Mitkä yleiset huonot tavat ihmisillä ärsyttävät sinua?
Itsellä se että ei tervehditä tai sanota huomenta ensi kertaa aamulla nähdessä tai hyvästellä. Mistä tulee ajatus että ei tarvitse? Pieni asia.
Kommentit (1585)
Totta - kummastelen miten kehnoiksi ihmisten korvat ovat muuttuneet liiallisten desibeleiden kuuntelusta. Eivätkö he kuule vähemmällä? Miksi on pakko pilata puistojenkin luonnonrauha mahtavillla kaiuttimilla soittaen, jopa niin, että melu tunkeutuu kolminkertaisten ikkunalasien läpi koteihin asti. Kotirauhaa rikkoen. Suosittelen omia kuulokkeita häiritsevien äänentoistojärjestelmien sijaan. Viranomaiset eivät saisi ummistaa korviaan, tai silmiään tämän kaltaisilta järjestyshäiriöiltä, meluaminen on kielletty jo perustuslaissa.
Kun kassajono on pitkä ja viereen avataan toinen kassa niin takaa lyhimmän ajan jonottaneet ryntää uudelle kassalle. Pitäisi antaa mahdollisuus pidempään jonottaneille ensin.
"minäminä"-ihmiset.
Hei sinä ghostattu!
Tosi hienoa että päätit hakeutua terapiaan, siellä on ihan ok päästää tunteet ulos ja itkeäkin :)
Itse olen toipunut ghostaamisesta ja annan vinkin nyt sinullekin miten toimia:
- Muista, että vika ei ole sinussa ja ansaitset todellakin parempaa kun tyypin joka GHOSTAA. Älä odota että hän vielä tulee takaisin tai muuttaa mielensä, muista että tämä silti tapahtui. Kannattaa nyt ottaa häneltäkin mahdollisuus pois enää soutaa ja huovata, eli numero ja some estoon. Jos väkisin törmäätte niin viileä asiallisuus. Hän olettaa ja odottaa, että vingut hänen peräänsä, joten täys radiohiljaisuus on nyt paras lääke! Lupaan, että jo parin viikon kuluttua helpottaa! Keskity itseesi ja tee kivoja asioita. Ja ymmärrän, että haluaisit tietää sen syyn. Mutta tee itsesi kanssa rauha, että sun ei ole sitä pakko saada tietää.
Hieman offtopic, ketjun aiheeseen eli ärsyttävät tavat:
Se,kun junaan tai metroon tungetaan ennen kun edelliset ovat päässeet ulos!
Etenkin metroasemilla vaaratilanteita aiheuttavat kaistapäiset ryntäilijät. Noista olisi hyvä saada jotkut varoituskyltit ja kiellot juoksemiseen, joskus meinannut pahasti jäädä alle, kun nurkan takaa on joku rynninyt metroon.
Vierailija kirjoitti:
Hei sinä ghostattu!
Tosi hienoa että päätit hakeutua terapiaan, siellä on ihan ok päästää tunteet ulos ja itkeäkin :)
Itse olen toipunut ghostaamisesta ja annan vinkin nyt sinullekin miten toimia:
- Muista, että vika ei ole sinussa ja ansaitset todellakin parempaa kun tyypin joka GHOSTAA. Älä odota että hän vielä tulee takaisin tai muuttaa mielensä, muista että tämä silti tapahtui. Kannattaa nyt ottaa häneltäkin mahdollisuus pois enää soutaa ja huovata, eli numero ja some estoon. Jos väkisin törmäätte niin viileä asiallisuus. Hän olettaa ja odottaa, että vingut hänen peräänsä, joten täys radiohiljaisuus on nyt paras lääke! Lupaan, että jo parin viikon kuluttua helpottaa! Keskity itseesi ja tee kivoja asioita. Ja ymmärrän, että haluaisit tietää sen syyn. Mutta tee itsesi kanssa rauha, että sun ei ole sitä pakko saada tietää.Hieman offtopic, ketjun aiheeseen eli ärsyttävät tavat:
Se,kun junaan tai metroon tungetaan ennen kun edelliset ovat päässeet ulos!
