Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitkä yleiset huonot tavat ihmisillä ärsyttävät sinua?

Vierailija
10.09.2022 |

Itsellä se että ei tervehditä tai sanota huomenta ensi kertaa aamulla nähdessä tai hyvästellä. Mistä tulee ajatus että ei tarvitse? Pieni asia.

Kommentit (1882)

Vierailija
1821/1882 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jalkakäytävällä seisoskelu useamman henkilön ryppäänä. Ohikulkevat joutuvat kiertämään autotien tai viherkaistaleen kautta, kun ryhmä ei siirry millimetriäkään.

Vierailija
1822/1882 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te jotka vaaditte käsienpesua vierailulla, varatkaa myös käsivoidetta. Terveisin atoopikko

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1823/1882 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin paljon minua ärsyttää se, että ei vastata esim. sähköpostiviestiin tms. yhtään mitään!! ja tämä on tapahtunut erään esimiehen kanssa. Sen verran pitäisi olla käytöstapoja, että jotain vastataan, vaikka lyhyesti. Ei voi esimiehellä olla niin kiire, ettei ehdi kirjoittaa muutaman lauseen vastauksen. Mielestäni Todella Ala-arvoista käytöstä, en tiedä miten tyyppi on päässyt esimieheksi vai onko burnout menossa ja lähdössä kohta saikulle... Toivottavasti lähtee, koska ei jaksa tehdä työtään kunnolla.

Vierailija
1824/1882 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun asiakaspalvelija ei ota ollenkaan katsekontaktia. Nykyään hyvin yleistä.

Ja vielä pahempaa kun lähikaupassani tietty myyjä kääntyy miltei aina juttelemaan viereisen myyjän kanssa eikä katso minuun päinkään. Vältän tätä myyjää jos vain suinkin mahdollista. 

Vierailija
1825/1882 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sellainen vihjailu, ei sanota suoraan ja suoraselkäisesti vaan vittuillaan ja vihjaillaan tai nauretaan vieressä ja seläntakana. Ei ole hyvää käytöstä vaikka moni piilovittuilijakin kuvittelee olevansa asiallinen ja hyväkäytöksinen. Toinen on sitten asioiden maton alle lakaisijat eli ummistetaan silmät ongelmalta ja tehdään jostakin yksittäisestä ihmisestä ongelma sen sijaan, että käsiteltäisiin raskaat ja vaikeat asiat. Eli ihmiset, jotka haluaa vaan pitää koko ajan hauskaa ja suhtautuu liian kevyesti raskaisiin asioihin eli ihmiset jotka pitää vakavista asioista puhuvia ihmisiä raskaana on niitä jotka pitää yllä just sellaista puhumattomuuden kulttuuria jossa näennäisesti on kaikki hyvin vaikkei olisikaan. Sitten nää kertoo niitä heidän muka hauskoja juttujaan. 

Vierailija
1826/1882 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kun olen pedantti ihminen, niin mua ärsyttää muissa, kun ei osata puhua kauniisti,  ollaan retkuisssa vaatteissa joka paikassa, hiukset ovat ihmisillä takkuiset ja sekaiset, , eikä olla ajoissa missään, epäsiisteys ja  vihaisuus, siis kaikki mua ärsyttää.  Rahaa heitetään  hukkaan ja ostetaan mitä mieleen juolahtaa, vingutetaan luottokorttia, vaikka käteisellä voi maksaa ja on paras maksu tapa. Kaikkien pitää kohentaa omaa itseään ja  käyttäytyä kauniisti ja asiallisesti. Ja pitää lukea paljon jotta  fiksuuntuu, ja osaa keskustella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1827/1882 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joukkoliikenteessä kovaäänisyys puheessa tai puhelinkeskusteluissa tai peräti puhelimen huudattaminen kaiutin päällä. Huomaavaista olisi puhua hiljaa ja käyttää kuulokkeita tai puhelin poskella, jos puhelin käytössä.

No. kuulokkeet ei aina ole mukana.  Etkö salli  huonokuuloiselle  puhelua  ? 

