Kuningatar Elisabeth kuollut
Kommentit (7881)
Vierailija kirjoitti:
ĂllöttĂ€vÀÀ tuo Charlesin harrastama nenĂ€n koskettelu, ihan jatkuvasti sormet hipaisee nenÀÀ ja sitten kĂ€tellÀÀn ihmisiĂ€.
NenÀn hipaisu tms kertoo ihmisen epÀvarmuudesta. Aika moni julkkis tekee sellaisia liikkeitÀ, jotka kertovat epÀvarmuudesta jopa ujoudesta.
Vierailija kirjoitti:
Onko hÀn Johnny vai Jonny? linkki tuosta olisi kiva nÀhdÀ.
Major Jonathan Thompson Of The Royal Regiment Of Scotland
Paljon ihmisiÀ Cardiffissa katsomassa kuningasta ja hÀnen vaimoaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku sokeakin oli tullu "katsomaan" vainajaa, sokeainkepin kanssa!!!
PitÀiskö heidÀn sallia tunnustella kasvoista?
Tai ohjais muualle ja sanois, tossa se nyt on....NÀkövammaisilla on aivan oma aistimaailmansa, he aistivat asioita mitÀ me emme. Varmaan tÀrkeintÀ tuolle henkilölle on saapua paikkaan, missÀ voi lÀsnÀolollaan vielÀ kunnioittaa Elisabetia. MillÀÀn esteellÀ ei nyt ole vÀliÀ, kaikki ovat tervetulleita jÀttÀmÀÀn hyvÀstit.
Eilen oli nÀkövammaisia avustajineen enemmÀnkin, ja tietysti avustajakoirat mukana. Minusta hienoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mÀ jaksa katsoa tuota enÀÀ. Olen tÀnÀ kesÀnÀ seurannut niin paljon brittejÀ, ettÀ alkaa jo vÀsyttÀmÀÀn. Ensin se jubilee ja nyt viikko hautajaisia. EikÀ olla vielÀ edes pÀÀsty varsinaiseen hautajaistilaisuuteen. Ajattelin maanantain tilaisuuden vielÀ jaksaa katsoa ja onneksi kruunaiset ei sentÀÀn tule ihan heti.
Normaalille ihmiselle riittÀÀ, kun kÀy vilkaisemassa hetken.
Ei todellakaan ole edes aikaa jÀÀdÀ tuijottamaan jotain. MeikÀ on katsonut muutaman pÀtkÀn ja on tilaisuus katsoa maanantaina varsinaiset hautajaiset. EhkÀ kokonaan jopa.Jokainen ihminen voi ihan itse valita, mihin kÀyttÀÀ aikansa. Minua tÀmÀ kiinnostaa tÀllÀ hetkellÀ enemmÀn kuin mikÀÀn muu. Olen kuningattaren kuolemasta asti seurannut mahdollisimman paljon live-lÀhetyksiÀ. Arkun kuljettamisesta ja erilaisista vartiotilaisuuksista/hartauksista olen katsonut joka kaikki lÀhetykset suorina. En tuota arkun luona kÀymistÀ ole paljonkaan katsonut, vaan kaikkia muita kuningashuoneen jÀsenten työtehtÀviÀ suorina ja videoita niistÀ. Seremoniat ovat mielenkiintoisia eikÀ niitÀ nÀhdÀ ihan joka pÀivÀ.
Miksi sorrut sitten perustelemaan? Ei tarvi perustella. Muuten on kalikka osunut.
Vierailija kirjoitti:
Onko hÀn Johnny vai Jonny? linkki tuosta olisi kiva nÀhdÀ.
Molemmat kÀy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Johnnysta ja kuningattaresta on hauska video Balmoralista, Johnny johtaa joukkoja ja paikalle tuotu poni tekee valtava p-kasan kuningattaren silmien edessÀ, mutta kukaan ei ole moksiskaan. Osa kunniakaartin jÀsenistÀ tosin joutuu marssimaan kasan lÀpi.