Etenkin metroasemilla vaaratilanteita aiheuttavat kaistapäiset ryntäilijät. Noista olisi hyvä saada jotkut varoituskyltit ja kiellot juoksemiseen, joskus meinannut pahasti jäädä alle, kun nurkan takaa on joku rynninyt metroon.
Toi ja se että junaan tai metroon mennessä seistään junan ovien edessä möllöttämässä niin että ulos tulevat joutuvat väistelemään sivuille ja muualle.
Se kun kassatyöntekijä juoksuttaa sitä hihnaa kauan sen jälkeen kun ostokset on jo menneet, niin että ostokset kasaantuu ja myttääntyy lujemmin yhteen. Kun ostosten joukossa on tuotteita joiden ei toivoisi lyttääntyvän.
Sama jos kassa ei huomaa huomioida kassahihnan väliin jääviä kangastuotteita siirtämällä niitä sivuun hihnalta ja kankaaseen tulee silmäpakoja sen takia ja edelleen hihnaa juoksutetaan pitkään.
jo on ongelmia alan käyttäytymään juuri niin kuin palstalla valituksen kohteeksi joutuneet kokevatko valittajat itsensä kuninkaallisiksi
Täällä palstalla jänkkääjät, onko pilkku, piste vai välilyönti. Vai onko trolli vai totta. Riitelijät, ärsyyntyy kaikesta.
Muuallakin ollaan herkkänahkaisia ja puututaan raskaasti toisten teksteihin tai tekemisiin, sanamuotoihin tai kommentteihin.
Juupas-eipäs kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vessan vetäminen kansi auki!
Yleisissä vessoissa ei ole kivaa sille SEURAAVALLE kävijälle, että edellinen on vetänyt vessan kansi kiinni. On nimittäin aika monet yllätykset löytyneen, kun kannen avaa. Itse katson, että kaikki materiaali on mennyt alas, ennen kuin poistun kopista. Sitä paitsi yleisissä vessoissa on muutenkin inhottava räveltää kansia ylös-alas-ylös-alas.
Samaa tulin sanomaan! Ällöttää julkisessa vessassa lääppiä pöntön kansi auki, kun ei tiedä mitä pskaa kannessa on. Jättäkää kannet julkisissa vessoissa auki, please.
Kuntosalilla kaveriporukat, jotka päättää jäädä yhden laitteen äärelle juttelemaan tai treenaa siinä keskenään vuoron perään tunnin eikä muut pääse tekemään väliin.
Puolison kova-ääninen piereskely ja aivan tahallisesti. Voisi mennä sinne vessan puolelle tekemään tuon, mutta ei tajua. Siis kyseessä naispuolinen puoliso. Outoa on, että esittää, että yli 50v. naiset voivat sikailla ja käyttäytyä miten vain vaihdevuosiin vedoten. Olen aivan kypsä, joka toinen aamu on ok ja ja joka toinen aamu on naama kuin norsuvittu väärinpäin (anteeksi norsuille, tämä vain ikävä kuvaus asiasta). Ei tee mitään ruokia, vaan ostaa halvinta paskaa Lidlistä ja itse ostan perustarvikkeet kaupasta ja teen sapuskat itselleni, sekä koirille. Näistä viikon perusruuista sitten tämä tyyppi pöllii osan itselleen. Ei siivoa, vaikka ammatikseen on laitoshuoltaja. Viimeisen kymmenen vuoden aikana ei ole imuroinut tai pessyt lattioita, saati mattoja, vuodevaatteita. Hamstraa turhaa tavaraa nurkkiin mitä ei tarvita. Itse tein omien vaatteiden ja tavaroiden invenraarion kesällä isossa määrin ja mukaan eksyi yksi kirja mikä kuulemma hänen ja ei ole koskaan lukenut. Niin hirveä huuto tuosta. Tosin kämppä missä asuu on vanhemmiltaan lunastettu, mutta mitään ei voi heittää pois, ainoastaan minun tavarat voi hävittää. Tosin hänen toiveensa toteutuu, kun lähden lätkimään..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joukkoliikenteessä kengät vastapäisellä istuimella. Ymmärrän jos istuimen alla on sellainen muovinen osa mihin voi nojata jalkoja, mutta että suoraan kengät istuimelle on todella epäkohteliasta.
