Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tigerin kassa: "Haluatko lahjoittaa euron sairaalle lapselle?", mitä te muut ootte mieltä?

Vierailija
09.09.2022 |

Tigerin kassalla ainakin Turussa on joku kamppis, missä oston yhteydessä kysytään. Eilen edessäni oleva rouva empi ilmeisen ahdistuneena ja laskin, että yli-innokas myyjä kysyi yhteensä 3 kertaa, ennenkuin rouva ei kehdannut kieltäytyäkään. Minä en lahjoittanut, ärsyttää kun ei saa muutenkaan kadulla kulkea rauhassa kun joka välissä joko feissarit tai myyntipiste ja nyt vielä nälkäpäivä kerääjät siinä seassa! Otto-automaatti pyytää lahjoittamaan ja samalla takaraivossa jyskää, mistä raapia rahat edes peruselinkustannuksiin ja paisuvaan sähkölaskuun.
Mites te muut, ärsyttääkö vai ei?

Kommentit (266)

Vierailija
1/266 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin ärsyttää, jos painostetaan lahjoittamaan. Toisaalta on myös se ihminen, joka on aina vaan sanoo;

"Ei kiitos."

"En lahjoita."

"Olen jo kuukausilahjoittaja yms."

Vierailija
2/266 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haukun pystyyn feissarit jotka tulee kadulla häiritsemään, osaan vittuilla niin että ei siinä kauaa ole vaan poistuu häiriköimistä ja kusettamasta tyhmiltä rahoja pois.

Viimesin oli joku "hyväntekeväisyys" joka olisi pitänyt sen tabletilla täyttää ja siinä samalla selkeni että se saa osuuden siitä rahasta joten sanoin suorat sanat mitä mieltä tälläsestä olen, lähti tyttö aika vikkelään pois toivottavasti tajusi vaihtaa alaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/266 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kanssa tykkää näistä tuputtamisista. Lahjoitan jos lahjoitan, mutta en tykkää että tuputetaan. Sitten pitää vaan olla asioimatta sellaisessa kaupassa, joka näin toimii.

Vierailija
4/266 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No lahjoita! Ei se ole sinulta pois!

Vierailija
5/266 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä myyjiä oikeasti kiinnosta. Sanoo vain, että ei nyt. Tai sano, että ei kiinnosta sairaat lapset, omakin elämä on tarpeeksi p a s k a a eikä kukaan silti lahjoita sinulle rahaa. Vähän kevennystä myyjälle ankeaan työpäivään.

Vierailija
6/266 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin tänään törmäsin tähän turun tigerissa ja kyllä hävetti sanoa, etten tällä kertaa. Ei tuntunut kivalta lisäkysymykseltä.

Vierailija
7/266 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haukun pystyyn feissarit jotka tulee kadulla häiritsemään, osaan vittuilla niin että ei siinä kauaa ole vaan poistuu häiriköimistä ja kusettamasta tyhmiltä rahoja pois.

Viimesin oli joku "hyväntekeväisyys" joka olisi pitänyt sen tabletilla täyttää ja siinä samalla selkeni että se saa osuuden siitä rahasta joten sanoin suorat sanat mitä mieltä tälläsestä olen, lähti tyttö aika vikkelään pois toivottavasti tajusi vaihtaa alaa.

Itse yleensä ohitan feissarit kohtelemalla heitä kuin ilmaa. En ota katsekontaktia, en reagoi. Joskus joku heistä sai siitäkin raivarit ja kirkui perään ties mitä törkeyksiä. :D Upeeta reuhuta sillä tavalla firman liiveissä. 

Vierailija
8/266 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kysyin, että tämän puljun kassastako se lapsi tulee euronsa hakemaan, meni kassatyttö punaiseksi.

Vierailija
9/266 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, tästähän ei ole pitkä aika kun pullonpalautusautomaatteihin tuli ne kerjäysnapit...

Joka puolella kerjätään nykyään, tuo oli uutta että jopa kaupan kassalla.

Vierailija
10/266 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää varmaan kysyä että missäs se lapsi on. Käyttää aikaa oikein huolella kamppikseen tutustumiseen. Jos kaikki tekis näin, ei kohta enää ois näitä "pakkolahjoituksia" kassalla.

Vierailija
11/266 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan sanoa "ei, kiitos"

Ja vinkkinä, ei niitä kassaihmisiä kiinnosta teidän elämäntarinanne tai kuukausilahjoitusten määrä, pelkkä "ei" riittää hyvin.

Vierailija
12/266 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen aina antanut sen euron kun asioin Tigerissa. Menee We4you-järjestölle, joka mm. toteuttaa parantumattomasti sairaiden lasten (viimeisiä) toiveita. 

Vierailija
13/266 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, tästähän ei ole pitkä aika kun pullonpalautusautomaatteihin tuli ne kerjäysnapit...

Joka puolella kerjätään nykyään, tuo oli uutta että jopa kaupan kassalla.

Kerjäysnapit ei itseä häiritse kunhan on merkattu niin selkeästi ettei erehtymisen vaaraa ole. Nää tungettelevat kyselyt kassoilla on ikäviä. Jossain rättiketjussa oli taannoin sama, oisko ollut henkkamaukka? 

Feissareita en voi sietää kun tunkevat iholle ja ahdistelevat. Jos seisoisivat asiallisesti jossain, niin ei haittais.

Vierailija
14/266 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kysyin, että tämän puljun kassastako se lapsi tulee euronsa hakemaan, meni kassatyttö punaiseksi.

Voimafantasia se on tuokin.

Vierailija
15/266 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ärsytä. Vastaan että en halua lahjoittaa. 

Vierailija
16/266 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiksumpi tapa ois painattaa vaikka joku kampanjalinkki kuittiin ja sanoa kassalla, että meillä on tällainen kampanja, voit halutessasi tutustua siihen tosta osoitteesta / qr-koodista kuitissa. Voisi myös olla joku kolikkopurkki tms. siinä kassojen läheisyydessä mihin halutessaan voisi pistää rahaa. 

Periaatteesta en anna mihinkään mitä ruinataan maksutapahtuman yhteydessä. 

Vierailija
17/266 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan lahjoita eikä haittaa leimautua kylmäksi äm mäksi. Mieluummin varoissaan oleva kylmä äm mä kuin verenimijöiden hyväksikäyttämä äiti-teresa.

Vierailija
18/266 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttävää on, mutta itselleni ei onneksi tuota vaikeuksia sanoa että en halua.

Vierailija
19/266 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on salakavalaa, että joissain ravintoloissa ja pulloautomaateissa tarjotaankin yhtäkkiä ja yllättäen mahdollisuutta "lahjoittaa" tai tipata. Pitäisi olla kiellettyä häiritä ihmisiä lahjoituksilla ja tippaamisilla.

Vierailija
20/266 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No lahjoita! Ei se ole sinulta pois!

Kukas sen euron antaa jos ei ole ap:lta pois, sinäkö?