Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitkä yleiset huonot tavat ihmisillä ärsyttävät sinua?

Vierailija
10.09.2022 |

Itsellä se että ei tervehditä tai sanota huomenta ensi kertaa aamulla nähdessä tai hyvästellä. Mistä tulee ajatus että ei tarvitse? Pieni asia.

Kommentit (1882)

Vierailija
1781/1882 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tullaan esim. kaupassa melkein niskaan hengittämään, vaikka tilaa liikkua olisi yllin kyllin.

Vierailija
1782/1882 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roskien heittäminen maahan on jotenkin ällistyttävää. Taloyhtiöömme on äskettäin muuttanut ala-asteikäinen (muutenkin huonokäytöksinen) poika, joka heittelee roskia kotipihaan ja jopa rappukäytävään. Ihmetyttää! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1783/1882 |
30.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auton roskat kipataan pihaan, puroon, ojaan, luontoon. Ei mitään rajaa tunnu olevan. Videon alussa sanotaan heipodej tai morjestarallaa. Kävellään porukalla ihmiset kumoon ja päin, ohi niin että jalankulkija jää mottiin seinän väliin tai joutuu tielle. Aura-auto tulee kovaa kohti ja jalankulkija syöksyy autotielle, lähes toisen auton alle ja metallikaide estää poistumisen muualle. Huono suunnittelu kaikessa, ei nähdä omaa nokkaa pidemmälle.

Vierailija
1784/1882 |
30.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselleni käytöstavat ja ylipäätään se miten kohtelee muita ihmisiä on yksi tärkeimmistä tekijöistä, miksi viihdyn jonkun seurassa. Toki välillä voi olla vain ajatuksissa tai huolimaton, eikä esim. huomaa tervehtiä. Mutta jos jatkuvasti jättää tervehtimättä, niin kyllä se aika moukan kuvan antaa.

Varmaan kyläilytapojen puute ärsyttää eniten. En ihan ymmärrä, miksi vastata kyläilykutsuun myöntävästi, jos koko tapaamisen ajan ei voi puhua juuri mitään, ei sanoa kiitosta tai ylipäätään mitään. Tietää ainakin ettei toiste tarvitse kutsua.

Joo tästä kyläilystä tuli mieleen se, että itse teen töitä kotona ja joku asiakas (jos tapaaminen) saattaa vaan ilmoittaa mulle että "tuunkin puol tuntia aiemmin/myöhemmin" (voi mennä påidempäänkin) ja ei varmaan haittaa :) Siinä sitten alan sumplia uuuestaa loppupäivän menoja ja itse mahdollisetsti myöhästyä, ne kun ei useinkaan aattele mut mulla on muutakin elämää. Toinen jotkut henkilöt jotka vaan soittaa esim klo 11 aikaa tai jopa yhdeltä yöllä(yleensä jotkut säädöt baarin jälkeen eikä mitää puhuttu tapaamisesta) ja ite siinä jo nukkuu menossa, ilmoittavat vaan että he voisivat tulla käymään nyt...joo siihen sanon suoraan nykyään ettet voi,katso kelloa ja KYSY ajoissa, nuorempana vielä jaksoin alkaa 10minuutissa pikasiivota ja laittautuu uudestaan mut enää en

Vierailija
1785/1882 |
30.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan kaikki maailman ärsyttävimmät asiat jo sanottu, mutta tää ei ole ärsyttävä vaan ennemminkin huvittava. Muutama vuosi sitten nuoriso puhui näkkärityylillä puhelimessa (puhelin vaakatasossa suun edessä kaiuttimella) ja nyt nää +40 mammat on hoksannu tän vissiin jostain tiktokista. 

Minun tärkeät asiat ovat niin tärkeitä että kaikkien tulee kuulla ne :)

Vierailija
1786/1882 |
30.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sano huomenta koska mulla on herääminen kesken. 
Itseäni ärsyttää päälle puhumiset. Älkää puhuko päälle jos toinen puhuu. Parempi sit olis ettei puhuta ollenkaan.

Eniten kuitenkin ärsyttää kevyenliikenteen väylän keskellä tietä vaeltavat ja parhaimmillaan vielä nenä luurissa jolloin hoiperrellaan sinne tänne kuin humaltuneet. Muulloinkin kuin vappuaattona! Tämä koskee kaikenikäisiä mutta enemmän naispuolisia ihmisiä. Miehet kai kulkevat autolla tai pyörällä ja ne harvat jotka eksyvät yhdistetylle kevyenliikenteen väylälle ymmärtävät käyttää väylän OIKEAA REUNAA! Jotta ohimenevät sekä juoksijat että pyöräilevät mahtuvat turvallisesti OHI niin että vastaantulijatkin mahtuvat kulkemaan! En ymmärrä kuka on keksinyt jonkun vammaisten iskulauseen kuinka jalankulkija saa kulkea missä kohden vaan ja toikkaroida ja sabotoida väylän liikenne ja aiheuttaa toistuvasti tahallaan vaaratilanteita. Ennen kuin kukaan kiljuu pyöräilijöistä mitään niin muistakaa että pyörätiellä saa pyöräilijä pyöräillä ja kyllä me väistetään joo mutta silti en tajua miksei oikeanpuoleinen liikenne koske kaikkia.   

