Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pankin virhe - onko teillä kokemuksia, että pankki tekee virheen sopimukseen, jonka asiakas huomaa vasta jälkikäteen? Mitään tehtävissä?

inhimillinen, kallis virhe
09.09.2022 |

Onko teillä kokemusta tai oletteko kuulleet tapauksesta, että asiakas on sopinut pankin kanssa lainasta ja lainaehdoista ja lopulta kuitenkin sopimuksesta on jäänyt kirjaamatta jokin sovittu asia, jonka asiakaskin huomaa vasta jälkikäteen. Neuvottelut on tallentunut järjestelmään (käyty puhelin- ja verkkoneuvottelut).

Valitus tehty jälkikäteen virallista reittiä myöten, joten vastausta odotellessa. Pankki mitä luultavammin kiistää virheen. Onko kenelläkään tällaisesta kokemusta ja voittaako näissä aina pankki?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtökohtaisesti ne sopimukset pitäisi lukea ennen allekirjoittamista niin tarkasti, että tuollaisia ei jää. Eli asiakas melko heikoilla, ellei ole laiton ehto, silloin se ei tietenkään allekirjoituksesta huolimatta päde.

Vierailija
2/15 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisit halunnut korjata virheen, olisit ehdottanut virheen korjaamista.

Nyt halusit valittaa, joten olet reklamaatioprosessissa.

Olet vähän huonossa asemassa, kun valitit ensin ja aloitit selvitystyön vasta sitten. Kyllähän ne sopparit pitäisi lukea ennen kuin ne allekirjoittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopimus on se mitä on lopulta laadittu jos ei ole tulkintaerimielisyydestä kyse jolloin sopimusneuvotteluilla on luonnollisesti merkitystä, on sopimusosapuolen vastuulla tarkistaa ehdot ennen kuin hyväksyy, varsinkin ne itselle oleelliset. 

Vierailija
4/15 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä sopimuksessa on myös sinun nimesi ja olet sopimukseen saanut tutustua ennen sen allekirjoittamista.

Vierailija
5/15 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi ne sopimukset tulee tarkistaa ennen allekirjoittamista. Ettei ole mitään unohtunut, kirjattu väärin tai epäselvästi tai eri tavalla kuin on sovittu. Toisaalta jos sinulla on mustaa valkoisella todiste, että neuvottelujen aikana on muuta sovittu, olet vahvemmilla kuin olisi muutoin, jolloin olisi vain sana sanaa vastaan.

Vierailija
6/15 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nordean kanssa on kokemuksia juuri lainan kanssa tulleesta virheestä. Ensin asiakaspalvelija oli hieman epäileväinen korjaamisesta, mutta kyllä se korjattiin ihan mukisematta. Ja tosiaan soitin itse ja kerroin, että on tullut virhe, joka pitää korjata. Korjattiin vielä samana päivänä, kun asialla oli vähän kiire.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/15 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen virhe on se, että et ole tarkastanut sopimusta ennen sen allekirjoittamista. Toinen on se, että et pyytänyt virheen korjaamista siltä, jonka kanssa asioit, vaan valitit "virallista reittiä" ennen asian selvittelyä.

Vierailija
8/15 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopimus sinänsä on aivan oikein, mutta pankin tarjoama ilmainen lisäpalvelu ei ollut astunut voimaan, joka sovittiin siihen liitettäväksi.

t. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/15 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pankki ei korjaa virhettä.

Vierailija
10/15 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sopimus sinänsä on aivan oikein, mutta pankin tarjoama ilmainen lisäpalvelu ei ollut astunut voimaan, joka sovittiin siihen liitettäväksi.

t. Ap

Miten sellainen voi jäädä huomaamatta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/15 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhimillinen virhe pankin puolelta tietysti tulee korjattavaksi mutta pitää reklamoida heti kun huomaa. 

Vierailija
12/15 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sopimus sinänsä on aivan oikein, mutta pankin tarjoama ilmainen lisäpalvelu ei ollut astunut voimaan, joka sovittiin siihen liitettäväksi.

t. Ap

Luulisi nyt siihen kiinnittävän ensimmäisenä huomiota? Annoitko pankille edes mahdollisuutta korjata asiaa ilman syytöksiä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/15 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Inhimillinen virhe pankin puolelta tietysti tulee korjattavaksi mutta pitää reklamoida heti kun huomaa. 

Minusta asiasta voisi ihan ensimmäiseksi ihan vaan keskustella.

Vierailija
14/15 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sopimus sinänsä on aivan oikein, mutta pankin tarjoama ilmainen lisäpalvelu ei ollut astunut voimaan, joka sovittiin siihen liitettäväksi.

t. Ap

Korjaa ne sen, jäänyt epähuomiossa, pankit ei sahaa silmään näissä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/15 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain pankilta sopimustarjouksen lisäpalveluineen. Kävimme sopimusneuvottelut, missä kerroin haluavani ilman muuta ko. lisäpalvelun ja pyysin heitä kuitenkin tarkistamaan marginaalia, käyttäen muuten kaikkia muita sovittuja ehtoja, mitkä palaverissa käytiin läpi ja sovittiin. Sain uuden sopimuksen, joka näytti täysin samalta kuin alkuperäinen, mutta vain paremmalla marginaalilla. Kuvittelin, että lisäpalvelu kirjataan asiakastietoihin tms, koska sitä ei ollut merkattu erikseen itse sopimukseen ja kyseessä oli ns. ilmainen palvelu.