Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuningatar Elisabeth kuollut

Vierailija
08.09.2022 |

Rip

Kommentit (7881)

Vierailija
3481/7881 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mä jaksa katsoa tuota enää. Olen tänä kesänä seurannut niin paljon brittejä, että alkaa jo väsyttämään. Ensin se jubilee ja nyt viikko hautajaisia. Eikä olla vielä edes päästy varsinaiseen hautajaistilaisuuteen. Ajattelin maanantain tilaisuuden vielä jaksaa katsoa ja onneksi kruunaiset ei sentään tule ihan heti.

Normaalille ihmiselle riittää, kun käy vilkaisemassa hetken.

Ei todellakaan ole edes aikaa jäädä tuijottamaan jotain. Meikä on katsonut muutaman pätkän ja on tilaisuus katsoa maanantaina varsinaiset hautajaiset. Ehkä kokonaan jopa.

Jokainen ihminen voi ihan itse valita, mihin käyttää aikansa. Minua tämä kiinnostaa tällä hetkellä enemmän kuin mikään muu. Olen kuningattaren kuolemasta asti seurannut mahdollisimman paljon live-lähetyksiä. Arkun kuljettamisesta ja erilaisista vartiotilaisuuksista/hartauksista olen katsonut joka kaikki lähetykset suorina. En tuota arkun luona käymistä ole paljonkaan katsonut, vaan kaikkia muita kuningashuoneen jäsenten työtehtäviä suorina ja videoita niistä. Seremoniat ovat mielenkiintoisia eikä niitä nähdä ihan joka päivä. 

Vierailija
3482/7881 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ällöttävää tuo Charlesin harrastama nenän koskettelu, ihan jatkuvasti sormet hipaisee nenää ja sitten kätellään ihmisiä.

Nenän hipaisu tms kertoo ihmisen epävarmuudesta. Aika moni julkkis tekee sellaisia liikkeitä, jotka kertovat epävarmuudesta jopa ujoudesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3483/7881 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko hän Johnny vai Jonny? linkki tuosta olisi kiva nähdä.

Major Jonathan Thompson Of The Royal Regiment Of Scotland

Vierailija
3484/7881 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon ihmisiä Cardiffissa katsomassa kuningasta ja hänen vaimoaan.

Vierailija
3485/7881 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku sokeakin oli tullu "katsomaan" vainajaa, sokeainkepin kanssa!!!

Pitäiskö heidän sallia tunnustella kasvoista?

Tai ohjais muualle ja sanois, tossa se nyt on....

Näkövammaisilla on aivan oma aistimaailmansa, he aistivat asioita mitä me emme. Varmaan tärkeintä tuolle henkilölle on  saapua paikkaan, missä voi läsnäolollaan vielä kunnioittaa Elisabetia. Millään esteellä ei nyt ole väliä, kaikki ovat tervetulleita jättämään hyvästit.

Eilen oli näkövammaisia avustajineen enemmänkin, ja tietysti avustajakoirat mukana. Minusta hienoa.

Vierailija
3486/7881 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mä jaksa katsoa tuota enää. Olen tänä kesänä seurannut niin paljon brittejä, että alkaa jo väsyttämään. Ensin se jubilee ja nyt viikko hautajaisia. Eikä olla vielä edes päästy varsinaiseen hautajaistilaisuuteen. Ajattelin maanantain tilaisuuden vielä jaksaa katsoa ja onneksi kruunaiset ei sentään tule ihan heti.

Ei todellakaan ole edes aikaa jäädä tuijottamaan jotain. Meikä on katsonut muutaman pätkän ja on tilaisuus katsoa maanantaina varsinaiset hautajaiset. Ehkä kokonaan jopa.

Jokainen ihminen voi ihan itse valita, mihin käyttää aikansa. Minua tämä kiinnostaa tällä hetkellä enemmän kuin mikään muu. Olen kuningattaren kuolemasta asti seurannut mahdollisimman paljon live-lähetyksiä. Arkun kuljettamisesta ja erilaisista vartiotilaisuuksista/hartauksista olen katsonut joka kaikki lähetykset suorina. En tuota arkun luona käymistä ole paljonkaan katsonut, vaan kaikkia muita kuningashuoneen jäsenten työtehtäviä suorina ja videoita niistä. Seremoniat ovat mielenkiintoisia eikä niitä nähdä ihan joka päivä. 