Laitatko linkin, tÀmÀ olis kiva nÀhdÀ? Elisabethilla ja JohnnyllÀ nÀytti synkkaavaan hyvin yhteen!
Komea poni. Komeaa Àkseerausta.
Vierailija kirjoitti:
Elisabet ja Johnny đ„° hihi, luulenpa ettĂ€ veikeĂ€ kuningatar itse jĂ€rjesti itselleen tuon silmĂ€karkin henkivartijakseen. Ovat olleet hauskan nĂ€köinen majakka ja perĂ€vaunu kulkiessaan maita ja mantuja.
HÀnellÀ on myös tosi miehekÀs komentoÀÀni. Kaikki osa-alueet kunnossa!
Voi apua, juuri Àsken kÀvi arkulla joku mies tuplamaskissa. VielÀkö nÀitÀkin on. Alla ffp ja pÀÀllÀ kertismaski, varmaan hyvin kulkee happi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku sokeakin oli tullu "katsomaan" vainajaa, sokeainkepin kanssa!!!
PitÀiskö heidÀn sallia tunnustella kasvoista?
Tai ohjais muualle ja sanois, tossa se nyt on....NÀkövammaisilla on aivan oma aistimaailmansa, he aistivat asioita mitÀ me emme. Varmaan tÀrkeintÀ tuolle henkilölle on saapua paikkaan, missÀ voi lÀsnÀolollaan vielÀ kunnioittaa Elisabetia. MillÀÀn esteellÀ ei nyt ole vÀliÀ, kaikki ovat tervetulleita jÀttÀmÀÀn hyvÀstit.
Eilen oli nÀkövammaisia avustajineen enemmÀnkin, ja tietysti avustajakoirat mukana. Minusta hienoa
Koirakin asettui hetkeksi lepÀÀmÀÀn arkun ÀÀreen. Toivon, ettÀ Elisabetin koirat olivat seuranaan ihan viimeiseen asti, nehÀn aistivat helposti jonkun lÀhtevÀn. HyvÀ , ettÀ löysivÀt lÀhipiiristÀ uudet residenssit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mÀ jaksa katsoa tuota enÀÀ. Olen tÀnÀ kesÀnÀ seurannut niin paljon brittejÀ, ettÀ alkaa jo vÀsyttÀmÀÀn. Ensin se jubilee ja nyt viikko hautajaisia. EikÀ olla vielÀ edes pÀÀsty varsinaiseen hautajaistilaisuuteen. Ajattelin maanantain tilaisuuden vielÀ jaksaa katsoa ja onneksi kruunaiset ei sentÀÀn tule ihan heti.
Normaalille ihmiselle riittÀÀ, kun kÀy vilkaisemassa hetken.
Ei todellakaan ole edes aikaa jÀÀdÀ tuijottamaan jotain. MeikÀ on katsonut muutaman pÀtkÀn ja on tilaisuus katsoa maanantaina varsinaiset hautajaiset. EhkÀ kokonaan jopa.Jokainen ihminen voi ihan itse valita, mihin kÀyttÀÀ aikansa. Minua tÀmÀ kiinnostaa tÀllÀ hetkellÀ enemmÀn kuin mikÀÀn muu. Olen kuningattaren kuolemasta asti seurannut mahdollisimman paljon live-lÀhetyksiÀ. Arkun kuljettamisesta ja erilaisista vartiotilaisuuksista/hartauksista olen katsonut joka kaikki lÀhetykset suorina. En tuota arkun luona kÀymistÀ ole paljonkaan katsonut, vaan kaikkia muita kuningashuoneen jÀsenten työtehtÀviÀ suorina ja videoita niistÀ. Seremoniat ovat mielenkiintoisia eikÀ niitÀ nÀhdÀ ihan joka pÀivÀ.
Miksi sorrut sitten perustelemaan? Ei tarvi perustella. Muuten on kalikka osunut.
