Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies loukkasi kätensä ja se turpoaa pahasti. Päivystyksestä sanottiin, että sinne ei saa tulla, ei ole enää hoitohenkilöstöä. Eipä vielä 90-luvulla olisi voinut uskoakaan mihin jamaan terveydenhuolto ajetaan tässä maassa. Miksi näin??

Vierailija
10.09.2022 |

Pyysivät syömään särkylääkettä ja soittamaan maanantaina uudestaan.

No menemme yksityiselle, onneksi niitä on. Sai heti ajan.

Mutta voi niitä, joilta ei löydy ylimääräisiä satasia yksityistä lääkäriä varten....

Kommentit (640)

Vierailija
281/640 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanna Marinin henkilökohtaisen virheen ja laiskuuden (tekstari) vuoksi Suomi menetti miljardeja Saksaan (Uniper) ja miljardeja Italialle (EU:n koronaelvytyspaketti).

Miten kukaan KEHTAA väittää, että hoitajien palkkoja ei voida nostaa?

Kuinkakohan monen hoitajan palkankorotukset olisi maksettu noista Marinin hallituksen menettämistä rahoista? Hiukset nousevat pystyyn, kun tätä ajattelee. 

Vierailija
282/640 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juurihan lehdessä oli, että suurin syy päivystyksen kuormittumiseen on huono vanhustenhoito..vanhuksia pidetään väkisin kotona ja samat mummot liikkuu edes takaisin, koska paikkoja ei heille ole tarjolla..toinen on mielenterveys/päihdepotilaat..heidänkin hoito on retuperällä ja mihin he menisivät muualle kun päivystykseen. Jännä tuo kommentti, että itse en ole päivystykseen ikinä mennyt, mutta silti tiedän, että jotkut lapsiperheet hengaa siellä huvikseen viikonloput.. me ollaan semmoinen perhe, että ollaan aina lääkärissä, kuopuksella on perussairaus jossa pienikin flunssa vie hengen tukkoon hetkessä ja päälle tulee korviin tulehdus putkista huolimatta ja kyllä me lähdetään ekasta yskäisystä päivystykseen koska jos ei lähdetä ollaan osastolla ja kyllä minä olisin missä tahansa muualla viikonloput kun siinä päivystyksen kovassa tuolissa, mutta elämä on nyt tätä..

Tämä on 100% totta. Aina kun olen käynyt päivystyksessä, ei siellä ole juuri ketään. Olen ihmetellyt, että missä se kiire on. Vähän aikaa sitten selvisi. Kaikki hoitajat ja lääkärit ovat muistisairaiden vanhusten ja sekavien aineidenkäyttäjien luona. Noita ryhmiä kun pitää valvoa. Kumpikaan ei välttämättä ole päivystyksen tarpeessa, heille olisi pitänyt löytää hoitopaikka perusterveydenhuollon kautta. Eli me, joilla on vaikka puhjennut umpisuoli, katkennut koipi tai aivokalvontulehdus, joudumme odottelemaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/640 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

akuutti hätä niin päivystykseen, ei saamaan diagnooseja.

Vierailija
284/640 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juurihan lehdessä oli, että suurin syy päivystyksen kuormittumiseen on huono vanhustenhoito..vanhuksia pidetään väkisin kotona ja samat mummot liikkuu edes takaisin, koska paikkoja ei heille ole tarjolla..toinen on mielenterveys/päihdepotilaat..heidänkin hoito on retuperällä ja mihin he menisivät muualle kun päivystykseen. Jännä tuo kommentti, että itse en ole päivystykseen ikinä mennyt, mutta silti tiedän, että jotkut lapsiperheet hengaa siellä huvikseen viikonloput.. me ollaan semmoinen perhe, että ollaan aina lääkärissä, kuopuksella on perussairaus jossa pienikin flunssa vie hengen tukkoon hetkessä ja päälle tulee korviin tulehdus putkista huolimatta ja kyllä me lähdetään ekasta yskäisystä päivystykseen koska jos ei lähdetä ollaan osastolla ja kyllä minä olisin missä tahansa muualla viikonloput kun siinä päivystyksen kovassa tuolissa, mutta elämä on nyt tätä..