Miksi sorrut sitten perustelemaan? Ei tarvi perustella. Muuten on kalikka osunut.

Vierailija
3487/7881 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko hän Johnny vai Jonny? linkki tuosta olisi kiva nähdä.

Molemmat käy.

Vierailija
3488/7881 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Johnnysta ja kuningattaresta on hauska video Balmoralista, Johnny johtaa joukkoja ja paikalle tuotu poni tekee valtava p-kasan kuningattaren silmien edessä, mutta kukaan ei ole moksiskaan. Osa kunniakaartin jäsenistä tosin joutuu marssimaan kasan läpi.

Laitatko linkin, tämä olis kiva nähdä? Elisabethilla ja Johnnyllä näytti synkkaavaan hyvin yhteen!

Komea poni. Komeaa äkseerausta.

Vierailija
3489/7881 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elisabet ja Johnny 🥰 hihi, luulenpa että veikeä kuningatar itse järjesti itselleen tuon silmäkarkin henkivartijakseen. Ovat olleet hauskan näköinen majakka ja perävaunu kulkiessaan maita ja mantuja.

Hänellä on myös tosi miehekäs komentoääni. Kaikki osa-alueet kunnossa!

Vierailija
3490/7881 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi apua, juuri äsken kävi arkulla joku mies tuplamaskissa. Vieläkö näitäkin on. Alla ffp ja päällä kertismaski, varmaan hyvin kulkee happi

Vierailija
3491/7881 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku sokeakin oli tullu "katsomaan" vainajaa, sokeainkepin kanssa!!!

Pitäiskö heidän sallia tunnustella kasvoista?

Tai ohjais muualle ja sanois, tossa se nyt on....

Näkövammaisilla on aivan oma aistimaailmansa, he aistivat asioita mitä me emme. Varmaan tärkeintä tuolle henkilölle on  saapua paikkaan, missä voi läsnäolollaan vielä kunnioittaa Elisabetia. Millään esteellä ei nyt ole väliä, kaikki ovat tervetulleita jättämään hyvästit.

Eilen oli näkövammaisia avustajineen enemmänkin, ja tietysti avustajakoirat mukana. Minusta hienoa

Koirakin asettui hetkeksi lepäämään arkun ääreen.  Toivon, että Elisabetin koirat olivat seuranaan ihan viimeiseen asti, nehän aistivat helposti jonkun lähtevän. Hyvä , että löysivät lähipiiristä uudet residenssit.

Vierailija
3492/7881 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sorrut sitten perustelemaan? Ei tarvi perustella. Muuten on kalikka osunut.

Ei minuun ole kalikka osunut. Kerron ihan ylpeänä kaikille läheisilleni ja tuttavilleni, että olen käyttänyt lomaviikkoni kuningattaren kuolemaan liittyvien tilaisuuksien ja seremonioiden seuraamiseen. Ne ovat tavattoman mielenkiintoisia ja huokuvat sellaista historiaa, jota saamme erittäin harvoin kokea. Voi olla, että kohdalleni ei tällaista osu enää elinaikanani ja otan tästä nyt kaiken irti.

Vierailija
3493/7881 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silmiinpistävän törkeää kuinka vasta nyt on ryhdytty "kritisoimaan" kolonialismin aikaa ja jopa kruununjalokivien taustaa, kun kuningatar ei voi enää itse ottaa suoraan kantaa niihin väitteisiin. Todella teennäistä ja keksittyä riehaantua kuningattaren kuolemasta tuolla tavoin.

Kenen on syy jos kolonialistisissa maissa ei aikojaan osattu itse kaivaa kultaa tai jalokiviä? Ja kuinkas kauan niistä ajoista jo on?

Eniten minua ihmetyttää Elisabetin syyttäminen henkilökohtaisesti kolonialismista ja orjuudesta. Orjuus lakkautettiin yli 100 vuotta ennen Elisabetin syntymää, ja siirtomaista loputkin lähtivät pois nimenomaan Elisabetin aikakaudella. Sen lisäksi tietysti hän ei edes noita päätöksiä tee, vaan demokraattisesti niistä on päätetty jo monta vuosisataa.

