Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitkä yleiset huonot tavat ihmisillä ärsyttävät sinua?

Vierailija
10.09.2022 |

Itsellä se että ei tervehditä tai sanota huomenta ensi kertaa aamulla nähdessä tai hyvästellä. Mistä tulee ajatus että ei tarvitse? Pieni asia.

Kommentit (1585)

Vierailija
441/1585 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että heitellään kessun jämät suoraan maahan/yleinen roskien roskaaminen.

Vierailija
442/1585 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viitataan toiseen ihmiseen halveksivasti sanalla "tuo" tai "se" tämän kyseisen ihmisen läsnäollessa. Ylipäätään sellainen oman ärsyyntymisen, väsymisen ja epävarmuuden kanavointi muiden halveksumiseen on rasittava tapa.

Tästä tuli mieleen, kun yksi vähän erikoinen työkaveri tuli joskus työpaikan keittiöön, kun olin siellä kahvinkeittopuuhissa, ja totesi ääneen vähän kuin itsekseen "Ai, se keittää jo kahvia". Oli vähän erikoinen toteamus omasta mielestäni :D

Minäkin inhoan tuota puhuttelua. Olen huomannut että eräs sukulainen (avioliiton kautta tullut sukuun) käyttää tuota, äitinsä puhui samalla tavalla. Onko se jokin murrejuttu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/1585 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se että noutopöydässä otetaan enemmän ruokaa kuin ollaan aikeissa syödä. Joku senkin ruoan maksaa ja tekee ja ruokaa pitää arvostaa. Joo - joskus ei maistanutkaan siltä mitä odotti, mutta monesti on montaa sorttia lautasilla isoja määriä.

Ennemmin sitten myöhemmin tarvittaessa santsaa.

Pahempaa on se, ettei noutopöydässä oteta uutta lautasta kun mennään santsaamaan.

Alapeukuttajille tiedoksi: hygieniasyistä noutopöydässä pitäisi aina ottaa uusi lautanen, jos edelliseltä on jo syöty. Sinun suustasi leviävät pöpöt tarttuvat yhteisiin ottimiin ja sitä kautta seuraavien lautasille, jos otat ruokaa käytetylle lautaselle.

Miten ihmeessä pöpöt siirtyvät lautaselta yhtään mihinkään? Ei kai kukaan niillä yleisillä ottimilla kosketa lautastaan? Ja kädet ovat samat, ottipa uuden lautasen tai ei. Eli jos kädestä on jotain siirtyäkseen, niin sitä ei voi lautasta vaihtamalla estää.

Vierailija
444/1585 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä2875 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei osaa small talkia. Ärsyttää ne ihmiset jotka alkavat pyörittelemään silmiä kun puhun säästä tai uutisista. Joskus sitä katselen vähän aikaa ja täräytin että ei sun kanssa ole mitään muuta puhuttavaa kun tosiasiassa en pidä sinusta. Että keksi itse parempi aihe. Jäävät yleensä suu auki. Niin että joskus small talk on vain kohteliaisuutta, ei kannata siis olla ylimielinen.

Katselin eilen kaupassa leivän päivämäärää ja kysyin vieressä olevalta mieheltä että moneskos päivä tänään onkaan. Vilkaisi mua ja lähti kävelemään. Suomalainen. Jotenki outoo.

Tais luulla että sä luulit sitä mieheksesi :D ja siksi karkasi. Mutta aika tylyä silti kun ei vastannut

Vierailija
445/1585 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viitataan toiseen ihmiseen halveksivasti sanalla "tuo" tai "se" tämän kyseisen ihmisen läsnäollessa. Ylipäätään sellainen oman ärsyyntymisen, väsymisen ja epävarmuuden kanavointi muiden halveksumiseen on rasittava tapa.

Tästä tuli mieleen, kun yksi vähän erikoinen työkaveri tuli joskus työpaikan keittiöön, kun olin siellä kahvinkeittopuuhissa, ja totesi ääneen vähän kuin itsekseen "Ai, se keittää jo kahvia". Oli vähän erikoinen toteamus omasta mielestäni :D

Minäkin inhoan tuota puhuttelua. Olen huomannut että eräs sukulainen (avioliiton kautta tullut sukuun) käyttää tuota, äitinsä puhui samalla tavalla. Onko se jokin murrejuttu?

Mun mielestä se on juurikin vähättelyä. Vähätellään toista sanomalla tuo tai se. Mervi on keittämäs kahvia.. Se on keittämäs kahvia.

Vierailija
446/1585 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musiikin tai jonkin muun kovaäänisen kuuntelu ilman kuulokkeita julkisissa tiloissa, joissa on paljon muitakin ihmisiä (esim busseissa) on todella muista piittaamatonta ja moukkakamaista käytöstä. Samoin kovaääninen purkan imeskely tai mikä tahansa syöminen edellämainitussa tilanteessa.

