Mitkä yleiset huonot tavat ihmisillä ärsyttävät sinua?
Itsellä se että ei tervehditä tai sanota huomenta ensi kertaa aamulla nähdessä tai hyvästellä. Mistä tulee ajatus että ei tarvitse? Pieni asia.
Kommentit (1585)
Totuuksien kieltäminen ja asioiden tarkoituksella vääristely ja suurentelu.
Vierailija kirjoitti:
Kaiuttimen huudattaminen julkisissa tai julkisilla paikoilla ylipäätään. Siis musiikin, puhelun tai jonkun videon. Jos täällä on joku, joka itse tekee näin, niin kuulisin mielelläni perustelut, että minkä takia :D
Kerran junassa eteeni istui nuori poika, joka kuunteli musiikkia äänekkäästi puhelimestaan. Menin käymään ravintolavaunussa ja kun tulin takaisin, hänellä olikin kuulokkeet (varmaan joku oli huomauttanut hänelle asiasta). Mutta miksi kuunnella musaa junassa kaiuttimella, etenkin jos on kuulokkeetkin mukana!?
Monille lapsille ei vain laiteta rajoja jostakin syystä.
Tämän takia he käyttäytyvät kuin maailmanvaltijaat
Minua ärsyttää tosi paljon, kun julkisissa kulkuneuvoissa täällä pääkaupunkiseudulla on matkustajia jotka a) puhuvat puhelimessa tauotta (toista ei kuunnella langan päässä pätkääkään) ja niin kovaa että kuuluisi ilman puhelintakin vähintään viereiseen kaupunginosaan. Myös sama joiden nettivideoiden seuraajilla. Joskus olen sanonut pelaajille, että annanko sulle pari euroa rahaa, niin saat sillä ostettua langalliset kuulokkeet, niin ei tarvitse meukata muille, ja saat kuitenkin itsellesi ilon. Kerran sanoin puhelimessa huutavalle pienen lapsen äidille: tässä on pian pysäkki, voisitko mennä sinne jatkamaan puolisosi kanssa riitaa, ja sovittuasi tulet seuraavalla bussilla - olipahan hiljaa.
Lisäksi minua ärsyttää tosi paljon, kun täällä päin ihmiset tulevat junaan ja laittavat paskaset kenkänsä vastapäiselle junan istuimelle. Joskus sanon, mutta yleensä nuorten tyttöjen joukko suhtautuu asiattomasti, nuoret miehet yleensä ottavat jalat pois. Selitän, että siihen voi seuraavaksi istua henkilö vaaleissa vaatteissa, ja istuin sotkee vaatteet.
Itsehillinnän puute: se kun aikuinen ihminen ei mieti yhtään mitä sanoo,miten ja missä. Räyhää lapsilleen tai tiuskii puolisolle.
Tilannetajun puute ja junttius. Jossain juhlissa möläyttelee mitä sattuu tai puhuu akuankasta muiden jutellessa politiikasta.
Olen opintojen ohella töissä lauantaisin paikassa jossa on paljon nuoria. Eivät tervehdi aamuisin ja välttelevät katsekontaktia kun kulkee ohi.
Tervetuloa digitaalisten laitteiden äärellä kasvaneiden keskelle; ei mitään sosiaalisia taitoja / työelämätaitoja paria poikkeusta lukuunottamatta.
Vähänkin vanhempien kanssa tulee juteltua niitä näitä ihan normaalisti.
Vierailija kirjoitti:
Sormen nuolaisu, kun kääntää lehdestä sivua. Taikka kaupassa hedelmäpussia avatessa tekee niin. Turhaa ja ikävää.
IKÄVÄÄ😂😂😂😂😂😂😂
Minua ärsyttää, että en muka saisi nuolaista sormeani kun avaan kaupassa hedelmäpussin.
Todellakin nuolen, jos haluan, se ei kuulu kellekkään.
Laittakoon pöpökammoiset kauppaan kumihanskat.
