En kiinnostu "liian komeista" miehistä
Enkä usko, että tämä on edes kovin harvinaista. Liian täydellinen on kuin joku nukke, josta ei oikein saa kiinni. Oma miesmakuni on lähinnä poikamainen eikä esim. pituudella ole juurikaan merkitystä, paitsi useimmiten viehätyn enemmän lyhyistä kuin pitkistä miehistä, liittynee myös tuohon poikamaisuuteen.
Joten se siitä kalsarimalli-laatikkoleuka-kirurgi-lentäjä-teoriasta.
Kommentit (164)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ok.
Mutta mitä mä tällä tiedolla teemme?Sitä, että voi lopettaa valittamisen siitä, että naiset kiinnostuvat muka vain top 10 miehistä.
Ap
Kaikki eivät ajattelekaan samalla tavalla kuin aloittaja, ettäs tiedät. Yksittäinen poikkeustapaus. Paitsi jos hän ei ole ollut rehellinen kirjoittaessaan...
Minulle taas pituudella ei ole väliä, mutta komeat kasvot pitää olla. Vaaleat silmät ihan ehdottomasti, mielellään iso kalu. Muuten on aika sama onko hoikka tai vatsakas, lihaksikas tai ilman lihaksia. Kokonaisuus ratkaisee
Vierailija kirjoitti:
Jos nainen pitää oikeasti stereotypian vastaisesta miehestä, mikä on harvinaista, nainen on epäviehättävä tai hänellä on huonoja kokemuksia taustalla komeista miehistä joista hän piti nuorempana ja nätimpänä.
Yleensä näin ei ole. Nainen kertoo ettei pidä silotelluista valokuvamalleista tai steroidibodareista, ja kuvittelee makunsa olevan stereotypioiden vastainen. Todellisuudessa miesmaku on sama kuin muillakin naisilla.
Ehkä oma aviomies ei vastaa stereotypiaa komeasta miehestä, mutta ne viehättävät piirteet miehessä ovat stereotypian mukaisia, joka kerta. Esimerkiksi miehessä viehättää leveät hartiat ja matala ääni, vaikka mies onkin 169cm ja perunanenäinen. Ei koskaan niin että miehessä viehättää kun tämä on vähän naista lyhyempi ja sirompi, tai hänellä on isot ja pyöreät silmät ja korkeahko ääni, lyhyet sormet, pienikokoinen pää, tms.
Makuasiat ovat aina sellaisia jotka liittyvät johonkin kategoriaan (rokkari/punkkari/hippi/liikemies) tai tyyliseikkoihin (rock-henkinen vaatetus/puku). Geenien osalta naisten miesmakuun vaikuttaa ainoastaan naisen taso; se mihin on mahdollisuuksia. Ja ei, se että sait kiinnostusta komealta mieheltä tai seurustelit nuorena komistuksen kanssa, ei ole todiste miesmaun muuttumisesta tai siitä että saisit komistuksen nyt perheenisäksi.
Summa summarum. Jos miesmakusi on oikeasti kaukana stereotypioista, et ole hyvännäköinen.
Hohhoijaa. Joku oikeasti käyttää aikaansa tällaisten "teorioiden" pyörittelyyn? 🙄 Olet kyllä harvinaisen pinnallinen ja tylsä ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos nainen pitää oikeasti stereotypian vastaisesta miehestä, mikä on harvinaista, nainen on epäviehättävä tai hänellä on huonoja kokemuksia taustalla komeista miehistä joista hän piti nuorempana ja nätimpänä.
Yleensä näin ei ole. Nainen kertoo ettei pidä silotelluista valokuvamalleista tai steroidibodareista, ja kuvittelee makunsa olevan stereotypioiden vastainen. Todellisuudessa miesmaku on sama kuin muillakin naisilla.
Ehkä oma aviomies ei vastaa stereotypiaa komeasta miehestä, mutta ne viehättävät piirteet miehessä ovat stereotypian mukaisia, joka kerta. Esimerkiksi miehessä viehättää leveät hartiat ja matala ääni, vaikka mies onkin 169cm ja perunanenäinen. Ei koskaan niin että miehessä viehättää kun tämä on vähän naista lyhyempi ja sirompi, tai hänellä on isot ja pyöreät silmät ja korkeahko ääni, lyhyet sormet, pienikokoinen pää, tms.
