Mitkä yleiset huonot tavat ihmisillä ärsyttävät sinua?
Itsellä se että ei tervehditä tai sanota huomenta ensi kertaa aamulla nähdessä tai hyvästellä. Mistä tulee ajatus että ei tarvitse? Pieni asia.
Kommentit (1585)
Sukulaislapset kohtelee kuin ilmaa. Eivät katso puhuttaessa, eivätkä koskaan sano sinulle mitään.
Lahjoja odotetaan kuitenkin saavan.
kyllä näkee kirjoituksista että palstalaisista suurin osa on nauris kellareista tai riihistä muuttaneita MIKSI PITÄISI TERVEHTIÄ JOS TERVEHDIT SITTEN ALKAA PYYNNÖY AUTATKO SIINÄ JA TÄSSÄ AIVAN LOPUTON VETELÄ SUA TULEE.
Tekoystävällisyys eri ammateissa.
Pakonomainen hyvää päivänjatkoa -toivotus, joka on käsketty sanomaan.
Happaminkin kassa vääntää suunsa hymyyn. Jenkeistä kopioitu käytäntö.
Aito, tilannekohtainen ystävällisyys on eri juttu.
Perheelliset vesikammoiset miehet, joille on mahdotonta pestä kädet ruokapöytään istuessa. Sitä ei haluttaisi tehdä millään.
Kaikki lauseet mitä sanot otetaan myös vinoiluna.
Pieni mielialapilleri voisi helpottaa omaa ja lähipiirin elämää huomattavasti.
piereskely julkisilla paikoilla
Vierailija kirjoitti:
Koronan myötä olen huomannut ihmisten määrän jotka eivät laita suun eteen yhtään mitään kun pärskivät. Luulin että kaikki laittavat edes käden suun eteen jos eivät yski hygieenisesti hihaan, mutta ei...
Jos laittaa käden suun eteen aivastaessa niin sitten ne virukset vasta leviävätkin kaikissa bussin tangoissa ovenkahvoissa ym ym.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset, jotka laukkaavat lentokoneen vessassa tuhat kertaa jopa tunnin lennolla. Kannattaisi tarkistuttaa rakko.
Näihin löytyy diagnooseja, minkä takia siellä vessassa tulee käydä.
Diagnoosin kanssa saa apteekista/kelasta inkontinenssisuojat tai vaipat.
Ok, ens kerralla paskon siinä sun vieressä vaippaan. Katotaan valitatko sitten. Sellasta kunnon aromikasta vielä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Matkustan paljon onnibussilla ja melkein aina joku istuu tavaroineen varaamallani paikalla. Kun kohteliaasti sanon että anteeksi, tämä on minun paikkani niin ei pahoitella, lähdetään silmiään pyöritellen omalle paikalleen tai sanotaan että onhan täällä muuallakin sulle tilaa.
Mikä pakko siinä puolityhjässä bussissa on änkeytyä just sille lipussa lukevalle paikalle? Itse ainakin menen mieluummin tyhjään riviin "väärälle" paikalle kuin istun "tämä on minun paikkani" -tyypin vieressä, kylki kyljessä vaivautuneena. Näin silloin, jos yleensä on pakko ostaa lippu Rupubussin kaksikerrosvuorolle. Flex-vuorot ajetaan paremmalla kalustolla.
Onko tässä ny jokku ongelma? Miksi turhaan varata jotain tiettyä istumapaikkaa, jos se on sitten täysin yhdentekevää, mille paikalle istuu. Eihän sitä sitten tarvitse turhaan lipussa mitään istumapaikkaa lukea. Hei haloo, herätys, valoja päälle.
Viesteihin vastaamatta jättäminen.
Julkinen röyhtäily.
Videoiden ja musiikin huudattaminen julkisilla paikoilla.
Jostain syystä myös 2. Persoonamuodon omistusliitteen käyttäminen kun puhutaan tavaroistani. "Ota tuo lehteS pois tosta", näin esimerkkinä. Koen sen halventavana.
Vierailija kirjoitti:
Totuuksien kieltäminen ja asioiden tarkoituksella vääristely ja suurentelu.
Se on kyllä niin urpomaista ja jo jonkun aikaa vauhdilla yleistynyt tapa. Sitä ilman pärjäisimme paljon paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Se ettei laita välikapulaa kassahihnalle omien ostoksiensa jälkeen.
Siihen auttaa se että kylmästi vain laittaa omat ostokset edellisen perään. Kummasti alkaa kapula löytyä kun pelkää että joutuu maksamaan perässäkin tulevan ostokset. Tai siitä seuraava kassan kanssa neuvottelu mikä kullekin kuuluu.
Vierailija kirjoitti:
Sitten ne pellet vielä puhuvat, että kuka pierua pidättelee, on sillä muutakin salattavaa. Jääty jonnekin keskiajalle.
Vierailija kirjoitti:
En muutenkaan ymmärrä miksi jonkun mielestä on NYKYÄÄN tavallista pukeutua rennosti. Ööööö. Milloin se ei ollut tavallista?? 🤣🤣🤣🤣🤣
Ööööööööö
Ööööööööööööööööö
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se ettei laita välikapulaa kassahihnalle omien ostoksiensa jälkeen.