Ei minuun ole kalikka osunut. Kerron ihan ylpeÀnÀ kaikille lÀheisilleni ja tuttavilleni, ettÀ olen kÀyttÀnyt lomaviikkoni kuningattaren kuolemaan liittyvien tilaisuuksien ja seremonioiden seuraamiseen. Ne ovat tavattoman mielenkiintoisia ja huokuvat sellaista historiaa, jota saamme erittÀin harvoin kokea. Voi olla, ettÀ kohdalleni ei tÀllaista osu enÀÀ elinaikanani ja otan tÀstÀ nyt kaiken irti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
SilmiinpistÀvÀn törkeÀÀ kuinka vasta nyt on ryhdytty "kritisoimaan" kolonialismin aikaa ja jopa kruununjalokivien taustaa, kun kuningatar ei voi enÀÀ itse ottaa suoraan kantaa niihin vÀitteisiin. Todella teennÀistÀ ja keksittyÀ riehaantua kuningattaren kuolemasta tuolla tavoin.
Kenen on syy jos kolonialistisissa maissa ei aikojaan osattu itse kaivaa kultaa tai jalokiviÀ? Ja kuinkas kauan niistÀ ajoista jo on?
Eniten minua ihmetyttÀÀ Elisabetin syyttÀminen henkilökohtaisesti kolonialismista ja orjuudesta. Orjuus lakkautettiin yli 100 vuotta ennen Elisabetin syntymÀÀ, ja siirtomaista loputkin lÀhtivÀt pois nimenomaan Elisabetin aikakaudella. Sen lisÀksi tietysti hÀn ei edes noita pÀÀtöksiÀ tee, vaan demokraattisesti niistÀ on pÀÀtetty jo monta vuosisataa.
MitÀ ihmettÀ kukaan ihminen voi tehdÀ, muuta kuin pelata niillÀ korteilla, jotka on sinÀ aikakautena jaettu? MitÀ Elisabetin olisi pitÀnyt tehdÀ, jotta kolonialismi ja orjuus ei olisi ollut hÀnen "vikansa"?
EiköhÀn tÀssÀ nyt ongelma ole Elisabetin oman persoonan ja uran sijaan se, ettÀ hÀn edustaa aikaa muutaman vuosikymmenen takaa, jolloin Iso-Britannia oli vielÀ "liian" valkoinen, liian konservatiivinen, liian mennyttÀ aikaa. Ja itse hÀn on tietysti myös aivan liian valkoinen. Historiasta kiinnostumattomien suurten Twitter-ajattelijoiden mielestÀ 50-luvunkin olisi pitÀnyt olla kuin 2022, ja koska se ei ollut, se on henkilökohtaisesti 50-luvulla elÀneiden syy.
TÀhÀn liittyen: striimin jonotuksen himoseuraajana olen kiinnittÀnyt huomiota siihen seikkaan, ettÀ ehdoton valtaosa arkulla kÀvijöistÀ on valkoihoisia, perimÀltÀÀn eurooppalaisia. Mustaihoisia on ollut selvÀ vÀhemmistö, aivan selkeesti alle 10 %, ja heitÀ hieman enemmÀn ollut intia/pakistan-taustaisia.
Paljonko mahtaa olla BriteissÀ mustien osuus vÀestöstÀ? Johtuuko heidÀn puuttuminen nyt Westminster Hallin jonoista siitÀ, ettÀ Elisabetia vieroksuttiin heidÀn piirissÀÀn, koska hÀn oli siirtomaavallan aikaisen riitÀjÀkolonialismin erÀÀnlainen keulakuva? Kuulisin mielellÀni mielipiteitÀ siitÀ, oliko Elisabet vain valkoisten peribrittien kuningatar?
Ei vaan ne on yleensÀ hinduja, mus..lim..eita, buddhal..sia, zhinto..laisia. eivÀt varmaan saa astua kirkkoon jalallaan. HehÀn joutuis kumartumaan jne. Ei kuulu kulttuuriin naista kumartaa jne.
