Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitkä yleiset huonot tavat ihmisillä ärsyttävät sinua?

Vierailija
10.09.2022 |

Itsellä se että ei tervehditä tai sanota huomenta ensi kertaa aamulla nähdessä tai hyvästellä. Mistä tulee ajatus että ei tarvitse? Pieni asia.

Kommentit (1782)

Vierailija
1761/1782 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo,syljeskely mitä jotkut miehet tekee,siis ulkosalla on tod ällöttävää.

Vierailija
1762/1782 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on ehkä erikoisin. Jäätkö ilman vai mistä johtuu? En voi juuri oudompaa syytä nähdä, mistä voi mielensä pahoittaa kuin että kaksi ulkopuoleista sopii tapaavansa toisensa.

Mitä se on sinulta pois? Joudut kuulemaan pari sanaa vai tunnetko sosiaalisen asemasi olevan uhattuna?

Kyse taitaa olla siitä mitä nämä tarpeettomasti toisten läsnäollessa omia tapaamisiaan haluavat siinä näille TOISILLE viestittää, että ovatko ulkopuolisia vai kenties sisäpiiriläisiä ja muille halutaan se tehdä selväksi kuin esiteinit konsanaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1763/1782 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on ehkä erikoisin. Jäätkö ilman vai mistä johtuu? En voi juuri oudompaa syytä nähdä, mistä voi mielensä pahoittaa kuin että kaksi ulkopuoleista sopii tapaavansa toisensa.

Mitä se on sinulta pois? Joudut kuulemaan pari sanaa vai tunnetko sosiaalisen asemasi olevan uhattuna?

Kyse taitaa olla siitä mitä nämä tarpeettomasti toisten läsnäollessa omia tapaamisiaan haluavat siinä näille TOISILLE viestittää, että ovatko ulkopuolisia vai kenties sisäpiiriläisiä ja muille halutaan se tehdä selväksi kuin esiteinit konsanaan.

Taitaa olla nuo "viestittelyt" sinun päässäsi. Jos se henkilö jolle on asiaa on siinä edessä, niin miksei puhuisi asiasta siinä saman tien vaikka muita on ympärillä?? Jos pitää odottaa että saa kahdenkesken vasta sopia menoista niin sehän vasta outoa olisi, onko heidän tapaamisessa jotain piiloteltavaa... Sinun "sisäpiiri" luulosi on sitä esiteinimeininkiä.

-eri

Vierailija
1764/1782 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taitaa olla nuo "viestittelyt" sinun päässäsi. Jos se henkilö jolle on asiaa on siinä edessä, niin miksei puhuisi asiasta siinä saman tien vaikka muita on ympärillä?? Jos pitää odottaa että saa kahdenkesken vasta sopia menoista niin sehän vasta outoa olisi, onko heidän tapaamisessa jotain piiloteltavaa... Sinun "sisäpiiri" luulosi on sitä esiteinimeininkiä.

-eri

En ollut alkuperäinen kirjoittaja minäkään. Koittakaahan oppia ettei ihminen ole looginen eläin vaan hyvinkin hierarkkinen egoistinen epävarma näpäyttelevä manipuloiva pelle-eläin. Harva myöntää oman käytöksensä juurisyitä, ja vielä harvempi niitä ymmärtää, saati kyseenalaistaa. Jos teillä on loogisen suoria, suhteellisen fiksuja ja hyväntahtoisia reiluja tyyppejä ympärillänne olette aivan käsittämättömän onnekkaita, mutta kaikissa piireissä ei todellakaan toimita niin hyvässä tiimihengessä.

Vierailija
1765/1782 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovaäänisellä on usein huono kuulo.

Vierailija
1766/1782 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perussuomalaisuus :(

Vierailija
1767/1782 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonotapaista ja ärsyttävää on se, että kailotetaan puhelimeen julkisissa tiloissa! Viimeksi lounasravintolan buffetjonossa ensimmäisenä oleva mies puhui antaumuksella, kovaan ääneen puhelua ja ruokien ottaminen oli siinä sivuosassa. Ei todella ole kivaa seistä jonossa ja odottaa, että toinen saa puhelunsa puhuttua ja ruokansa otettua! 

Ajattelematonta, huonotapaista, ärsyttävää ja jopa vaarallista on se, että jäädään liukuportaiden päässä seisomaan just siihen liukuportaiden eteen! Älkää ihmiset oikeesti jääkö siihen seisoskelemaan kun liukuportailla seuraava tulee väkisinkin päälle!

