En kiinnostu "liian komeista" miehistä
Enkä usko, että tämä on edes kovin harvinaista. Liian täydellinen on kuin joku nukke, josta ei oikein saa kiinni. Oma miesmakuni on lähinnä poikamainen eikä esim. pituudella ole juurikaan merkitystä, paitsi useimmiten viehätyn enemmän lyhyistä kuin pitkistä miehistä, liittynee myös tuohon poikamaisuuteen.
Joten se siitä kalsarimalli-laatikkoleuka-kirurgi-lentäjä-teoriasta.
Kommentit (164)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos nainen pitää oikeasti stereotypian vastaisesta miehestä, mikä on harvinaista, nainen on epäviehättävä tai hänellä on huonoja kokemuksia taustalla komeista miehistä joista hän piti nuorempana ja nätimpänä.
Yleensä näin ei ole. Nainen kertoo ettei pidä silotelluista valokuvamalleista tai steroidibodareista, ja kuvittelee makunsa olevan stereotypioiden vastainen. Todellisuudessa miesmaku on sama kuin muillakin naisilla.
Ehkä oma aviomies ei vastaa stereotypiaa komeasta miehestä, mutta ne viehättävät piirteet miehessä ovat stereotypian mukaisia, joka kerta. Esimerkiksi miehessä viehättää leveät hartiat ja matala ääni, vaikka mies onkin 169cm ja perunanenäinen. Ei koskaan niin että miehessä viehättää kun tämä on vähän naista lyhyempi ja sirompi, tai hänellä on isot ja pyöreät silmät ja korkeahko ääni, lyhyet sormet, pienikokoinen pää, tms.
Makuasiat ovat aina sellaisia jotka liittyvät johonkin kategoriaan (rokkari/punkkari/hippi/liikemies) tai tyyliseikkoihin (rock-henkinen vaatetus/puku). Geenien osalta naisten miesmakuun vaikuttaa ainoastaan naisen taso; se mihin on mahdollisuuksia. Ja ei, se että sait kiinnostusta komealta mieheltä tai seurustelit nuorena komistuksen kanssa, ei ole todiste miesmaun muuttumisesta tai siitä että saisit komistuksen nyt perheenisäksi.
Summa summarum. Jos miesmakusi on oikeasti kaukana stereotypioista, et ole hyvännäköinen.
Hohhoijaa. Joku oikeasti käyttää aikaansa tällaisten "teorioiden" pyörittelyyn? 🙄 Olet kyllä harvinaisen pinnallinen ja tylsä ihminen.
Teille naisille on tyypillistä että asiat ilmaistaan jollain kivalla tavalla.
Meitä miehiä kiinnostaa se miten asiat oikeasti ovat ja miten ihmiset oikeasti toimivat, ei se millä sanakäänteillä tai millaisella äänensävyllä niistä puhutaan.
Fakta on että te naiset noudatatte todella tarkkaan markkina-arvoteoriaa. Vain se ratkaisee.
Kyllähän miehetkin noudattavat. Mutta kaikkiin asioihin liittyy se, että ihminen mielellään näkee itsensä syvällisenä, tarkkanäköisenä ja henkisenä ennemmin kuin pinnallisena ja materialistisena. Siksi tasoteoria herättää vastustusta, vaikka se selkeästi pitää pitkälti paikkansa. Esimerkiksi ns. haloefekti on myös tutkimuksin todettu, ihminen alitajuisesti suosii kaunista naista ja pitkää miestä eli liittää häneen myönteisiä ominaisuuksia ensikatsomalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon itse bi-seksuaali ja mieltymykseni on, että miehet feminiinisinä ja naiset maskuliinisina. Ymmärrän kyllä että sellaset Maailman Top 10 -miehet ovat todellakin komeita, mutta ei itseä sytytä sellasessa Oi tommosen adoniksen kun nappais -mentaliteetilla.
Mutta eihän naisten mielestä top 10 miehet ole kovinkaan monen mielestä komeita, eikä se takaa naisten mielestä täällä myöskään seksin saantia. Koska ulkonäkö ei ratkaise, jos suusta tulee jotain ihan typerää.
