien korvia huumaava kirkuminen ja kiljunta ilman järkevää syytä, esimerkiksi kaupassa.... näitä on, valitettavasti...itse kun olet väsynyt töiden jälkeen ja yrität keskittyä ruokaostoksiin ja pää ei toimi tai kärsit päänsärystä ja kaikki ärsyttää niin sitten kun joku äidin pikkupiltti siinä kirkuu kärryssä pää punaisena niin itsellä alkaa verenpaine kohota ja hermot kiristyä,puret hammasta niin kovaa yhteen että leukaperiin alkaa sattua,vitutuskäyrä nousee ja tekisi mieli karjasta:

-VAIMENNA SE PENTUSI, PERKELE! JA OPETA KÄYTÖSTAVAT ENNEN KUIN VIET IHMISTEN ILMOILLE!!!,,🤯😤🤬🤬🤬Ei minun lapsuudessa todellakaan käyttäydytty noin!!!!!

Voin sanoa, että kyllä siinä on minullakin hermot kireällä ja verenpaine korkealla, kun joudun pakon edessä koukkaamaan kaupan kautta vaippapaketin takia ja se 1,5v huutaa pääpunaisena siinä kärryssä, koska minä en anna hänen juosta ympäri kauppaa.

Otan kyllä mielelläni vastaan vinkkejä, miten tässä tilanteessa se taaperoikäinen vaimennetaan nykyaikana hyväksyttävin keinoin. Ja uskallan väittää, että tietyn temperamentin omaavat lapset ovat kautta aikojen käyttäytyneet näin tilanteissa, joissa eivät saa tahtoaan läpi. Kunnes se vanhempi on riittävän monta kertaa pitänyt pintansa ja viesti on mennyt vihdoin perille. Toisille se tietysti on vaikeaa ymmärtää, ei minunkaan toinen lapseni ole koskaan eläissään käyttäytynyt noin, ollut aina helpompi tapaus ja kun sanotaan ei niin uskotaan heti eikä kolmen tahtojen taistelun jälkeen.

Kyllä mä sanoisin, että 1,5v on ihan eri asia kuin vaikka 4v. Puolitoistavuotiaalla lapsella kun ei ole minkäänlaista impulssikontrollia, ja kuten itse totesit, toiset on temperamentiltaan sellaisia kovaäänisiä, että tarvitsevat monia, useita kymmeniä , kertoja toistoja jotta oppivat. Minulla on omia lapsia 6, lastenlapsia 13, ja vuosien varrella ollut noin 40 hoiti lasta (olin pph). Useiden vuosikymmenien ajan. Kyllä niitä pää punaisena kaupassa huutavia pikkulapsia OLI ennenkin!

Esittelisin tässä kirkumisilmiössä nyt ihan ensin ne vauvat ja taaperot eri kastiin, kuin leikki- ja kouluikäiset! Kuusivuotiaalta sopii jo odottaa käytöstapoja, kun taas 1,5v ei vielä kykene hahmottamaan syy-seuraussuhteita, tuossa kuvailemissa tapauksessa esim. Se valmispaketti on vaan pakko hakea, eikä lasta voi päästää päättömästi juoksentelemaan kaupassa, mutta lapsi on niin pieni ettei osaa käsitellä tuota varmistamisen tunnetta muutoin kuin huutamalla...

Olet aivan oikeassa. Mutta tässä oli kyse kärryissä istuvasta lapsesta, eli alle 15kg painavasta, eli pääsääntöisesti max 4v. Ja kuten itsekin totesit, jotkut lapset tarvitsevat useampia toistoja. Toisilla voi mennä pitkälle kouluikään, ennen kuin oppi menee perille. Ei se aina kieli huonosta kasvatuksesta, se voi olla jopa päinvastoin, vanhempi asettaa ne rajat ja se lapsi kapinoi kiljumalla.

Huono käytös on varmasti lisääntynyt, ihan jo pelkästään siksi, ettei sitä enään suvaita, että se lapsi piestään pelkäämään vanhempaansa, muitakin ei niin hyviä syitä varmasti jossain määrin on. Mutta niin on lisääntynyt myös aikuisten närkästyminen lasten tavallisesta käyttäytymisestä, joka ei ole aina -vielä- esimerkillistä.

Vierailija
260/405 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilen, etteivät lapset kilju yhtään sen enempää kuin ennenkään. Ihmiset eivät vain ole tottuneet lapsiin. Perheissä on 1-2 lasta pienillä ikäeroilla. Suvut ovat pienempiä ja asuvat etäänpänä toisistaan. Kun meille syntyi esikoinen, suurin yllätys oli miten paljon sellainen pieni pitää ääntä, vaikka hänellä on kaikki hyvin, mutta varsinkin silloin, kun hän on kipeä. Osaltaan lisääntyneestä äänisaasteesta voi syyttää poliitikkoja ja tätä suomalaista päivähoitojärjestelmää, jossa kaikki kodinomaiset pienet hoitopaikat on järjestäen lopetettu. Lapset joutuvat suuriin 150 paikkaisiin päiväkoteihin ja sairastavat paljon. Sairasteleva lapsi tietää paljon valvottuja öitä vanhemmille ja naapureille.