Oletko pitkävihainen? Kuinka helposti annat anteeksi ja käännät toisenkin posken
Kommentit (12)
En suikaan ole pitkävihainen.Loukaava osa puoli on vain minulle kuollut.En näe häntä en kuule häntä.Ei lupa ottaa kontakti ei tervehtiä.Ei perän kysellä.
Rehellisesti: olen pitkävihainen enkä anna helposti anteeksi.
Minulla on tasainen luonne. Jos tänään veetuttaa niin ei tarvitse kuin nukkua yön yli ja tunteet ovat laantuneet. Joskus veetutus tulee uudestaan päivän mittaan kun muistelen sitä, mutta yössä se taas laantuu.
Vierailija kirjoitti:
Se on siinä, että minulla ei ollut ennen mitään henkilökohtaisia rajoja ja siksi ihmiset ilkeilivät minulle minkä ikinä kehtasivat. Nyt lähempänä viittäkymppiä olen tullut äärimmäisen kiukkuiseksi näistä vahoista vääryyksistä, nyt tajusin itsekin olevani ihminen. Olen sulkenut tällaiset ihmiset pois lähettyviltäni.
Se on muuten jännä että jos yrität olla mahdollisimman mukava muille, ilkeät ja kateelliset käyttävät sitä hyväkseen. Ei voi käsittää.
Annan helposti anteeksi jos väärintekijä tunnustaa tehneensä väärin.
En muutenkaan luonnehtisi itseäni pitkävihaiseksi. Olen kyllä oikeudentuntoinen ja -janoinen eli mietin tosi paljon tapahtumia ja tekoja oikean ja väärän näkökulmasta. Anteeksiantavaisuus ei siis tarkoita lepsuutta tai välinpitämättömyyttä.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Olen pitkävihainen enkä anna anteeksi lainkaan. Jumala armahtaa - minä en.
Yleensä lepyn muutamassa tunnissa, max. muutamassa päivässä., vähän tilanteesta riippuen. Mutta on pari tyyppiä, joille en ole pystynyt enkä halunnut antaa anteeksi ja siksi olen jo kauan sitten poistanut heidät kokonaan elämästäni.
Pyrin itse kohtelemaan toisia ihmisiä kunnioittaen ja ystävällisesti ja sen vuoksi minun on vaikea ymmärtää miksi joku loukkaa tahallaan. Olen pitkävihainen ja voin sanoa, että en anna koskaan anteeksi. Välttelen tällaisten ihmisten seuraa ja valitettavasti olen muutaman kanssa samassa työpaikassa. Voi muutaman pakollisen sanan vaihtaa ja sitten siirryn muualle.
Olen keskipitkävihainen.
En pysty antamaan heti anteeksi jotain kokemaani selkeää vääryyttä, mutta koska vihaisuudesta on haittaa pelkästään itselleni eikä sille väärintekijälle, pyrin aikaa myöten jättämään asian taakseni.
.
When I find myself in times of trouble
Mother Mary comes to me
Speaking words of wisdom Let it be
And in my hour of darkness
She is standing right in front of me
Speaking words of wisdom Let it be...
Whisper words of wisdom Let it be
And when the night is cloudy
There is still a light that shines on me
Shine on 'til tomorrow Let it be...
Se on siinä, että minulla ei ollut ennen mitään henkilökohtaisia rajoja ja siksi ihmiset ilkeilivät minulle minkä ikinä kehtasivat. Nyt lähempänä viittäkymppiä olen tullut äärimmäisen kiukkuiseksi näistä vahoista vääryyksistä, nyt tajusin itsekin olevani ihminen. Olen sulkenut tällaiset ihmiset pois lähettyviltäni.