Tämä on 100% totta. Aina kun olen käynyt päivystyksessä, ei siellä ole juuri ketään. Olen ihmetellyt, että missä se kiire on. Vähän aikaa sitten selvisi. Kaikki hoitajat ja lääkärit ovat muistisairaiden vanhusten ja sekavien aineidenkäyttäjien luona. Noita ryhmiä kun pitää valvoa. Kumpikaan ei välttämättä ole päivystyksen tarpeessa, heille olisi pitänyt löytää hoitopaikka perusterveydenhuollon kautta. Eli me, joilla on vaikka puhjennut umpisuoli, katkennut koipi tai aivokalvontulehdus, joudumme odottelemaan.

Kiire ei tosiaan päivystyksessä työntekijöiden osalta näy. Oman työpaikkani konttorissakin on paljon kiireisempi tunnelma ja ripeämpää toimintaa.

Vierailija
285/640 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä siellä päivystyksessäkään mitään voida tehdä, jos käsi on murtunut, mutta röntgen ei ole auki tai kipsaaja ei ole töissä.

Eli hoidonarviointi toimi tässä tapauksessa ihan oikein, teitä ei otettu sinne turhaan istumaan ja saamaan koronaa. Päivystyksestä vapautunut aika saadaan käytettyä esim. liikenneonnettomuuden uhriin.

No tämähän riippuu nyt taas ihan siitä kaupungista, missä asia tapahtuu. Itselläni kävi muutama vuosi sitten niin, että loukkasin lauantaina käteni, joka oli sunnuntaihin mennessä turvonnut pahasti ja alkanut tummua. Menin yksityiselle, jossa otettiin kuvat ja varattiin aika kipsaukseen. Lähdin kotiin odottamaan. Parin tunnin päästä lääkäri soitti ja sanoi, että olivat katsoneet kuvia ja murtuma on niin paha, että pitää lähteä Acutaan samana iltana. Eli siis Tampereella olevaan päivystykseen, jossa käsi kipsattiin.

Vierailija
286/640 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilanne menee tästä vain yhteen suuntaan, valitettavasti. 

Pitää vain toivoa, että robotiikka tulee pian apuun. Ihmisiä ei alalla ole riittävästi, eikä tule enää milloinkaan olemaan. Lisäksi esim. koiria pitäisi kouluttaa hajuaistillaan laajemmin seulomaan ihmisten erilaisia sairauksia. Nythän koirat haistaa ihmisessä syöpäsolut, kun ne vaan siihen koulutetaan. 

Jokainen fiksu ihminen on ottanut vakuutuksen itselleen ja perheelleen, että voi käyttää yksityisiä lääkäripalveluja. Sinne yleensä pääsee saman vuorokauden aikana hoitoa saamaan, kun sille tulee tarvetta. 

Sieltäkin kyllä ohjataan heti julkiselle puolelle, mikäli kyseessä on vaativampaa hoitoa tarvitseva sairaus. 

A. Perussairaana en saa vakuutusta

B. Pienituloisilla ei ole varaa vakuutukseen

C. Joka tapauksessa päätyy julkiseen terveydenhuoltoon, jos on vakava paikka.

Eli joo, onpa tosi fiksu vakuutus.

Vierailija
287/640 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläkeläisten hoitokoteihin menee tällä hetkellä 5 miljardia vuodessa.

Tiedän myös pariskunnan, joilla 2 omistuasuntoa, toinen asunto on vuokralla ja toisessa asuu pariskunnan mies, vaimo on hoitokodissa ja saa kelalta sinne asumistukea.

Täysin kestämätöntä.

Alapeukuttajalle tiedoksi, että on totta, voin vaikka heti antaa heidän nimet viranomaisille.

Miksi Suomi maksaa asumistukea noista toiselle hoitokotiin, kun on 2 omistusasuntoa.

Työmarkkinatuki työttömille on vain 540 netto.

Kyseinen pariskunta on ollu jo 40 vuotta eläkkeellä, jäänyt 1980-luvulla jolloin eläikä oli alempi.

Heidän lapsetkin on jo eläkkeellä.

