Tapahtumat

Kun kirjaudut sisÀÀn nÀet tÀssÀ ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisÀÀn
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuningatar Elisabeth kuollut

Vierailija
08.09.2022 |

Rip

Kommentit (7881)

Vierailija
3441/7881 |
16.09.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Rankkaa, kun ei edes vessataukoja pidetÀ, siis C ja C.

Vierailija
3442/7881 |
16.09.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mÀ jaksa katsoa tuota enÀÀ. Olen tÀnÀ kesÀnÀ seurannut niin paljon brittejÀ, ettÀ alkaa jo vÀsyttÀmÀÀn. Ensin se jubilee ja nyt viikko hautajaisia. EikÀ olla vielÀ edes pÀÀsty varsinaiseen hautajaistilaisuuteen. Ajattelin maanantain tilaisuuden vielÀ jaksaa katsoa ja onneksi kruunaiset ei sentÀÀn tule ihan heti.

No lopeta. Ei tÀmÀ mikÀÀn kilpailu ole.

SisÀltö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3443/7881 |
16.09.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Just oli joku huntupÀÀnainen miehesÀ kanssa vip- seurueessa. Kamera heti kÀÀnsi pois heistÀ. Ei saa tietty kuvata musli....

Ei tuolla rahvaassa kyllÀ huntupÀitÀ nÀy. Ilmeisesti strip search on liikaa heille?

Vierailija
3444/7881 |
16.09.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Maanantai 19.9. Yle 1:

10.55

Kuningatar Elisabet II (1926-2022)

Kuningatar Elisabet II oli Britannian pisimpÀÀn hallinnut kuninkaallinen, hÀnen kautensa valtaistuimella kesti perÀti 70 vuotta. Millainen oli Elisabet toinen lastensa, lÀheistensÀ sekÀ työtovereidensa ja julkisuuden henkilöiden kertomana

12.30

Yle Uutisten erikoislÀhetys kuningatar Elisabet II:n hautajaisista

Kuningatar Elisabet II:n hautajaiset jĂ€rjestetÀÀn Westminster Abbeyssa Lontoossa. Suora lĂ€hetys. ohjelmatekstitys (suomi) 3 h 0 min

Vierailija
3445/7881 |
16.09.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

KeiyÀ nÀmÀ paremmin pukeutuneet on, mustissa puvuissa jotka pÀÀsee jonon ohi , " visitor" lappu kaulassa?

Mediaa, poliitikkoja ynnÀ muuta "parempaa" vÀkeÀ.

Hesarin kirjeenvaihtaja ainakin oli kÀynyt median edustajana paikalla eilen, tÀnÀÀn oli kolumni.

Vierailija
3446/7881 |
16.09.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

SilmiinpistÀvÀn törkeÀÀ kuinka vasta nyt on ryhdytty "kritisoimaan" kolonialismin aikaa ja jopa kruununjalokivien taustaa, kun kuningatar ei voi enÀÀ itse ottaa suoraan kantaa niihin vÀitteisiin. Todella teennÀistÀ ja keksittyÀ riehaantua kuningattaren kuolemasta tuolla tavoin.

Kenen on syy jos kolonialistisissa maissa ei aikojaan osattu itse kaivaa kultaa tai jalokiviÀ? Ja kuinkas kauan niistÀ ajoista jo on?

Eniten minua ihmetyttÀÀ Elisabetin syyttÀminen henkilökohtaisesti kolonialismista ja orjuudesta. Orjuus lakkautettiin yli 100 vuotta ennen Elisabetin syntymÀÀ, ja siirtomaista loputkin lÀhtivÀt pois nimenomaan Elisabetin aikakaudella. Sen lisÀksi tietysti hÀn ei edes noita pÀÀtöksiÀ tee, vaan demokraattisesti niistÀ on pÀÀtetty jo monta vuosisataa.

MitÀ ihmettÀ kukaan ihminen voi tehdÀ, muuta kuin pelata niillÀ korteilla, jotka on sinÀ aikakautena jaettu? MitÀ Elisabetin olisi pitÀnyt tehdÀ, jotta kolonialismi ja orjuus ei olisi ollut hÀnen "vikansa"?

EiköhÀn tÀssÀ nyt ongelma ole Elisabetin oman persoonan ja uran sijaan se, ettÀ hÀn edustaa aikaa muutaman vuosikymmenen takaa, jolloin Iso-Britannia oli vielÀ "liian" valkoinen, liian konservatiivinen, liian mennyttÀ aikaa. Ja itse hÀn on tietysti myös aivan liian valkoinen. Historiasta kiinnostumattomien suurten Twitter-ajattelijoiden mielestÀ 50-luvunkin olisi pitÀnyt olla kuin 2022, ja koska se ei ollut, se on henkilökohtaisesti 50-luvulla elÀneiden syy.

