Mitkä yleiset huonot tavat ihmisillä ärsyttävät sinua?
Itsellä se että ei tervehditä tai sanota huomenta ensi kertaa aamulla nähdessä tai hyvästellä. Mistä tulee ajatus että ei tarvitse? Pieni asia.
Kommentit (1585)
Se, että nykyään joka paikassa kävellään päin! Olin tänään päivän kaupungilla ja varmaan yli 10 kertaa joku kävelee sokkona suoraan päin. Puolet näistä tuijottaa kännykkää. Muutenkin ihmiset poukkoillee ihan ajatuksissaan kuin eläimet kaduilla ja ostoskeskuksissa. Koko ajan pitää keskittyä siihen, että joku sinkoaa päin, kun ihmisillä ei ole mitään ennakointia siitä missä ne liikkuu.
Vierailija kirjoitti:
Mummo sanoi sitten kovaan ääneen, että kiitos vaan kaikille paikan tarjoajille, mutta minä haluan nyt seisoa :D
SE V....N SANA ON SEISTÄ!!!!!!!!!!! Hel.......vetin idarit.
Olen itsekin kielipoliisi, mutta ny meni vähän yli tämä tarkkuustaso. 😄
Vierailija kirjoitti:
Lapsiperheen vanhemmat, jotka pitävät kiinni omista vapaa-ajanmenoistaan (esim. reissusta) siinäkin tilanteessa, että lapset ovat kipeänä tai olleet juuri ennen vanhempien lähtöä kipeänä. Eli altistavat tahallaan lasten hoitajat taudille. Oma eläkeikäinen äitini oli lupautunut serkkuni lasten hoitajaksi, ja lapset olivatkin olleet noroviruksessa juuri ennen vanhempien reissua. Tietenkin tauti tarttui äitiini, joka oli tosi kipeä lastenhoidon jälkeen, eikä ollut tohtinut kieltäytyä kun oli alun perin luvannut lapsia hoitaa. Vanhempien olisi kuulunut perua reissu, eikä altistaa hoitajaa taudille. Todellista itsekkyyttä.
Paitsi jos olet perheen ulkopuolinen kannattaa muistaa että joskus se "hoitaja" on itse halukas ottamaan eikä häntä haittaa pikku flunssat tai esim. meillä kun lapsi sairastui vesirokkoon, niin onneksi mummi halusi ottaa hoitoon ja pääsimme risteilylle!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se että noutopöydässä otetaan enemmän ruokaa kuin ollaan aikeissa syödä. Joku senkin ruoan maksaa ja tekee ja ruokaa pitää arvostaa. Joo - joskus ei maistanutkaan siltä mitä odotti, mutta monesti on montaa sorttia lautasilla isoja määriä.
Ennemmin sitten myöhemmin tarvittaessa santsaa.
Pahempaa on se, ettei noutopöydässä oteta uutta lautasta kun mennään santsaamaan.
Nykyään, kun pitää olla taloudellinen, säästäväinen ja ekologinen kaikin puolin, niin miksei voisi ottaa santsikierroksen samalle lautaselle..? EI tarvitsisi tiskata läheskään niin paljon lautasia (= sähköä, vettä ja työvoimaa ei kuluisi niin paljon), jos kaikki tekisivätkin näin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joukkoliikenteessä kengät vastapäisellä istuimella. Ymmärrän jos istuimen alla on sellainen muovinen osa mihin voi nojata jalkoja, mutta että suoraan kengät istuimelle on todella epäkohteliasta.
Seuraava siihen istuva ei varmaan halua lokaa ja koirankakkaa ja muuta kengistä tullutta likaa housuihinsa.
Pahoittelut, että teen tätä. Minun on todella vaikea istua polvet koukussa reumani takia. Millään mutaisilla kengillä en koske vastapäisiin penkkeihin.
Mitäs jos pitäisit vaikka jotain muovialustaa (vaikka muovikassia) mukana, jonka päälle / sisään voisit kengät laittaa, kun nostat ne vastapäiselle penkille? Kun kerran itsekin tiedät, että sinun näin "pitää" tehdä aina?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsiperheen vanhemmat, jotka pitävät kiinni omista vapaa-ajanmenoistaan (esim. reissusta) siinäkin tilanteessa, että lapset ovat kipeänä tai olleet juuri ennen vanhempien lähtöä kipeänä. Eli altistavat tahallaan lasten hoitajat taudille. Oma eläkeikäinen äitini oli lupautunut serkkuni lasten hoitajaksi, ja lapset olivatkin olleet noroviruksessa juuri ennen vanhempien reissua. Tietenkin tauti tarttui äitiini, joka oli tosi kipeä lastenhoidon jälkeen, eikä ollut tohtinut kieltäytyä kun oli alun perin luvannut lapsia hoitaa. Vanhempien olisi kuulunut perua reissu, eikä altistaa hoitajaa taudille. Todellista itsekkyyttä.
