Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

IS:Ministeri Kurvinen hehkutti vierailuaan turkishuutokaupassa "upeaksi" Jenni Haukiolta paljonpuhuva twiitti

Vierailija
07.09.2022 |

https://www.is.fi/politiikka/art-2000009053674.html

Kokoomusnuorten puheenjohtaja Matias Pajula kirjoitti Twitterissä pitävänsä todella härskinä sitä, että ministeri mainostaa julkisesti pörssiyritystä, jonka osakkeita hän omistaa ja jonka alan sääntely kuuluu hänen työpöydälleen.

Helsingin kaupunginvaltuutettu Otto Meri (kok) vaati Twitterissä turkistarhauksen kieltämistä ja sanoi, ettei eläinten kärsimyksellä ole hyväksyttävää tehdä bisnestä.

KURVINEN kyseli Twitterissä, onko väärin omistaa suomalaisia pörssiosakkeita.

Ei yllättänyt, mutta siltikin vähän yllätti pääkaupunkiseudun tietyn kuplan parkaisu sille, että maa- ja metsätalousministeri vierailee turkishuutokaupassa ja antaa tukensa maaseudun vientialalle. Turkis ei ole sen kummempaa kuin lihan- tai maidontuotanto, Kurvinen kommentoi kritiikkiä.

Kurvinen jatkoi, että somen älymystö haluaa tuhota parin sadan miljoonan vientielinkeinon ja viedä rahat ja työpaikat pois pienistä vähäväkisistä kunnista.

Oman elämän ympäristöongelmat ei kiinnostele, Kurvinen kirjoitti.

Keskiviikkona keskusteluun osallistui myös vapaa kirjailija, presidentin puoliso Jenni Haukio, joka jakoi Twitterissä linkin turkistarhauksen kieltämistä vaativaan kansalaisaloitteeseen. Haukio jakoi myös Eeva Kilven runon.

Minä riipun sinun olkapäilläsi tapettuna. Minä pelkään kun lähestyt pihdit kädessä. Minä istun ja odotan sinun häkissäsi... Minulla on ahdasta. Minä kärsin, Kilpi runoilee.

Twiittiin Haukio oli linkittänyt kansalaisaloitteen turkistarhauksen kieltämisestä.

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haukion vastaus on tunteisiin vetoava, mutta täytyy myös ajatella. Jjos turkistarhaus Suomessa tai Euroopan alueella lopetetaan, se vain siirtyy muualle. Mielestäni on parempi kehittää tarhausta eläinten kannalta parempaan suuntaan, täyskielto on typerää. Tekoturkit ne vasta epäekologisia ovat.

En ole aiemmin Kurvista hirveästi arvostanut, mutta miehellähän on ballsit. Pisteet nousi vähän.

Turkistuottajat itse EIVÄT HALUA kehittää tarhausta, koska se tulisi kuulemma liian kalliiksi. Siksi eläimillä ei ole edes juomavettä, eikä kopeissa kiinteää lattiaa vaan verkko.

Turkistarhaus on käsittämättömän julmaa eläinrääkkäystä, eikä Suomi ole länsimainen sivistysmaa kun sallii sellaisen.

Väität siis turkistarhaajia eläinrääkkääjiksi. Syyllistyt kunnianloukkaukseen viestilläsi.

Turkistarhaus on laillistettua eläinrääkkäystä. Jos joku pitäisi lemmikkikoiraa tai kissaa samanlaisissa olosuhteissa niin eläinsuoheluilmoitus napsahtaisi heti.

Vierailija
42/43 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö ne minkit tms saa sähköä perziiseen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haukion vastaus on tunteisiin vetoava, mutta täytyy myös ajatella. Jjos turkistarhaus Suomessa tai Euroopan alueella lopetetaan, se vain siirtyy muualle. Mielestäni on parempi kehittää tarhausta eläinten kannalta parempaan suuntaan, täyskielto on typerää. Tekoturkit ne vasta epäekologisia ovat.

En ole aiemmin Kurvista hirveästi arvostanut, mutta miehellähän on ballsit. Pisteet nousi vähän.

Turkistuottajat itse EIVÄT HALUA kehittää tarhausta, koska se tulisi kuulemma liian kalliiksi. Siksi eläimillä ei ole edes juomavettä, eikä kopeissa kiinteää lattiaa vaan verkko.

Turkistarhaus on käsittämättömän julmaa eläinrääkkäystä, eikä Suomi ole länsimainen sivistysmaa kun sallii sellaisen.

Väität siis turkistarhaajia eläinrääkkääjiksi. Syyllistyt kunnianloukkaukseen viestilläsi.

Turkistarhaus on laillistettua eläinrääkkäystä. Jos joku pitäisi lemmikkikoiraa tai kissaa samanlaisissa olosuhteissa niin eläinsuoheluilmoitus napsahtaisi heti.

Samalla tavalla elänrääkkäystä kuin lihan tehotuotantokin. Turkisteollisuuden jälkeen myös lihateollisuuden voisi ajaa alas. Vaihtoehtoja on.