Mitkä yleiset huonot tavat ihmisillä ärsyttävät sinua?
Itsellä se että ei tervehditä tai sanota huomenta ensi kertaa aamulla nähdessä tai hyvästellä. Mistä tulee ajatus että ei tarvitse? Pieni asia.
Kommentit (1585)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun kassajono on pitkä ja viereen avataan toinen kassa niin takaa lyhimmän ajan jonottaneet ryntää uudelle kassalle. Pitäisi antaa mahdollisuus pidempään jonottaneille ensin.
"minäminä"-ihmiset.
Pääkaupunkiseudulla minulle junan tuomana nostaa verenpainetta ilmiö bussi pysäkillä.
Tulen ekana pysäkille ja odotan 20 minuuttia. Paikalle on saapunut muita jotkut on jo siinä kiilanneet mutta yleensä tulee joku aikaisintaa 5 minuuttia ennen bussia ja kiila kaikkien ohitse.Ei auta vaikka seisoisi heti alkuun kohdassa mihin bussi tulee. Siihen vaan vängetään väkisin.
Lähteekö se bussi yhtään aiemmin, vai miksi SINULLA on siihen bussiin niin kiire..?
Ymmärrän sitten, jos ensin tullut on esim. vanhus (vanhemmat päästetään aina jonossa edelle, tietenkin!) tai jos vaikka sataa kaatamalla... Mutta olethan silloinkin seisonut siellä jo kastumassa sen 20 min., niin mitä sillä 10 sekunnilla enää silloin on väliä, pääsetkö aiemmin vai myöhemmin jonossa sisään?
Etuiletko kaupan jonossakin? Mitä väliä muilla.
En etuile, ja se onkin aivan eri asia: ennemmin kassalta pääsyt pääsee myös nopeammin kaupasta ulos ja kotiin/muille asioilleen. Bussiin menijät eivät sen sijaan ole yhtään sen aiemmin määränpäässään, riipumatta matkustajien sisäänmenojärjestyksestä. ;)
Itse asiassa, annan useimmiten kiireisimpien ja jonossa ärtyneempien näköisten mennä edelleni bussijonossa ja jään mieluusti vaikka viimeiseksi, kun säälittää niin ne "äkäisen" oloiset... ;) :D
Vierailija kirjoitti:
Suu auki syöminen. Suu auki vasten aurinkoa. Suu auki katsoessa tv ohjelmia, mitä jännempi sitä enemmän suu ammoollaan... Kriiikkk huohhh.
Nämä sekä mässyttäminen ja voi jumalauta, että se vasta kuulostaa ärsyttävältä.
Se ettei tervehditä takaisin eikä kiitetä. Pahimmillaan arvostellaan saatua lahjaa suoraan antajan edessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun kassajono on pitkä ja viereen avataan toinen kassa niin takaa lyhimmän ajan jonottaneet ryntää uudelle kassalle. Pitäisi antaa mahdollisuus pidempään jonottaneille ensin.
"minäminä"-ihmiset.
Pääkaupunkiseudulla minulle junan tuomana nostaa verenpainetta ilmiö bussi pysäkillä.
Tulen ekana pysäkille ja odotan 20 minuuttia. Paikalle on saapunut muita jotkut on jo siinä kiilanneet mutta yleensä tulee joku aikaisintaa 5 minuuttia ennen bussia ja kiila kaikkien ohitse.Ei auta vaikka seisoisi heti alkuun kohdassa mihin bussi tulee. Siihen vaan vängetään väkisin.
Lähteekö se bussi yhtään aiemmin, vai miksi SINULLA on siihen bussiin niin kiire..?
Ymmärrän sitten, jos ensin tullut on esim. vanhus (vanhemmat päästetään aina jonossa edelle, tietenkin!) tai jos vaikka sataa kaatamalla... Mutta olethan silloinkin seisonut siellä jo kastumassa sen 20 min., niin mitä sillä 10 sekunnilla enää silloin on väliä, pääsetkö aiemmin vai myöhemmin jonossa sisään?
En etuile, ja se onkin aivan eri asia: ennemmin kassalta pääsyt pääsee myös nopeammin kaupasta ulos ja kotiin/muille asioilleen. Bussiin menijät eivät sen sijaan ole yhtään sen aiemmin määränpäässään, riipumatta matkustajien sisäänmenojärjestyksestä. ;)
Itse asiassa, annan useimmiten kiireisimpien ja jonossa ärtyneempien näköisten mennä edelleni bussijonossa ja jään mieluusti vaikka viimeiseksi, kun säälittää niin ne "äkäisen" oloiset... ;) :D
Huomaa ette ole koskaan bussissa matkustanut. Ekat pääsee istumaan ja jos bussi on oikein täynnä niin joudut odottaa seuraavaa jos et ehdi survoamaan itseäsi kyytiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juupas-eipäs kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vessan vetäminen kansi auki!
