Joitko ja tupakoit raskausaikana?
Aikoinaan Kätilöopiston edessä ihmetytti kun viimeisillään raskaana olevat vetivät tupakkaa siinä ulko-ovien edessä.
Viimeksi tuolloin vieraillut synnytyssairaalassa.
Toivottavasti joku nainen nyt havahtuu Alkon perjantaiseen kampanjaan.
Kommentit (23)
minulla on oikeus tehdä omalla ruumiillani mitä haluan. älä tule minulle jeesustelemaan
Vierailija kirjoitti:
minulla on oikeus tehdä omalla ruumiillani mitä haluan. älä tule minulle jeesustelemaan
Kehosi ei ole sinun kun omet päättänyt antaa sen kasvupaikaksi lapselle.
Lapselle tulee vaikea fas- kehitysvamma, kykenee enintään hyvin yksinkertaiseen työhön ja semmosia ei enää ole.
Mutta olet valmis tekemään semmosen päätöksen lapsesi tulevaisuudesta?
Kyllä polttivat isomahaiset nuoret ja ei niin nuoret naiset Kysin edessä tupakkaa, teki
mieli sanoa jotain kun ohi kulki, mutta silti pidin suuni kiinni, näin työhön tullessa ja pois lähtiessä.
Oon lopettanut tupakoinnin. Viiniä oon saattanut ihan pari kertaa ottaa lasillisen...
Näin kerran terassilla erään ex-än maha pystyssä tuhannen päissään. Nyt on lapsi vissiin jo täysi ikäinen... Ollut huostassa koko ajan ja ex vetänyt viinaa koko ikänsä. Kävi töissä silloin muinoin mutta viini virtasi usein ja ajeli autolla kotiin usein juotuaan jossain. Näytin ovea
Jaa tää olikin trollien kokouspalsta, jatkakaa
Ensimmäisen kohdalla kyllä, en nimittäin saanut tietää raskaudesta kuin vasta viikolla 27😅 Heti kun sain tietää, niin lopetin tietenkin. Onneksi lapsi syntyi terveenä ja on terve.
Kyllä ja kyllä. En tiennyt olevani raskaana. Kun raskauteni selvisi lopetin.
Lapsi on täysin terve onneksi
Kyllä, se oli vuonna -73 ihan yleinen tapa.
Ennen väitettiin virheellisesti että äidin tupakoinnin lopetus on sikiölle stressaavaa. Siksi monet äidit kiskoivat röökiä entiseen tapaan eivätkä edes yrittäneet vähentää.
Toivottavasti nykyäidit on viisaampia.
Minä käytin kaikkia päihteitä mitä normaalistikin. Ja tupakka sauhusi luonnollisesti, mutta vain yksi aski päivässä.
Vierailija kirjoitti:
Ennen väitettiin virheellisesti että äidin tupakoinnin lopetus on sikiölle stressaavaa. Siksi monet äidit kiskoivat röökiä entiseen tapaan eivätkä edes yrittäneet vähentää.
Toivottavasti nykyäidit on viisaampia.
no jaa. kun lukee näitä palstan "syö enemmän ja laihdu" viisauksia, niin eipä näytä paljon viisaus lisääntyneen.
lapsenteko pitäisi olla luvanvaraista
Naisen ei saa polttaa eikä käyttää päihteitä, silloin kun hänellä
on maha-asukki.
Pakkohan se oli juoda kun muija oli paksuna niin pahalla tuulella. Jokunen röökikin meni. Ihan vain hermosavuja.
En tietenkään, alkoholia en edes yritysaikana juonut, tupakoinnin pystyin lopettamaan täysin vasta positiiviseen raskaustestiin. En moralisoi heitä, ketkä juovat ja polttavat kun eivät vielä tiedä olevansa raskaana, mutta heitä lähes halveksun, ketkä juovat ja polttavat tietoisesti ollessaan raskaana. Olkoonpa vaan miten rankkaa tahansa, että "pakko" on juoda ja/tai polttaa, mutta silloin kun on raskaana, on sikiön hyvinvointi ykkösasia.
Tietenkin.