Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitkä yleiset huonot tavat ihmisillä ärsyttävät sinua?

Vierailija
10.09.2022 |

Itsellä se että ei tervehditä tai sanota huomenta ensi kertaa aamulla nähdessä tai hyvästellä. Mistä tulee ajatus että ei tarvitse? Pieni asia.

Kommentit (1585)

Vierailija
521/1585 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmonen yleinen vittumaisuus, missä ei haluta nähdä toisessa henkilöissä mitään hyvää, vaikka siitä toisesta ei edes tiedä muuta kuin ulkonäön. Se semmoinen, että kun joku sut ensimmäisen kerran vähäsen ohimennen näkee, niin sen pohjalta hän on tietävinään sinusta kaiken.

Onhan se nyt kiltisti sanottuna outoa, että kun tuolla jossain liikut, niin ihan yhtäkkiä jostain tulee joku täysin ventovieras henkilö, joka alkaa siinä mulkoilemaan vihaisesti, niin kuin olisit hälle jotakin pahaa tehnyt. Mitä nämä tämmöiset mulkut oikein ovat?

Helvetin häiritsevää.

Vierailija
522/1585 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaa kasvatus ja sen edistäminen, EI ja ÄLÄ ovat käskysanoja ja niiden käyttäminen on kielletty. Lapsella on myös oikeus huutaa, juosta ja tehdä mitä haluaa, oli sitten asia mikä tahansa. Vaikka heitellä banaaneja kaupassa lattialle, ilman mitään reaktiota vanhemmilta. Tai pyöräillä kännykkää tuijottaen tuosta noin vain autotien yli, ilman mitään suojatietä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
523/1585 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylässä aletaan laittamaan kahveja yms tarjottavaa, mutta käsihygienia unohtuu.

Samaa mieltä. Oksettavaa kun ensin raaviskellaan nenää tai korvaa, raaputellaan lemmikkiä tai varpaita, niistetään tms ja sitten pesemättömillä käsillä katetaan kahvipöytää.

Sen jälkeen jankutetaan että ottakaa nyt pullaa.

Vierailija
524/1585 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kylässä aletaan laittamaan kahveja yms tarjottavaa, mutta käsihygienia unohtuu.

Samaa mieltä. Oksettavaa kun ensin raaviskellaan nenää tai korvaa, raaputellaan lemmikkiä tai varpaita, niistetään tms ja sitten pesemättömillä käsillä katetaan kahvipöytää.

Sen jälkeen jankutetaan että ottakaa nyt pullaa.

Entäs se, kun kahvilan/ruokapaikan henkilökunta ei tajua tuon taivaallista hygieniasta. Ensin käsittelee rahoja/ pöytään jätettyjä likaisia astioita ja sen jälkeen käpälöi "puhtaita" astioita ja leipiä ym. Ei ilmeisesti ole niille naisille jäänyt hygieniapassikoulutuksesta mitään päähän...

Vierailija
525/1585 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päällepuhuminen antaa melko juntin vaikutelman.

Seisot kassajonossa toisena tai kolmantena, takana letkaa. Viereinen kassa aukeaa, niin sinun takana olevista joku/jotkut RYNNII JA ETUILEE siihen avautuvalle kassalle kiireellä.

Tervehdit jotakuta, niin se toinen vain katsoo mutta ei tervehdi, ei edes nyökkää takaisin.

Myös kaikenlainen alentuva säälin osoittaminen on huonoa käytöstä. Esim. apua voi tarjota suoraselkäisesti ja reippaasti, osoittamatta mahdollisesti kokemaansa ylemmyyttä.

Vierailija
526/1585 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset, jotka laukkaavat lentokoneen vessassa tuhat kertaa jopa tunnin lennolla. Kannattaisi tarkistuttaa rakko.

Näihin löytyy diagnooseja, minkä takia siellä vessassa tulee käydä.

Diagnoosin kanssa saa apteekista/kelasta inkontinenssisuojat tai vaipat.

Vierailija
527/1585 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöminen samalla kun puhutaan puhelimessa .Jotkut henkilöt soittavat nimenomaan samalla kun syövät ,menisikö muuten sekin aika hukkaan .Olen lopettanut puheluihin vastaamisen tällaisten henkilöiden kohdalla kun arvelen olevan aterioimassa .Voin soittaa itse takaisin myöhemmin ,ehkä .