Vierailija
447/1585 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei puhuta vieraille ihmisille sanaakaan. Ei edes tervehditä tai vastata kysymykseen.

Tuo nyt on maan tapa.

Vierailija
448/1585 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä se, kun soittaa putkifirmaan ja kysyy, että voitteko tehdä tämän, niin putkifirman yrittäjä alkaa heti ensimmäiseksi huutamaan, siis asiakkaalle? Ja sama putkifirma haukkuu ja huutaa minulle, että täällä ei ole hajulukkoa, kun valitin pahasta hajusta kylpyhuoneessa, niin heidän vastuulla se oli eli mitä hän huutaa minulle?!  Miehet remontti firmoissa osa vedättää naisia ja liian kilttejä ihmisiä. Luulin, että ystävällisyys on plussaa, mutta ei näköjään riitä. Tästä lähtien kiristän rahalla. Minulle ei huudeta! 

Vierailija
449/1585 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pahimpia on nämä vanhemmat, jotka rohkaisevat lastensa röyhkeää käytöstä. Kerran lonkkakipuisena kaupassa kävellessäni joku pikkupoika alkoi imitoida kävelytyyliäni, ja hänen vieressä oleva äitinsä naurahti ja totesi "Voi Jaakko, sä oot kyllä hauska". Jälkikäteen harmitti, kun en tajunnut siinä kohtaa sanoa että eikä ole, vaan huonosti kasvatettu kakara, ja äitinsä on näköjään samanlainen.

Siis oikeasti?

Voi ei...

Uskomatonta "käytöstä" siltä vanhemmalta.

Jospa tämä äiti ei huomannut sinua eikä ymmärtänyt lapsensa matkivan sinua. Jotenkin vaikea uskoa että kukaan ihminen maailmassa pitäisi tuota muuten hauskana.

Kyllä näitä on. Minun puhetyyliä ovat kakarat imitoineet metrossa ja äityskä vaan hymyillyt siinä vieressä ylmielisesti. Kun tuli pysäkkini, häivyin ja huikkasin poppoolle että "vammaiskakaroita".

Vierailija
450/1585 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toi on niin ärsyttävää 😆 Eräs sukulainen aina paukautti kovaan ääneen: "MITÄ SE SANNOO?" kun lapsena jotakin uskalsi sanoa sukulaisen kuullen. Ois ollut kivempi, jos olis vaikka minulta itseltäni kysynyt, että "Anteeksi mitä sanoit? En kuullut?" 😄

Vierailija
451/1585 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenlainen paasaaminen ja päälle puhuminen. Kyräily.

Vierailija
452/1585 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ihmisillä on oikeus pahoittaa mielensä sanasta palomies, on ihmisillä myös oikeus kulkea lenkkareissa ja legginsseissä jos siltä tuntuu. Tuntuu että lähinnä nykyään on vallalla mielensäpahottamiskulttuuri.

Vierailija
453/1585 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pahimpia on nämä vanhemmat, jotka rohkaisevat lastensa röyhkeää käytöstä. Kerran lonkkakipuisena kaupassa kävellessäni joku pikkupoika alkoi imitoida kävelytyyliäni, ja hänen vieressä oleva äitinsä naurahti ja totesi "Voi Jaakko, sä oot kyllä hauska". Jälkikäteen harmitti, kun en tajunnut siinä kohtaa sanoa että eikä ole, vaan huonosti kasvatettu kakara, ja äitinsä on näköjään samanlainen.

Siis oikeasti?

Voi ei...

Uskomatonta "käytöstä" siltä vanhemmalta.Joku aika sitten läheisessä kauppakeskuksessa, kun olin lapsenlapseni kanssa kävelemässä kohti ulko-ovea, viereisestä Lindexistä eteemme käveli äiti ja tytär, ja tämä n. 7 v. tyttö hidasteli tahallaan lapsenlapseni edessä ja huitoi muka vahingossa kaupan paperikassia niin että yritti osua lapsenlapseeni. Kääntyi katsomaan ja kun ei osunut, näytti kieltä minulle. Äitinsä katsoi minua halveksivasti päästä varpaisiin.

Vierailija
454/1585 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sormen nuolaisu, kun kääntää lehdestä sivua. Taikka kaupassa hedelmäpussia avatessa tekee niin. Turhaa ja ikävää.

Ei ole hyvä tapa, mutta niitä pusseja ei tahdo saada auki muuten. Itse yritän aina ensin ilman, mutta usein on pakko nuolaista sormea, jos meinaa saada sen pussin auki.

