Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitkä yleiset huonot tavat ihmisillä ärsyttävät sinua?

Vierailija
10.09.2022 |

Itsellä se että ei tervehditä tai sanota huomenta ensi kertaa aamulla nähdessä tai hyvästellä. Mistä tulee ajatus että ei tarvitse? Pieni asia.

Kommentit (1585)

Vierailija
421/1585 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sormen nuolaisu, kun kääntää lehdestä sivua. Taikka kaupassa hedelmäpussia avatessa tekee niin. Turhaa ja ikävää.

Ei ole hyvä tapa, mutta niitä pusseja ei tahdo saada auki muuten. Itse yritän aina ensin ilman, mutta usein on pakko nuolaista sormea, jos meinaa saada sen pussin auki.

Vierailija
422/1585 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttää se, että kun ihmiset kulkee julkisissa paikoissa ovissa ja perässä tulee joku, niin ekana menevät eivät voi pitää sitä ovea kohteliaasti edes vähänkään auki, vaan läväyttävät sen kiinni päin perässä seuraavan naamaa.

Ja toki sekin, ettei ovea muille pitävää kukaan edes kiitä tästä huomaavaisuudesta.

Ehkä siksi ne ovet paiskataankin perässä kiinni - mene, tiedä?

Tää on niin suomalaista! Kävin just Lontoossa ja oikein ihmettelin sitä kohteliaisuutta, joka oli luonteva osa brittiväestön käyttäytymistä. Keskustassa porukat piti ovea muille ja nämä kiitteli kohteliaasti. Oli tosi ihanaa, kun komeat miehetkin piti ovea tällaiselle tavis-talliaiselle. Ei Suomessa vaan :D

Edinburghissa vaikka nainen tulisi myöhemmin bussipysäkille kuin mies, niin mies päästää aina naisen ensin. Ei Suomessa koskaan.

Suomi on tasa-arvon mallimaa ja sitähän täällä palstallakin huudellaan.

Naisen pitäminen heikompana on ummehtunut tuulahdus patriarkaatista, vai mitä siskot?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
423/1585 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syödään hattu päässä

Vierailija
424/1585 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuinen ihminen joka sylkee yleisillä paikoilla, kaduilla jne. Todella huonoa käytöstä.

Vierailija
425/1585 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei osaa small talkia. Ärsyttää ne ihmiset jotka alkavat pyörittelemään silmiä kun puhun säästä tai uutisista. Joskus sitä katselen vähän aikaa ja täräytin että ei sun kanssa ole mitään muuta puhuttavaa kun tosiasiassa en pidä sinusta. Että keksi itse parempi aihe. Jäävät yleensä suu auki. Niin että joskus small talk on vain kohteliaisuutta, ei kannata siis olla ylimielinen.

Vierailija
426/1585 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun jonkun kaverin kanssa olet lounaalla tai kahvilla / tapaamisessa ja tietyn ajan päästä keskustelun jatkuttua alkaa näpyttämään ilmeettömänä puhelintaan. Ei vastaa enää puheeseeni ja reagoi vaan luurin viesteihin. Siis aivan törkeää!

Tulee sellainen olo, että seurani riittää ja tämä oli nyt tässä. Ehkä siinä se pointti onkin. Minusta vaan tuo asioiden hoito aloitetaan sitten vasta kun tapaaminen on ohi, tai AINAKIN sanotaan että hei anteeksi tässä on yksi asia jonka hoidan nopeasti alkuun, jatkan tätä sitten myöhemmin. Itse huomioin AINA ystävän jonka kanssa olen tapaamisessa ja vastaan ainoastaan lapseni puheluihin ollessani varattuna tapaamisessa. Muut saavat odottaa.

Erikoisin oma kokemukseni puhelimen vetovoimasta on ollut, että ystävä tuli kyläilemään uuteen asuntooni ja lähes heti kysyi, mikä sun internetin salasana onkaan. Hän vain selasi puhelintaan, kun yritin jutella ja kysellä kuulumisia, sillä ei oltu nähty muutamaan viikkoon. 

Vierailija
427/1585 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että rynnätään ottamaan ensimmäisenä ruokaa tai ensimmäisenä kassalle tms kun ei ole mitään kiirettä tai pulaa.

Vierailija
428/1585 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raivofeminismi.

Vierailija
429/1585 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakaspalvelutyössä olevat, jotka närkästyvät esitetyistä kysymyksistä.

Terveyskeskuksessa kysyin info-tiskin ( tai mikä lie) hoitajalta, pitääkö ilmoittautua vai istunto vaan odottamaan? Mulla oli siis varattu aika, mutta silti porukka otti myös vuoronumeron, joten en tiennyt, miten toimia. Hoitaja hermostui ja huusi: tämä on ollut täällä 40 -vuotta ja aina toiminut ihan samalla tavalla!

Vastasin, että olen 36v enkä ole koskaan käynyt täällä, koska olen hiljattain vasta muuttanut paikkakunnalle. Mitäs, jos vain tekisit työsi ja kertoisit kuinka asia on?

Ravintolassa kysyin tarjoilijalta missä on wc. Hän ei vastannut sanallakaan, mutta pysähtyi ja jäi tuijottamaan. Kysyin vielä uudestaan, niin hän vain ilmoitti jäävänsä katsomaan, löydänkö perille. Ei mitään neuvoa missään vaiheessa.

Voisi ehkä opiskella muihin hommiin, jos noin kovasti tympii.

