Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen pakannut laukut ja aion hylätä psyykkisen vankilani nyt. Alkoholistin, alistavan miehen.

Vierailija
07.09.2022 |

Haluan kirjoittaa, saadakseni ehkä teiltä vähän lisää voimaa ja tukea. Jäsennellä ajatuksiani.

Mies on vienyt minulta paljon, etenkin muuttanut suhdetta itseeni ja maailmankatsomukseeni. Se ei ole hyvä asia, sillä en ole ollut enää aikoihin onnellinen.
Yritän rukoilla, jos se edes millään tavalla auttaisi koska tämä on ollut niin vaikea etappi elämässäni, että tämä on tuntunut loputtomalta.
Mies on mitätöinyt minua ja manipuloinut niin paljon, etten enää osaa edes reagoida siihen terveellä tavalla. Alkoholisti on ja niin on tullut minustakin. Nyt haluan jättää myös alkoholin ja miehen läsnäolo tekisi päätöksestä mahdottoman, hän edesauttaa juomistani eikä kestä, että haluan hakea apua. Haluan antaa myös hänelle mahdollisuuden raittiuteen lähtemällä.

Mies on saanut minut jäämään siksi, koska olen tuntenut syyllisyyttä. Hän tulee aina syyttämään minua kaikesta. Vaikka hän huutaisi ja haukkuisi, se olisi vain ja ainoastaan oma syyni. Nyt hän tulee syyttämään hylkäämisestä mutta olkoon niin.

Haluan pelastaa itseni ja elämäni, tätä suhdetta ei olisi koskaan pitänyt ollakaan.
Olen ihmisenä sen verran hyvä ja mahtava tyyppi, ettei minun tule sietää enää tällaista, en ole ansainnut tätä. Haaveilen aivan muunlaisesta elämästä ja nyt haluan päästä näistä kahleista lopullisesti irti ja alkaa taas elämään.

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mahtavaa! Noin sitä pitää! Itsellä lähes sama tilanne,8vuoden elämä alkoholistin kanssa asunnossa ilman omaa suihkua,pesukonetta,rikkinäisellä vessalla ja 3 vuotta myöhässä&kesken olevan remontin keskellä loppuu.. Syyllisyyttä tunsin kunnes kerran keskustelimme miehen kanssa kunnolla ja kaikki puhumattomat asiat ja oletukset saatiin selviksi.. Tämä vapaudentunne on samalla pelottavaa että mahtavaa. Kaikkea hyvää Sinulle!! Olet ihmisenä painosi arvosta kultaa.

Ja veikkaan että sitä painoa riittää 😆

Vierailija
22/41 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos paljon tuestanne! <3

Mikään ei vain muutu. Olen useita kertoja vain yrittänyt tätä painavaa kivirekeä vetää perässäni ja toivoa, että tämä kaikki mitä olen kokenut ei ole totta. Vasta kun avasin silmät ja olen käsitellyt tätä kaikkea, en enää pelkää.

Pelkään enemmän sitä, jos jään kuin se etten enää ole miehen kanssa. En halua tuhlata aikaani, minusta on niin paljon muuhunkin.

Onneksi ihmiset elämässäni ovat kannustaneet minua ja kertonut kauniita asioita vaikka en ole tilanteestani puhunut.

Se on vain kuitenkin saanut minut uskomaan siihen, ettei miehen sanoilla ole painoarvoa. En ole oikeasti niin mitätön ja arvoton kun hän on antanut ymmärtää.

Pärjään varmasti mutta tukea minun täytyy hakea. Onneksi kaupungissa (eri paikkakunta) jossa elämääni taas uudelleenrakennan, niin siellä on paljon erilaisia tukiverkostoja olemassa, sieltä ajattelin hakea vertaistukea.

Ajattelin myös keskittyä täysin itseeni muutenkin. Minulla on nyt paljon töitä ja tämän rinnalle voisin aloittaa erään harrastuksen josta pidän. Se saisi jo elämään sisältöä ja tunnetta, että minä kyllä osaan ja pärjään. Haluan käsitellä asioita ja kipuilla, kunnes tunnen olevani turvassa ja jalat maassa omassa elämässäni.

Aion nyt mennä tämän läpi ja hakea apua. Mikään ei muutu jos en mitään muuta.

Bussi lähtee tunnin päästä.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palataan asiaan kun olet oikeasti lähtenyt etkä vain fantasioi siitä.

Vierailija
24/41 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä juopot, väkivaltaiset ja naisvihamieliset äijät alapeukuttaa viestejä, jotka kannustavat ap:tä raittiiseen ja omannäköseen, onnelliseen elämään. Miksi yksikään nainen haluaisi elää haisevan, vihamielisen ja alistavan ukon kanssa samassa talossa? Hyi h**vetti.

Ap: jokainen alapeukutus tsemppiviesteissä on muistutus sinulle sen tyypin nyrkistä.