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1787/1882 |
30.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se että noutopöydässä otetaan enemmän ruokaa kuin ollaan aikeissa syödä. Joku senkin ruoan maksaa ja tekee ja ruokaa pitää arvostaa. Joo - joskus ei maistanutkaan siltä mitä odotti, mutta monesti on montaa sorttia lautasilla isoja määriä.

Ennemmin sitten myöhemmin tarvittaessa santsaa.

Tämä! Vitsit että kuumottaa kun ruokaa ei kunnioiteta. Nämä saisivat kokea nälänhädän. 

Vierailija
1788/1882 |
30.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakanpoltto,siivottomuus,juominen,päihteet,sekoilu,väkivalta.Riitely,Minä minä tyypit.Ei osata selvitä peruselämän taidoista.Huolehtia itsestään.Kouluttautua etsiä työtä,muuttaa omilleen.Onhan näitä..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1789/1882 |
30.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Räkiminen. Roskaaminen. Ros-kaa-mi-nen. Varmaan eniten vihaan sitä että luonto jossa elämme ryynätään täyteen muovipaskaa ja loputtomiin kaikkea muuta.

 

Veltto lapamatokättely. En palkkaa sinua jos et osaa kätellä kunnolla vaikka muuten passaisit.

Vierailija
1790/1882 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syljeskely ja ilmaan niistäminen. Aivan järkyttävän rumaa käytöstä ja lisäksi myös epähygieenistä. En todellakaan halua kenenkään roiskeita ylleni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1791/1882 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsien pesemättömyys. Ohjaan kotiini saapuvat vieraat aina käsienpesulle, elleivät he itse älyä tehdä sitä oma-aloitteisesti.

Vierailija
1792/1882 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syljeskely ja ilmaan niistäminen. Aivan järkyttävän rumaa käytöstä ja lisäksi myös epähygieenistä. En todellakaan halua kenenkään roiskeita ylleni.

Epäilen, että suurin osa tuollaisista sikailijoista on miehiä, vaikka kai naisetkin tuon voivat osata. Yhtä inhottavaa on viskata ällöttävät nuuskapussit suustaan maahan kuten tupakantumpitkin. Eiväthän ne ole roskia, ja jos ovat, joku toinen siivoaa…

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1793/1882 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huudellaan tuntemattomien ihmisten,ihmisten asioista kun ei muuten kiinnosta tämän elämä.

Vierailija
1794/1882 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi, mitta maalta muuttaneet eivät osaa tavallisia käytös sanoja eikä tapoja. Kiitos, ole hyvä, anteeksi, huomenta, hyvää yötä jne. Tapoihin kuuluu ainakin silmiin katsominen ja toisen huomioiminen jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1795/1882 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etenkin iäkkäiden maalaisnaisten tapa tarjota lapsille karkkia hätistävään sävyyn.

"Mkko! Mkko! Meskattoo . . . meskattoon mikätuoll'on!" (osoittaen esim. pöytää jonka päällä on makeisia lasikulhossa)

Ja usein sama sävy jatkuu silloinkin kun tämä lapsi on jo yli kolmenkymmenen.

Vierailija
1796/1882 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päälle puhuminen, toisen puolesta vastaaminen

Vierailija
1797/1882 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että (nuoret) miehet istuvat syömässä joku typerän näköinen lippalakki tai pipo päässään. Hattu pois päästä, kun syhödään varsinkin, jos se ruokailu tapahtuu pöydän ääressä. 

Vierailija
1798/1882 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttävintä on hidastelu ja muiden tiellä lonniminen. Esimerkiksi kaupan käytävillä 5-6 asiakasta parkkeeraa keskelle väylää kärryineen ja miettii puoli tuntia, mitähän juustoa sitä tänään ostettaisiin. 

Vierailija
1799/1882 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttävintä on hidastelu ja muiden tiellä lonniminen. Esimerkiksi kaupan käytävillä 5-6 asiakasta parkkeeraa keskelle väylää kärryineen ja miettii puoli tuntia, mitähän juustoa sitä tänään ostettaisiin. 

Tämä myös yleisellä kävely/pyöräilytiellä, jotkut taulat kävelee keskellä niin ettei varmasti pystyisi takaa tuleva ohittamaan. 

Vierailija
1800/1882 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paheksun sitä, kun rintavat reppuselkäiset henkilöt käännähtelevät varoittamatta täpötäydessä julkisessa liikennevälineessä kiinnittämättä lainkaan huomiota dimensioihinsa. Selkärepun voisi ottaa pois selästä matkan ajaksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yksi