Seuraava siihen istuva ei varmaan halua lokaa ja koirankakkaa ja muuta kengistä tullutta likaa housuihinsa.
Lähes yhtä oksettava tapa on se, kun ihmiset ottavat elokuvateatterissa kengät pois ja laittavat sukkahieltä haisevat jalkansa edessä olevan penkin päälle. Pahimassa tapauksessa siinä vieläpä istuu joku.
Toinen samaan kategoriaan kuuluva on se, kun lentokoneessa oman käsinojan kohdalla pilkistää takana istuvan jalka. Jos ei pysty pysymään omalla paikallaan, niin pitää ostaa business-paikka tai pysyä kotona.
Tämä on minustakin inhottavaa! Ylipäätään suomalaisten vimma riisua kengät missä tahansa julkisessa tilassa on tosi juntti. Ei junassa kukaan halua haistella toisten sukkahikeä eikä nähdä aikuisten miesten sukkajalkoja! En ole missään muussa maassa törmännyt aikuisten sukkasillaan oloon vieraiden nähden.
Estoton piereskely, sen päälle sellainen idioottimainen naureskelu, syönnin jälkeen kovaääninen röyhtäily ja taas naurua päälle, joka päivä sama kakkoseenmenojuttu ja taas naurua päälle...tyyppi löytyy meikäläisen työpaikasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttää se, että kun ihmiset kulkee julkisissa paikoissa ovissa ja perässä tulee joku, niin ekana menevät eivät voi pitää sitä ovea kohteliaasti edes vähänkään auki, vaan läväyttävät sen kiinni päin perässä seuraavan naamaa.
Ja toki sekin, ettei ovea muille pitävää kukaan edes kiitä tästä huomaavaisuudesta.
Ehkä siksi ne ovet paiskataankin perässä kiinni - mene, tiedä?
Tää on niin suomalaista! Kävin just Lontoossa ja oikein ihmettelin sitä kohteliaisuutta, joka oli luonteva osa brittiväestön käyttäytymistä. Keskustassa porukat piti ovea muille ja nämä kiitteli kohteliaasti. Oli tosi ihanaa, kun komeat miehetkin piti ovea tällaiselle tavis-talliaiselle. Ei Suomessa vaan :D
Siitä huomaa että on oikeasti kohtelias mies kun hän ulottaa sen kohteliaan käytöksen kaikkiin, ei vain omasta mielestään kuumille naisille, kuten Suomessa on yleistä.
Siis tämä. Itse pääkaupunkiseudulla asuvana huomaan tätä liikenteessä jatkuvasti. Päivinä, joina en ole jaksanut/ehtinyt hirveästi laittautua ja olen pukeutunut johonkin huppariin ja farkkuihin, bussikuskit eivät monesti vastaa tervehdyksiin ja autot eivät päästä minua suojatien yli. Mutta annas olla, kun olen laittanut mekon päälle ja vaikka vähän huulipunaakin: johan kuskit ja kaupan kassat tervehtivät iloisesti, autot antavat tilaa suojatiellä ja ihmiset eivät kävele minua päin jalkakäytävällä.
Tuo on niin ilmiselvää, että se ihan naurattaa. Itse pyrin olemaan kohtelias ja huomioonottavainen kaikkia kohtaan ja tuntuu älyttömältä, että jotkut säästelevät kohteliaisuuttaan vain "hyvännäköisille" ihmisille.