Vierailija
25/41 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä juopot, väkivaltaiset ja naisvihamieliset äijät alapeukuttaa viestejä, jotka kannustavat ap:tä raittiiseen ja omannäköseen, onnelliseen elämään. Miksi yksikään nainen haluaisi elää haisevan, vihamielisen ja alistavan ukon kanssa samassa talossa? Hyi h**vetti.

Ap: jokainen alapeukutus tsemppiviesteissä on muistutus sinulle sen tyypin nyrkistä.

Niiden mielestä nainen ei ansaitse mitään. Nämä juopot ym luuserit on siitä erikoinen ryhmä kun ne ei itse siedä lainkaan samaa kohtelua minkä antavat puolisoilleen. Mikään ei vain olen tarpeeksi vähän naiselle, vielä vähempään pitäisi tyytyä

Vierailija
26/41 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niiden mielestä nainen ei ansaitse mitään. Nämä juopot ym luuserit on siitä erikoinen ryhmä kun ne ei itse siedä lainkaan samaa kohtelua minkä antavat puolisoilleen. Mikään ei vain olen tarpeeksi vähän naiselle, vielä vähempään pitäisi tyytyä

Toi on totta. Puhuin yhden pultsareita ja nakkeja auttavan työntekijän kanssa ja se kertoi noista alkoholisteista ja sekakäyttäjä tyypeistä, jotka hakkaa naisia vaikka silloin, kun itse ei lerppanana pysty seksiin. On niitten mielestä naisen vika se oma kyvyttömyys yhtään mihinkään missään asiassa ja siksi hakkaavat, häpäisevät ja solvaavat niitä naisia.

Pois sieltä tuollaisten hylkiöiden vaikutuspiiristä kaikki naiset ja tytöt. Meillä on hyvä esimerkki valtion johdossa, nuori menestynyt nainen, joka päättäväisesti hylkäsi juopon isän. Ei naisten tehtävä ole kannatella tuollaisia vässyköitä. Rypeköön keskenään omassa liemessään tai hakekoon ihan itse apua, jos joku suostuu auttaman.

Vierailija
27/41 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt olen matkalla uuteen elämään.

Onneksi on töitä paljon tiedossa. Selviän tästä.

Ap

Vierailija
28/41 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Lähetän täältä sinulle kaukovoimaa ja uskoa itseesi! Olet rohkea, erinomainen päätös.

Ole itsellesi hellä ja ponteva puolustaja. Suomen ja maailman naiset (ne fiksut) toivottavat sinut tervetulleeksi joukkoomme. Eläköön vapaus ja uusi, hyvä elämä!

Kiitos tämän ketjun aloituksesta! 👍

Vierailija
29/41 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Lähetän täältä sinulle kaukovoimaa ja uskoa itseesi! Olet rohkea, erinomainen päätös.

Ole itsellesi hellä ja ponteva puolustaja. Suomen ja maailman naiset (ne fiksut) toivottavat sinut tervetulleeksi joukkoomme. Eläköön vapaus ja uusi, hyvä elämä!

Kiitos tämän ketjun aloituksesta! 👍

No voi kiitos! :)

Ei minulla hätää ole, kivasti tämäkin päivä kulunut. Kyllä se tästä. Enkä moista tapausta halua enää koskaan tavata lähemmin.

Ap

Vierailija
30/41 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa, paljon tsemppiä sinulle!

Jätin itse myös alkoholistimieheni parikymmentä vuotta sitten. Ei ole tarvinnut katua. On ihana tunne olla vastuussa vain itsestään. Onnea elämääsi!

Vierailija
31/41 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tsemppiä ja onnittelut uudesta tulevaisuudesta!

Hae itsellesi tukea.

Jätin tissuttelijan 20 vuotta sitten. Olen elänyt koko tämän vuosituhannen onnellista ja hyvää elämää alkoholitta. Eksä näyttää vanhalta ja elämäänsä tyytymättömältä juopolta. Meidän elämien laatu on todella kaukana toisistaan.

Ei tuosta kyllä ole romaanin tai käsikirjoituksen aiheeksi. Kehittele vielä aika paljon.

Miksi siitä pitäisi kirjoittaa romaani? Jos sinkkuus alkaa joskus puuduttaa, kaivan netistä eksän ja nykyisen vaimonsa kuvan ja palaudun saman tien siihen realiteettiin, että mulla on hyvä elämä.

Ap, mahtavaa! Sua odottaa uusi elämä!

Vierailija
32/41 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi miten hienoa. Itse elin yli 10-vuotta juopon kanssa. Minulle ero oli kova paikka, kun piti löytää tie ylöspäin jostain hyvin syvältä. Syytin pitkään itseäni ja murehdin miksi en lähtenyt aiemmin ja miksi annoin itseäni kohdella hyvin huonosti. Itseni syyttely ja häpeä oli pahinta. Kummasti kuukausien kuluessa sitä noustiin ajatusten kanssa pohjalta. Juopon aiheuttama häpeä ei ollut minun syytäni ja jos en olisi elänyt tuota kaikkea läpi, en olisi minä tänä päivänä. Löysin itseni, löysin voimani ja sain onnellisuuden elämääni. Nyt minulla on mies johon voi luottaa ja elämä on ihanaa. Tätäkään en voinut kuvitella, että onnen vielä löytäisin. Kaikki lähtee itsestäsi. Onnea kaikille jotka karistavat elämästään juopon.