Makuasiat ovat aina sellaisia jotka liittyvät johonkin kategoriaan (rokkari/punkkari/hippi/liikemies) tai tyyliseikkoihin (rock-henkinen vaatetus/puku). Geenien osalta naisten miesmakuun vaikuttaa ainoastaan naisen taso; se mihin on mahdollisuuksia. Ja ei, se että sait kiinnostusta komealta mieheltä tai seurustelit nuorena komistuksen kanssa, ei ole todiste miesmaun muuttumisesta tai siitä että saisit komistuksen nyt perheenisäksi.
Summa summarum. Jos miesmakusi on oikeasti kaukana stereotypioista, et ole hyvännäköinen.
Hohhoijaa. Joku oikeasti käyttää aikaansa tällaisten "teorioiden" pyörittelyyn? 🙄 Olet kyllä harvinaisen pinnallinen ja tylsä ihminen.
Ihan itse täällä pyörittelet. Et itsekään anna mitään hyvää kuvaa itsestäsi, paraskin puhuja.
Vierailija kirjoitti:
Ok, hyvä tietää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tapaillut liian komeaa miestä ja olihan se kamalaa. Alemmuuden tunne päällä koko ajan, eikä ihme, sillä mies teki heti selväksi, että kauniimpiakin on tarjolla. Ei liene vaikea arvata, etten loppupeleissä riittänyt miehelle, vaan jatkoi kauniimman etsimistä.
Miestyyppini on tuon kokemuksen myötä muuttunut täysin.Tämähän se syy on miksi "ei kiinnostu liian komeista miehistä." Eli heidät tietenkin koetaan kaikkein viehättävimmiksi ja halutuimmiksi, mutta naisen huono itsetunto ei lopulta kestä komeaa miestä, jonka jälkeen on pakko muuttaa omaa miesmakuaan vähemmän viehättävään suuntaan.
No siis samanlaiset kasvonpiirteet kyllä viehättää edelleen, mutta se minkä tyylinen mies muuten on, on muuttunut paljon. En halua enää sellaista sliipattua miestä, joka kiinnittää enemmän huomiota ulkonäköönsä kuin minä omaani. Enkä liian hyväkroppaista.
Itse asiassa kun mietin, tämä mun nykyinen ihanne saattaa olla jopa enemmän yleisen ihanteen mukainen kuin tuo edellinen, jota pidin liian komeana. Anyways, paremmin mulle sopiva joka tapauksessa.
Vierailija kirjoitti:
Miesmaun muuttuminen liittyy siihen että taso kalibroituu luonnostaan kokemuksen myötä. Nainen ei usko tasoteoriaan, koska se on niin luontainen ja luonnollinen, joten nainen kuvittelee, ettei mitään vastaavaa ole olemassakaan.
Silti, on olemassa ihmisiä, jotka eivät koskaan sopeudu tasoteoriaan eli heillä ei koskaan tapahdu kalibroitumista. He hakkaavat päätään seinään koko elämänsä ja katkeroituvat.
Esimerkiksi naiset, jotka pitävät huomattavasti itseään suosituimmista miehistä ja saavat sellaisen joko parisuhteeseen (jolloin mies on usein ulkomaalainen tai päihdeongelmainen, syrjäytynyt tms.) tai seksisuhteeseen (polyamoriat sun muut ovat keino lievittää tätä), mutta heitä kohdellaan huonosti, koska tasoteoria ikävä kyllä voi vaikuttaa myös sillä tavalla. Jos ero on todella suuri - esimerkiksi afrikkalainen ammattijalkapalloilijamies ja sairaalloisen lihava nainen (ellei kyseessä ole miehen fetissi) - niin suhde voi perustua sen ulkoisesti kovempitasoisen harjoittamaan hyväksikäyttöön tai vakaviin mt-ongelmiin.
Tässä kohtaa pitää huomauttaa, etteivät ko. miehet ole missään nimessä alfoja, vaan fysiikka ainoastaan heillä edullinen, älyllinen puoli taas heikkoa. Vanhemmiten vajoavat hyvin alas tasohierarkiassa, kun taas nainen saattaa päästä ylemmäs, jos tulee järkiinsä. Jotkut naiset myös kaunistuvat vanhemmiten ja luonne paranee.