Ei kai täällä kukaan ole väittänyt, etteikö Ronaldon kaltainen jalkapalloilija saisi seksiä. Hänen korkein tasonsa on juuri se mallinainen, joka myös tasoteorian taustat huomioon ottaen on sen "liigan" korkein ajateltavissa oleva taso. Siihen tasoteorian ylin taso ikään kuin pysähtyy, korkeimmalla ovat urheilijat ja rallikuskit ja heitä vastaava korkein taso on sitten missit ja mallit. Hömppäteorian maine on taattu noilla spekseillä.
Jos unohdetaan julkkiset ja rikkaat, niin markkina-arvoteoria pätee.
Esimerkki:
Jos minä rankkaisin vanhat naispuoliset tuttavani järjestykseen sen mukaan kuinka lähellä he ovat yleisiä kauneusihanteita, ja heidän miehensä sen mukaan A) kuinka lähellä he ovat yleisiä komeusihanteita ja B) kuinka paljon heidän vuositulonsa ovat, korrelaatio olisi todella vahva.
Miehen tulojen kanssa korreloisi paremmin naisen ulkonäkö kuin hänen oma tulotasonsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon itse bi-seksuaali ja mieltymykseni on, että miehet feminiinisinä ja naiset maskuliinisina. Ymmärrän kyllä että sellaset Maailman Top 10 -miehet ovat todellakin komeita, mutta ei itseä sytytä sellasessa Oi tommosen adoniksen kun nappais -mentaliteetilla.
Mutta eihän naisten mielestä top 10 miehet ole kovinkaan monen mielestä komeita, eikä se takaa naisten mielestä täällä myöskään seksin saantia. Koska ulkonäkö ei ratkaise, jos suusta tulee jotain ihan typerää.
Näin se on! Mutta sitä ei varmaan voi kieltää, että ensivaikutelman antaa suureksi osaksi ulkonäkö, luonne tulee sitten kun ollaan tutustuttu enemmän. Eli kiinnostua varmasti voi todella komeista ihmisistä, mutta se heidän mahdollinen läpimätä luonne paljastuu varmaan vasta jonkun ajan päästä.
Toki näin ei käy aina vaan ihastuttava luonne paljastuu alkumetreillä, onneksi; matchasin joskus Tinderissä äijän kanssa, jolla oli kuva Jaajo Linnomaan kanssa. Keskustelunavauksena kysyin, että missäs hän on Jaajon treffannut. "Ai, et taida kuulua niihin miljooniin suomalaisiin jotka on nähny mut telkkarissa". Joo, unmatch samantien.. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai täällä kukaan ole väittänyt, etteikö Ronaldon kaltainen jalkapalloilija saisi seksiä. Hänen korkein tasonsa on juuri se mallinainen, joka myös tasoteorian taustat huomioon ottaen on sen "liigan" korkein ajateltavissa oleva taso. Siihen tasoteorian ylin taso ikään kuin pysähtyy, korkeimmalla ovat urheilijat ja rallikuskit ja heitä vastaava korkein taso on sitten missit ja mallit. Hömppäteorian maine on taattu noilla spekseillä.
Esimerkki:
Jos minä rankkaisin vanhat naispuoliset tuttavani järjestykseen sen mukaan kuinka lähellä he ovat yleisiä kauneusihanteita, ja heidän miehensä sen mukaan A) kuinka lähellä he ovat yleisiä komeusihanteita ja B) kuinka paljon heidän vuositulonsa ovat, korrelaatio olisi todella vahva.
Miehen tulojen kanssa korreloisi paremmin naisen ulkonäkö kuin hänen oma tulotasonsa.
Aikoinaan kun kuulin MA-teoriasta tein saman ja johtopäätökseni on sama. Sitten on joitakin poikkeuksia, joista annoin jo esimerkkejä. Eli ulkoisesti komea tai kaunis voi tietyissä tapauksissa pariutua sellaisen kanssa, jonka ulkonäön puolesta poikkeaa hänen omasta tasostaan.