TÀhÀn liittyen: striimin jonotuksen himoseuraajana olen kiinnittÀnyt huomiota siihen seikkaan, ettÀ ehdoton valtaosa arkulla kÀvijöistÀ on valkoihoisia, perimÀltÀÀn eurooppalaisia. Mustaihoisia on ollut selvÀ vÀhemmistö, aivan selkeesti alle 10 %, ja heitÀ hieman enemmÀn ollut intia/pakistan-taustaisia.

Paljonko mahtaa olla BriteissÀ mustien osuus vÀestöstÀ? Johtuuko heidÀn puuttuminen nyt Westminster Hallin jonoista siitÀ, ettÀ Elisabetia vieroksuttiin heidÀn piirissÀÀn, koska hÀn oli siirtomaavallan aikaisen riitÀjÀkolonialismin erÀÀnlainen keulakuva? Kuulisin mielellÀni mielipiteitÀ siitÀ, oliko Elisabet vain valkoisten peribrittien kuningatar?

Ei vaan ne on yleensÀ hinduja, mus..lim..eita, buddhal..sia, zhinto..laisia. eivÀt varmaan saa astua kirkkoon jalallaan. HehÀn joutuis kumartumaan jne. Ei kuulu kulttuuriin naista kumartaa jne.

Höpö höpö, ensinnÀkÀÀn kyseessÀ ei ole kirkko. Toisekseen noiden uskontojen edustajilta ei edes ole kiellettyÀ kÀydÀ kristillisessÀ kirkossa. Kolmannekseen kuningattaren arkulla ei ole pakko kumartaa. NeljÀnneksi ei ole mitÀÀn kieltoa ettÀ "ne" eivÀt voisi kuningatarta kumartaa koska hÀn oli nainen.

Valoja pÀÀlle kiitos.

KyllÀ on kirkko, oletko sokea vai mitÀ? HÀn oli kirkon johtaja. Ei kukaan muslimi mene kuningattaren arkkua kumartamaan. EikÀ buddhisti, shintol, eikÀ muu. Vaikka ei olisikaan kielletty, mut kun ne ei usko siihen. Nainen EI VOI OLLA johtaja. NÀillÀ on omat uskonnolliset tavat ja muut. Vaikka ois syntyneet siellÀ, mut vanhemmat kuuluu eri uskontoihin. Muutenkin saattaneet kokea syrjintÀÀ, raz ismia joten eivÀt samalla tavalla arvosta valtiotaan kun peribritti.

Olet vÀÀrÀssÀ. Westminster Hall ei ole kirkko. Et myöskÀÀn tiedÀ ja tunne maailman jokaisen yli miljardin muslimin ajatuksia, kulttuuria, tapoja, mielipiteitÀ. Puhumattakaan kaikista muista uskonnoista. En usko ettÀ tiedÀt yhdenkÀÀn arkulla kÀyneen uskontoa.

Vierailija
3447/7881 |
16.09.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mÀ jaksa katsoa tuota enÀÀ. Olen tÀnÀ kesÀnÀ seurannut niin paljon brittejÀ, ettÀ alkaa jo vÀsyttÀmÀÀn. Ensin se jubilee ja nyt viikko hautajaisia. EikÀ olla vielÀ edes pÀÀsty varsinaiseen hautajaistilaisuuteen. Ajattelin maanantain tilaisuuden vielÀ jaksaa katsoa ja onneksi kruunaiset ei sentÀÀn tule ihan heti.

KyllÀhÀn tÀÀ kisakuntoa vÀlillÀ tarvii. Mutta, jos ei suorana jaksa katsella niin Royal family channel on hyvÀ paikka katsoa erilaisia klippejÀ ja suoraa myös. NÀköjÀÀn is taas alkoi lÀhettÀmÀÀn myös striimiÀ. Maanantaina sitten tv:stÀ voi seurata itse hautajaiset n. 3h. Kruunajaisista ei mitÀÀn tietoa vielÀ, voi mennÀ vaikka miten pitkÀlle ne.

Vierailija
3448/7881 |
16.09.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

SilmiinpistÀvÀn törkeÀÀ kuinka vasta nyt on ryhdytty "kritisoimaan" kolonialismin aikaa ja jopa kruununjalokivien taustaa, kun kuningatar ei voi enÀÀ itse ottaa suoraan kantaa niihin vÀitteisiin. Todella teennÀistÀ ja keksittyÀ riehaantua kuningattaren kuolemasta tuolla tavoin.

Kenen on syy jos kolonialistisissa maissa ei aikojaan osattu itse kaivaa kultaa tai jalokiviÀ? Ja kuinkas kauan niistÀ ajoista jo on?