Pakko laittaa  kaiutin, kun taustaäänet   vielä ovat  häiritsemässä. En  puhu kuin välttämättömät asiat  nopeasti . 

Maailma ei ole mustavalkoinen

Vierailija
1828/1882 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse kun olen pedantti ihminen, niin mua ärsyttää muissa, kun ei osata puhua kauniisti,  ollaan retkuisssa vaatteissa joka paikassa, hiukset ovat ihmisillä takkuiset ja sekaiset, , eikä olla ajoissa missään, epäsiisteys ja  vihaisuus, siis kaikki mua ärsyttää.  Rahaa heitetään  hukkaan ja ostetaan mitä mieleen juolahtaa, vingutetaan luottokorttia, vaikka käteisellä voi maksaa ja on paras maksu tapa. Kaikkien pitää kohentaa omaa itseään ja  käyttäytyä kauniisti ja asiallisesti. Ja pitää lukea paljon jotta  fiksuuntuu, ja osaa keskustella.

Vähän liian pedantti, ikävää seuraa varmasti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1829/1882 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran Jyväskylässä käydessäni näin kahvilassa miehen, joka joi kahvia niin, että lusikka oli jäänyt kuppiin. Kun kerroin tästä, sain kuulla tavan olevan yleinen. On ehkä maaseudulla, mutta ei ole ainakaan pääkaupunkiseudulla!

Pienet on ongelmat, jos tuo sinua haittaa

Vierailija
1830/1882 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te jotka vaaditte käsienpesua vierailulla, varatkaa myös käsivoidetta. Terveisin atoopikko

Ei ne voiteet kuitenkaan ole sellaisia kuin haluaisit. Ota itse mukaan. Kädet meillä pestään atopioista ja muista asioista huolimatta. Aina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1831/1882 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joukkoliikenteessä kengät vastapäisellä istuimella. Ymmärrän jos istuimen alla on sellainen muovinen osa mihin voi nojata jalkoja, mutta että suoraan kengät istuimelle on todella epäkohteliasta.

Seuraava siihen istuva ei varmaan halua lokaa ja koirankakkaa ja muuta kengistä tullutta likaa housuihinsa.

Pahoittelut, että teen tätä. Minun on todella vaikea istua polvet koukussa reumani takia. Millään mutaisilla kengillä en koske vastapäisiin penkkeihin.

Vaikea reumasi ei kuitenkaan estä nostamasta jalkoja penkille? Hienoa. Varmaan ikävää, kun ravintoloissa ja kahviloissa tuijotetaan, kun nostat kinttusi tuoleille - ei nimittäin ole kovin yleinen tapa. Ja leffateatterissa tietysti ketarat edessä istuvan päälaelle. Entä, jos kuljettaisit mukanasi muovipussia tai vaikka sanomalehteä, jolla suojaisit vastapäisen penkin. Tai jos ihan vain pitäisit jalkoja sitten suoremmin. Jos istut junassa istuimella, jonka vastapuolella tosiaan on toinen istuin, tarkoittaa se silloin sitä, että siinä on tilaa kahden ihmisen jaloille = voit suoristaa jalkasi alaviistoon ilman, että ne ovat koukussa tai sillä vastapäisellä penkillä. Mitä teet, kun tyhjälle penkille tulee joku? Joudut nousemaan, koska et voi istua jalat koukussa, eli reumasi ei estä seisomista kulkuvälineissä? Seisopas jatkossa koko matka, niin ei tarvitse hinkata kengänpohjia penkkeihin enää ikinä.

Vierailija
1832/1882 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi pestä käsiäsi julkisessa vessassakaan, jos et pidä mukanasi käsivoidetta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1833/1882 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te jotka vaaditte käsienpesua vierailulla, varatkaa myös käsivoidetta. Terveisin atoopikko

Ei ne voiteet kuitenkaan ole sellaisia kuin haluaisit. Ota itse mukaan. Kädet meillä pestään atopioista ja muista asioista huolimatta. Aina.