Vierailija
288/640 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh heh. Typerykset kuvittelevat, että Suomessa olisi joku maailman paras terveydenhoito ja perustelevat tällä oikeutusta maailman suurimpiin kuuluvalle veroasteelle. Kannattaisi herätä

Vierailija
289/640 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ennen lääkärit tekivät töitä, päivystivät 24 h vrk sairaaloissa terveyskeskuksissa  eikä mitkään hoitsut priorisoineet avuntarvetta puhelimessa näkemättä, eikä ollut mitään pimppareita joihin lääkäri pääsivät hoitamaan terveitä

Lisäksi meillä oli ennen terveempi kansa. Väki oli nuorempaa, elintapoihin liittyviä sairauksia oli vähemmän ja vakavat sairaudet veivät hautaan nopeammin.

Nyt on monista sairauksista kärsiviä vanhuksia, työikäisiäkin ja erilaisten vam mojen ja sairauksien jälkitiloja liitännäissairauksineen.

Entisaikaan myös lääkärit tekivät enemmän töitä. Nyt moni heistä haluaa tehdä nelipäiväistä viikkoa esim. lasten tai jatko-opintojen vuoksi.

Jos nyt entisistä ajoista puhutaan, niin ei ennen joka pienestä kolotuksesta tai näppylästä menty lääkärille, uusavuttomuutta nykyisin paljon.

Vierailija
290/640 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyky sote on mätä.

Uusi sote on mätä.

Eli tehoton, kallis, mätä laitos.

Julkinen sektori on aina mätä, koska poliitikot ja johtavat (poliittiset) virkamiehet päättävät nuo asiat.

Rahaa on sotella aivan älyttömästi, sitä vaan törsätään idioottimaisiin asioihin.

Vaadin voimakasta tehostamista. Heti.

Vierailija
291/640 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kapitalismi ei toimi. Mikään asia ei toimi, joka vaatii jatkuvaa tuloskasvua.

Vierailija
292/640 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän myös pariskunnan, joilla 2 omistuasuntoa, toinen asunto on vuokralla ja toisessa asuu pariskunnan mies, vaimo on hoitokodissa ja saa kelalta sinne asumistukea.

Täysin kestämätöntä.

Alapeukuttajalle tiedoksi, että on totta, voin vaikka heti antaa heidän nimet viranomaisille.

Miksi Suomi maksaa asumistukea noista toiselle hoitokotiin, kun on 2 omistusasuntoa.

Työmarkkinatuki työttömille on vain 540 netto.

Kyseinen pariskunta on ollu jo 40 vuotta eläkkeellä, jäänyt 1980-luvulla jolloin eläikä oli alempi.

90-vuotiaita on suhteellisen paljon. He ovat olleet jo 40 vuotta eläkkeellä, isommalla kuin työttömyyskorvaus.

Aika monen vuokralla asuvan tutun asunnon omistaa eläkeläinen.

Eläkeläisiä on 1 600 000.

Me asumme vuokralla, mutta puoliso ainoa lapsi ja hänen vanhemmilla omakotitalo, mökki meren rannalla ja 1/4 osa osuus perikunnan talosta.

Lisäksi minun vanhemmilla omakotitalo ja 2 mökkiä.

Suomessa menee 10 vuoden sisällä asuntomarkkinat täysin sekaisin, kun asuntoja tulee nuoremmille perinnöksi.

Vierailija
293/640 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä syy miksi en soittele etukäteen. Jos ihmisellä on hätä, niin niiden on pakko ottaa vastaan. Eikä suostu lähtemään pois ennen kuin on hoidettu.

Tästä tuli mieleen oma keissi.

Heräsin aamulla tavallisen tapaan töihin, mutta kiinnitin huomiota että vasen käsi oli tunnoton. Ajattelin että olen nukkunut sen päällä, mutta huolestuin kun tunto ei meinannut millään palata ja rinnasta alkoi lievästi ottamaan. Puoliso vei minut terveyskeskukseen, asutaan kivenheiton päässä ja kävelin suoraan hätänapin luokse, ilmoittautuminen ei ollut edes auki.

Kohta sieltä sitten sairaanhoitaja tuli ja kysyi, että painoinko nappia. Tämän jälkeen sanoi "päivystys ei ole vielä auki! Aukeaa tunnin päästä". Hölmistyneenä sanoin minkä takia olin tullut aukioloaikojen ulkopuolella, pääsin heti lääkärin tutkittavaksi.

Mitään vakavaa ei onneksi löytynyt, hermosärky joka piti kättäni pinteessä ja vaikutti myös rintalihaksiin.