Muutamat tv (mies) juontajat pitävät suutaan typerästi auki , vaikka eivät puhuisi .

Ja Lontoossa todellakin osataan käyttäytyä , todettu .

Vierailija
528/1585 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matkustan paljon onnibussilla ja melkein aina joku istuu tavaroineen varaamallani paikalla. Kun kohteliaasti sanon että anteeksi, tämä on minun paikkani niin ei pahoitella, lähdetään silmiään pyöritellen omalle paikalleen tai sanotaan että onhan täällä muuallakin sulle tilaa.

Mikä pakko siinä puolityhjässä bussissa on änkeytyä just sille lipussa lukevalle paikalle? Itse ainakin menen mieluummin tyhjään riviin "väärälle" paikalle kuin istun "tämä on minun paikkani" -tyypin vieressä, kylki kyljessä vaivautuneena. Näin silloin, jos yleensä on pakko ostaa lippu Rupubussin kaksikerrosvuorolle. Flex-vuorot ajetaan paremmalla kalustolla.

Vierailija
529/1585 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Semmonen yleinen vittumaisuus, missä ei haluta nähdä toisessa henkilöissä mitään hyvää, vaikka siitä toisesta ei edes tiedä muuta kuin ulkonäön. Se semmoinen, että kun joku sut ensimmäisen kerran vähäsen ohimennen näkee, niin sen pohjalta hän on tietävinään sinusta kaiken.

Onhan se nyt kiltisti sanottuna outoa, että kun tuolla jossain liikut, niin ihan yhtäkkiä jostain tulee joku täysin ventovieras henkilö, joka alkaa siinä mulkoilemaan vihaisesti, niin kuin olisit hälle jotakin pahaa tehnyt. Mitä nämä tämmöiset mulkut oikein ovat?

Helvetin häiritsevää.

Tämä!

Itse liikun tuolla ihmisten ilmoilla peruskohteliaana, eli siten että en kiinnitä ihmisiin juuri huomiota mutta otan kuitenkin muut huomioon. Vaikea selittää, mutta siis nämä perus "liukuportaissa seisotaan oikealla" ja avaan oven toiselle yms. En etuile, en kiroile, tervehdin ja osaan small talkinkin tarpeen tullen. Lisäksi en pukeudu mitenkään ihmeellisesti. Joskus voi olla bändipaita päällä vaikka olen keski-ikäinen (tämä siis ihan huumorilla sanottuna, bändipaidoissa ei ole mitään vikaa ja tosiaan pidän itsekin niitä), mutta yleensä olen perustyylikäs. 

Silti ajoittain huomaan, että edessäni, tielläni, seisoo vihaisesti mulkoileva kanssaihminen. Tulen mitatuksi päästä varpaisiin, ja selvästi sekunnissa tai kahdessa huomaan että olen tullut myös tuomituksi päästä varpaisiin. Puolisoni ei kuulemma koe tällaista missään, minä taas toisinaan. En usko että kuvittelen tätä silti omassa päässäni. Joudun usein rikkomaan jään uusien ihmisten kanssa, ja mitä vanhemmaksi tulen, sitä väsyttävämmäksi se tulee. 

Sitä toivoo muilta, että jos et pidä siitä miltä näytän ja millainen olemukseni on, niin ei haittaa. Ei tarvitse tykätä. Mutta ei sitä silti tarvitse minulle näyttää. En ansaitse sellaista. 

Vierailija
530/1585 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on varmasti hyvin suomalainen kommentti, ja liittyy oikeastaan enemmän tartuntauteihin kuin huonoihin tapoihin, mutta: 

Ärsyttää edelleen koronan jälkeenkin sopulit, jotka tyhjässä tai puolityhjässä kahvilassa/ravintolassa/leffassa yms. tulevat istumaan viereiseen pöytään/penkkiin. MIKSI??? Miksi et voi mennä omaan rauhaasi toiselle puolelle tilaa, vaan tulet viereen? 