Kas tässä, ole hyvä:

Vierailija
455/1585 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kännykkää kävellessä, pyöräilessä, autoilessa räpläävät ihmiset. Ihmisen aivot on luotu tekemään ainoastaan yhden asian kerralla kunnolla.

Vierailija
456/1585 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kännykkää kävellessä, pyöräilessä, autoilessa räpläävät ihmiset. Ihmisen aivot on luotu tekemään ainoastaan yhden asian kerralla kunnolla.

Pakko on kännykkää tutkia kävellessä, jos katson sieltä gps tai reittiopasta samalla.

Vierailija
457/1585 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juupas-eipäs kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vessan vetäminen kansi auki!

Yleisissä vessoissa ei ole kivaa sille SEURAAVALLE kävijälle, että edellinen on vetänyt vessan kansi kiinni. On nimittäin aika monet yllätykset löytyneen, kun kannen avaa. Itse katson, että kaikki materiaali on mennyt alas, ennen kuin poistun kopista. Sitä paitsi yleisissä vessoissa on muutenkin inhottava räveltää kansia ylös-alas-ylös-alas.

Samaa tulin sanomaan! Ällöttää julkisessa vessassa lääppiä pöntön kansi auki, kun ei tiedä mitä pskaa kannessa on. Jättäkää kannet julkisissa vessoissa auki, please.

Hyi v**** miksi?!? Tajuatteko te kannen auki jättävät juntit, miten paljon bakteereja sieltä pöntöstä nousee ilmaan pönttöä vetäessä, jos kansi ei ole kiinni? Ei uskoisi, että tämä ei edelleenkään ole yleissivistyksen kautta jokaisella tiedossa. Yök.

No anteeks nyt vaan, mutta en minä ole koskaan ajatellut tuollaista asiaa, vaikka usein muissa asioissa mietinkin, mikä tapa tässä olisi paras mahdollinen. Vasta pari vuotta sitten oikeasti tajusin, että hei, noinhan se on.

Ei kaikille opeteta kotona näitä asioita ja mistäs niitä sitten opit, kun ei kukaan (tietenkään) aikuista ihmistä enää näissä asioissa opeta. 

Vierailija
458/1585 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se kun kassatyöntekijä juoksuttaa sitä hihnaa kauan sen jälkeen kun ostokset on jo menneet, niin että ostokset kasaantuu ja myttääntyy lujemmin yhteen. Kun ostosten joukossa on tuotteita joiden ei toivoisi lyttääntyvän.

Sama jos kassa ei huomaa huomioida kassahihnan väliin jääviä kangastuotteita siirtämällä niitä sivuun hihnalta ja kankaaseen tulee silmäpakoja sen takia ja edelleen hihnaa juoksutetaan pitkään.

Kyllä minulla ainakin on aina kassatyöntekijä laittanut "herkät" tuotteet sivummalle ja antanut isompien mennä päätyyn asti. Lisäksi voit kyllä myös ihan itse laittaa tuotteet painavuusjärjestyksessä hihnalle niin homma sujuu kaikkien kannalta optimaalisesti.

Vierailija
459/1585 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tervehtimättömyys, ja se, että ei auteta kanssaihmisiä tilanteissa joissa he selvästi kaipaisivat apua ja kyseessä olisi itselle pikkujuttu. Tosi usein näkee, että pienikokoisempi ihminen yrittää esim. junassa hikipäässä varvistellen kurkottaa laukkuaan hyllylle, ja 20-30cm pidemmät toljottavat vieressä, vaikka heille se laukun nostaminen olisi pieni käden heilautus. Tai että ei tarjota istumapaikkaa bussissa, vaikka vieressä seisoo raskaana oleva nainen, vanhus tm. Ja joo joo, kaikki vaivat ei näy päällepäin ja monella voi olla syy olla nousematta, mutta tuskinpa kaikilla niillä nuorilla ihmisillä joihin viikottain busseissa ym. törmää, on joku täysin päälle päin näkymätön vaiva (paitsi toki käytöstapojen puute, mutta se valitettavasti näkyykin...). 

Millä ne lyhyemmät saa kassinsa ylähyllystä jos jään aikaisemmin pois junasta?

Vierailija
460/1585 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muualle kuin parkkoiruutuun pysäköivät ovat kummallinen ihmisryhmä. Joku psykologian alan ihminen voisi niistä tehdä jonkun väitöskirjan, niin saataisiin selville että mikä ihme juttu siinä oikein on. Ei ne voi kaikki ihan vain pohjattoman mulkkuja olla, vaan siellä täytyy olla joku aivovamma tai vastaava taustalla.

Liittyy jollain tavalla usein kansallispukuihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi neljä