Yleisissä vessoissa ei ole kivaa sille SEURAAVALLE kävijälle, että edellinen on vetänyt vessan kansi kiinni. On nimittäin aika monet yllätykset löytyneen, kun kannen avaa. Itse katson, että kaikki materiaali on mennyt alas, ennen kuin poistun kopista. Sitä paitsi yleisissä vessoissa on muutenkin inhottava räveltää kansia ylös-alas-ylös-alas.
Samaa tulin sanomaan! Ällöttää julkisessa vessassa lääppiä pöntön kansi auki, kun ei tiedä mitä pskaa kannessa on. Jättäkää kannet julkisissa vessoissa auki, please.
Hyi v**** miksi?!? Tajuatteko te kannen auki jättävät juntit, miten paljon bakteereja sieltä pöntöstä nousee ilmaan pönttöä vetäessä, jos kansi ei ole kiinni? Ei uskoisi, että tämä ei edelleenkään ole yleissivistyksen kautta jokaisella tiedossa. Yök.
Tää! Pöntön kansi kuuluu laittaa aina kiinni, piste.
Vierailija kirjoitti:
Mua vähän ärsyttää se miten pukeutuminen on rentoutunut vähän liikaakin. Nykyään on ihan ok kävellä mihin ja missä tahansa löysät kollarit tai legginsit päällä.
Ööööö... Tämä vaikuttaa sinun elämääsi millä tavalla? 🤣🤣🤣🤣🤣
En muutenkaan ymmärrä miksi jonkun mielestä on NYKYÄÄN tavallista pukeutua rennosti. Ööööö. Milloin se ei ollut tavallista?? 🤣🤣🤣🤣🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"minäminä"-ihmiset.
Itse asiassa, annan useimmiten kiireisimpien ja jonossa ärtyneempien näköisten mennä edelleni bussijonossa ja jään mieluusti vaikka viimeiseksi, kun säälittää niin ne "äkäisen" oloiset... ;) :DHuomaa ette ole koskaan bussissa matkustanut. Ekat pääsee istumaan ja jos bussi on oikein täynnä niin joudut odottaa seuraavaa jos et ehdi survoamaan itseäsi kyytiin.
Mitä? :D Etten olisi koskaan matkustanut bussissa?! :D - Koko ikäni, koulumatkoista lähtien. Ja edelleen. ;)
Vierailija kirjoitti:
Se kun toinen aina puhuu päälle.
Päällepuhuminen on todella ärsyttävää. Aina vähän isommassa kaveriporukassa on joku, joka alkaa heti puhumaan päälle kun yrittää kertoa omia kuulumisia tai kommentoida jotain. Tulee joka kerta sellainen olo, että olenko näkymätön vai eikö näitä päällepuhujia minun tekemiset kiinnosta. Tai sitten vain rakastavat omaa ääntään ja haluavat olla koko ajan äänessä.
Vierailija kirjoitti:
En muutenkaan ymmärrä miksi jonkun mielestä on NYKYÄÄN tavallista pukeutua rennosti. Ööööö. Milloin se ei ollut tavallista?? 🤣🤣🤣🤣🤣
Kun katsoo vaikka vanhoja suomalaisia elokuvia, niin huomaa muutoksen. Ennen oli esimerkiksi tapana käyttää hattua ja hansikkaita ympäri vuoden, vain materiaalit vaihtelivat eri vuodenaikoina. Poikani katsoi yhtä vanhaa filminpätkää ja ihmetteli, miten kaikilla miehillä oli samanlaiset hatut päässä.
Työpaikan taukotiloissa porsastelu. Jotkut sotkevat kuin siat ja jättävät jäljiltään paikat törkykuntoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua vähän ärsyttää se miten pukeutuminen on rentoutunut vähän liikaakin. Nykyään on ihan ok kävellä mihin ja missä tahansa löysät kollarit tai legginsit päällä.
Siellä varmaan joku narkkarilta näyttävä kollaripylly veti herneen nenään. Siisti pukeutuminen on yksi tapa kunnioittaa muita kanssaihmisiä, kulahtaneet, pahimmillaan jopa tahraiset kollarit eivät sitä ole.
- Se ettei vieraita käydä tervehtimässä, kun he tulevat. Kaikki kotonaolevat käyvät moikkaamassa vieraan. Tuntuu olevan vieras tapa monille ihan tervehtiminen.