Mutta jäin miettimään miten päivystyksessä on aukioloajat? Eikö se nimenomaan ole sitä varten yötä päivää auki, että sinne mennään silloin kun tilanne on ns. akuutti?

Vierailija
294/640 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se nyt taivahan ihme että eivät voi hoitaa tätä palkkausta kuntoon! Kohta 20 vuotta taivasteltu, että loppuu pian hoitajat jos ei prioriteetit yhteiskunnassa muutu ja yhä edelleen vain ollaan ja ihmetellään tätä pahenevaa kaoosta?!

Vierailija
295/640 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täysin kestämätöntä.

Hyvinpä tiedät pariskunnan asiat, aika utelias tyyppi, tietää toisten asiat.

Vierailija
296/640 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP kiitä vaan meidän hallitusta

Terveydenhuollon kriisi ei heitä kiinnosta.

Ottavat velkarahaa ja käyttävät sen mieluummin ulkomaanapuun, hyvä esimerkki Kirgisialaisten tupakkalakon tukeminen

Tällee.. kaks muijaa..tissit

Ota coolimmin....

Vierailija
297/640 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ja tästä ilosta maksamme tolkuttomia veroja.

Aivan. Voitaisiin lopettaa koko terveydenhuolto. Sama lopputulos. Köyhät ei saa hoitoa ja rikkaa menee yksityisellä, sen sijaan kaikki tienaisi kun verot vähenisi. Sairaanhoitajat siirtyisi yksityisille töihin ja loput kortistoon.

Vierailija
298/640 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiire ei tosiaan päivystyksessä työntekijöiden osalta näy. Oman työpaikkani konttorissakin on paljon kiireisempi tunnelma ja ripeämpää toimintaa.

Miten sen kiireen pitäisi näkyä, henkilökunta juoksemassa pitkin käytäviä niin kuin amerikkalaisissa sairaalasarjoissa. Päivytyksessä suurin osa ajasta menee koe tulosten  odotteluun, odotellaan labroja ja rtg kuvien lausuntoja yms sekä myös pääsyä edeltämainittuihin tutkimuksiin.  Odotellaan myös erikoislääkärin konsultaatiovastauksia ja kyllä myös sitä osastopaikkaa niille  jotka niitä tarvitsevat. Koko isossa sairaalassa saattaa olla paikalla viikonloppuisin ja iltaisin vain yksi erikoislääkäri per erikoisala joka hoitaa koko sairaalaan konsultaatiot ja oman erikoisalansa potilaat. Ilman labroja tai rtg kuvia ei voida sinunkaan tulehtunutta umpisuolta hoitaa, katkennutta koipea ei voi myöskään kipsata eikä ilman sitä erikoislääkäriä näitä voida myöskään leikata jos tarve sille on.

Vierailija
299/640 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija
</p>

<p>Tiedän myös pariskunnan, joilla 2 omistuasuntoa, toinen asunto on vuokralla ja toisessa asuu pariskunnan mies, vaimo on hoitokodissa ja saa kelalta sinne asumistukea.
</p>

<p>Täysin kestämätöntä.[/quote kirjoitti:

Hyvinpä tiedät pariskunnan asiat, aika utelias tyyppi, tietää toisten asiat.

VALEHTELEE! EI saa asumistukea koska on tuloja ja on kaksi omistusasuntoa...puhuu siis paskaa!

Tuon voi jokainen laskea eläkkeensaajan asumistuen laskurilla kelan sivuilla!

Vierailija
300/640 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä kävin päivystyksessä, kun tyrä vaivasi kovasti ja luulin että on jo vaarallista. Soitin siis ensin ja kirjasivat etyä olen tulossa. Kukaan ei valittanut mitään eikä mitään jonoja ollut, vatsaoireiden takia pääsin heti koronaeristyspuolelle sänkyyn makoilemaan. Hyöty oli se että lääkäri kirjoitti lausunnon että leikkauskiireellisyys nousi yhtä luokkaa kiireellisempään.

Niinpä. Maaseudulla ja mahdollisesti pienemmissä kaupungeissakin terveydenhoito vielä toimii, mutta soten myötä pääsette samalle tasolle meidän suurissa kaupungeissa asuvien kanssa.

ei toimi pienemmilläkään paikkakunnilla, jos et nyt sitten satu olemaan buranaa vailla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yhdeksän