Miesten osalla tasoaan koskaan kalibroimattomat ovat hyvin edustettuina palstalla, joten ei heistä sen enempää. He ovat sitä mieltä, ettei heille kuuluu tietynlainen nainen eivätkä he edes tajua tasoteoriasta mitään, vaikka voivat väittääkin sen nimissä asioista. Tasoteoria on jo lähtökohtaisesti sen vastainen, että joku voisi kuulua jollekin, koska tämä itse niin haluaa. Silloin ei ole ymmärtänyt edes tasoteorian yksinkertaisinta ideaa.
Vierailija kirjoitti:
Tämä oli minusta siis paikkansapitävä viesti. Vain se jäi puuttumaan miesten osalta, ettei ole kyse vain ulkonäöstä vaan myös statuksesta. Ilman statusta miehellä hyvännäköinen mies ei saa naisia, jotka ulkonäön ja luonteen puolesta ovat yhtä korkeatasoisia korkeatasoisia ulkoisesti kuin hän itse on. Eikä sen niin kuulu mennäkään, koska tasoteoria. Siksi on olemassa myös pareja, missä mies on erittäin komea ja nainen tavis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä liian komeat miehet kiinnostuvat tietyn tyyppisistä naisista. Turha edes yrittää jutella niiden kanssa.
Eli toisin sanottuna koska "liian" komeat miehet ovat saavuttamattomia, on opeteltu pitämään tavallisemmista.
En ole niin sanonut.
Komean vaimo kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä liian komeat miehet kiinnostuvat tietyn tyyppisistä naisista. Turha edes yrittää jutella niiden kanssa.
Ai minkä tyyppisistä?
Onkohan muuten tämä aloitus osoitus siitä, että naiset tosiasiasa ovat hyvin ulkonäkökeskeisiä eli rankkaavat miehiä pois, siksi, jos ovat komeita.
Minulla on aina ollut tosi komeita ja pitkiä poikaystäviä ja olen naimisissa sellaisen kanssa myös. Siitä huolimatta en ole ikinä ajatellut ulkonäköä pariutumisessa eli tosiasiassa en ole ulkonäkökeskeinen. Muut asiat ratkaisevat.
En minäkään ajattele ulkonäköä tuolla tavalla. Totesin vain. Mulle on aina vaikuttanut mitä pään sisällä on.
Ja vielä aloitukseen kommentti, että tietenkään et kiinnostu liian komeista miehistä, koska olet tiedostamattomasti sisäistänyt tasoteorian. Niin käy kaikille, joilla on normaali suhdehistoria ja rakkauselämä.
Ja sitten jos jää vanhempana sinkuksi, taso kalibroituu uudestaan. Omassa ystäväpiirissäni olen nähnyt eriparisten parien erot ja tasavertaisten parien (siis tasoteorian kannalta) erot myös ja olen huomannut, että tasokkuus on aika pysyvä ilmiö. Jos ei ole jotain isoa ongelmaa kuten mittava ulkonäön menettäminen tai iän myötä kehittyneitä ongelmia, niin se uusi parikin on silloin tasokas niin kuin nuorenakin. Ja jos vaikkapa ulkoisesti liian tasokkaista miehistä ennen innostunut kalibroi tasonsa nyt oikein, hän voi löytää nyt onnen vasta keski-iässä tai vanhempanakin.
Vierailija kirjoitti:
Ja vielä aloitukseen kommentti, että tietenkään et kiinnostu liian komeista miehistä, koska olet tiedostamattomasti sisäistänyt tasoteorian. Niin käy kaikille, joilla on normaali suhdehistoria ja rakkauselämä.
Ja sitten jos jää vanhempana sinkuksi, taso kalibroituu uudestaan. Omassa ystäväpiirissäni olen nähnyt eriparisten parien erot ja tasavertaisten parien (siis tasoteorian kannalta) erot myös ja olen huomannut, että tasokkuus on aika pysyvä ilmiö. Jos ei ole jotain isoa ongelmaa kuten mittava ulkonäön menettäminen tai iän myötä kehittyneitä ongelmia, niin se uusi parikin on silloin tasokas niin kuin nuorenakin. Ja jos vaikkapa ulkoisesti liian tasokkaista miehistä ennen innostunut kalibroi tasonsa nyt oikein, hän voi löytää nyt onnen vasta keski-iässä tai vanhempanakin.