Höpö höpö, ensinnÀkÀÀn kyseessÀ ei ole kirkko. Toisekseen noiden uskontojen edustajilta ei edes ole kiellettyÀ kÀydÀ kristillisessÀ kirkossa. Kolmannekseen kuningattaren arkulla ei ole pakko kumartaa. NeljÀnneksi ei ole mitÀÀn kieltoa ettÀ "ne" eivÀt voisi kuningatarta kumartaa koska hÀn oli nainen.
Valoja pÀÀlle kiitos.KyllÀ on kirkko, oletko sokea vai mitÀ? HÀn oli kirkon johtaja. Ei kukaan muslimi mene kuningattaren arkkua kumartamaan. EikÀ buddhisti, shintol, eikÀ muu. Vaikka ei olisikaan kielletty, mut kun ne ei usko siihen. Nainen EI VOI OLLA johtaja. NÀillÀ on omat uskonnolliset tavat ja muut. Vaikka ois syntyneet siellÀ, mut vanhemmat kuuluu eri uskontoihin. Muutenkin saattaneet kokea syrjintÀÀ, raz ismia joten eivÀt samalla tavalla arvosta valtiotaan kun peribritti.
Olet vÀÀrÀssÀ. Westminster Hall ei ole kirkko. Et myöskÀÀn tiedÀ ja tunne maailman jokaisen yli miljardin muslimin ajatuksia, kulttuuria, tapoja, mielipiteitÀ. Puhumattakaan kaikista muista uskonnoista. En usko ettÀ tiedÀt yhdenkÀÀn arkulla kÀyneen uskontoa.
Joo ei ole kirkko.
Mut TiedÀn britannian kun olen asunut siellÀ. Vaatteista tiedÀn uskonnon. NÀmÀ edelleen pukeutuu oman kulttuurin, vanhempien kulttuurin mukaan. Sarit pÀÀllÀ, hinduilla tÀplÀ otsassa, turbaani pÀÀssÀ, musl. huivi naisilla. MiehillÀ pitkÀ paita, saudeilla oma asu, ja pÀÀhine/ laite,Juutalaisilla omat asunsa, naisilla peruukki. Juutal. Ei saa mennÀ vainajan lÀhelle ellei oma vanhempi. HeillÀ sÀÀntö, kosher
SinÀ kysyit, minÀ vastasin. Piste.
SinÀ vÀitit ettÀ se on kirkko.
Ja nyt jo hypÀttiin juutalaisiinkin, ja vÀitÀt tunnistavasi jokaisen ihmisen uskonnon vaatteista? Tulee ehkÀ shokkina ettÀ lÀheskÀÀn kaikki musliminaiset eivÀt kÀytÀ huivia, tai toisaalta huivin kÀyttÀjÀ voi olla myös kristitty (löytyy fundamentalistikirkkoja joissa kristityt naiset peittÀvÀt pÀÀnsÀ).
EdelleenkÀÀn et voi tietÀÀ arkun luona vierailleiden uskontoa, etkÀ voi vÀittÀÀ ettÀ yksikÀÀn muslimi ei olisi siellÀ kÀynyt tai ei voisi kuningatarta kunnioittaa koska tÀmÀ oli nainen. Sellainen vÀite onnyksinkertaisesti epÀtosi.
Hienoa, ettÀ Charles puhui yli minuutin kymrin kieltÀ.
Hassua, ettÀ jollekin menee niin tunteisiin se, ettÀ toiset postailee keskenÀÀn keskustelupalstalla isosta ulkomaisesta tapahtumasta ja vielÀ hyvin siivosti ja lÀmminhenkisessÀ myötÀelÀmisen hengessÀ. Vai onko se just se mikÀ ÀrsyttÀÀ niin paljon, ettÀ pakko tulla provoilemaan?