"Naisilla on erilainen miesmaku, eivät kaikki pidä samoista stereotyyppisistä miesominaisuuksista! Minunkaan mieheni ei edusta mitään stereotyyppistä unelmamiestä"
"Mitkä asiat miehessäsi ovat seksikkäimpiä?"
"No se, se ja se..."
"Mutta nuohan ovat stereotyyppisiä miesominaisuuksia"
"No DAA totta kai nainen tykkää maskuliinisista ominaisuuksista!!!1"
Minua ei kiinnosta seksuaalisesti itseäni vanhemman näköiset ja oloiset miehet.
Havahduin tähän tosissani 40-vuotiaana.
Itse olen hoikka, pitkähiuksinen, liikunnallinen ja tyttömäinen. Joten yleensä kymmenen vuotta itseäni nuoremmat miehet tulevat pokaamaan pitäen minua ikäisenään. Ei tosiaan haittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esimerkki:
Aikoinaan kun kuulin MA-teoriasta tein saman ja johtopäätökseni on sama. Sitten on joitakin poikkeuksia, joista annoin jo esimerkkejä. Eli ulkoisesti komea tai kaunis voi tietyissä tapauksissa pariutua sellaisen kanssa, jonka ulkonäön puolesta poikkeaa hänen omasta tasostaan.
Niitä on vähän, kun ottaa huomioon miehen statuksen.
Sitten on tasoa laskevia asioita jotka eivät näy ulospäin mutta voivat selittää. Esim. jos mies on seksuaalisesti tosi submissiivinen, niin voi joutua tyytymään vähemmän hottiin naiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esimerkki:
Lyhyesti?
Vierailija kirjoitti:
Itse olen hoikka, pitkähiuksinen, liikunnallinen ja tyttömäinen. Joten yleensä kymmenen vuotta itseäni nuoremmat miehet tulevat pokaamaan pitäen minua ikäisenään. Ei tosiaan haittaa.
Vaikka et olisikaan tyttömäinen, niin kymmenen vuotta ja sitä nuoremmatkin tulevat pokaamaan naisia, koska seksi kelpaa hyvin vanhempien naisten kanssa. Iso osa nuorista miehistä haluaa vanhempia yh-äitejä ja ei yh-äitejä, koska parisuhdevaatimuksia ei ole ja seksi on pelkästään seksiä. Vanhemmat naiset pystyvät vastaamaan paljon paremmin tämän päivän nuorten miesten suhdetarpeisiin.
Tuloasia pitää paikkansa.
Hassua muuten on että juuri naiset tiedostavat asian ja pitävät sitä luonnonlakina. Kaunis nainen saa hyvät puitteet, joko rahalla tai miehen kovalla työllä.
Niissä poikkeustapauksissa kun kaunis nainen on pariutunut pienituloisen miehen kanssa, muut naiset ihmettelevät että mitenkäs tuossa nyt noin kävi. Yleensähän syynä on toki miehen kunnianhimoisten suunnitelmien kariutuminen, ei se että mies olisi vähään tyytyvä postinjakajana tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen hoikka, pitkähiuksinen, liikunnallinen ja tyttömäinen. Joten yleensä kymmenen vuotta itseäni nuoremmat miehet tulevat pokaamaan pitäen minua ikäisenään. Ei tosiaan haittaa.Vaikka et olisikaan tyttömäinen, niin kymmenen vuotta ja sitä nuoremmatkin tulevat pokaamaan naisia, koska seksi kelpaa hyvin vanhempien naisten kanssa. Iso osa nuorista miehistä haluaa vanhempia yh-äitejä ja ei yh-äitejä, koska parisuhdevaatimuksia ei ole ja seksi on pelkästään seksiä. Vanhemmat naiset pystyvät vastaamaan paljon paremmin tämän päivän nuorten miesten suhdetarpeisiin.
Ja vanhempia naisia on 1000x helpompi lähestyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esimerkki:
Niitä on vähän, kun ottaa huomioon miehen statuksen.
Sitten on tasoa laskevia asioita jotka eivät näy ulospäin mutta voivat selittää. Esim. jos mies on seksuaalisesti tosi submissiivinen, niin voi joutua tyytymään vähemmän hottiin naiseen.
