Mitkä yleiset huonot tavat ihmisillä ärsyttävät sinua?
Itsellä se että ei tervehditä tai sanota huomenta ensi kertaa aamulla nähdessä tai hyvästellä. Mistä tulee ajatus että ei tarvitse? Pieni asia.
Kommentit (1585)
Ruoka suussa puhuminen on kaikista hirveintä mitä voi tehdä! Samoin mässyttäminen ja kaikenlainen kovaääninen maiskutus. Ja pastillin imeskely äänekkäästi, kun sen voi tehdä hiljaakin ilman ääntä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei puhuta vieraille ihmisille sanaakaan. Ei edes tervehditä tai vastata kysymykseen.
Tuo nyt on maan tapa.
Ainoastaan hullut, juopot, ja turistit puhuu, joskus 1:1000 tapauksessa jollakin raittiilla, täysjärkisellä on niin kova hätä tila että joutuu kysymään vieraalta jotain kuten "olenko väärässä bussissa kun tienlaita kyltissä lukee kuopio eikä turku"..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sormen nuolaisu, kun kääntää lehdestä sivua. Taikka kaupassa hedelmäpussia avatessa tekee niin. Turhaa ja ikävää.
Tää on niin kuvottavaa 🤢
Mulla oli joskus opettaja joka teki aina noin kun jakoi esim jotain monisteita. Siinä oli lavuaari ihan sen pöydän vieressä niin olisi mieluummin tökkässyt sormea hanassa.
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä2875 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei osaa small talkia. Ärsyttää ne ihmiset jotka alkavat pyörittelemään silmiä kun puhun säästä tai uutisista. Joskus sitä katselen vähän aikaa ja täräytin että ei sun kanssa ole mitään muuta puhuttavaa kun tosiasiassa en pidä sinusta. Että keksi itse parempi aihe. Jäävät yleensä suu auki. Niin että joskus small talk on vain kohteliaisuutta, ei kannata siis olla ylimielinen.
Katselin eilen kaupassa leivän päivämäärää ja kysyin vieressä olevalta mieheltä että moneskos päivä tänään onkaan. Vilkaisi mua ja lähti kävelemään. Suomalainen. Jotenki outoo.
Tais luulla että sä luulit sitä mieheksesi :D ja siksi karkasi. Mutta aika tylyä silti kun ei vastannut
Huoh. En minä ainakaan ymmärrä, että joku ventovieras puhuu minulle, ellei katso suoraan minuun. Jos jossain kuuluu oma etunimeni, katson vaistomaisesti sinnepäin, mutta jos joku vain alkaa yhtäkkiä puhelemaan jotain, en todellakaan ymmärrä että minulle puhutaan.
Ylipäätään ei ventovieraille puhuta niin, että yhtäkkiä ihan puskista vain sanotaan jotain randomia, vaan huomio kiinnitetään sanomalla esimerkiksi "hei sori, hei kuule tmv." ja katsekontakti toiseen. Sitten kysytään, että satutko tietämään monesko päivä tänään on?
Ihmisestä puhuminen tämän läsnä ollessa kuin henkilö itse ei olisi ollenkaan paikalla. Minä olen törmännyt tähän usein, että ihmiset puhuvat minusta keskenään vaikka olisin itse paikalla tai saattavat kysyä joltain toiselta paikalla olevalta ihmisestä jotain minun asiaani sen sijaan, että sitä kysytään minulta. Esimerkiksi saatetaan kysyä joltain toiselta paikalla olijalta vaikka minun nimeä sen sijaan että sitä kysyttäisiin minulta.
Vierailija kirjoitti:
Räkäklimpit kauppojen oviaukoissa ja jalkakäytävillä. Mikä tuollaisia räkijöitä oikein vaivaa??
Jäädään polttamaan heti ovesta päästyä, usein joukolla. niin että sisään ei meinaa päästä. Savupilvi lemuaa oven edessä ja menee sisälle ovia availlessa. Joskus parveilevat ilmanottoaukkojen edessä niin, että savunkatku kantautuu pitkälle sisätiloihin. Samat sitten syljeskelevät vihreitä klimppejä ympäriinsä, niin että pitää varoa, ettei joudu tulilinjalle. Lopuksi tietysti nakataan tumppi kaaressa maahan kytemään. Luultavasti polttajilla on niin huono kunto, etteivät kykene enää kävelemään pariakymmentä metriä sivummalle.
Toinen junttiuden merkki on nuuskanmällääjät, jotka sylkevät niitä esim. käytäville. Ällöttävän näköistä se suuhun tunkeminen ja ulos kaivaminen / syljeskely. 🙄
Kiittämättömyys.
Kiitos on ilmainen, ei vie aikaa, mutta kuinka hyvän mielen se antaa. Sekä saajalle että antajalle. Vanhemmat please, opettakaa lapsenne kiittämään ja siitä tulee tapa joka säilyy koko elämän.
Nyt alkoi hampaidenkiristely-viikot.
Viinahammasta kolottaa niin pirusti.
Keneltä saisi pöytäviinaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Räkäklimpit kauppojen oviaukoissa ja jalkakäytävillä. Mikä tuollaisia räkijöitä oikein vaivaa??