Minulla oli yksi ystävä joka saattoi keskittyä selaamaan somea, viesteillä tai etsiä tinderistä miehiä kun istuimme vaikkapa kahvilla. Kerran testasin häntä niin, että kerroin jotain juttua, jätin lauseen kesken ja seurasin huomaako. Eipä huomannut. Miksi tulla tapaamaan ystävää jos mielenkiintoinen elämä on somessa tai jossain muualla? On nykyään entinen ystävä monesta muustakin syystä. 

Mun mies tekee tätä -niinkuin raivostuttavan moni muukin: hän jää kattomaan puhelimesta jotain viestiä, siirtämään rahaa, etsimään kuponkia, juttelemaan tai muuten vaan seisoskelemaan just siihen kohtaan missä sattuu kaupan käytävällä kulkemaan: keskellä käytävää, punnitusvaa’an eteen, sisääntuloporttien eteen, maitohyllyn eteen jne. 

Taitaa tämän päivän ihminen taitaa vain olla ajattelematon ja piittaamattoman itsekäs, valitettavasti. Koetaan että on vain oikeuksia eikä tarvitse ottaa muita huomioon. On vain minä, minun oikeuteni, minun tarpeeni, minun asiani. Hyvillä tavoilla ei ole enää merkitystä. 

Vierailija
1768/1782 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että joku puhuu tauotta. Meet jonku kans kahville ja toinen selostaa omia asioitaan, jotka ei vois vähempää kiinnostaa. "Se työkaverin vaimo oli asunut joskus Jalasjärvellä pälä pälä siinä kaupan vieressä se näki kerran plaaplaa kyllä mä muistan kans 70-luvulta sen Erkin, kun ei saanut autoa käyntiin ja kyllä mä uskon, että oon ihan hyvä ihminen vaikka sen naapurin rumat lapset jne" Yrität puhua päälle ja ohjata keskustelua muualle, mutta selostusta vaan tulee. Oikeesti: lopettakaa tollanen tyhjänpäivänen lätinä. Ei ketään kiinnosta, mitä sun pomo sanoi silloin samana kesänä, kun jonku pyörä varastettiin. 

Vierailija
1769/1782 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kännykän käyttäminen seurassa. 

Vierailija
1770/1782 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joidenkin mielestä ja lehtijuttujen mukaan tämä varmaan on hyvä tapa mutta omasta mielestäni ei ole: kylmäsäilytyksen vaativien elintarvkkeiden kuljettaminen korissa ympäri kauppaa. Sitten päätetäänkin, että enpä ota tuotetta ja vien sen takaisin hyllyyn niin ei mene hukkaan. Moni ei tule ajatelleeksi että tuote on sitten lämpimässä kahteen eri otteeseen, kun joku muu ostaa sen, jolloin kylmäketju katkeaa.

Vierailija
1771/1782 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Small talk -taitojen ja sosiaalisten taitojen puute. Ei ole aikuiselta ihmiseltä liikaa vaadittu, että tervehtii, osaa esitellä itsensä jos sellaisessa tilanteessa ollaan ja sen jälkeen pystyy muutaman virkkeen puhumaan vaikka sitten säästä, jos ei mitään muuta keksi. 

Junassa se, että ihmiset eivät tervehdi tai mitenkään huomioi viereen tulevaa. Kuljen työmatkaa Turusta Helsinkiin useita kertoja viikossa ja kyllä ihmettelen, kun viereen tuleva vieras ihminen ei sano edes hei tai huomenta. Muuta ei tarvitse puhua. Tai että kun lähdet sieltä ikkunapaikalta punkeamaan itseäsi ulos, niin minusta on kohteliasta sanoa, että "jäisin tässä pois" tai muuta vastaavaa sen sijaan, että mykkänä muualle katsoen vain ryhdyt tönimään käytäväpaikkalaista ylös. Olen ottanutkin tavakseni sanoa noissa tilanteissa ihan sillai kuuluvalla äänellä hymyn kera, että "oletan, että sinä olet jäämässä tässä pois, voin kyllä nousta" tms. 

Kannattaa muistaa itsekin tervehtiä ihan kaikkia ihmisiä, joiden viereen menee istumaan.

Vierailija
1772/1782 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päälle puhuminen. 