Vierailija
33/41 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä sinä ap! Teit oikean päätöksen kun lähdit ja onnistut kyllä. Tsemppiä uuteen elämääsi!

Vierailija
34/41 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos jokaiselle oman kokemuksen jakaneelle ja tsempanneille!

Tänään on ollut niin ihana herätä uuteen aamuun. On niin mahtavaa suunnitella vain itselleen arkisia asioita ja tietää se, että kaikki on avoinna jälleen. Lähes olen itkenyt kiitollisuudesta. Eilen tunsin myös rauhaa ja tuntui, että tunnen oloni pitkästä aikaa oikeasti turvalliseksi, aivan kuin elämä olisi ottanut minut takaisin uomaansa. Näin jo vähän värejäkin, elämää eri kontrastista katsottuna, se häivähdys lämmitti.

Jotenkin tuntuu kuin elämässäni olisi vasta kaikki edessä ja voin jättää tämän taakseni varmasti.

Matka oli niin pitkä tähän saakka, että ne suurimmat tunteet olen jo surrut ja suuttunut.

Nyt oli enää jäljellä lopullinen kyllästyminen ja aloin jo rakentamaan itsetuntoa suhteessa ollessani.

Hiljaa tämä tästä vielä paranee.

Nyt meikkasin itseni pitkästä aikaa ja lähden tuonne syksyn maisemiin nauttimaan ilmasta ja käymään ruokakaupassa, syön hyvin viikonlopun - vain minä ja omat mieltymykset omassa rauhassa ja siihen aikaan kun tahdon. :)

Ai että.

Ap

Vierailija
35/41 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
36/41 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla ihan hyvä lähteä. Mutta turha kuvitella että olisit jotenkin hieno ja mahtava tyyppi. Viinaan menevä peruspirkko ei ole mitään luomakunnan kruunua. Kunhan nyt vaan taaperrat tämän oman elämäsi läpi ilman että aiheutat muille hankaluuksia ja mielellään maksat oman elämisesi.

Vierailija
37/41 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi olla ihan hyvä lähteä. Mutta turha kuvitella että olisit jotenkin hieno ja mahtava tyyppi. Viinaan menevä peruspirkko ei ole mitään luomakunnan kruunua. Kunhan nyt vaan taaperrat tämän oman elämäsi läpi ilman että aiheutat muille hankaluuksia ja mielellään maksat oman elämisesi.

Hmph..

Olen kanssasi eri mieltä, ethän sinä edes tunne minua.

Olen ihmisenä kovin empaattinen, jonka vuoksi olenkin ollut aivan liian ymmärtäväinen suhteissa, en ainoastaan parisuhteissa. Rajoja on saanut rakentaa.

Minulla on myös töitä, kaksi ammattitutkintoa ja molemmissa olen pärjännyt. Tähän sisältyy huomattavia työsuhde-etuja, palkankorotuksia, vastuualueita ja asiakkailta saatuja kiitoksia ja lahjoja.

Olen hyvin pärjännyt vaikkakin olenkin elänyt lapsuuteni alkoholistien ympäröimänä. Siihen sisältyi paljon epäterveitä tilanteita. Tämän vuoksi olen kovasti joutunut kamppailemaan henkisesti ja todella niitä rajoja löytämään ja asettamaan ihmissuhteissa.

Edelleen kuitenkin pidän ympärillä olevista ihmisistä ja kunnioitan kanssaihmisiä.

Nykyään en myöskään käy enää baareissa, en ole käynyt vuosiin. Olen juonut vapailla verkkarit jalassa ja omia haavoja yrittänyt nuolla lasi kädessä - ei toimi mutta en kyllä myöskään häiritse muita. Lapsia minulla ei ole.

En ole ottanut lainkaan alkoholia tämän jälkeen kun lähdin eikä ole mielessäkään.

Minä olen hyvä ihminen vaikka sinunkaltaiset ei sitä välttämättä näekään.

Olen myös alle 30-vuotias nainen. Minulla on elämä edessä ja se on jotain aivan muuta kuin sinä kuvittelet.

Ap

Vierailija
38/41 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
39/41 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette toimi yhdessä, ero parantaa ehkä molemmat.

Vierailija
40/41 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Tämä kertomus esimerkiksi ja kannustukseksi kaikille naisille, jotka elävät väkivaltaisissa tai muuten alistavissa suhteissa.  Jokaisella meillä on vain yksi elämä, sitä ei kannata uhrata yhdenkään päihdeongelmaisen ja/tai mielenterveysongelmaisen miehen takia. Hänen asiansa on hoitaa asiansa kuntoon, ei sinun. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kahdeksan