Jäädään polttamaan heti ovesta päästyä, usein joukolla. niin että sisään ei meinaa päästä. Savupilvi lemuaa oven edessä ja menee sisälle ovia availlessa. Joskus parveilevat ilmanottoaukkojen edessä niin, että savunkatku kantautuu pitkälle sisätiloihin. Samat sitten syljeskelevät vihreitä klimppejä ympäriinsä, niin että pitää varoa, ettei joudu tulilinjalle. Lopuksi tietysti nakataan tumppi kaaressa maahan kytemään. Luultavasti polttajilla on niin huono kunto, etteivät kykene enää kävelemään pariakymmentä metriä sivummalle.
Toinen junttiuden merkki on nuuskanmällääjät, jotka sylkevät niitä esim. käytäville. Ällöttävän näköistä se suuhun tunkeminen ja ulos kaivaminen / syljeskely. 🙄
Tupakanfiltterien mikromuovi pilaa pohjavetemme.
Vierailija kirjoitti:
Kiittämättömyys.
Kiitos on ilmainen, ei vie aikaa, mutta kuinka hyvän mielen se antaa. Sekä saajalle että antajalle. Vanhemmat please, opettakaa lapsenne kiittämään ja siitä tulee tapa joka säilyy koko elämän.
Lapsilleni olen opettanut normaalit tavat. Kouluaikoina opettajat kehuivat hyväkäytöksiksi. Me olemme tavallaan uusia paikkakunnallamme eli mitään suhteita tai sukulaisia ei ole.
Molemmat saivat teininä kesätöitä ja toinen lapsista taisi päästä siivellä kun jopa työnantaja kehui aikonaan esikoista, että osaa käyttäytyä ja ottaa toiset huomioon. Töissä tarvittiin käytöstapoja ja kykyä normaaliin sosiaaliseen kanssakäymiseen asiakkaan kanssa asiakasta toiveen suhteen auttaen talon tarjoamilla keinoilla.
Se, että raiskataan suomen kieltä. Esim. sanotaan Suami, Ruatsi, Puala, pieno, tyäntekijä, viälä yms., vaikka pitäisi sanoa Suomi, Ruotsi, Puola, piano, työntekijä, vielä jne.
Roskaaminen on vastenmielistä.
Yksinkertainen pösilökin tunnistaa roskakorin.
Vierailija kirjoitti:
Se, että raiskataan suomen kieltä. Esim. sanotaan Suami, Ruatsi, Puala, pieno, tyäntekijä, viälä yms., vaikka pitäisi sanoa Suomi, Ruotsi, Puola, piano, työntekijä, vielä jne.
Tiädän.
Vierailija kirjoitti:
Ylipäätään ei ventovieraille puhuta niin, että yhtäkkiä ihan puskista vain sanotaan jotain randomia, vaan huomio kiinnitetään sanomalla esimerkiksi "hei sori, hei kuule tmv." ja katsekontakti toiseen. Sitten kysytään, että satutko tietämään monesko päivä tänään on?
Hei
Noin varttia yli viisi.
Vierailija kirjoitti:
Tervehtimättömyys, ja se, että ei auteta kanssaihmisiä tilanteissa joissa he selvästi kaipaisivat apua ja kyseessä olisi itselle pikkujuttu. Tosi usein näkee, että pienikokoisempi ihminen yrittää esim. junassa hikipäässä varvistellen kurkottaa laukkuaan hyllylle, ja 20-30cm pidemmät toljottavat vieressä, vaikka heille se laukun nostaminen olisi pieni käden heilautus. Tai että ei tarjota istumapaikkaa bussissa, vaikka vieressä seisoo raskaana oleva nainen, vanhus tm. Ja joo joo, kaikki vaivat ei näy päällepäin ja monella voi olla syy olla nousematta, mutta tuskinpa kaikilla niillä nuorilla ihmisillä joihin viikottain busseissa ym. törmää, on joku täysin päälle päin näkymätön vaiva (paitsi toki käytöstapojen puute, mutta se valitettavasti näkyykin...).
Eikö tämmöisissä tilanteissa kannattaisi pyytää apua esimerkiksi siihen laukkujen ylähyllylle saamiseen... ? Itse olen niin lyhyt, että olen aika monta kertaa joutunut pyytämään apua ruokakaupassakin, kun en ole yltänyt haluamaani tuotteeseen. Minulla on sellainen kokemus, että kun nätisti pyytää, ihmiset auttavat mielellään.
Tytöt ja nuoret naiset ei niiaa.
Vierailija kirjoitti:
Nuohan ovat pienoa lukuun ottamatta ikivanhaa Lounais-/Länsi-Suomen murretta eivätkä mitään kielen ra*skaamista. Erisnimissä murremuotojen käyttäminen tosin saattaa nykyään kuulostaa joidenkin mielestä hieman juntilta. Noista mainitsemistasi murresanoista tyäntekijä ja viälä ovat itsellenikin pirkanmaalaissyntyisenä aivan luontevaa puhekieltä.
Eli ei saa puhua mitään vaan olla juntti möllöttäjä.
Miten voi olla ettei asiasta saa huomauttaa?
Tukeeko joku todella possujen possutusta?