Vierailija
1773/1782 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni juuri se että huudattaa videoita bussissa tms. Tai huutaa puhelimeen. Kerran kuuntelin jonkun nuorelta aikuiselta  20 minuutin ajan kailotusta siitä, miten oli käynyt Yallassa ostamassa nuudeleita ja puhelimen päässä ollut ei ilmeisimmin tajunnut tuota yksinkertaista asiaa sen 20 minuutin aikana. Eräs vanhempi rouva sitten huomautti ystävällisesti, että kova ääni häiritsee muita matkustajia, jolloin tämä tiuskaisi puhelimeen:”Odota vähän”, kääntyi hitaasti rouvaa päin, lisäsi volyymia ja huusi:”Kyllä maailmaan ääntä mahtuu!” Jäätiin sitten rouvan kanssa samalla pysäkillä ja päitä puistellen ihmeteltiin tuon naisen meininkiä. 

Lisäksi jotkut ihan avoimesti röyhtäilee kovaa ja jopa piereskelevät. Mä en tiedä muista, mutta olen opetellut (refluksitautisena) röyhtäisemään hillitysti. Sitten jotkut niistää nenänsä suoraan kadulle. Hyi s**tana!!! Syljeskely inhottaa myös. Jos on pakko, niin on syytä räkäistä puskaan. Jos on pakko niistää, niin nenäliinoja mukaan ja jos on vaikka junassa, niistetään muista poispäin. Jos on ilmavaivoja, niin on syytä tarkistaa, ettei lähistöllä ole ketään. Muille ihmisille puhutaan kohteliaasti ja katsotaan silmiin, vanhoja ihmisiä teititellään ja päästetään heidät edellä muun muassa ovesta. Mä opin nämä tavat jo lapsena kotona, en tiedä sitten että missä joidenkin kasvatus on mennyt noin pieleen. 

Vierailija
1774/1782 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tien varsien parkkipaikoilla nakki kädessä seisoskelu (niin hyvät herrat, liikenneasemilla pääsääntöisesti on wc:t...). Todella iljettävää. Ja olen mies.

Vierailija
1775/1782 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäpä nyt ei ärsyttäisi? Menkää koteihinne ärsyttävät ihmiset.

Vierailija
1776/1782 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, että joku puhuu tauotta. Meet jonku kans kahville ja toinen selostaa omia asioitaan, jotka ei vois vähempää kiinnostaa. "Se työkaverin vaimo oli asunut joskus Jalasjärvellä pälä pälä siinä kaupan vieressä se näki kerran plaaplaa kyllä mä muistan kans 70-luvulta sen Erkin, kun ei saanut autoa käyntiin ja kyllä mä uskon, että oon ihan hyvä ihminen vaikka sen naapurin rumat lapset jne" Yrität puhua päälle ja ohjata keskustelua muualle, mutta selostusta vaan tulee. Oikeesti: lopettakaa tollanen tyhjänpäivänen lätinä. Ei ketään kiinnosta, mitä sun pomo sanoi silloin samana kesänä, kun jonku pyörä varastettiin. 

Sit on niitä jotka puhuu aiheesta a, sitten siirtää sen tasolle b ja c jne. Jotka liittyy samaan aiheeseen mut itse asiaan pääseminen kestääkin sitten puoli tuntia. Argh!!! 

Vierailija
1777/1782 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kovaäänisellä on usein huono kuulo.

Kaikilla somaleilla siis huono kuulo....

Vierailija
1778/1782 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo niin amerikkalaista. Puhutaan ja puhutaan mutta ei kuunnella. Ja toinen juuri se että jäädään rullaportaiden tms alaosaan seisomaan ja ihmettelemään että minnekäs tässä nyt piti mennä. Ziisus.

Vierailija
1779/1782 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autolla oven eteen/pelastustielle ajaminen.

Aina jotain helkkarin läskejä. Mulla liikuntavammainen lapsi, ja aina kävellään parkkikselle, tuulessa ja tuiskussa, vaikkei pyörätuoli luista. Niin sitten joku idiootti tantta tukkii autolla koko kahden metrin väylän, kun ei jaksa 10 metriä tervejalkaisen lapsen kanssa kävellä. Hävetkää!

Vierailija
1780/1782 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyrkki ojossa vastaan next kirjoitti:

Kävellään päin muita tahallaan ja vieläpä väärää kadunpuolta.

Pahimmat i darit kulkee leveänä rintamana eikä väistä.

Vanhempi viesti mutta totta edelleen. Kun lauma kännyyn tuijottajia tulee vastaa katsomatta eteenpäin niin pysähdyn sijoilleni niin kyllä ovat väistäneet aina tähän asti. Saman teen kun lauma lapsia juoksee sinnetänne kauppakeskuksessa, pysähdyn niin että menevät pois jaloista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi neljä