N30
Et vain ole luonnostasi hyvännäköinen. Minun vakkaripukeutumiseeni kuuluu hupparitKIN, eikä kohtelu muutu sen mukaan millaisena olen liikenteessä. Meikkaan aina ennen kuin menen mihinkään, mutta erittäin kevyesti. Ja minulle on sanottu, että olen ihan samannäköinen meikeillä ja ilman (en edes pyri muuttamaan ulkomuotoani ja siksi teenkin aina erittäin kevyen meikin.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joukkoliikenteessä kengät vastapäisellä istuimella. Ymmärrän jos istuimen alla on sellainen muovinen osa mihin voi nojata jalkoja, mutta että suoraan kengät istuimelle on todella epäkohteliasta.
Seuraava siihen istuva ei varmaan halua lokaa ja koirankakkaa ja muuta kengistä tullutta likaa housuihinsa.
Pahoittelut, että teen tätä. Minun on todella vaikea istua polvet koukussa reumani takia. Millään mutaisilla kengillä en koske vastapäisiin penkkeihin.
Urpo. Ota jatkossa tohvelit mukaan niin ei tarvi liata penkkejä!
Musiikin/videoiden kuuntelu ilman kuulokkeita tai puhelimeen puhuminen ja kokouksissa istuminen joukkoliikenteessä. Varsinkin junassa on omat puhelutilat tällaisia varten eikä mikään oikeuta häiriköimään kanssaihmisiä melusaasteella.
Kun jonkun kaverin kanssa olet lounaalla tai kahvilla / tapaamisessa ja tietyn ajan päästä keskustelun jatkuttua alkaa näpyttämään ilmeettömänä puhelintaan. Ei vastaa enää puheeseeni ja reagoi vaan luurin viesteihin. Siis aivan törkeää!
Tulee sellainen olo, että seurani riittää ja tämä oli nyt tässä. Ehkä siinä se pointti onkin. Minusta vaan tuo asioiden hoito aloitetaan sitten vasta kun tapaaminen on ohi, tai AINAKIN sanotaan että hei anteeksi tässä on yksi asia jonka hoidan nopeasti alkuun, jatkan tätä sitten myöhemmin. Itse huomioin AINA ystävän jonka kanssa olen tapaamisessa ja vastaan ainoastaan lapseni puheluihin ollessani varattuna tapaamisessa. Muut saavat odottaa.
Roskaaminen, etenkin, kun vieressä on se roskis. Ihmeellisin roskaamistapaus oli, kun eskarilaiset jätti mehupurkit pitkin eskarin pihaa. Ihan hyvin heidät olis voinut laittaa viemään omansa roskikseen, joka siinä seinustalla pönöttää. Eikä kovin fiksua toimintaa sekään, että parkkipaikalla tiputetaan ikkunasta roskat maahan, vaikka se roskis tosiaan on vieressä.
Ruokakaupassa kälättäminen tuttujen kanssa niin, että molemmilla on kärryt suurin piirtein poikittain käytävällä eikä kukaan pääse ohi tai ottamaan siitä kohdasta tavaroita, kun nämä pitävät torikokousta. Menkää ulos puhumaan prkl.
Tunteisiin meni täälläkin, jopa niin pahasti, että jouduin varaamaan ajan terapiaan ja nyt jo jännittää, miten ensi viikolla käynti tulee sujumaan - että saanko edes järkeviä sanoja suustani, vai purskahdanko heti hillittömään itkuun. Tämä hiljattainen ghostaus tuntui erityisen pahalta, sillä pidin miestä todella kunnollisena tyyppinä, arvostin häntä valtavasti ja luotin häneen. Hän tiesi traumaattisista kokemuksista, joita aiemmin kävin läpi ja osasi niissä jossain määrin olla tukena. Harmillista, että sittemmin päätti jättää elämääni itsensä kokoisen uuden trauman. Kaikelta on pudonnut pohja, eikä valoa näy.