Eniten minua ihmetyttÀÀ Elisabetin syyttÀminen henkilökohtaisesti kolonialismista ja orjuudesta. Orjuus lakkautettiin yli 100 vuotta ennen Elisabetin syntymÀÀ, ja siirtomaista loputkin lÀhtivÀt pois nimenomaan Elisabetin aikakaudella. Sen lisÀksi tietysti hÀn ei edes noita pÀÀtöksiÀ tee, vaan demokraattisesti niistÀ on pÀÀtetty jo monta vuosisataa.

MitÀ ihmettÀ kukaan ihminen voi tehdÀ, muuta kuin pelata niillÀ korteilla, jotka on sinÀ aikakautena jaettu? MitÀ Elisabetin olisi pitÀnyt tehdÀ, jotta kolonialismi ja orjuus ei olisi ollut hÀnen "vikansa"?

EiköhÀn tÀssÀ nyt ongelma ole Elisabetin oman persoonan ja uran sijaan se, ettÀ hÀn edustaa aikaa muutaman vuosikymmenen takaa, jolloin Iso-Britannia oli vielÀ "liian" valkoinen, liian konservatiivinen, liian mennyttÀ aikaa. Ja itse hÀn on tietysti myös aivan liian valkoinen. Historiasta kiinnostumattomien suurten Twitter-ajattelijoiden mielestÀ 50-luvunkin olisi pitÀnyt olla kuin 2022, ja koska se ei ollut, se on henkilökohtaisesti 50-luvulla elÀneiden syy.

TÀhÀn liittyen: striimin jonotuksen himoseuraajana olen kiinnittÀnyt huomiota siihen seikkaan, ettÀ ehdoton valtaosa arkulla kÀvijöistÀ on valkoihoisia, perimÀltÀÀn eurooppalaisia. Mustaihoisia on ollut selvÀ vÀhemmistö, aivan selkeesti alle 10 %, ja heitÀ hieman enemmÀn ollut intia/pakistan-taustaisia.

Paljonko mahtaa olla BriteissÀ mustien osuus vÀestöstÀ? Johtuuko heidÀn puuttuminen nyt Westminster Hallin jonoista siitÀ, ettÀ Elisabetia vieroksuttiin heidÀn piirissÀÀn, koska hÀn oli siirtomaavallan aikaisen riitÀjÀkolonialismin erÀÀnlainen keulakuva? Kuulisin mielellÀni mielipiteitÀ siitÀ, oliko Elisabet vain valkoisten peribrittien kuningatar?

Ei vaan ne on yleensÀ hinduja, mus..lim..eita, buddhal..sia, zhinto..laisia. eivÀt varmaan saa astua kirkkoon jalallaan. HehÀn joutuis kumartumaan jne. Ei kuulu kulttuuriin naista kumartaa jne.

Höpö höpö, ensinnÀkÀÀn kyseessÀ ei ole kirkko. Toisekseen noiden uskontojen edustajilta ei edes ole kiellettyÀ kÀydÀ kristillisessÀ kirkossa. Kolmannekseen kuningattaren arkulla ei ole pakko kumartaa. NeljÀnneksi ei ole mitÀÀn kieltoa ettÀ "ne" eivÀt voisi kuningatarta kumartaa koska hÀn oli nainen.

Valoja pÀÀlle kiitos.

KyllÀ on kirkko, oletko sokea vai mitÀ? HÀn oli kirkon johtaja. Ei kukaan muslimi mene kuningattaren arkkua kumartamaan. EikÀ buddhisti, shintol, eikÀ muu. Vaikka ei olisikaan kielletty, mut kun ne ei usko siihen. Nainen EI VOI OLLA johtaja. NÀillÀ on omat uskonnolliset tavat ja muut. Vaikka ois syntyneet siellÀ, mut vanhemmat kuuluu eri uskontoihin. Muutenkin saattaneet kokea syrjintÀÀ, raz ismia joten eivÀt samalla tavalla arvosta valtiotaan kun peribritti.

Westminster Hall on keskiaikainen juhlasali, eikÀ mikÀÀn kirkko.

On tuolla nÀkynyt paljonkin selkeÀsti etelÀ- ja itÀaasialaistaustaisia ihmisiÀ, tietysti heidÀn etnistÀ taustaansa ja uskontoaan ei sen tarkemmin nÀe. Olen pannut merkille, ettÀ monet itÀaasialaisista kumartavat syvÀÀn kuten kulttuuriin kuuluu.