Naapurissa asuvat elämänkoululaiset, jotka jumputtaa musiikkia ajattelematta, että täällä kerrostalossa asuu muitakin....
Samoin tupakoitsijat, jotka eivät tajua että kaikki eivät halua haistella sitä saastaa.
Aivastuksen peittämättä jättäminen muiden ihmisten läheisyydessä. Itse ainakin tunnen aivastuksen lähestymisen melkein aina sen verran etukäteen, että ehdin hyvin peittämään sen käsivarrella. Ja kyllä tein niin jo ennen koronaa.
Vierailija kirjoitti:
Yritän poistua junasta, mutta sisään rynnii ihmisiä, jotka eivät päästä ohi. (Paikallisjunat Helsingissä).
Olen kiltti 55-v täti, mutta tuo on minusta ihan kamalaa, ja noissa tilanteissa käytän kyynärpäätaktiikkaa.
Pelkään, että en pääse oikealla asemalla pois ja myöhästyn töistä.
VR:n pitäisi tehdä näkyvä mainoskampanja junissa siitä että junaan mennessä odotetaan junan vierustalla ensin että junasta poistuvat matkustajat pääsevät nätisti ulos. Sama metroihin.
Yskitään toisia päin peittämättä suutaan.
Kuljetetaan flunssaisia lapsia ympäri kauppoja.
Vierailija kirjoitti:
Yritän poistua junasta, mutta sisään rynnii ihmisiä, jotka eivät päästä ohi. (Paikallisjunat Helsingissä).
Olen kiltti 55-v täti, mutta tuo on minusta ihan kamalaa, ja noissa tilanteissa käytän kyynärpäätaktiikkaa.
Omien havaintojeni mukaan teinitytöt ja 60+ naiset yrittävät ekana rynniä sisään, vaikka porukkaa on tulossa ulos. Hyvä, vaikkakin huonotapainen keino on tuuppia sisäänänkeäjiä kauemmaksi.
Vierailija kirjoitti:
Minua ärsyttää, että en muka saisi nuolaista sormeani kun avaan kaupassa hedelmäpussin.
Todellakin nuolen, jos haluan, se ei kuulu kellekkään.
Laittakoon pöpökammoiset kauppaan kumihanskat.
Voihan kenellekkä noita juttujasi!
Jatkuva negatiivisuus, ainainen valittaminen kaikesta ja kaikista.
Ylimielinen käytös ja yksinkertainen asia pitää tehdä hel*** tin vaikeaksi.
Sekä ihmisten ajan haaskaus turhaan juoksuun " pitää vaan itsensä ylentää jollakin tavalla! Järjen käyttö on sallittua monissa asioissa..
Möykkäys julkisilla paikoilla (pois lukien vauvat ja taaperot), jos ei osata väistää toisia tai pyytää mahdollista tönäisyä anteeksi, juopottelu, syljeskely ja muu huono käytös
Suomalainen umpimielisyys myös. Jos on tilanne, jossa voi ystävällisesti todeta jotakin hetkeen sopivaa, niin ei vastata toiselle mitään. Onneksi suurin osa nykyään ei toimi näin
Vierailija kirjoitti:
Pidän huonona tapana jos joku hokee tai sanoo Huomenta. Se ahdistaa muita ja ei ole sopivaa jos toinen on väsynyt. Pirteänäkään se sana ei käy. Myös pakkotervehtiminen jatkuvasti ja niskalla nyökkiminen, kaikilla niskat kipeät jos 500 kertaa tervehtii. Hississä jonkun haiseminen ja tuoksut, antiperspirantti voisi olla ok ja suihku. Tunkkainen käytävä, kukaan ei tuuleta. Muilta urheilemisen utelu ja töykeys, jos ei halua jutella mennään eri suuntiin - ex-naapuri tekee sitä vanhempi nainen. Tapaamisen ehdottaminen kaverilta, kun pitäisi neuvotella milloin tavataan, ei määrätä aikaa.
Menepä sinne pesäkoloon äkkiä takaisin.