Mitä tarkoitat? Vain noin 30 prosenttia suomalaisista on turvallisesti kiintynyt, sieltähän nuo tasojen eriparisuudet myös kumpuavat, joten ei välttämättä kovin harvinaista, jos ei nyt yleistäkään. Riippuu siitä millainen on oma ystäväpiiri. Minun ystävissäni tällaisia on muutama, osa jo pariutunut onnellisemmin eli tasoaan vastaavasti.
Seksi on tärkeää, mutta siitä on hyvin vaikea saada tietoa mitä ihmiset makuuhuoneissaan tekevät. Se ei ole kahvipöytäkeskustelua ystävienkään kesken. Siitä on siis paha sanoa mitään. Tod. näk. on erittäin tärkeää tasoteorian näkökulmasta.
Länsimainen kauneusihanne on niin tylsä, että ikävästi huomaan pitäväni sen sisään mahtuvia miehiä myös tylsinä. Heitä tuntuu olevan kahta kategoriaa:
1. Hyvännäköinen dumb ass, joka saattaa osata urheilla
2. Älykäs rahantekijä, mutta persoonasta puuttuu kaikki syvyys
Itse viehätyn ulkoisesti enemmän sellaisista hassunnäköisistä, ilmeikkäistä miehistä. Toki sisältö on aina se ratkaiseva.
Vierailija kirjoitti:
Länsimainen kauneusihanne on niin tylsä, että ikävästi huomaan pitäväni sen sisään mahtuvia miehiä myös tylsinä. Heitä tuntuu olevan kahta kategoriaa:
1. Hyvännäköinen dumb ass, joka saattaa osata urheilla
2. Älykäs rahantekijä, mutta persoonasta puuttuu kaikki syvyys
Itse viehätyn ulkoisesti enemmän sellaisista hassunnäköisistä, ilmeikkäistä miehistä. Toki sisältö on aina se ratkaiseva.
Sori, mutta kommenttisi on aika älyvapaa. Montako älykästä rahantekijää tunnet?
Mua mies joka miettii vaatteita ja ulkonäköä muuten kuvottaa jopa. Ei ole mies sellainen ollenkaan
Vierailija kirjoitti:
Mua mies joka miettii vaatteita ja ulkonäköä muuten kuvottaa jopa. Ei ole mies sellainen ollenkaan
Jaa sun mielestä äijä saa näyttää perämetsästä repäistyltä pummilta?:D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa sun mielestä äijä saa näyttää perämetsästä repäistyltä pummilta?:D
Sirkka-Liisan mies tempasee työpäivän päätteeksi oven auki Arnold potkulla. Sirkka oottaa kotona tissit valmiina. Ukko saa haista kunhan tienaa.
Vierailija kirjoitti:
Samanlainen olen. Mitä pidempi mies, sitä vähemmän kiinnostun. Söpö hymy saa minun huomion, ei joku laatikkoleuka.
ToF-malliset miehet viehättää lähinnä miehiä. En tiedä, onko termiä miehille, jotka kiihottuvat ajatuksesta, että se ToF-laatikkoleukakirurgi ajattelee häntä sänkypuuhissa jonkun naisen kanssa. Heteroksi näitä miehiä ei ainakaan voi laskea.
Voisiko joku valaista minulle mistä sanoista tulee tuo ToF ja mitä tarkoittaa ja millainen on Tof-mallinen mies?
Mikä ihmeen ToF, nyt aivot on OFF kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samanlainen olen. Mitä pidempi mies, sitä vähemmän kiinnostun. Söpö hymy saa minun huomion, ei joku laatikkoleuka.
ToF-malliset miehet viehättää lähinnä miehiä. En tiedä, onko termiä miehille, jotka kiihottuvat ajatuksesta, että se ToF-laatikkoleukakirurgi ajattelee häntä sänkypuuhissa jonkun naisen kanssa. Heteroksi näitä miehiä ei ainakaan voi laskea.
Voisiko joku valaista minulle mistä sanoista tulee tuo ToF ja mitä tarkoittaa ja millainen on Tof-mallinen mies?
Tom of Finland. Palstamiesten unelmamies.