Minä olen atoopikko ja aina on omat voiteet mukana. Ja AINA, AINA pesen kädet, kun tulen sisälle, ja mun luona kyläilevät pesevät kädet, kun tulevat sisälle. Kyläilijät saavat tietenkin multa käsirasvaa, mutta en itse lähde minnekään ilman, että on jokin oma rasva mukana (monta kertaa käyttänyt elämäni aikana huulirasvaakin käsien voiteluun, jos onkin unohtunut muunlainen voide) sillä ajatuksella, että vierailupaikassa on minulle sopivaa voidetta.

Vierailija
1834/1882 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syö hattu päässä.

Tämä. Ei näyttänyt kivalta kun nuorison edustaja kammottava räppikäppi päässä lapioi takki päällä ruokaa suuhunsa historiaa huokuvan kartanon joulubuffetruokailussa, isovanhemmat istui vieressä, he sentään nuoruudessaan varmaan jonkunlaisen kasvatuksen saaneet mutteivät virkkaneet mitään. Teki mieli ohikulkeissa pyyhkäistä mokoma kotsa jantterin päästä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1835/1882 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kovaäänisellä on usein huono kuulo.

Ja hyvin usein ovat kännissä.

Vierailija
1836/1882 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä tämä jo tulikin mutta kun jotkut jäävät rullaportaiden alas seisomaan ja kattelemaan. Eivätkä tajua että perässä on tulossa kymmeniä muita.

Vierailija
1837/1882 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin ihmisillä on sählät kädet ja se ärsyttää. En kylläkään tiedä, miten yleistä tämä on. Itse tunnen kolme henkilöä. Yrittävät esim. ottaa pöydältä esimerkiksi pinon paperia ja siirtää sen toiseen kohtaan. Tämän pitäisi onnistua suhteellisen vähällä vaivalla, mutta joiltakin ei onnistu: eivät meinaa saada kaikkia papereita mukaan, vaan räpläävät pinkkaa paniikinomaisesti, levittävät papereita ympäriinsä, pudottavat löysällä otteella nostetun pinkan puolivälissä määränpäähän jne. Kun etsivät jotain pöydältä, sormet säheltävät ja räpeltävät, tyrkkivät tavaroita eestaas sen sijaan, että henkilö vain nostelisi tavaroita kunnolla ja katsoisi, löytyykö "tuon kirjan alta" tai "tuon laatikon takaa". Kollegani on tällainen. Rasittavaa joutua käymään päivittäin hänen toimistossaan hakemassa milloin mitäkin dokumenttia ja odottaa sen löytymistä, kun säheltämiseen kuluu niin paljon aikaa. 

Vierailija
1838/1882 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

 

     Kiitos,   Anteeksi,  Ole hyvä!     Näiden asioiden huomioiminen elämässä.    

Vierailija
1839/1882 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiitetä. En koskaan tiedä, ovatko esimerkiksi veljenlapsille lähetetyt lahjat (yleensä ei tavaraa, vaan leffa- tai konsettiliput yms.) tulleet perille, kun kukaan, nuori tai hänen vanhempansa eivät kiitä. On noloa kysyä tuliko paketti tai kirje perille. Sama juttu rippi- ja ylioppilasjuhlien jälkeen. Toivotaan rahaa, mutta kiitos unohtuu. Ennen lähetettiin oikein kiitoskortti kuvan kanssa.

Vierailija
1840/1882 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään niinkuin muinakin päivänä töissä porrassiivojana jotkut elämäänsä kyllästyneet vanhat kalkkunat (ei kaikki mutta suurinosa) valittavat,jäkättävät siivouksesta ja sen laadusta,oikein kyttäävät ovisilmästä ja sitten syöksyvät valittamaan,näillä kalkkunoilla ei ole käytöstapoja edes sen vertaa että esittelisivät edes itsensä ja asiallisesti antaisivat palautetta 

 

On röyhkeä purkaa omia henkilökohtaisia asioita tuntemattomiin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kolme