Paitsi jos olet perheen ulkopuolinen kannattaa muistaa että joskus se "hoitaja" on itse halukas ottamaan eikä häntä haittaa pikku flunssat tai esim. meillä kun lapsi sairastui vesirokkoon, niin onneksi mummi halusi ottaa hoitoon ja pääsimme risteilylle!
No ehkäpä tät pitäisi aina kuitenkin kysyä etukäteen siltä hoitajalta, että onko ok?
Sinun mummoasi ei varmastikaan vesirokko haitannut, koska se sairastetaan vain kerran elämässä, ja sen jälkeen on ikuinen immuniteetti, eli enää ei voi sairastua! :D Mummo on taatusti sen lapsena jo sairastanut (kuten me lähes kaikki "mummoikäiset" ennen aikaan), kun kerran lupautui tulemaan mielellään! :D Eli ei mikään juttu hänelle. ;)
Vierailija kirjoitti:
Se, että nykyään joka paikassa kävellään päin! Olin tänään päivän kaupungilla ja varmaan yli 10 kertaa joku kävelee sokkona suoraan päin. Puolet näistä tuijottaa kännykkää. Muutenkin ihmiset poukkoillee ihan ajatuksissaan kuin eläimet kaduilla ja ostoskeskuksissa. Koko ajan pitää keskittyä siihen, että joku sinkoaa päin, kun ihmisillä ei ole mitään ennakointia siitä missä ne liikkuu.
Toinen tähän liittyvä ilmiö on, että kävellään käytävän tai kadun leveydeltä rinnakkain. Nuorison hölmöyden vielä ymmärrän, mutta nykyään ihan aikuiset ihmiset ja jopa lapsiperheet tekee tätä. Ilmeisesti lapsillekaan ei enää opeteta mitään käytöstapoja.
Ei vastata viesteihin eikä soiteta takaisin.
Mua vähän ärsyttää se miten pukeutuminen on rentoutunut vähän liikaakin. Nykyään on ihan ok kävellä mihin ja missä tahansa löysät kollarit tai legginsit päällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toinen tähän liittyvä ilmiö on, että kävellään käytävän tai kadun leveydeltä rinnakkain. Nuorison hölmöyden vielä ymmärrän, mutta nykyään ihan aikuiset ihmiset ja jopa lapsiperheet tekee tätä. Ilmeisesti lapsillekaan ei enää opeteta mitään käytöstapoja.
Enemmän näkee vastaan tulevan koira. Sitä ei voi väistää keskeltä kun laumanjäsenen ja koiran välissä menee hihna. Pakko väistää oikealta ojan kautta.
Ei kauhean yleinen tapa, mutta olen todistanut ihmisten esim. katsoneen netistä videota, kuinka ylipainoinen tankotanssija tanssii (hienosti ja taitavasti, minusta!), ja nauraneen & kauhistelleen, kuinka HIRVEÄÄ katsottavaa se oli, ja kuinka tuo KEHTAAKIN tämmöistä tehdä julkisesti, noilla läskeillä! kuinka HE eivät IKINÄ kehtaisi eivätkä voisi, jos olisivat noin lihavia! :O :'(
- Todella lapsellista, sanoinkuvaamattoman, pöyristyttävän törkeää käytöstä.
Vierailija kirjoitti:
Tai jos ei vastaa toisen tervehdykseen. Oli se sitten vaikka kaupan työntekijä tai tarjoilija tai tuntematon niin olisi kohteliasta vastata tervehdykseen.
Tämä! Työskentelen matkailualan hommissa ja tervehdin aina, kun heidät kohtaan työasussani. Todella harvoin saan vastauksen tervehdykseen :(
Vierailija kirjoitti:
Kun kassajono on pitkä ja viereen avataan toinen kassa niin takaa lyhimmän ajan jonottaneet ryntää uudelle kassalle. Pitäisi antaa mahdollisuus pidempään jonottaneille ensin.
"minäminä"-ihmiset.
Pääkaupunkiseudulla minulle junan tuomana nostaa verenpainetta ilmiö bussi pysäkillä.
Tulen ekana pysäkille ja odotan 20 minuuttia. Paikalle on saapunut muita jotkut on jo siinä kiilanneet mutta yleensä tulee joku aikaisintaa 5 minuuttia ennen bussia ja kiila kaikkien ohitse.
Ei auta vaikka seisoisi heti alkuun kohdassa mihin bussi tulee. Siihen vaan vängetään väkisin.