Tuohon vielä lisäys eli sosiaalinen status on ihmisellä erittäin pysyvä. Se näkyy jo koulu-uralla jatkuen vanhuuteen, koska asemaan vaikuttavat persoonallisuudenpiirteet, jotka ovat erittäin pysyviä. Mikä tietenkin johtuu geeneistä.
Geeneistähän ulkonäkökin johtuu, mutta siltä osin molemmilla sukupuolilla on toivoa eli sosiaalinen status koostuu pitkälti muista asioista kuin ulkonäöstä. Vaikka tasoteoria on kovin ulkonäkökeskeinen, niin siitä huolimatta se kuvastaa samaa staattisuutta kuin sosiaalisen statuksenkin hierarkiat. Tietyt ihmiset ovat suosittuja ja heille pariutuminen on aina helppoa, jos kriteeriksi asetetaan tasokkaiden kumppaneiden määrä. Sosiaaliseen statukseenhan kuuluvat olennaisesti sellaisetkin asiat kuin itsetunto, itseluottamus, selkeät rajat, jotka helpottavat pariutumista hyvin ja selittävät miksi komea tai kaunis ei pariudu onnellisesti. Eli sosiaalinen status on heikompi kuin jollakin toisella, jonka ulkonäkö on heikompi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli toisin sanottuna koska "liian" komeat miehet ovat saavuttamattomia, on opeteltu pitämään tavallisemmista.
En ole niin sanonut.
Olen eri kuin kommentoimasi, mutta tietoisesti tuksin monikaan ajattelee, ettei rakastu, koska joku on liian komea tai kaunis. Sopeutuminen omaan tasoon nimittäin tapahtuu pitkälti itsetunnon kautta eli vastavuoroinen rakkaus on edellytys kiinnostukselle, jos ihminen on psyykkisesti normaali.
Olen itse vanhemmiten ymmärtänyt miten suuri siunaus se on, etten ole ikinä kiinnostunut kenestäkään, joka pieniltäkään osin näyttää, ettei ole minusta kiinnostunut tai kohtelee huonosti. Ja tuo pohjautuu osin kiintymyssuhdemalliin. Ikävä kyllä kovin tuttu hyväosaisuuden kasaantuminen pätee myös parisuhdeasioissa eli kun asiat ovat elämässä kunnossa jo lapsuudesta alkaen (on saanut rakkautta omana itsenään) ei kiinnity suhteisiin, missä ulkoinen tai muu tasoero on suuri ja ongelmia seuraa. Ns. rakkauden kerjäläisillä on paljon eri tasolta olevia kumppaneita, koska kuka tahansa, joka vastaa heidän psyykkisiin tarpeisiinsa herättää rakastumisen tunteen.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen syntyny komeaks ja aina huolehtinu itestäni, ihan tavallinen perheen isä minä ainakin oon, en ole pakkomielteinen pinnallisuudesta enkä ole ikinä pettänyt.
Ainoa miten mä huomaan sen käytännössä on se et monet naiset hiplaa hiuksian ja nauraa mun huonoillekkin vitseille.
Ihan kuin minun suusta pl. olen eronnut perheellinen mies ja naiset ovat tykänneet hiplata mun rintakarvojaXD
Vierailija kirjoitti:
Melkein kaikki ihastukseni ovat olleet ihan tavallisia duunarimiehiä raksalla tai varastolla. Tärkeintä on luonne ja sisin. Juoppoa renttua en halua.
Mutta olenkin aikuinen nainen enkä mikään ikiteini.
Raksa ja varastomiehet eli miehet ovat vaihtuneet ja mitä noista tiedän niin voi vee miten pökelöä porukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli nuoruudessa 2 erittäin komeaa poikaystävää. Toisen perässä juoksenteli sen verran naisia, että en häntä jaksanut.
Toinen oli erittäin introvertti ja hankala luonne. Plus että kun näin hänen äitinsä, niin tajusin että ko komeat piirteet ovat katastrofi tyttärellä.