Koko legendaarisen megajonon ensimmÀinenkin ihminen oli intialaistaustaiselta nÀyttÀvÀ nainen. Toinen oli walesilainen nainen, kolmas musta nainen joka kertoi tulleensa edustamaan KansainyhteisöÀ. Olivat odottaneet siellÀ ties kuinka kauan. Eli kyllÀ kuninkaallisten superfaneistakin löytyy aika kirjavaa joukkoa niistÀkin ryhmistÀ, joiden "pitÀisi" inhota koko monarkiaa.

Rotu ei korreloi uskonnon kanssa. Ne oli kristittyjÀ varmaan. Ei ole montaa huntu/ burk..hanaista ollu. Joku..

Vierailija
3449/7881 |
16.09.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just oli joku huntupÀÀnainen miehesÀ kanssa vip- seurueessa. Kamera heti kÀÀnsi pois heistÀ. Ei saa tietty kuvata musli....

Ei tuolla rahvaassa kyllÀ huntupÀitÀ nÀy. Ilmeisesti strip search on liikaa heille?

Lopetas jo provoilu.

Vierailija
3450/7881 |
16.09.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

KyllÀhÀn tÀÀ kisakuntoa vÀlillÀ tarvii. Mutta, jos ei suorana jaksa katsella niin Royal family channel on hyvÀ paikka katsoa erilaisia klippejÀ ja suoraa myös. NÀköjÀÀn is taas alkoi lÀhettÀmÀÀn myös striimiÀ. Maanantaina sitten tv:stÀ voi seurata itse hautajaiset n. 3h. Kruunajaisista ei mitÀÀn tietoa vielÀ, voi mennÀ vaikka miten pitkÀlle ne.

Kruunajaiset voi hyvinkin olla vasta ens kevÀÀnÀ tai kesÀllÀ.

Vierailija
3451/7881 |
16.09.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

"Parempi ihminen" diplomi on saapunut perille. HyvÀ ettÀ tÀÀllÀ joku muukin on uskaltanut olla samoilla linjoilla minun kanssani.

Vierailija
3452/7881 |
16.09.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos. Ilmaisit naulan kantaan mikÀ nykyisessÀ asenteessa on niin outoa.

Vierailija
3453/7881 |
16.09.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valoja pÀÀlle kiitos.

Olet vÀÀrÀssÀ. Westminster Hall ei ole kirkko. Et myöskÀÀn tiedÀ ja tunne maailman jokaisen yli miljardin muslimin ajatuksia, kulttuuria, tapoja, mielipiteitÀ. Puhumattakaan kaikista muista uskonnoista. En usko ettÀ tiedÀt yhdenkÀÀn arkulla kÀyneen uskontoa.

Joo ei ole kirkko.

Mut TiedÀn britannian kun olen asunut siellÀ. Vaatteista tiedÀn uskonnon. NÀmÀ edelleen pukeutuu oman kulttuurin, vanhempien kulttuurin mukaan. Sarit pÀÀllÀ, hinduilla tÀplÀ otsassa, turbaani pÀÀssÀ, musl. huivi naisilla. MiehillÀ pitkÀ paita, saudeilla oma asu, ja pÀÀhine/ laite,Juutalaisilla omat asunsa, naisilla peruukki. Juutal. Ei saa mennÀ vainajan lÀhelle ellei oma vanhempi. HeillÀ sÀÀntö, kosher

SinÀ kysyit, minÀ vastasin. Piste.

Vierailija
3454/7881 |
16.09.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Koska William kruunataan Walesissa? Katsoin eilen dokumentin Charlesin kruunajaisista. Jotta kruunu ei olisi niin painava, siihen oli laitettu umpikultaisen pallon sijaan maalattu pingispallo. 

Vierailija
3455/7881 |
16.09.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

ompa unettavaa tuo harpun sointi. SilmÀt vaan lupsuu...

Vierailija
3456/7881 |
16.09.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kruunajaiset voi hyvinkin olla vasta ens kevÀÀnÀ tai kesÀllÀ.

Ei ehkĂ€ voida pitÀÀ ennenkuin Simon Charles Dorante-Day:n DNA on selvitetty.

Vierailija
3457/7881 |
16.09.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopetas jo provoilu.

Voit kelata taaksepÀin ja katsoa itse jos et usko.

Vierailija
3458/7881 |
16.09.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Tuo harppumusiikki tuolla Walesin tilaisuudessa on ihan hirveÀÀ.

Vierailija
3459/7881 |
16.09.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Joku sokeakin oli tullu "katsomaan" vainajaa, sokeainkepin kanssa!!!

PitÀiskö heidÀn sallia tunnustella kasvoista?

Tai ohjais muualle ja sanois, tossa se nyt on....

Vierailija
3460/7881 |
16.09.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Voi taivas tuota small talkin mÀÀrÀÀ.

Ketju on lukittu.