Mitä ihmettä kukaan ihminen voi tehdä, muuta kuin pelata niillä korteilla, jotka on sinä aikakautena jaettu? Mitä Elisabetin olisi pitänyt tehdä, jotta kolonialismi ja orjuus ei olisi ollut hänen "vikansa"?

Eiköhän tässä nyt ongelma ole Elisabetin oman persoonan ja uran sijaan se, että hän edustaa aikaa muutaman vuosikymmenen takaa, jolloin Iso-Britannia oli vielä "liian" valkoinen, liian konservatiivinen, liian mennyttä aikaa. Ja itse hän on tietysti myös aivan liian valkoinen. Historiasta kiinnostumattomien suurten Twitter-ajattelijoiden mielestä 50-luvunkin olisi pitänyt olla kuin 2022, ja koska se ei ollut, se on henkilökohtaisesti 50-luvulla eläneiden syy.

Tähän liittyen: striimin jonotuksen himoseuraajana olen kiinnittänyt huomiota siihen seikkaan, että ehdoton valtaosa arkulla kävijöistä on valkoihoisia, perimältään eurooppalaisia. Mustaihoisia on ollut selvä vähemmistö, aivan selkeesti alle 10 %, ja heitä hieman enemmän ollut intia/pakistan-taustaisia.

Paljonko mahtaa olla Briteissä mustien osuus väestöstä? Johtuuko heidän puuttuminen nyt Westminster Hallin jonoista siitä, että Elisabetia vieroksuttiin heidän piirissään, koska hän oli siirtomaavallan aikaisen riitäjäkolonialismin eräänlainen keulakuva? Kuulisin mielelläni mielipiteitä siitä, oliko Elisabet vain valkoisten peribrittien kuningatar?

Ei vaan ne on yleensä hinduja, mus..lim..eita, buddhal..sia, zhinto..laisia. eivät varmaan saa astua kirkkoon jalallaan. Hehän joutuis kumartumaan jne. Ei kuulu kulttuuriin naista kumartaa jne.

Höpö höpö, ensinnäkään kyseessä ei ole kirkko. Toisekseen noiden uskontojen edustajilta ei edes ole kiellettyä käydä kristillisessä kirkossa. Kolmannekseen kuningattaren arkulla ei ole pakko kumartaa. Neljänneksi ei ole mitään kieltoa että "ne" eivät voisi kuningatarta kumartaa koska hän oli nainen.

Valoja päälle kiitos.

Kyllä on kirkko, oletko sokea vai mitä? Hän oli kirkon johtaja. Ei kukaan muslimi mene kuningattaren arkkua kumartamaan. Eikä buddhisti, shintol, eikä muu. Vaikka ei olisikaan kielletty, mut kun ne ei usko siihen. Nainen EI VOI OLLA johtaja. Näillä on omat uskonnolliset tavat ja muut. Vaikka ois syntyneet siellä, mut vanhemmat kuuluu eri uskontoihin. Muutenkin saattaneet kokea syrjintää, raz ismia joten eivät samalla tavalla arvosta valtiotaan kun peribritti.

Olet väärässä. Westminster Hall ei ole kirkko. Et myöskään tiedä ja tunne maailman jokaisen yli miljardin muslimin ajatuksia, kulttuuria, tapoja, mielipiteitä. Puhumattakaan kaikista muista uskonnoista. En usko että tiedät yhdenkään arkulla käyneen uskontoa.

Joo ei ole kirkko.

Mut Tiedän britannian kun olen asunut siellä. Vaatteista tiedän uskonnon. Nämä edelleen pukeutuu oman kulttuurin, vanhempien kulttuurin mukaan. Sarit päällä, hinduilla täplä otsassa, turbaani päässä, musl. huivi naisilla. Miehillä pitkä paita, saudeilla oma asu, ja päähine/ laite,Juutalaisilla omat asunsa, naisilla peruukki. Juutal. Ei saa mennä vainajan lähelle ellei oma vanhempi. Heillä sääntö, kosher

Sinä kysyit, minä vastasin. Piste.