Nyt tuli liuta jotain armeijan (?) ÀijiÀ merkit rinnuksissaan, kumarsivat ja nostivat kÀdensyrjÀnsÀ ohimoille tervehdykseksi ihan kuin armeijassa. Onko nÀmÀ jotain Elisabetin alaisia sota-ajoilta?
PotkupallotĂ€htikin joutuu siellĂ€ jonottamaan muiden mukana kunnioittamaan vielĂ€ isompaa staraa. đ€© Voi noita brittejĂ€! Ja nyt on jo jono jonottamaan moikkaamaan jonottavaa David Beckhamia.
Lastenlasten puolisot eivÀt osallistu "Vigil of the Princes" -vartioon. William seisoo arkun siinÀ pÀÀssÀ, missÀ kuningattaren pÀÀ on, ja Harry seisoo jalkopÀÀssÀ.
The Queen's grandchildren will stand vigil beside her coffin in Westminster Hall on Saturday evening.
They will stand around their grandmother for 15 minutes as a mark of respect, Kensington Palace has said.
The Prince of Wales will stand at the head and the Duke of Sussex at the foot. They will both be in uniform at the King's request.
Their spouses will not attend the vigil.
The Queen's other grandchildren will be in morning suits and dark formal dresses with decorations.
William will be flanked by his cousins, Zara Tindall and Peter Phillips, the children of the Princess Royal.
Harry will be with the Duke of York's daughters, Princesses Beatrice and Eugenie.
The Earl of Wessex's children, Lady Louise and Viscount Severn, will stand near the middle of their grandmother's coffin.
https://news.sky.com/story/queens-grandchildren-to-hold-vigil-at-her-coâŠ
Vierailija kirjoitti:
PotkupallotĂ€htikin joutuu siellĂ€ jonottamaan muiden mukana kunnioittamaan vielĂ€ isompaa staraa. đ€© Voi noita brittejĂ€! Ja nyt on jo jono jonottamaan moikkaamaan jonottavaa David Beckhamia.
Nyt kun se varsinainen jono on suljettu muodostuu varmasti myös jonoon jonottava jono.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka muistaa vielÀ sen kun Charles sanoi jossain aikanaan yleisölle, ettÀ never mind of me, im just Žsomeone with her. Eli kun Diana sai runsasta huomiota, Charles koki jÀÀvÀnsÀ taka-alalle. No nyt saa 100% huomion. Ja kirjoitin tÀmÀn ihan huomiona, en mitenkÀÀn muuten.
NiinhĂ€n Charles luuli saavansa kaiken huomion.... mutta sitten Jonny marssi kuvioihin. đ
Juuri ajattelin samaa kuin edellinen eli nyt Charles saa viimein sen kaiken huomion, minkÀ on aina halunnut. Nyt on hÀnen tÀhtihetkensÀ.
Walesissa tuntuu olevan oikein hysteriaa ilmassa :D
MistÀ nÀette lÀhetystÀ Walesista?
Onko se hyvÀÀ vai huonoa hysteriaa? :D Somessa kun on kovasti vÀitetty, ettÀ walesilaiset eivÀt halua kuninkaallisia ollenkaan.
Jokainen ihminen voi ihan itse valita, mihin kÀyttÀÀ aikansa. Minua tÀmÀ kiinnostaa tÀllÀ hetkellÀ enemmÀn kuin mikÀÀn muu. Olen kuningattaren kuolemasta asti seurannut mahdollisimman paljon live-lÀhetyksiÀ. Arkun kuljettamisesta ja erilaisista vartiotilaisuuksista/hartauksista olen katsonut joka kaikki lÀhetykset suorina. En tuota arkun luona kÀymistÀ ole paljonkaan katsonut, vaan kaikkia muita kuningashuoneen jÀsenten työtehtÀviÀ suorina ja videoita niistÀ. Seremoniat ovat mielenkiintoisia eikÀ niitÀ nÀhdÀ ihan joka pÀivÀ.