Vierailija kirjoitti:
Estoton piereskely, sen päälle sellainen idioottimainen naureskelu, syönnin jälkeen kovaääninen röyhtäily ja taas naurua päälle, joka päivä sama kakkoseenmenojuttu ja taas naurua päälle...tyyppi löytyy meikäläisen työpaikasta.
Julkinen naureskelu on moukkamaista.
Vierailija kirjoitti:
Mua vähän ärsyttää se miten pukeutuminen on rentoutunut vähän liikaakin. Nykyään on ihan ok kävellä mihin ja missä tahansa löysät kollarit tai legginsit päällä.
Varsinkin läpinäkyvät legginsit päällä, ilman, että lantoin päällä on muuta, pidempää vaatetta... Kuin muutenkin kaiken pitää olla niin avonaista/lyhyttä/läpinäkyvää/ohutta/tiukkaa kangasta ja asua, että melkein sama olisi olla ihmisten ilmoilla täysin alasti.
Toisten päälle jatkuvasti puhuminen ja vaikka joskus innostuksissaan jokainen niin tekee niin sitten ei palata ollenkaan sen ensinmpuhuneen asiaan vaan suolletaan mimä minä tyylillä omaa asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juupas-eipäs kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vessan vetäminen kansi auki!
Yleisissä vessoissa ei ole kivaa sille SEURAAVALLE kävijälle, että edellinen on vetänyt vessan kansi kiinni. On nimittäin aika monet yllätykset löytyneen, kun kannen avaa. Itse katson, että kaikki materiaali on mennyt alas, ennen kuin poistun kopista. Sitä paitsi yleisissä vessoissa on muutenkin inhottava räveltää kansia ylös-alas-ylös-alas.
Samaa tulin sanomaan! Ällöttää julkisessa vessassa lääppiä pöntön kansi auki, kun ei tiedä mitä pskaa kannessa on. Jättäkää kannet julkisissa vessoissa auki, please.
Hyi v**** miksi?!? Tajuatteko te kannen auki jättävät juntit, miten paljon bakteereja sieltä pöntöstä nousee ilmaan pönttöä vetäessä, jos kansi ei ole kiinni? Ei uskoisi, että tämä ei edelleenkään ole yleissivistyksen kautta jokaisella tiedossa. Yök.
Jep: sen kannen voi "lääppiä" auki paperin avulla tai käden selkämyspuolella nostaen, niin ei tarvitse sormia sotkea. ;) - Kädethän sinä peset muutenkin HYVIN saippualla, sitten itse asioilla käytyäsi, vai mitä? ;)
Vierailija kirjoitti:
Tämä!
Mä en kanssa ymmärrä yhtään.
Mitänon viimeisen 2 v aikana tapahtunut, olemmeko menettäneet järkemme vai onko ihmiset tulossa sokeiksi.
Itselle ei ole edelleenkään mitään ongelmaa väistää ja kiinnitän muutenkin paljon huomiota siihen mitä ympärilläni tapahtuu. Täällä on muitakin kuin minä minä minä minä.......
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun kassajono on pitkä ja viereen avataan toinen kassa niin takaa lyhimmän ajan jonottaneet ryntää uudelle kassalle. Pitäisi antaa mahdollisuus pidempään jonottaneille ensin.
"minäminä"-ihmiset.
Pääkaupunkiseudulla minulle junan tuomana nostaa verenpainetta ilmiö bussi pysäkillä.
Tulen ekana pysäkille ja odotan 20 minuuttia. Paikalle on saapunut muita jotkut on jo siinä kiilanneet mutta yleensä tulee joku aikaisintaa 5 minuuttia ennen bussia ja kiila kaikkien ohitse.Ei auta vaikka seisoisi heti alkuun kohdassa mihin bussi tulee. Siihen vaan vängetään väkisin.
Lähteekö se bussi yhtään aiemmin, vai miksi SINULLA on siihen bussiin niin kiire..?
Ymmärrän sitten, jos ensin tullut on esim. vanhus (vanhemmat päästetään aina jonossa edelle, tietenkin!) tai jos vaikka sataa kaatamalla... Mutta olethan silloinkin seisonut siellä jo kastumassa sen 20 min., niin mitä sillä 10 sekunnilla enää silloin on väliä, pääsetkö aiemmin vai myöhemmin jonossa sisään?
Hyi v**** miksi?!? Tajuatteko te kannen auki jättävät juntit, miten paljon bakteereja sieltä pöntöstä nousee ilmaan pönttöä vetäessä, jos kansi ei ole kiinni? Ei uskoisi, että tämä ei edelleenkään ole yleissivistyksen kautta jokaisella tiedossa. Yök.