Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mulla oli korontarkistus 2.9. Korkoni nousi 0,5 %-yksikköä, eikä ylemmäs enää nouse

Vierailija
08.09.2022 |

Ja sitten palstalla joku ressukka itkee, että PANKKI VOITTAA KORKOSUOJAUKSISSA AINA. Ei voita, mun korko olis NOUSSUTilman suojausta 1,6 %-yksikköä

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Öyhö öyhö, eikö niin, te muut? Teillä nousevat korot lähemmäs 2%-yksikköä! Onnea!

Omassa lainassani euromääräinen nousu oli noin 70€. En haluaisi nousua kyllä yhtään enempää. Ja tällä samalla lyhennyssummalla mennään seuraavat 13 vuotta :)

Ap

Omassa lainassani korko nousi melkein yhden prosenttiyksikön. Marginaalin kanssa kokonaiskorko on nyt 2,1% Euroissa alle 50 €/kk.

En jaksa stressata korkoja näillä lukemilla. Jos korko nousisj 20 prosenttiin niin se saattaisi hieman närästää.

Jokainen on onneksi itse vapaa päättämään millaisen lainasopimuksen tekee pankin kanssa.

Niin, ja minä tein sinua paremman.

Ap

Vierailija
22/44 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuntovelka maksettu. Röyh

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Öyhö öyhö, eikö niin, te muut? Teillä nousevat korot lähemmäs 2%-yksikköä! Onnea!

Omassa lainassani euromääräinen nousu oli noin 70€. En haluaisi nousua kyllä yhtään enempää. Ja tällä samalla lyhennyssummalla mennään seuraavat 13 vuotta :)

Ap

Omassa lainassani korko nousi melkein yhden prosenttiyksikön. Marginaalin kanssa kokonaiskorko on nyt 2,1% Euroissa alle 50 €/kk.

En jaksa stressata korkoja näillä lukemilla. Jos korko nousisj 20 prosenttiin niin se saattaisi hieman närästää.

Jokainen on onneksi itse vapaa päättämään millaisen lainasopimuksen tekee pankin kanssa.

Ap

😆

Voithan sinä niin ajatella jos haluat.

Silti sinulla on euromääräinen koron nousu suurempi kuin minulla kokonaiskorko.

Olen maksanut suurimman osan lainastani nollakorkojen aikana pienellä marginaalilla.

Korkokatto olisi tuonut vain ylimääräisiä maksuja.

Vierailija
24/44 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

😆

Voithan sinä niin ajatella jos haluat.

Silti sinulla on euromääräinen koron nousu suurempi kuin minulla kokonaiskorko.

Olen maksanut suurimman osan lainastani nollakorkojen aikana pienellä marginaalilla.

Korkokatto olisi tuonut vain ylimääräisiä maksuja.

Olen minäkin (toista lainaa). Lisäksi olisihan sen korkokaton voinut ottaa vanhaan lainaankin viime kesänä.

Ap

Vierailija
25/44 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on siis minun ensimmäinen kertani, kun suojaan lainan koronnousulta.

Ap

Vierailija
26/44 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pankin maksamaton mainos. :D

Vierailija
27/44 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole enää, ei sitä lähellekään noin halpaa suojausta enää saa.

Ap

Vierailija
28/44 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Taidat silti myydä korkosuojia ammatiksesi.

Vierailija
29/44 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

En myy, vaan olen asiakas, jos et osannut muusta tekstistä päätellä. Toiset meistä vain ovat seuranneet taloutta v'ähän paremmista lähteistä, kuin toiset ja osanneet varautua.

Ap

Vierailija
30/44 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se korkosuojakaan ilmainen ole. Paljonko se maksaa?

Löytyy useitakin erilaisia "pakko tilanteen vaatiessa" juttuja jotka kumovat tuollaiset korkosuojahommelit.

Vierailija
31/44 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Tuo on vähän kuin vakuutus, ei nekään läheskään aina korvaa vaikka lupaavat.

Sitä paitsi jos vakuutuksen antajaa ei enää ole, niin ei ole korvaajaakaan, on siis useita erilaisia tilanteita, jotka kumoavat tällaiset "lume"lupaukset.

Vierailija
32/44 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei paljon vaikuta korot mun pienessä lainassa, joten ei ole korkosuojausta. Miks otatte niin suuria lainoja tuloihin nähden, että pienikin korkojen nousu pelottaa?

Samaa mieltä. Kyllä se lainanmaksu pitää laskea sen mukaan, että korot voivat nousta vaikka viiteen prosenttiin. 

Vierailija
33/44 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se korkosuojakaan ilmainen ole. Paljonko se maksaa?

Löytyy useitakin erilaisia "pakko tilanteen vaatiessa" juttuja jotka kumovat tuollaiset korkosuojahommelit.

Ei ole. OP ei kaadu suomalaisena pankkina, valtio pelastaa sen jos on pakko valita vain yksi pankki, joka pelastetaan Suomessa.

Ap

Vierailija
34/44 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Tuo on vähän kuin vakuutus, ei nekään läheskään aina korvaa vaikka lupaavat.

Sitä paitsi jos vakuutuksen antajaa ei enää ole, niin ei ole korvaajaakaan, on siis useita erilaisia tilanteita, jotka kumoavat tällaiset "lume"lupaukset.

Ei se ole vakuutus, se on sopimus.

Ap

Vierailija
35/44 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei paljon vaikuta korot mun pienessä lainassa, joten ei ole korkosuojausta. Miks otatte niin suuria lainoja tuloihin nähden, että pienikin korkojen nousu pelottaa?

Samaa mieltä. Kyllä se lainanmaksu pitää laskea sen mukaan, että korot voivat nousta vaikka viiteen prosenttiin. 

Miksi turhaan, kun asian pystyi viime kesänä estämään? Luulitteko ihan oikeasti, että 0-korkoympäristö jatkuu seuraavat 14 vuotta? Mä en.

Ap

Vierailija
36/44 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

En myy, vaan olen asiakas, jos et osannut muusta tekstistä päätellä. Toiset meistä vain ovat seuranneet taloutta v'ähän paremmista lähteistä, kuin toiset ja osanneet varautua.

Ap

Joku voittaa lotossakin, Veikkaus voittaa aina. Sama pätee korkosuojissa ja vakuutuksissa.

Vierailija
37/44 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP on niin fiksu. Yhtenä vuonna maksaa hiukan pienempää korkoa ja kaikkina muina selvästi suurempaa. Mikä talousnero.

Vierailija
38/44 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi turhaan, kun asian pystyi viime kesänä estämään? Luulitteko ihan oikeasti, että 0-korkoympäristö jatkuu seuraavat 14 vuotta? Mä en.

Ap

Kauaa ei mene kun ollaan taas nollan alapuolella.

Vierailija
39/44 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Toisin sanoen tavoitteesi on lapsellinen maalitus. Häpeäisit vähän aikuinen (oletettavasti) ihminen.

Vierailija
40/44 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti voittajia ovat ne, jotka ovat ottaneet edullisen korkosuojan viime vuonna tai tämän vuoden alkupuolella. "Asiantuntijat" ennustivat virheellisesti inflaation väliaikaisuuden, ja hyökkäys Ukrainaan (joka pahentaa inflaatiota entisestään) tuli ilmeisesti jossain määrin yllätyksenä markkinoille. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän seitsemän