- Kun vieras tekee lähtöä, isäntä saattaa hänet ovelle. Ei jää sohvalle makaamaan. Kohteliasta myös lasten nostaa peffat sohvasta ja sanoa heipat eteisessä, jos vieras on esim. vanhempi sukulainen.
- Kun kolme tulee rinnakkain kapealla käytävällä vastaan, tulee heidän siirtyä kulkemaan peräkkäin. Vasta eräs keski-ikäinen tätikolmikko kuvitteli kai minun sulautuvan seinään tai jotain.
- Kun tuttava tulee kaupungilla vastaan lastensa kanssa, on kohteliasta esitellä lapset. Samalla opettaa lapsille käytöstapoja. Lapset voi opettaa myös vastaamaan tervehdykseen.
- Tuntuu yleistyneen, että ihmiset eivät osaa keskustelussa huomioida toisiaan. Jos kaverini kertoo äitinsä sairastuneen, on minulta kohteliasta kysyä seuraavalla kerralla, että kuinka äiti voi. Tällaista ei osaa ihmiset enää. Koska minä, minä ja minun asiat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siellä varmaan joku narkkarilta näyttävä kollaripylly veti herneen nenään. Siisti pukeutuminen on yksi tapa kunnioittaa muita kanssaihmisiä, kulahtaneet, pahimmillaan jopa tahraiset kollarit eivät sitä ole.
Ja siis kollarit on OLOASU! Ennen nykypäivää se tarkoitti, että niitä käytetään kotona, kun halutaan löhötä sohvalla mukavasti. Ei sitä, että niissä pieruverkkareissa hiihdetään keskustassa ja mennään kahviloihin tai ravintoloihin.
Viimeksi tänään joku akka ja tyttärensä yritti tunkea kauppakeskuksen hissiin koko oven täydeltä ennen kuin muut pääsee ulos. Lähdin hissistä viimeisenä ja nää oli tulossa ihan kirjaimellisesti jo päälle. Mitä jeesuksen kiirettä sinne hissiin on, kun ihmisiä on vielä tulossa ulos!?
Yksi päivä satuin näkemään mieshenkilön, joka niisti sormilla nenänsä ja räki kunnon klimppejä maahan. Sitten pyyhki sormet housuihin ja matka jatkui. Hyi hitto! En olisi uskonut näkeväni näinä aikoina vastaavaa.
Minua ärsyttävät kaikkein eniten ne, jotka eivät osaa syödä sivistyneesti.
Minulla oli aikoinaan työkaveri, joka piti hirveää meteliä syödessään, tuli tunne ollaanko sikalassa?
Vierailija kirjoitti:
Housuun paskaaminen.
HÄH?
Kuka ja missä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juupas-eipäs kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vessan vetäminen kansi auki!
Yleisissä vessoissa ei ole kivaa sille SEURAAVALLE kävijälle, että edellinen on vetänyt vessan kansi kiinni. On nimittäin aika monet yllätykset löytyneen, kun kannen avaa. Itse katson, että kaikki materiaali on mennyt alas, ennen kuin poistun kopista. Sitä paitsi yleisissä vessoissa on muutenkin inhottava räveltää kansia ylös-alas-ylös-alas.
Samaa tulin sanomaan! Ällöttää julkisessa vessassa lääppiä pöntön kansi auki, kun ei tiedä mitä pskaa kannessa on. Jättäkää kannet julkisissa vessoissa auki, please.
Hyi v**** miksi?!? Tajuatteko te kannen auki jättävät juntit, miten paljon bakteereja sieltä pöntöstä nousee ilmaan pönttöä vetäessä, jos kansi ei ole kiinni? Ei uskoisi, että tämä ei edelleenkään ole yleissivistyksen kautta jokaisella tiedossa. Yök.
Jep: sen kannen voi "lääppiä" auki paperin avulla tai käden selkämyspuolella nostaen, niin ei tarvitse sormia sotkea. ;) - Kädethän sinä peset muutenkin HYVIN saippualla, sitten itse asioilla käytyäsi, vai mitä? ;)
Tästä päästäänkin seuraavaan ärsyttävään ja ällöttävään tapaan eli huolimattomaan käsienpesuun! Valtaosa naisista kastelee vain pikaisesti sormenpäät veden alla ja ne jotka ottavat saippuaa, huuhtelevat sen samantien pois ja pesu huuhteluineen kestää vain muutaman sekunnin. Sitä ennen on hysteerisesti kikkailtu ovenkahvoja paperinpalojen kanssa ja vuorattu istuinrengasta eikä kuitenkaan älytä pestä niitä paskoja käsistä pois.