Siihen auttaa se että kylmästi vain laittaa omat ostokset edellisen perään. Kummasti alkaa kapula löytyä kun pelkää että joutuu maksamaan perässäkin tulevan ostokset. Tai siitä seuraava kassan kanssa neuvottelu mikä kullekin kuuluu.
Olen muuten huomannut, että Lidlissä kassahenkilöt sekoilee ja jättää huomioimatta kapulan. Joutuu tälle ylirasittuneelle kassalle sitten sanomaan, että STOP. Ne eivät ole enää minun ostoksia, vaan takanani olevan. Sitten se tajuaa. Viimeksi meinasin sille kassalle sanoakin, että juuri siksi siinä oli se kapula, mikä erottaa asiakkaiden ostokset toisistaan. Mut ei kun silti meni ristiin.
Siksikö ne nyt sekoilee näiden kanssa, kun koronan takia oli pitkän aikaa niin, ettei kassoilla ollut kapuloita ollenkaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Matkustan paljon onnibussilla ja melkein aina joku istuu tavaroineen varaamallani paikalla. Kun kohteliaasti sanon että anteeksi, tämä on minun paikkani niin ei pahoitella, lähdetään silmiään pyöritellen omalle paikalleen tai sanotaan että onhan täällä muuallakin sulle tilaa.
Mikä pakko siinä puolityhjässä bussissa on änkeytyä just sille lipussa lukevalle paikalle? Itse ainakin menen mieluummin tyhjään riviin "väärälle" paikalle kuin istun "tämä on minun paikkani" -tyypin vieressä, kylki kyljessä vaivautuneena. Näin silloin, jos yleensä on pakko ostaa lippu Rupubussin kaksikerrosvuorolle. Flex-vuorot ajetaan paremmalla kalustolla.
Onko tässä ny jokku ongelma? Miksi turhaan varata jotain tiettyä istumapaikkaa, jos se on sitten täysin yhdentekevää, mille paikalle istuu. Eihän sitä sitten tarvitse turhaan lipussa mitään istumapaikkaa lukea. Hei haloo, herätys, valoja päälle.
onnettomaan onnibussiin "varattu paikka" tulee automaationa, ei sitä erikseen varata. Että laitapa itse ne valosi päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten ne pellet vielä puhuvat, että kuka pierua pidättelee, on sillä muutakin salattavaa. Jääty jonnekin keskiajalle.
Pähkinäsaaren rauhan raja näkyy yhä Suomessa. Se jakaa suomalaiset sekä geneettisesti että tapakulttuurisesti. Julkipiereskely on idässä ihan ok.
Ärsyttää, että nykyään lapset ja teinit saavat mölistä missä vaan, esim. kirjastossa. Ihan mahdotonta siellä on keskittyä mihinkään, kun joukko keskenkasvuisia pelaa jotain konsolipelejä, huutaa ja kirkuu kuin apinat, syö ja mässää ja heittelee roskat ympäriinsä.
Toinen on kaupassa. Kööri koululaisia tukkii kaikki paikat ja pitää ihan käsittämätöntä meteliä. Henkilökunta ei puutu yleensä mitenkään, ja itse kun kerran pyysin olemaan hiljempaa, niin muut aikuiset katsoivat mua pitkään. Kaupassa on ihan ok näköjään myös huristella potkulaudoilla ja lähmiä pikku tahmakäpälillä tuotteita hyllyssä.
Vanhemmat eivät kai myöskään opeta enää lapsiaan sanomaan kiitos. Esimerkiksi (näitä esimerkkejä piisaisi kyllä enemmänkin) just pari viikkoa sitten kassajonossa oli edelläni n.8-vuotias tyttö, jolta puuttui joku parikymmentä senttiä karkin hinnasta. Annoin sen puuttuvan osan, kiitosta ei tullut, tyttö mulkaisi mua vain. Yhtenä toisena päivänä kassajonon kohdilla hengaili kaksi esiteini-poikaa. Kysyin, että anteeksi, oletteko jonossa? Kumpikaan ei vastannut mitään, mulkoilivat nämäkin vain kuin halpaa makkaraa.
Tää on aikuisten syytä, kun lapsille ei opeteta perus käytöstapoja. Tuntuu, että kaiken pitäisi mennä lasten ehdoilla nykyään, eikä heitä saa komentaa, ettei vaan tule paha mieli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Housuun paskaaminen.
Missä piireissä oikein pyörit, jos tämä on mielestäsi yleinen tapa? :D
Nauroin tälle ääneen xD
Puheen keskeyttäminen ärsyttää. Tyypillisesti kun olen töistä lähdössä ja selvitän iltavuoroon tulijalle missä mennään, joku tulee höpöttämään päälle kalajuttujaan sille iltavuoroon saapuneelle, ja mun pitäisi vissiin kiltisti jäädä yliajalle odottelemaan että saan lopulta kerrottua työasiat. Saan vain pitkiä katseita tyyliin "mikähän totakin taas vaivaa" jos yritän sanoa työasiat väliin, tai jos lähden vaan pois kun ei kerran kiinnosta kuulla.
Se kun viikonloppuisin ja lomilla mökkinaapurit herättää aamulla!
Jos ei koira hauku, niin tulevat itse käymään.