Vierailija
430/1585 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sano koskaan huomenta, koska en pidä siltä miltä ko. sana kuulostaa. Sanon joko moro tai päivää.

Vierailija
431/1585 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesten etuilu naisten edelle jossain jonossa.

Vierailija
432/1585 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei puhuta vieraille ihmisille sanaakaan. Ei edes tervehditä tai vastata kysymykseen.

Vierailija
433/1585 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei puhuta vieraille ihmisille sanaakaan. Ei edes tervehditä tai vastata kysymykseen.

Ystävälläni oli kerran tällainen kollega.

Vierailija
434/1585 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo ylenpänä mainittu, että ovi läväytetään päin näköä on niin ärsyttävää! Olen huomannut sen etenkin lastenvaunujen kanssa liikkuessa, jolloin se on kyllä tuplasti ärsyttävämpää 😬 Joskus oon ollut tulossa ovesta ja huomannut, että tuulikaappiin on ollut tulossa joku joka on lähdössä pois samaisesta liikkeestä. No tää lähtijä onkin perääntynyt ja kääntänyt katseensa ihan muualle sillä välin kun oon ährännyt itseni vaunujen kanssa sisään ja poistunut sitten vähin äänin, kun oon päässyt kunnolla sisälle. Ei puhettakaan, että ois vaikka tarjoutunut auttamaan tai vastaavaa 😄

Joskus oon pitänyt ovea auki jollekin vaunujen kanssa seisoessani ja tää tyyppi ei ole sitten vastaavasti jäänyt pitämään minulle ovea, kun oon sullonut itseni vaunujen kanssa sisään.

No, tähän oon Suomessa kyllä tottunut ja aina sitä positiivisesti yllättyy, kun joku tarjoutuu auttamaan ja pitää ovea auki ja kyllähän sitä itsekin on tuolla liikkuessa monesti niin ajatuksissaan, ettei huomaa auttaa toista.

Vierailija
435/1585 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sormen nuolaisu, kun kääntää lehdestä sivua. Taikka kaupassa hedelmäpussia avatessa tekee niin. Turhaa ja ikävää.

Ei ole hyvä tapa, mutta niitä pusseja ei tahdo saada auki muuten. Itse yritän aina ensin ilman, mutta usein on pakko nuolaista sormea, jos meinaa saada sen pussin auki.

Ei sitten ole koskaan tullut mieleen, että niiden avaamiseen on muitakin tapoja? Tässä nyt yksi vinkki:

https://www.is.fi/asuminen/art-2000006701306.html

Vierailija
436/1585 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Idioittimainen ystävällisyys ja hymyily kun ei tajua olevansa mukana rikollisissa puuhissa mistä saisi linnaa jos paljastuisi ja oikeasti ei tajua missä on mukana ja luulee kyseessä olevan joku harmiton läppä. Tällainen käytös sim. lääkäriltä on oksettavan vastenmielistä.

Vierailija
437/1585 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se että lapselta tai perheen nuorelta ei odoteta hyvää käytöstä vaan ollaan jopa iloisia että lapsi tekee asioita, vaikkapa sitten huonoa käytöstä.

Tämä. Ja vieläpä niin, että närkästytään samalla muiden lasten ja nuorten vähintään yhtä huonosta käytöksestä.

Minä-minä-me-me ja meidän perhe ja meidän perheen etu ja oikeutetaan sillä törkeä käytös muita kohtaan. 

Vierailija
438/1585 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pahimpia on nämä vanhemmat, jotka rohkaisevat lastensa röyhkeää käytöstä. Kerran lonkkakipuisena kaupassa kävellessäni joku pikkupoika alkoi imitoida kävelytyyliäni, ja hänen vieressä oleva äitinsä naurahti ja totesi "Voi Jaakko, sä oot kyllä hauska". Jälkikäteen harmitti, kun en tajunnut siinä kohtaa sanoa että eikä ole, vaan huonosti kasvatettu kakara, ja äitinsä on näköjään samanlainen.

Siis oikeasti?

Voi ei...

Uskomatonta "käytöstä" siltä vanhemmalta.

Jospa tämä äiti ei huomannut sinua eikä ymmärtänyt lapsensa matkivan sinua. Jotenkin vaikea uskoa että kukaan ihminen maailmassa pitäisi tuota muuten hauskana.

439/1585 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koiriensa jätösten keräämättä jättäminen ja kaikenlainen roskaaminen ylipäätään.

Monet ihmiset roskaavat roskaamisen ilosta. Nauttivat siitä jos joku erehtyy antamaan palautetta ja palautteenantaja haukutaan lyttyyn.

Ovat ilmeisesti kehitysvammaisia kun eivät ymmärrä kuinka noloa toimintansa on.

Kehitysvammassa ei ole mitään vikaa. Toisin kuin sinussa.

440/1585 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei osaa small talkia. Ärsyttää ne ihmiset jotka alkavat pyörittelemään silmiä kun puhun säästä tai uutisista. Joskus sitä katselen vähän aikaa ja täräytin että ei sun kanssa ole mitään muuta puhuttavaa kun tosiasiassa en pidä sinusta. Että keksi itse parempi aihe. Jäävät yleensä suu auki. Niin että joskus small talk on vain kohteliaisuutta, ei kannata siis olla ylimielinen.

Katselin eilen kaupassa leivän päivämäärää ja kysyin vieressä olevalta mieheltä että moneskos päivä tänään onkaan. Vilkaisi mua ja lähti kävelemään. Suomalainen. Jotenki outoo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kahdeksan