Sinä väitit että se on kirkko.

Ja nyt jo hypättiin juutalaisiinkin, ja väität tunnistavasi jokaisen ihmisen uskonnon vaatteista? Tulee ehkä shokkina että läheskään kaikki musliminaiset eivät käytä huivia, tai toisaalta huivin käyttäjä voi olla myös kristitty (löytyy fundamentalistikirkkoja joissa kristityt naiset peittävät päänsä).

Edelleenkään et voi tietää arkun luona vierailleiden uskontoa, etkä voi väittää että yksikään muslimi ei olisi siellä käynyt tai ei voisi kuningatarta kunnioittaa koska tämä oli nainen. Sellainen väite onnyksinkertaisesti epätosi.

Vierailija
3494/7881 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa, että Charles puhui yli minuutin kymrin kieltä.

Vierailija
3495/7881 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua, että jollekin menee niin tunteisiin se, että toiset postailee keskenään keskustelupalstalla isosta ulkomaisesta tapahtumasta ja vielä hyvin siivosti ja lämminhenkisessä myötäelämisen hengessä. Vai onko se just se mikä ärsyttää niin paljon, että pakko tulla provoilemaan?

Vierailija
3496/7881 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tuli liuta jotain armeijan (?) äijiä merkit rinnuksissaan, kumarsivat ja nostivat kädensyrjänsä ohimoille tervehdykseksi ihan kuin armeijassa. Onko nämä jotain Elisabetin alaisia sota-ajoilta?

Vierailija
3497/7881 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Potkupallotähtikin joutuu siellä jonottamaan muiden mukana kunnioittamaan vielä isompaa staraa. 🤩 Voi  noita brittejä! Ja nyt on jo jono jonottamaan moikkaamaan jonottavaa David Beckhamia.

Vierailija
3498/7881 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastenlasten puolisot eivät osallistu "Vigil of the Princes" -vartioon. William seisoo arkun siinä päässä, missä kuningattaren pää on, ja Harry seisoo jalkopäässä.

The Queen's grandchildren will stand vigil beside her coffin in Westminster Hall on Saturday evening.

They will stand around their grandmother for 15 minutes as a mark of respect, Kensington Palace has said.

The Prince of Wales will stand at the head and the Duke of Sussex at the foot. They will both be in uniform at the King's request.

Their spouses will not attend the vigil.

The Queen's other grandchildren will be in morning suits and dark formal dresses with decorations.

William will be flanked by his cousins, Zara Tindall and Peter Phillips, the children of the Princess Royal.

Harry will be with the Duke of York's daughters, Princesses Beatrice and Eugenie.

The Earl of Wessex's children, Lady Louise and Viscount Severn, will stand near the middle of their grandmother's coffin.

https://news.sky.com/story/queens-grandchildren-to-hold-vigil-at-her-co…

Vierailija
3499/7881 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Potkupallotähtikin joutuu siellä jonottamaan muiden mukana kunnioittamaan vielä isompaa staraa. 🤩 Voi  noita brittejä! Ja nyt on jo jono jonottamaan moikkaamaan jonottavaa David Beckhamia.

Nyt kun se varsinainen jono on suljettu muodostuu varmasti myös jonoon jonottava jono.

Vierailija
3500/7881 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka muistaa vielä sen kun Charles sanoi jossain aikanaan yleisölle, että never mind of me, im just ´someone with her. Eli kun Diana sai runsasta huomiota, Charles koki jäävänsä taka-alalle. No nyt saa 100% huomion. Ja kirjoitin tämän ihan huomiona, en mitenkään muuten.

Niinhän Charles luuli saavansa kaiken huomion.... mutta sitten Jonny marssi kuvioihin. 😁

Juuri ajattelin samaa kuin edellinen eli nyt Charles saa viimein sen kaiken huomion, minkä on aina halunnut. Nyt on hänen tähtihetkensä.

Walesissa tuntuu olevan oikein hysteriaa ilmassa :D 

Mistä näette lähetystä Walesista?

Onko se hyvää vai huonoa hysteriaa? :D Somessa kun on kovasti väitetty, että walesilaiset eivät halua kuninkaallisia ollenkaan.

Ketju on lukittu.