Vierailija
531/1585 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Matkustan paljon onnibussilla ja melkein aina joku istuu tavaroineen varaamallani paikalla. Kun kohteliaasti sanon että anteeksi, tämä on minun paikkani niin ei pahoitella, lähdetään silmiään pyöritellen omalle paikalleen tai sanotaan että onhan täällä muuallakin sulle tilaa.

Mikä pakko siinä puolityhjässä bussissa on änkeytyä just sille lipussa lukevalle paikalle? Itse ainakin menen mieluummin tyhjään riviin "väärälle" paikalle kuin istun "tämä on minun paikkani" -tyypin vieressä, kylki kyljessä vaivautuneena. Näin silloin, jos yleensä on pakko ostaa lippu Rupubussin kaksikerrosvuorolle. Flex-vuorot ajetaan paremmalla kalustolla.

No joo, mut mä matkustan yleensä lapseni kanssa joten vierekkäiset paikat, aika useasti nää bussit millä me kuljetaan on täpötäysiä

Vierailija
532/1585 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis muiden ihmisten olemassaolo on kamalaa. menisivät helvettiin, kun minä raahaudun esim. kauppaan. en voi sietää toisia lajinedustajia lähelläni ollenkaan. hyi hitto. muut haisee, on kovaäänisiä, typeriä ja kaikkea mitä voi negatiivisesti muista keksiä. 

Vierailija
533/1585 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helvetin häiritsevää.

Tämä juuri! Raksalla hyvin yleinen tapa. Sit haukutaan sut pystyyn, kun sä seisot vieressä. Kuukauden kuluttua ihmetellään miksi toi ri puhu mulle mitään😃

Vierailija
534/1585 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sormen nuolaisu, kun kääntää lehdestä sivua. Taikka kaupassa hedelmäpussia avatessa tekee niin. Turhaa ja ikävää.

Pussi on kyllä vaikea saada auki, toki välttelen nuolaisua viimeiseen asti, mutta joskus on pakko.

Vierailija
535/1585 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri tulee kylään pitkästä aikaa. Koko aika näpyttelee puhelinta. Jos ei jotain tiedä, kyllä Google tietää.

Kiva kun kävit.

Vierailija
536/1585 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just tuon takia, ettei tule joku häätämään pois omalta, maksetulta paikaltaan,

537/1585 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kovaäänisyys.

Se, että pelkkä puheääni on sellainen.

Alapeukuttajat juuri näitä🙄

Vierailija
538/1585 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syöminen samalla kun puhutaan puhelimessa .Jotkut henkilöt soittavat nimenomaan samalla kun syövät ,menisikö muuten sekin aika hukkaan .Olen lopettanut puheluihin vastaamisen tällaisten henkilöiden kohdalla kun arvelen olevan aterioimassa .Voin soittaa itse takaisin myöhemmin ,ehkä .

Muutamat tv (mies) juontajat pitävät suutaan typerästi auki , vaikka eivät puhuisi .

Ja Lontoossa todellakin osataan käyttäytyä , todettu .

Vähän samanlaista epäkohteliasta on sekin, että puhelimessa ollessa puhutaan jollekin toiselle, siellä läsnäolevalle henkilölle. Ei keskitytä siihen ihmiseen, jonka kanssa ollaan puhumassa puhelimessa. Ärsyttävää ja epäkohteliasta.

Vierailija
539/1585 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sormen nuolaisu, kun kääntää lehdestä sivua. Taikka kaupassa hedelmäpussia avatessa tekee niin. Turhaa ja ikävää.

Pussi on kyllä vaikea saada auki, toki välttelen nuolaisua viimeiseen asti, mutta joskus on pakko.

Jos vähän tarkemmin katsot, ne sangalliset pussit on valmistettu niin, että laskokset eivät ole ihan päällekkäin. Kynnenkärjellä otat kiinni siitä kohtaa, missä on vain yksi laskos. Aukeaa helposti, eikä tarvitse sormiin räkiä

Vierailija
540/1585 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just tuon takia, ettei tule joku häätämään pois omalta, maksetulta paikaltaan,

Et sinä ole paikasta maksanut, vaan kuskauksestapaikasta toiseen siinä punaisessa karja-autossa.