Jätin huippu komeat sen jälkeen välistä.
Minkä näköisiä nämä erittäin komeat tarkalleen ottaen olivat?
On ihan eri asia listata asiat, joista miehissä viehättyy kuin se, että itsellä olisi parisuhteessa sellainen mies. Aina ei saa sellaista, jonka haluaisi, ja pikkuhiljaa toteaa, että ei se mitään, ei se liiallinen komeus ollutkaan mun juttu. Tietenkin silmä kiinnittyy komeisiin ja kauniisiin ihmisiin, se on ihan luonnollista, mutta ei ole mitään järkeä käyttää koko elämääsä metsästääkseen sellaista itselleen, ja jos saisi, joutuisi olemaan mustasukkainen, hätistelemään muita naisia sen ympäriltä ja pitämään itsensä vuodesta toiseen ykköstikissä, ettei se lähtisi kauniimman matkaan. Ja silti se voisi vuosien päästä vaihtaa sinut nuorempaan, koska sillä olisi vara valita.
Persoonallisuus on kuitenkin se, joka loppupeleissä ratkaisee, ei ne vatsalihakset ja kulmikkaat kasvot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole niin sanonut.
Olen eri kuin kommentoimasi, mutta tietoisesti tuksin monikaan ajattelee, ettei rakastu, koska joku on liian komea tai kaunis. Sopeutuminen omaan tasoon nimittäin tapahtuu pitkälti itsetunnon kautta eli vastavuoroinen rakkaus on edellytys kiinnostukselle, jos ihminen on psyykkisesti normaali.
Olen itse vanhemmiten ymmärtänyt miten suuri siunaus se on, etten ole ikinä kiinnostunut kenestäkään, joka pieniltäkään osin näyttää, ettei ole minusta kiinnostunut tai kohtelee huonosti. Ja tuo pohjautuu osin kiintymyssuhdemalliin. Ikävä kyllä kovin tuttu hyväosaisuuden kasaantuminen pätee myös parisuhdeasioissa eli kun asiat ovat elämässä kunnossa jo lapsuudesta alkaen (on saanut rakkautta omana itsenään) ei kiinnity suhteisiin, missä ulkoinen tai muu tasoero on suuri ja ongelmia seuraa. Ns. rakkauden kerjäläisillä on paljon eri tasolta olevia kumppaneita, koska kuka tahansa, joka vastaa heidän psyykkisiin tarpeisiinsa herättää rakastumisen tunteen.
Hyvä analyysi terveisin vammainen, mutta siitä pois pyrkinyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"opeteltu pitämään"... Täällä oli eilen keskustelua Hesarin artikkelista otsikolla Kemiat vs tasoteoria (tai jotain sinne päin), poistettiinkohan se illan aikana? Se artikkeli kannattaa joka tapauksessa lukea. Jos ei ole koskaan kokenut ihastumista, niin ei ehkä kannata keskustella kiinnostumisista ja parisuhteista.
Todistusaineisto on aika kiistatonta kun katsoo toteutuneita pareja.
Tasot ratkaisevat ensin. Vasta sen jälkeen kun tasot ovat kohdanneet, ratkaisee kemia.
Jos näin ei olisi, esimerkiksi kauniit naiset eivät pariutuneisi keskimääräistä useammin komeiden ja/tai menestyneiden miesten kanssa.
Onko 60-vuotias mies samantasoinen 20-vuotiaiden ja 60-vuotiaiden naisten silmissä?
Odottelen vastausta.
En ole kommentoimasi, mutta kommentoin, että sinä tai joku muu on tätä aiemminkin kysynyt. Tasoteoriassa on useita parametrejä, joista ikä on naisen kohdalla merkittävämpi kuin miesten.
Ja tasoteoriassa ei ole koskaan kyse yhden miehen tai naisen suosiosta eikä myöskään jonkun ikäryhmän suosiosta. Ikää olennaisempaa miehellä ovat money, looks, status. Naisella ikää olennaisempi on ulkonäkö ja luonteenpiirteet. Miesten statukseen sisältyy myös luonne. Korkeaa statusta kun ei saavuteta ilman suuria avuja älykkyydessä, pitkäjänteisyydessä tms.